MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verbrekers vasten protesteren in Marokko

16 september 2009 | in Marokko | 32 Reacties

Zes jonge Marokkanen worden vervolgd wegens „poging tot het aanzetten tot het verbreken van de vasten in het openbaar” tijdens de ramadan. De beklaagden protesteerden met hun actie van zondag in Mohammedia, 80 kilometer ten zuiden van Rabat, tegen een wet die het niet-naleven van het vasten straft, aldus een veiligheidsfunctionaris volgens het NRC Handelsblad.

Het was voorzover bekend de eerste keer in Marokko dat een groep mensen in het openbaar het recht opeiste om tijdens de ramadan niet te vasten. De raad van islamitische rechtsgeleerden van Mohammedia heeft hen als „agitatoren” gebrandmerkt, aldus het dagblad.

Er zijn 32 reacties

  1. achmed
    16 september 2009 om 12:05 uur.

    waar gaat dit heen met marokko als ze niet wouden vasten doe je dat tog lekker in je eigen huis ik vind het goed dat marokko die wet heeft deze mensen proberen alleen maar te provoceren

  2. naf
    16 september 2009 om 12:34 uur.

    Tfoe ala mgharba je hechmoe. Waarom geen kafir worden als je niet wil vasten.

  3. Orion
    16 september 2009 om 01:50 uur.

    Ik begrijp hun wel aan de ene kant. Volgens de islam heeft ieder mens een vrije wil.Dus willen zij niet vasten..dan laatze niet vasten. WIe denkt je dat allah swt het meest zal straffen ..diegen die niet wilt of diegene die andere dwingt.Dwang is verboden dus de mensen die dwingen zullen het meest worden gestraft.

    Veel zieke mensen in marokko en hier ook in Nederland gaan vasten,waarom? Omdat moslims over hun gaan roddelen en uitmaken voor “kafir”etc ondanks dat ze een gegronde reden hebben.

    Wat je doet..doe je voorjezelf en Allah en niet voor andere.

    Dus NAF jij lijkt mij meer ene KAFIR dan die groep mensen die niet willen vasten.

  4. kamal
    16 september 2009 om 02:41 uur.

    Marokko is voor iedreen niet alleen voor moslims ,als iemand opstraat wilt eten tijdens ramadan vind ik moet kunnen marokkaanse staat moet mensen niet dwingen om moslims te zijn .als je vast doe je het voor je zelf als je eet doe je het ook voor je zelf

  5. tarik
    16 september 2009 om 02:55 uur.

    als je niet mee wil doen op kankere uit onze geloof en zoek maar een andere geloof kanker mongolen doe het lekker thuis en zeg verdomme niet dat je een moslim bent steller kanker bloed zuiger kanker honden onze geloof een sliechte naam geven tfoe aan de gas met julie niet de joden aan de gas maar hun moeten aan de gas ze zeggen dat ze moslims zijn maar gedragen niet als moslims niet vasten enzo wil je eem moslims zijn dan doe je ook mee en gedraag je ook als en moslim en hou je aan de regels van allah

  6. tarik
    16 september 2009 om 02:56 uur.

    sorry voor me taalgebruik maar ik word gek van zulken menssen ik word er echt kwaad van ik ben blij dat marokko ze aanpakt ik vind dat ze hun zelf nog harder moeten aanpakken

  7. kano
    16 september 2009 om 04:54 uur.

    zeker gehuurd door de christenen die de christendom in marokko willen verkondigen

  8. Karim
    16 september 2009 om 07:35 uur.

    Sommige van jullie zullen het niet mij eens zijn maar ik ben altijd voor een vrij sociaal liberaal Marokko waar er niet van die wetten dienen te worden aangenomen, wij leven al jaren naast joodse Marokkanen, waar we ook trots op zijn. Wij kunnen hun toch ook niet verplichten om aan die wet te houden. Marokko moet geen schijnheilige moslims gaan creëren zoals Iran of een van zogenaamde islamitische landen, ieder voor zich, wie voor de islam kiest, zal zich ook met hart en ziel aan de islamitische regels houden.

