MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Malika Karoum krijgt celstraf in Egypte

06 augustus 2009 | in Maatschappij | 33 Reacties

Malika KaroumMalika Karoum, de voormalige spionne uit Slotervaart die ervan verdacht wordt vanuit haar standplaats Dubai internationale drugstransporten te financieren, is in Egypte tot achtentwintig maanden gevangenisstraf veroordeeld voor het witwassen van crimineel geld en betrokkenheid bij wapenhandel. Dat onthult Revu deze week in een exclusieve reportage waaraan maanden voorbereiding vooraf is gegaan. Een nationale veiligheidsrechtbank in Ismailiya (Egypte) heeft op 5 en 19 april in drie zittingen de Nederlands-Marokkaanse veroordeeld tot achtentwintig maanden gevangenisstraf. Malika had zes jaar kunnen krijgen, maar werd vrijgesproken op verdenking van contraspionage. In hoger beroep, begin juli, kreeg zij dezelfde straf opgelegd. De berechting volgde na haar aanhouding begin 2009.

Ongeveer een jaar geleden onthulde Revu als eerste het verhaal van de Nederlands-Marokkaanse Malika Karoum, een rijzende ster bij de Nederlandse inlichtingendienst die eind 2006 naar Dubai was vertrokken om voor meerdere diensten informatie te vergaren over terroristische en criminele geldstromen. Najaar 2007, bij de aanhouding van een geldkoerier op Schiphol, werd duidelijk dat zij een Mata Hari-achtige dubbelrol vervulde en mogelijk zelf de financiering van drugstransporten had gefaciliteerd. Malika bleef dat overigens ontkennen. Uitlevering aan Nederland leverde echter problemen op omdat er geen wederzijds uitleveringsverdrag tussen Dubai en Nederland bestaat. Vandaar naar Egypte werd uitgeweken.

Haar advocaten deden de affaire vorig jaar nog grotendeels af als leugens van haar ex-man, die in een jaren slepende voogdijzaak met Malika was verwikkeld. Die zaak werd eind 2008 in zijn nadeel beslecht, toen het hof oordeelde dat Malika’s zoontje bij haar in Dubai mocht blijven. De man was ondergedoken nadat hij was beroofd van honderden paspoorten en geld van Mekkagangers die tickets bij zijn Amsterdamse reisbureau hadden besteld. B. meldde zich pas begin 2009 weer bij de politie en blijft verdachte in de zaak. Zo schrijft het blad.

Er zijn 33 reacties

  1. Lachertje
    06 augustus 2009 om 01:55 uur.

    En dit verhaal geloven jullie allemaal?
    Voor sprookjes kan je beter naar De Efteling gaan.

  2. karim
    06 augustus 2009 om 11:24 uur.

    die berbers (rjafa) 80 procent van de marokanen in nederland moeten het altijd verpesten voor die andere 20 procent marokanen die in nederland wonen (arabieren swasa en cleuh) waarom moeten jullie altijd zonodig mensen doodschieten denk aan mohamed b, en drugs verkopen.
    kunnen jullie niet beter jullie kinderen opvoeden?????
    en als wij er iets van zeggen, dan zeggen jullie wij hebben ibrahim affelay moslim van het jaar en wij hebben najib amhali, en achmed marchouc en ahmed aboutaleb.
    ze geven nooit hun fouten toe.

  3. Khalid
    06 augustus 2009 om 01:30 uur.

    Karim,

    Reageer met je mond en niet met je kont. A le7mar.

  4. sosa
    06 augustus 2009 om 03:03 uur.

    karim ga #$*&$^&$$%

  5. karim,
    06 augustus 2009 om 07:18 uur.

    Isse mooi en terecht

  6. Mohammed
    06 augustus 2009 om 11:17 uur.

    Karim ga slakken rapen in Guarcif en Taourirt.

  7. berbersoull
    07 augustus 2009 om 12:32 uur.

