MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

WK steeds verder weg voor Marokko

07 september 2009 | in Sport | 16 Reacties

Marokkaans elftalDe kans is groot dat Marokko volgend jaar niet van de partij is bij het WK in Zuid-Afrika. Het Noord-Afrikaanse land speelde zondag in het vierde kwalificatieduel met 1-1 gelijk bij Togo en staat met drie punten laatste in de poule.

Pas in de 93e minuut zorgde Adel Taarabt voor de gelijkmaker, nadat Moustapha Salifou Togo al vroeg in de wedstrijd op voorsprong had gebracht. Marokko heeft drie punten achterstand op koploper Gabon, dat nog een duel minder heeft gespeeld. Alleen de winnaar van de groep plaatst zich voor het WK. Zo schrijft het blad Sportweek.

Marokko speelde met de volgende opstelling:
Nadir Lamyaghri, Jamal Alioui, Hicham Mahdoufi, Medhi Benatia, Merouane Zemmama, El-Armine Erbate, Houssine Kharja (Abdessalam Benjelloun, 77), Mbark Boussoufa (Adel Taarabt, 65), Youssef Safri, Marouane Chamakh, Youssef Hadji (Jaouad Zairi, 90th).

Er zijn 16 reacties

  1. watani
    07 september 2009 om 01:06 uur.

    ik begin echt een hekel te krijgen aan die marokkaanse voetbal ! komt allemaal door die voetbalbond die niks weten over voetbal ze hebben geen verstand van een nationale elftal creeeren. eerlijk gezegd moest badoe zaki blijven alle andere zijn niks hij had veel verstand en toch konden we niet naar wk gaan hij had meer tijd nodig als trainer als ze hem nou paar jaren hadden gelaten dan was het goed gekomen dan weet hij de fouten en kan hij zich corrigeren qua spelers, opstelling etc maarja ze konden niet met hem opschieten teveel kritiek ofwel beter gezegd teveel jaloezie badoe zaki was speler van mallorca en wist met marokko finale te halen van afrika cup in tunesie. voetbalbond moet weg ze beslissen teveel hun verjagen alle marokkaanse voetbalkijker die van hun land houden en graag goede resultaten zien om trots op te zijn stelletjes corrupte flikkers !

  2. gast
    07 september 2009 om 11:36 uur.

    wk steeds verder weg? Je kunt gerust stellen dat het wk sprookje nu definitief is afgelopen…

  3. kano
    07 september 2009 om 07:01 uur.

    ze kunnen zowel de wk als de afr.cup 2010 al vergeten stelletje lafaards en de corrupte bond

  4. trab
    07 september 2009 om 08:04 uur.

    Laten we gewoon eerlijk zijn. Marokko komt kwaliteit te kort! Wie dit niet ziet, heeft misplaatste trots of is BLIND ;-).

    Wasalaam alaikum

  5. adal
    07 september 2009 om 08:52 uur.

    ahahah lekker voor ze laat iriffingen thuis dan krijg je dit jongens uit nederland kijken ze niet naar

  6. adal
    08 september 2009 om 12:31 uur.

    trab jij bent zeker blind de kwaliteit die op het veld staan is zeer slecht maar de kwaliteit die marokko beschrik is zeer goed alleen worden niet opgeroepen

  7. TITWANI
    08 september 2009 om 11:34 uur.

    Marokko speelde schandalig slecht…Maar ja, wie moet je dit verwijten?..Ze hebben wel letterlijk tot de laastte minuut gevochten zoals Moumen wilde…..het doet mij persoonlijk pijn om de Atlas Lions te zien ploeteren tegen landen die net uiit de hoek kwamen….het is eigenlijk triest voor woorden om te zien dat Saffri en Allioui en Erbati theoretisch de beste spelers van Marokko op dit moment zijn…

    We komen gewoon zwaar kwaliteit tekort..met deze categorie spelers mag je al blij zijn dat je meedoet met de kwali.reeks….FRMF heeft te weinig geinvesteerd in de Botola en in Jong MArokko….Hierdoor moeten we beroep doe op beperkte spelers uit het MO en suptop- en middenmoot-competities als Nl en Belgie…