    Of niet?

  9. tarik
    16 september 2009 om 10:31 uur.

    je hoeft geen moslim te zijn om in marokko te wonen maar als je er voor kiest om moslim te zijn moet je gewoon mee doen en als een echte moslim gedregen en niet nep doen en de islam een slechte naam geven en als je er voor kiest om een jood te zijn of zo dan moet je die geloof volgen dat is wat ik bedoel

  10. peter = de naam
    17 september 2009 om 12:04 uur.

    De overspannen reacties hierzo van sommigen geeft hun onverdraagzaamheid aan. Dat wil zeggen dat zij hun geloofsregels willen opleggen aan mensen die daar geen behoefte aan hebben.

    Die wet is dus gewoon discriminerend. Islan vrede? Onderwerping zul je bedoelen.

    Wie ben jij als moslim zijnde om jouw voorschriften aan anderen op te leggen. Het komt op mij over als arrogant. En zo’n raad van islamgeleerden kan ik niet serieus nemen. Die zullen toch alleen alles in hun eigen voordeel dus de islam uitleggen.

    Op zo’n manier vasten is schijnheilig.

  11. sala
    17 september 2009 om 12:42 uur.

    Vasten is voor mensen die het doen omdat het moet wat schijnheilig. Ik zie dat veel onder moslims…de hele dag met een chagarijnige kop lopen en in gedachte niet moslims vervloeken omdat ze gewooon eten. En dan bij zons ondergang zichzelf vol proppen…

    Gelukkig leef ik nu in nederland Marokko beslist hier over dingen die de Koran verbied

  12. naf
    17 september 2009 om 11:13 uur.

    @Orion

    Even voor de domme onder ons als je wilt eten moet je het zelf weten maar niet in een islamitische land die leeft onder de islamitische beoogde rechtvaarigheid en wetten dan moet je opkankeren naar een ander land waar het niet volgens de wet moet. Je heb je in zo een land te houden aan de regels en wetten en daar geldt een wet dat als je eet opgepakt kan worden. Daarnaast boeit het mij niet als men wil eten of schijten zal mij een zorg zijn. Jij denkt dat je slim bent maar je bent blijkbaar zo dom dat je niet eens weet dat Marokko leeft onder de islamitische wetgeving!! Idioot. En mijn persoonlijke mening is idd zoals de meeste zeggen ik ben moslim maar eten doe je dan wel dan dien je ook te praktiseren als moslim mensen zoals jij zijn verdwaalde moslims!! Nog ergen dan een KAFIR BILLAH!!! IDIOOT wat een lompe mens ben jij zeg en dom al helemaal!!!

  13. naf
    17 september 2009 om 11:27 uur.

    Schande dat er mensen zijn op deze site die de vrijheid ondersteunen van moet kunnen eten in een islamitisch land met islamitische wetten. Echt diep triets! Ik schaam me voor dit soort islamieten. Wallah jullie hadden beter kees of piet genoemd moeten worden. Het is zonde geweest van die hawlie die jullie vader heeft geslacht om je een islamitische naam te geven schande voor de naam en die hawlie wallah!!

  14. Mo
    17 september 2009 om 01:07 uur.

    Ik sluit me helemaal aan bij Karim! Mooi gesproken!

    En Tarik: volgens mij heb jij je vast verbroken door al je taalgebruik…denk daar maar eens over na, dan alleen over een ander te oordelen…

    Wassalam!

    Mo

  15. rachid
    18 september 2009 om 10:56 uur.

    ieder snotneus die beetje HAVO en HBO heeft gedaan komt op internet onzin uitkramen.

    De een noemt de ander kafir, subhana allah. Wat is een kafir?? Heb je wel eens verdiept in het woord kafir of de term ervan?

    Voor de duidelijkheid:
    In de islam volgens de koraan en de sunah is iemand die de ramadan (het vastenmaand) ontekent een kaafir, er is geen verschil van mening hierover tussen de geleerden. Ik wijs jullie naar de islamitische juripundentie.

    En nog een toevoeging.