    Nee jullie arabieren doen het fantastich.
    Bij jullie thuis is het oke met opvoeden yek
    Bij jullie thuis is het net een bordeel
    DUS BEK DICHT

  8. barbarian
    07 augustus 2009 om 02:39 uur.

    Karim ik snap niet wrm jij nog praat!!! arabieren hebben de berbers veraden omdat jullie ons niet konden verslaan riepen jullie de hulp van de franse en spanje op zelfs toen werden jullie nog afgeslacht…dus als je weer eens je mond opentrekt wees dan zekker over de geschiedenis en praat als je weet dat er niets tegen je gezegd kan worden DEBIEL. en nog iets de koning van jullie hassan die op ze sterfbed zij het volgende, Moge jullie ooit oorlog hebben weet dat de berbers de eerste zijn die vechten ook al heb ik er veel vermoord, hou ze als vriend!!!!, nou hassan rust in vrede maar nee dank je wel het enige wat we willen en wat nog gaat komen is dat de arabieren marokko verliezen en de berbers er de baas over zullen worden insha.allah want wat van ons is blijft van ons…

  9. mina
    07 augustus 2009 om 03:36 uur.

    lachwekkend malika ken ik goed ze zit er niet mee het is meer grappig dit hele hopeloos gedoe. He hebben jullie niks te doen allemaal ga toch eff neuken ofzo

  10. antikarimbajazan
    07 augustus 2009 om 11:19 uur.

    karim die 20 procent zijn allemaal kontelikker van die hollanders.
    kan ik ook segge maar dat is niet waar. rjafa zijn gewoon de bom . en Karim ios een bojazan die een vieze kontelikker is. volgens mij ben jij vaak geflacht door mensen uit de rif . wist jij dat meer dan de helft van de arabieren tijden terug berbers waren. maar omdat ze bang waren voor oorlogen enzo vluchten naar het zuiden. maar de echte berberse mensen bleven strijden voor hun land echte kerels en de rest ja gewoon vluchtelingen of nepmarokanen mag je ze noemen

  11. MAGREBIE
    08 augustus 2009 om 01:38 uur.

    wat hebben jullie ruafa jullie denken dat jullie de enige zijn in marokko die hebben gevocnten sous en chleuh hebben dat ook gedaan maar jullie slag was een goede slag overwinning van rif tegen spanje je mag trots zijn dat je rif bent maar om anderen laag te maken en jezelf te verhogen en dat arabieren hoeren en bitchachtig zijn etc. schaam jullie eigen mohammed de profeet is arabier berbers zijn de eerste bewoners dat klopt maar berbers zijn niet alleen rif maar ook SOUS en chleuh Midden atlas. arabieren hebben niet gevochten zoals de berbers dat klopt 100 %. maar laten we niet haat creeeren tussen elkaar we zijn marokkanen dat verenigd ons en wie haat in zijn hart heeft moet die niet richten tegen een zijn landgenoot / broeder die niks te maken heeft met die shit. we leven in 2009 alles is verleden laten we ons op toekomst richten en leren van onze fouten. marokko is niet perfect er moet hoop gebeuren en veel mensen zijn daar mee eens je hebt goede en slechte mensen vergeet vergelijk niet iedereen met elkaar.

  12. barbarian
    08 augustus 2009 om 02:38 uur.

    MIna jah jij bent gatar en jah jij kent haar en jah zij lacht nu wel erg hard in haar cel…… hahaahh alikoem selam

  13. Marocstar
    08 augustus 2009 om 11:36 uur.

    Beste Marokkanen,

    Of je nou Arabier of berber bent, die scheiding boeit me eigenlijk niet. Ik ben in eerste instantie een moslim en op de 2e plaats een Marokkaan. Jammer dat wij ons op ons ras onderscheiden, maakt het uit uit welke gedeelte van Marokko je komt. Kom op mensen waar gaat dit over.