    Waar is de scherpte die ik van het begin had vewacht?….gelijk een goal om de oren…5 verdedigers…Tzz amateursitisch…ik kan het niet geloven….Je kan deze elftal beter niet FRMF maar FRMAF (FRM Anti Football)….Zo slecht gewoon…echt traag in de opbouw….De spelhervattingen waren echt kinderspel…Ik zelf train soms de Dtjes en echt waar ik jonkies 11-12 jaar betere vrij trappen zie nemen…maar gister ging er geen een vrije trap tussen de palen…Jah schande…ze3ma proffesionals

    We hebben geeneens backs die fatsoelijk een aanval kunnen opbouwen vanuit de zijkanten….Kiefesh? wil je dan nog op een Wk acteren?,,,,,We speelden praktisch met NUL spitsen, omdat Chamakh vaak de bal van het middenveld(1ste helft) of van de zijkanten(2de helft) moest ophalen….vooral het lage tempo, daar ergerde ik me mateloos aan….de kansen worden bijna per ongeluk gecreerd..komt er dan een kans, Wordt dat op een klungeligewijze om zeep geholpen….Hadji is daar goed in..

    Sommige spelers lijken hun plek bij Al Moutakhab tot hun dood gereserveerd te hebben: Hadji, Saffri, Ouaddou, enco worden altijd opgesteld…echt een mahzala…triest..mensen van nancy, qatar en zelfs van zwitserse league mogen ongestraft hobbelen in het marokkaanse shirt…Triest wollah….

    Ik kan Moumen weinig verwijten…het ls altijd het zelfde liedje…Marokko MOET WINNEN>>>LAATSTE KANS………..We beginnen lekker verdedigend en mogen al in de 3de minuut vissen….De eerste wissel pas 65 minuten…wat wil je dan forceren?…Zairi in de 87 min.,,,wat wil je bereiken???..Maar ja, dit is de selectie waarmee Moumen het mag doen..

    We moeten nu stoppen met: we hebben steeds pech….marokko is zo dieeeep gezonken..het is structureel…Hoeveel marokkanen spelen nou bij een topclub?…ANTWOORD:NUL, SFER,ZIRO, WALLO…HArde waarheid, klaar….Als jij van de 4 wedstrijden GEEN EEN KAN WINNEN, met 2 thuiswedstrijden tegen gabon en togo, zget dat veel over je kwaliteit…..Marokko heeft geen pech, marokko is drama, Marokko stelt geen moer voor in Afrika, we missen niet voor nix al weer 3 wks op rij en we dreigen zelfs de CAn te missen, (wat ik overigens gezien spelbeeld geeneens onrechtvaardig vindt)…Dat kan je niet alleen aan pech toeschrijven…

    Of aan Ramadan, alsof sommige togolese, ivoriaanse spelers geen Ramadan doen, Waarom kunnen Tunesiers en Egyptenaren dan wel presteren als ze vasten en marokko niet?….Of heeft Marokko de laastte 3 wedsrtijen ook gevast tgen Gabon en Togo?..

    We moeten eerlijk tegen ons zelf zijn en de situatie nu accepteren en hiervan leren…We staan niet voor nix in de 57ste plaats in de FIFA-ranking…Onze landskampioen heeft al moeite met Kaapverdische kampioen(zie FAR)….Jong MArokko doet al 2 wks niet mee en de Ol. Spelen 2008 hebben we ook niet gehaald..
    Kortom: Het hele Marokkaanse voetbal staat op zon dieptepunt en verdient een grondige renovatie

    Ik wil niet negatief zijn, Maar Marokko is echt laag gezakt, tog blijf ik achter Marokko staan, ik hoop dat ze de CAN 2010 halen InshaALlah

  8. tfou kora magrebia
    09 september 2009 om 04:39 uur.

    DE SPELERS VAN MAROKKO MOETEN GEWOON NIET MEER KOMEN VOETBALLEN BIJ HET NATIONALE ELFTAL ze moeten het boytcotten zodat jemehoem alleen die VOETBALBOND VAN MAROKKO BINNELANDSE SPELERS KAN SELECTEREN ze mogen op die amateurtjes daar laten oefenen echt waar hier moet actie tegen komen van spelers uit buitenland hun club heeft hun harder nodig.