    Het vasten verbreek je niet door je taalgebruik, wat voor juripundentie is dat Mo?

    Slechte taalgebruik is inderdaad een zonde maar kan niet jou het vasten verbreken, subhana allah. Er zijn maar 6 dingen die het vasten kunnen verbereken, Geslachtsgemeenschap overdags, eten en drinken, bewust kosten etc. Taalgebruik valt, volgens de alkoran en de sunah daar niet onder.

    het lijkt alsof we naar de tijd van de al jahilya (tijd van onwetendheid) terug zijn.

    Vrees jullie Heer. moge allah mij leiden naar het goede pad en jullie.

  16. tarik
    18 september 2009 om 12:29 uur.

    MO die nep-moslims moeten dood en daar mee uit ik hou niet van menssen die mijn geloof een slechte naam geven en menssen dingen laten over denken die niet waar is ik ben het spug zat echte moslims moeten zich aan de regels houden wie dat niet doet hoeft geen moslim te zijn en als je een moslim bent dan moet je het voor je zelf doen uit je hard en niet alsof doen dat je moslim ben maar achter af je niet aan de regels houden ik ben super blij dat marokko ze zo aanpakt

  17. Orion
    18 september 2009 om 06:39 uur.

    @NAF

    Gezien jouw reactie ben jij een idioot en een Kaffir. Ten tweede marokko heeft geen islamtische wetgeving maar een westerse (franse) wetgeving met islamtische bekleding. Daarnaast als jij iets weet over islam.god zegt zelf wie mijn pad niet wilt voglen ..laat hem dwalen.

    @ Peter zullen we het maar niet over christendom hebben en hun zogenaamde liefde..kijk eerst goed naar jouw volk en hun zielige verleden

    Ten slotte NAF ga eten zielige mannetje

  18. Henk el Makhloufi
    19 september 2009 om 11:27 uur.

    peter = de naam
    De overspannen reacties hierzo van sommigen geeft hun onverdraagzaamheid aan. Dat wil zeggen dat zij hun geloofsregels willen opleggen aan mensen die daar geen behoefte aan hebben.

    Die wet is dus gewoon discriminerend. Islan vrede? Onderwerping zul je bedoelen.

    Wie ben jij als moslim zijnde om jouw voorschriften aan anderen op te leggen. Het komt op mij over als arrogant. En zo’n raad van islamgeleerden kan ik niet serieus nemen. Die zullen toch alleen alles in hun eigen voordeel dus de islam uitleggen.

    Op zo’n manier vasten is schijnheilig

    Reactie hierop:

    Rechten van niet Joden in een Joodse staat

    Citaten van rabbies(joodse priesters)

    “De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten.”
    Talmoed: Baba mezia, 114b

    “De Akum (niet-jood) is als een hond. Ja, de geschriften leren ons aan de hond meer eer te betonen dan aan de niet-jood.”
    Ereget Raschi Erod. 22 30

    “Zelfs hoewel God de niet-jood schiep zijn het nog altijd dieren in menselijke gedaante. Het is niet gepast voor een jood om te worden gediend door een dier. Daarom zal hij worden gediend door dieren in mensengedaante. ”
    Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

    “Een zwangere niet-jood is niet beter dan een zwanger dier.”
    Coschen hamischpat 405

    “De zielen van niet-joden komen van onzuivere geesten en worden varkens genoemd.”
    Jalkut Rubeni gadol 12b

    “Hoewel de niet-jood dezelfde lichaamsbouw heeft als de jood, verhouden ze zich tot de jood als een aap tot een mens.”
    Schene luchoth haberith, p. 250 b

    “Als u eet met een niet-jood, het is hetzelfde als eten met een hond. ”
    Tosapoth, Jebamoth 94b

    “Als een jood een niet-joodse dienaar of dienstmeid heeft die sterft, moet men geen sympathie voor de jood betonen. U behoort tegen de jood te zeggen: “God zal ‘uw verlies’ vervangen, net zoals een van zijn ossen of ezels zou zijn gestorven”.”
    Jore dea 377, 1

    “Geslachtsgemeenschap tussen Ongelovigen is als geslachtsgemeenschap tussen dieren.”
    Talmud Sanhedrin 74b

    Met “Ongelovigen” (Engels: ‘Gentiles’, Hebreeuws: ‘Goyim’) wordt bedoeld: niet-joden, met name christenen en moslims.