    Anyway beperk je ff tot het onderwerp. Het artikel gaat om M. en niet om julie ego.
    Vind t echt treurig hoe dit allemaal wordt opgeblazen. Ik weet verder niet hoe de vork in de steek zit, maar die man van haar is ook geen lieverdje. En die actie van hem, met die beddevaartgangers is vele malen erger dan wat M. allemaal heeft gedaan. Het is echt schandalig om zo over lijken te gaan van de naiefe bedevaartgangers. Vreselijk!!! En ja wie niet goed doet, niet goed ontmoet. DIe man zal zijn straf nog wel krijgen.

    Malika meid, laat je niet gek maken!!! Houd je hoofd cool, t zijn allemaal haters die je willen pakken. You go girl, 😉

  14. ali
    08 augustus 2009 om 08:26 uur.

    weet je berbers zijn de best wandt julie arabieren kunnen wat van ons leren rifie goede mensen

  15. salaam
    08 augustus 2009 om 09:59 uur.

    Sallaam Moeilikom Broeders en Zusters

    BeKijK Dit FILmpje

    http://www.youtube.com/watch?v=lWqq9CvyFCs

  16. Marocstar
    08 augustus 2009 om 11:52 uur.

    Beste Ali,

    Ga toch lekker heen met die berberstam van je!! Ben dit jaar in Houceima geweest en echt vind die hele mentalilteit van die mensen echt 0. Allemaal van die aso´s die je t niet kunnen hebben als je Arabisch spreekt. Echte haters. Samen met mn ma hebben we zo n oudje daar op de markt goed aangepakt. Hij dacht echt echt dat hij de enige was die daar liep. Maar goed zo heb ik nog meer vb, maar daar gaat t niet om. De ene berber is de andere niet en dat geldt ook voor de arabieren.
    Anyway t doet er niet toe waar je vandaan komt. Elke stam heeft wel iets aan te merken. En oja vergeet niet dat de berbers onderling zwaar discrimineren. Dus alsjeblieft, houd toch op met je `wij zijn de besten`. De enige beste is Allah sabhana wa thalla.

    Nou ga nu ff mn bedje in, moest dit echt ff van me afschrijven, want ik kan me soms zeg maar gerust vaak, ongelooflijk irriteren aan de ego´s hier op de site.

    Wa salaam!!

  17. Fessi
    09 augustus 2009 om 09:00 uur.

    berber of arabier = Mocro

    Beter respect behouden a snigenoegnik

  18. Azidan
    09 augustus 2009 om 01:45 uur.

    Karim, waarom praat je zo zehma Arabieren zijn engeltjes, in hoeverre ze Arabieren zijn (meestal zijn het gearabiseerde berbers of halfbloed Berbers/Arabieren), de meeste Arabieren die ik tegenkom zijn nog niet eens een pure ras, want hun moeder is Berberse of grootmoeder is Berberse, of grootvader, jullie Arabieren van Marokko zijn nog niet eens echte Arabieren, dus waarom die onzin uitkramen,

    Karim, voor zover ik weet zijn Arabieren vele erger, jullie gaan pas over lijken, zo hebben jullie de macht ook gekregen in Marokko,

    Ik geef toe, Marokkaanse Arabieren zijn de broeders van de Marokkaanse Berbers, zij zijn niet minder of meer marokkaans dan Berbers, maar dit moet gedaan zijn alles op de Berbers steken,

    Men zegt telkens dat Berbers de grootste drugsdealers zijn, maar drugs wordt geproduceerd in de Rif gebergte waar men “Arabisch” spreekt zoals Ketama, Shrafat, Tetuan, Ksar Kebir, Bab Berd, Bab Taza, en in Targuist waar men zowel Berbers als Arabisch spreekt, en ook in Beni Hadifa and Ibekoyen gedeelte, dus de Jbala zijn de grootste producenten, en niet vergeten, Drugshandel in Marokko is een onderneming waar iedereen mee gemoeid is, zelfs de Arabisch rijkswachters, douane, de Spaanse medewerkers en zelfs Colombianen enz….