    JULLIE SPELEN VOOR EEN LAND MAROKKO dat 33 miljoen inwoners telt en laten ons so zakken terwijl we topspelers hebben die op hoge niveau s spelen over te wereld.

    ZE MOETEN GEWOON DIE VOETBALBOND VERNIEUWEN ONTSLAAN DIE STELLETJE ZWEMERS !

  9. trab
    09 september 2009 om 07:33 uur.

    @ Adal,

    Lees bovenstaand stuk van Titwani! Waar hij dan wel helemaal in details treedt, blijft de boodschap toch dezelfde. Leer ermee leven :).

    Gegroet een Atlas-lions fan.

  10. hamou
    10 september 2009 om 02:51 uur.

    uit duitsland:
    jullie heben allemaal een misplaatste trots over morokko, ik kan wel berepen dat man het best voor zijn land wil maar wie zijn wij eigenlijk . en vragen julllie soms af of de bestuurders van ons land dat ook willenn ?atuurlijk niet wat hun interissert is geld heben van de imigranten die ze altijd melken en het op een een rekening in swezerland terug storten wakker worden die mensen verdenen het niet

  11. remabaac2
    10 september 2009 om 07:32 uur.

    Salam, Denk je egt dat marokko die kans gaat krijgen ofzo, Zelfs de Nederlandse vrouwen zijn beter. Die coach is een landverraader en mag beter met eieren op zijn hoofd de marokaanse douane uitstappen. Ik schaam me egt te plettter…… Ik steunt de elftal niet meer. Zoals ik al zei, Marokko krijgt die kans niet oke.

    Voortaan als ik in het openbaar loop op straat en een nederlander zegt zo tege mij: Ben je een Marokaan? zg ik dan: Ik zweer het je, ik ben een egyptenaar. voortaan moeten ze illegaal spelen. het niveau is zo gezakt sahbee. Ewa dat is ook bepaalt niks. Elke keer gaat die slechte spelers en zorgen diecoachen ervoor dat die niveau nog lager wordt. Ik ben tenminste nog blij dat Marokko 4.0 heeft gewonnen van België. Toen hadden ze nog goeie aanvallers. En dat meen ik serieus. Ik stond Marokko zo erg agter. Ze hadden van die goeie aanvallers. Waar is Sektioui,Alloudi enzovoort . Nee hoor. in plaats van dat die hun in de selectie gaat doen, Gaat die cafeleifhebbers of taxichauffeurs in de selctie doen. Moumem weet niet wat die daar moet doen. Volgens mij is hij compleet in der war. Volgens mij moet hij de WC,s schrobben in plaats van de team te coachen. Zo, Die heeft geen manieren. En dan gaat we het nu hebben over de FRMF, Zo wil je toch niet de elftal behandelen. Als ik het goed heb zijn ze niet eens in de les. i.p.v dat ze over voetbal gaan praten, gaan ze hebben over de straten van Marokko. Maar je, Niks aan te doen. Wow, ook al is Marokko niks, Ik vindt hun westrijden tog leuk. Je weet wel hoe ze in elkaar vernederd of juist winnen. Maar ik weet wel dat ze hun uiterste best doen, En die marokanen die altijd pingelen, Tfoe N3a chitain haramee. Deze, Deze crew is verloren geboren. Mensen zoe ik dus al zei: Marokko pakt die kans niet. echt ik zweer het je me vriend. zo

    Mocros en fatimas,saafi, Marokko heeft zijn kans gehad,pak jullie koffers uit de slopenwjikmarkten engaa met RAM naar huis, over en uit. OP eurosport als ze beginnn staat er zon een bericht waarop staat marokko verliest dewedstrijd.

    Salamu3aileikoum

  12. dyna
    12 september 2009 om 12:22 uur.

    Vuile vizerikken, die marokkanen, domste volk in het hele universum.
    Liever lui en arm dan lekker actief en rijk. Liever een paar ho mos in het veld die geen bal kunnen raken en verliezen van een stelletje amateurs, dan alle profs uit europa te gebruiken die een kans maken twee rondes verder te komen op de WK. Marokko is een zielig volk. zo zielig dat ze door de wc gespoeld worden door elke afrikaans land. Marokko maakt nog geen kans tegen Sudan. Marokko kan beter alleen mee doen met de WK ronda of peitje.