    Verder nog is “Drugs” verhandelen op zich ook een gevaarlijke onderneming, ik bedoel om drugs te verhandelen moet je kloten hebben aan je lijf, want je moet door de douane heen, enz.. Dus je kan niet zeggen dat het een gemakkelijke onderneming is, terwijl “werken” is wel degelijk een gemakkelijke onderneming zonder stress of zorgen,

    Verder nog er zijn zeer veel Berbers die hard werken, getuige de vele winkeltjes, er zijn ook Berberse mannen en vrouwen die hun diploma behaald hebben, en werken in een grote bedrijf en die gemakkelijk 3000 euro’s binnenhalen per maand, zoals mij, al hamdoulilah, maakt dit van mij een drugsdealer of crimineel NEEN,

    Er zijn ook Arabieren (of Halfbloed Arabieren/Berbers) die even successvol of nog succesvoller zijn, dan Berbers, maar bij de Arabieren heb je ook zware gevallen, de meeste Berbers hebben allen een strenge opvoeding genoten, waardoor zij een beetje beschermd werden tegenover verder escalatie, maar hamdoulilah, elk volk of stam heeft zijn karakteristieken, Allah heeft gezegd je bent enkel beter qua Godsvrees,

    Laten we deze vooroordelen vallen, en laten we mekaar respecteren, en niet met modder smijten,

  19. Azidan
    09 augustus 2009 om 01:49 uur.

    En het is ook zo dat wij Berbers zeer veel geld hebben, dat is omdat onze handen zeer veel baraka bevat, want Allah heeft ons deze Rizq gegeven,

  20. mhamed
    10 augustus 2009 om 10:31 uur.

    Ik heb totaal niks tegen de arabieren,sterker nog ben trots dat ik moslim ben.
    ALHAMDOELILLAH.
    waar het omgaat is dat vroeger een oorlog uitbrak juist imazighen hebben gevochten terwijl sultaan van FES en de strijders van MOHAMMED V niks deden!!!
    onze trots met ijzeren ballen KARIM ELKHATTABIE heeft juist die twee groepen gevraagdt om mee te vechten tegen de onderdrukkers en de haters van de ISLAM.
    tervergeefs hebben zij staan kijken hoe dappere strijders uit rif vochten wel tegen twee grote machten als spanje en frankrijk.
    toen de mujahidien uit rif zwak waren ,hebben zij juist rif aangevallen met heel veel macht om juist rif van marokko te maken wat vandaag de dag het geval is!

    of je nou arabier of amazigh bent de feiten zullen blijven.

    er zijn genoeg mensen die zwaar BOOS zijn op die bangerikken wat ik overgens begrijpelijkl vindt.

    de haat is niet nodig de feiten ligt voor het oprapen.

  21. anouar
    10 augustus 2009 om 12:22 uur.

    ja ja azidan een goede opvoeding hahah laat me niet lachen.
    een vriend van me is berber en werkt bij de politie 100 procent van de marokanen die daar binnenkomen zijn van berberse afkomst!
    omdat jullie zo streng zijn opgevoed zijn jullie juist zo geworden.
    in de berberse cultuur is er geen relatie tussen vader en zoon alles moet via mama of oma.
    in de arabisch-marokkaanse cultuur is er wel dialoog tussen vader en zoon alles wordt besproken zelfs sex!
    je wilt niet weten hoeveel berberse meiden tienermoeder zijn, gewoon geen voorlichting gehad. en wie maakt ze zwanger? die vieze drugsdealers hun eigen volk uit huceima en nador. jullie eigen broers en zuss ieghhh

  22. Marocstar
    10 augustus 2009 om 07:12 uur.

    Beste MAROKKANEN,

    Beperk je tot t onderwerp. Dit artikel betreft M. Karoum 😉

  23. Azidan
    11 augustus 2009 om 12:00 uur.

    Ja ja Anouar, ik heb niet gezegd dat Berbers engeltjes zijn, maar bij jullie Arabieren, is het doodnormaal dat een oude vrouw met geblondeerde haren rondloopt en met spannende jens, bij ons Berbers is het juist ene schande !!! en daardoor worden sommige Berbers juist vele erger dan de Arabieren omdat ze verstoten worden enzo

    En dit veroorzaakt een splitsing, bij Arabieren zijn de trouwfeesten gemengd, manen en vrouwen gemengd, bij de Arabieren is het doodnormaal dat de vrouw van een man gewoon spreekt met een vreemd eman, de omgang is vele losser, en bij ons Berbers niet, alles wordt in ’t oog gehouden,

    Berberse meisjes die zwanger gemaakd worden, die bestaan ook, natuurlijk dat onken ik niet, maar het geen ik ook vaak zie, is Arabische meiden die omgaan met negers en zuid-amerikanen, of gewoon Hollanders, en daarna gaat die ene ervan door, het heeft geen zin, om Berbers aan te vallen, en omgekeerd ook geen zin om Arabieren aan te vallen (in hoeverre het Arabieren kunnen zijn, want ze hebben meestal allemaal een Berberse persoon in hun familiestamboom)

    Maar

  24. Azidan
    11 augustus 2009 om 12:00 uur.

    Er is wel degelijk een dialoog tussen Berberse zoon en Berberse vader

  25. mhamed
    12 augustus 2009 om 11:17 uur.

    anouar

    jij doet of je uit een aparte wereld komt.hahahah
    de arabieren van vandaag zullen beter dood zijn an leven!

  26. djamilla
    12 augustus 2009 om 12:32 uur.

    geen van alle heeft het recht van spreken, lees het verhaal over moesavrede zij met hem en de wijze mandan weten jullie hoe dom en voor barige en inhalig zijn met jullie reactie jullie zijn niet geduldig met de zaken
    moesa vroeg of hij mee mocht op reis maarde wijze man zei nee je zult niet geduldig zijn metde beproeving en de zaken die je zult aanschouwen
    waarop moesa zei ik zal zeker niet spreken
    een maal op reis gingen ze met een boot varen
    waarop de wijze man en gat maakte inde boot en het liet verzinken waarop moeses ziei vrede zij met hemwaarom ode je dat deze boot behoort aande armen toe nu hebben ze niets meer om op te varen
    waaropde wijze man zei
    ;ik het niet dat je niet geduldig zult zijn met wat je zult aantreven je heb gelijk haast om je mening te zeggen terwijl je niet weet wat de oorzaak is van het gebeuern en zo is het met al mensen
    ze denken dat ze alleemaal wijsheid in pacht en hebben en alles kunnen omvatten en zelf gidsen zijn van de ze wereld terwijl ze met hun voet zwaar verzionken zijn in hun arogantie en hun ego niets in houdt dan een verbeelding die niet klopt metde werklijkheid groetjes van een zuter die betreurt dat jullie je leven niet gebruiken om echt lering te trekken van de vorige generaties en verder srteven naar een betere verworvenheid en eigenschappen die jullie zullen helpen
    je beter te ontwikkelen

  27. djamilla
    12 augustus 2009 om 02:57 uur.