    MAROKKAANSE BOND= NAZI 1e KLAS

    insallah krijgen we een NATIONALE RIFFIJNEN TEAM

  13. Samira
    12 september 2009 om 07:39 uur.

    Wel Dyna, met jouw opmerking bewijs je dat jij inderdaad bij de domste groep van de marokkanen hoort.

    “die marokkanen, domste volk in het hele universum.”

    Let aub op je woorden, hiermee beledig je mensen die niet bij jouw domme groep horen !

    wassalaam

  14. adil
    14 september 2009 om 07:31 uur.

    Salam ou alaikoum el magharba (s7ab el watan)…..shouftou hollanda?
    El mountagab el maghribi????? PRRRR 3LIHOUM!!!! Met veel respect heeft Nederland als eerste land van europa de kwalificatie gehaald voor 2010. ALS EERSTE en kom nou NIET zeggen dat nederland in 1 vd de makkelijkste pouls van Europa zat…..waar het omgaat is dat ze het flikken! Daar gaat het om!
    BTW….El Maghreb hoefde alleen maar te winnen van Gabon en Togo…OW MY GOD…..Togo en Gabon….wallahila 7shouma, als je niet kan winnen van zulke sloffenkauwers dan kun je beter overstappen van voetbal naar curling! Is veeeeeel spannender om te kijken. Laten we zeggen dat kameroen nog een noemenswaardige tegenstander is…(als ik me niet vergis zijn ze 4-voudig afrikachamp) maar Togo en Gabon wat zal ik zeggen? TBEHDIL!!!!

    Wat is nu hun probleem binnen de marokkaanse voetbalbond?
    Ga we nu weer rekenen op Monsieur Michel? PRRRRR 3lih!’ Zaki……PRRRR 3lih! Wat een opgeblazen blaaskaak is dat zeg, HEY…. dat hij OOIT de beste keeper was van Marokko wil nog niet zeggen dat hij beste trainer is! Waarom nemen we niet gewoon een NEDERLANDSE trainer en heeeeeeel veeel spelers mee uit Nederland en Belgie want die staan te springen om te voetballen voor Marokko en opzouten met die stelletje sloffenkauwers uit marokko waar geen zucht spelersmentaliteit en fightingspirit in zit!!!! Dan is het communicatieprobleem GELIJK opgelost want iedereen zou dan nederlands praten en voor franse spelers als Chamkh zou dat ook geen probleem zijn want iemand als BEENHAKKER spreekt ook aardig een worrdje frans!!!!
    Ongelooflijk zeg….van alle buitenlandse voetballers in nederland zijn DE marokkanen het gewoon het beste vertegenwoordigt en het meest! Denk aan spelers als Akchaoui, El Ahmadi, Aissati El Hamdaoui pffffff ik hou maar op!
    Maar nee hoor…..wij moeten een stelletje ongeorganiseerde grafbekken met elkaar laten spelen en dat in combinatie met een trainer van lik mn vestje!
    Ik begrijp nu pas waarom Affelay voor Nederland koos en ik neem hem dat totaal NIET kwalijk….gelijk heeft ie! Die jongen wil GEEN migraine want dat hou je er aan over als je gaat spelen met dat soort KNUPPELS! Hij kan nu tenminste lachend het WK in of dat nou MET of ZONDER basisplaats is, el mouhim zijn doel is bereikt! Heda houwa el hedef!

    Laatste frustratie…….11 jaar gewacht op dit moment maar ja, ik had het kunnen weten! Het was te mooi om waar te zijn want sinds 98 niet meer aan de bak in een WK en wat blijftt er dan nog over????? 2010 is dat het dan????
    PRRRR 3lihoum….niet raar opkiijken als Marokko een pak slaag krijgt van INDERDAAD SOEDAN zoals Dyna al zei en een paar vegen om het vege lijf van Rwanda PRRRRRRRRRR 3lihoum!

  15. kano
    15 september 2009 om 12:44 uur.

    er moet nieuwe bloed komen te beginnen met de corrupte voetbalbond want die bepaalt alles

  16. KALLAME DUE MAROC
    27 september 2009 om 05:26 uur.

    Jongens even serieus we moeten niet zo doen tegen de FRMF.ik weet dat hun er ook nietts aan doen hun proberen hun best oke.