    salaam allemaal even terug te komen op het verhaal van de leraar en de zoeker,de zoeker naar waarheid zo begint het verhaal vind na lange omzwerving en verlicht leraar.Deze leraar bevat de gave om de dingen om de dingen op een wezenlijke eigenschappen te beoordelen .De zoeker vroeg hem:sta mij toe u te volgen zodat ik door u persoonlijke waarneming van u kan leren, de wijze man zei;jij zult mij niet kunnen volgen want je heb niethet geduld om het geheel te blijven zienwaarin in alles plaats vind, in plaats van te leren zul je steeds proberen te handelen van uit je eigenoordeel en voor kennis.D e zoeker beloofde de wijze te proberen natuurlijk geduld op te brengen,wat er ook zal gebeuren,hij beloofde zijn oordelen aan de kant te schuiven .De wijze man zeigoed danmaar ik stel een voorwaardein dien je mij wens te volgen,stel je nergens vragen over eer ik zelf tegen je spreek.de zoeker naar waarheid gaf de belofte maar al te graag,zo gingen ze beiden op weg.het verhaal begint door dat ze aan boord gingen van een boot,die hen over de rivier zou brengen ,toen ze eenmaal vlakbij de rover kant van de rivier kwamenmaakte de wijze en gat inde bodem van de boot.de zoeker riep uit ;heeft u gat inde bodem van het bootje gemaakt zodat het onbruikbaar wordt gemaaktvoorde armenmensendie hier mee hun geld moeten verdienen? en wat als de arme vissers niet merken dat er een gat in hun boot zit en dan het rivier op gaan en zullen verdrinken.De wijze zei heb ik je niet gezegd dat je geen geduld zult hebbenmet mij en je zelf niet zou kunnen weer houden haastige gevolgtrekking maken?. D at was ik even vergeten zei de zoekervergeef me , maar hij was stom verbaast,zo reisden ze verder,tot dat ze een aardige jonge man ontmoettenSchijn baar zonder enige aan leiding sloeg de wijze de jonge man dood,D e zoeker riep ontzet ;wat heeft u een onschuldige jongen gedood die nog nooit iemand iets kwaad heeft gedaan, dit is een afschuwelijke handeling de wijze wijze wende zich tot de zoeker en zei ; ik doe slecht wat ik moet doen,heb ik je overigens niet gezegd dat jenooit geduld met mij zou kunnen hebbenmet mij. vroeg fe me nogmaals aub,ik kan me niet los maken van mij gewoonte om meteen te reageren, ik zal niets meer vragen als ik nog een keer iets zou vragen mag je me weg sturen, ik heb misschien geen geduld met u maar heeft u geduld met mij.ze vervolgde hun weg en kwamen in een grote stad aan ,maar niemand tonde hun enige gastvrijheid,ze verlaagde zich zelf tot het vragen van voedsel, maar niemand bekeek hen.De straat jeugd gooide stenen naar hun en lachte hen uit .toen ze eenmaal de stad wilde verlaten , zeide wijze man wacht een even en hij hield stil bij een stadsmuur, dit deel staat op het punt om in te storten,hij zei laten we het herstellen . D e wijze man begon met klei en puin de muur te repareren terwijl de zoeker met grote tegen zin mee hielp, uit eindlijk stopte hij er mee en keek alleen maar met nog meer uitgroeiende verbazing toen toen het hem even te veel werd zei hij ;in deze stad hebben wij nooit enige gastvrijheid gehad en dat terwijl we moe en uitgehongerd en uit geput,dit heb ik nergens zo mee gemaakt, en daar bij komt bij dat we voor dit werk geen loon zullen krijgen,waar om doet u dat scheiden ons wegen zei de wijze man., je heb zelf gezegd dat als je nog een keer zouvargen ik je weg moest sturen,maar ik zal je de verklaring geven van de dingen die je zag en waar mee je geen geduld had de boot die ik vernielde behoorde toe aan arme mensendie op de rivier werkte ,ik heb hem laten zinken omdat hij in beslag zou worden genomen door een tiran die alle boten nodig had die hij kon krijgen om oorlog mee te voeren.de jongeling die ik doodde,zou opgroeien tot een opstandige en verrader,zijn ouders waren zachtmoedige en gelovige mensen ,zij hadden en beter kind verdient dan hen is geschonken, en watde muur betreft. inde stad wonen twee wees jongens, die daar zullen opgroeien.na enige tijd zal blijken dat een de deel van de grondbij dat gat inde muur , aan hen toe behoort
    en daar zullen zijde schat op garven wat hen toe hoort
    en die schat komt hen toe zij zullen veel goede werken verrichten omdat het hun taak is en bestemming in dit levendit waren deverklaring van de zaken waar je geen geduld mee had ga nun in vrededeze verhaal staat inde koran soura 18vers 60tot en met 83 lees het verhaal en doe daar je lering mee en wees geduldig met dit leven
    en wees niet gehaast met je gevolgtrekking en je zult zien dat je leven er alleen beter op wordt
    vrede zij met jullieik hoop echt dat het jullie zal inspireren zo als het bij mee heeft egdaan

  28. Melek
    12 augustus 2009 om 03:49 uur.

    Jullie zetten zowel de arabieren als berberen voor schud. Het gaat hier om 1 persoon Malika K, en over misdaad. Niet over wie jullie! Of welke afkomst wel of niet doet er niet toe. Dus als je reageerd. Reageer dan op de forum en niet je fustraties tegen je landgenoten. Of dat je wel hebt of niet geld hebt dat doet er helemaal niet toe. Er zijn gewoon slechte en goede moslims. En daar worden we allemaal na ons dood op beoordeeld! Oordeel eerst je zelf dan een ander. Salem

  29. maarten gitsels
    12 augustus 2009 om 07:00 uur.

    Dit is werkelijk niet te bevatten!!!!!!
    De manier waarop jullie (domme marrokanen) hier op mekaar reageren……..
    lachwekkend grappig ……………….en zeker het bewijs van jullie achterlijkheid…………….lol ga mekaar aub afschieten en doe jezelf en iedereen een plezier…………………………….jullie zijn CLOWNS ……………..en een schande voor je achtergrond stel randdebielen neem een voorbeeld aan de joden die weten wat EENHEID betekend en jullie daarom volledig in de greep hebben ………….sukkels egoisten………………………. Salaam Alaikoum

  30. Charif
    14 augustus 2009 om 04:20 uur.

    EN JA HOOR OOK HIER WEER HET SLAPPE DOMME HERSENLOZE TRIESTE GELUL OVER BERBER DIT ARABIER DAT…….

    JULLIE MOETEN JE ALLEMAAL SCHAMEN.

    Nederlanders lachen on hierdoor uit, en ik geef ze nog gelijk ook.
    Wij zijn geen eenheid maar een stel respectloze figuren vol met jaloezie!!!

    Charif

  31. Azidan
    14 augustus 2009 om 04:21 uur.

    @Maarten Gitsels,

    Hoe wij onderling reageren is totaal normaal, want Marokko bestaat uit verschilolende volkeren, waar van een aantal hun rechten nog niet hebben gekregen, zoals vroeger wanneer Europa velel oorlogen voerde zoals de honderdjarige oorlog en de Eerste wereldoorlog, de tweede oorlog, wij moeten ook onze rechten krijgen,

    Het moet gedaan zijn van te zeggen “kijk, hoe marokkanen onderling doen”, neen, je hebt aan de ene kant “berbers” en aan de andere kant “arabieren”,

  32. Charif
    15 augustus 2009 om 09:03 uur.

    Nee hersenloze Azidan,

    Je hebt geen ene kant en andere kant in Marokko. Dat is alleen zo in jou grijze massa en in jou wereldje.

    In Marokko heb je Marokkanen en geen verdeeldheid zoals jij suggureert.

    Ik ben Arabier en heb niets tegen Berbers want dat zijn ook mensen en ook Marokkanen. Dus hou op met die verdeeldheid te onderbouwen want die voorbeelden van jou zijn van het niveau van een garnaal!!!

    Charif

  33. Sjaak
    26 oktober 2009 om 01:29 uur.

    Zwammel