    “Het is toegestaan het lichaam en het leven van een Ongelovige te nemen.”
    Sepher ikkarim III c 25

    “Het is de wet om iedereen te doden die de Torah ontkent. De Christenen behoren tot de ontkenners van de Torah. ”
    Coschen hamischpat 425 Hagah 425. 5

    “Een ketterse Ongelovige mag u met uw eigen handen doden. ”
    Talmud, Abodah Zara, 4b

    “Iedere jood die het bloed verspilt van de goddelozen (niet-joden), doet hetzelfde als het brengen van een offerande aan God.”
    Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

    Hoe bereidt een jood zich voor op zijn misdaad?

    Moed Kattan 17a . Als een jood in de verleiding komt om kwaad te doen moet hij naar een stad gaan waar men hem niet kent en daar het kwaad doen.

    Een jood slaan is hetzelfde als God slaan

    Sanhedrin 58b. Als een heiden (Ongelovige) een jood slaat, moet de Ongelovige worden gedood.

    Het is O.K. als men niet-joden bedriegt

    Sanhedrin 57a . Een Jood hoeft geen Ongelovige te betalen voor het loon dat hij hem voor werk schuldig is.

    Joden hebben superieure wettelijke status

    Baba Kamma 37b. “Als een os van een Israëliet een os van een Kanaäniet verwondt is er geen aansprakelijkheid; maar als een os van een Kanaäniet een os van een Israëliet verwondt… de betaling moet geheel voldaan worden. ”

    Joden mogen stelen van niet-joden

    Baba Mezia 24a . Als een Jood een voorwerp vindt dat verloren is door een Ongelovige (“heiden”) hoeft het niet te worden teruggegeven. (Ook bevestigd in Baba Kamma 113b).

    Sanhedrin 76a. God zal niet een Jood sparen die “zijn dochter uithuwelijkt aan een oude man, of de vrouw neemt voor zijn zoontje, of een verloren artikel aan een Ongelovige teruggeeft…”

    Joden mogen niet-joden beroven en doden

    Sanhedrin 57a . Als een Jood een Ongelovige vermoordt, zal er geen doodstraf zijn. Wat een Jood steelt van een Ongelovige, mag hij houden.

    Baba Kamma 37b. De Ongelovigen zijn buiten de bescherming van de wet en God heeft “hun geld aan Israël ter beschikking gesteld.”

    Joden mogen liegen tegen niet-joden

    Baba Kamma 113a. Joden mogen gebruik maken van leugens (“uitvluchten”) om een Ongelovige te misleiden.

    Niet-joodse kinderen zijn sub-menselijk

    Yebamoth 98a. Alle kinderen van Ongelovigen zijn dieren

    Abodah Zarah 36b. Ongelovigen-meisjes zijn in een staat van niddah (vuil, smerigheid) vanaf de geboorte.

    Abodah Zarah 22a-22b . Ongelovigen verkiezen seks met koeien.

    Beledigingen tegen de Heilige Maria

    Sanhedrin 106a . Zegt dat Maria een **** was: “Zij, die de afstammelinge was van vorsten en regeerders, deelde het bed met timmerlieden.” Ook in voetnoot no. 2 bij Shabbath 104b van de Soncino-uitgave, wordt gesteld dat in de “ongecensureerde” tekst van de Talmoed geschreven staat dat de moeder van Jezus, “Miriam de kapster,” seks bedreef met vele mannen.

    Talmoed valt niet-joodse geloofsvormen aan

    Rosh Hashanah 17a. Christenen (minnim) en anderen die de Talmoed afwijzen, zullen naar de hel gaan en zullen daar gestraft worden voor alle generaties.

    Shabbath 116a. Joden moeten de boeken van de Christenen vernietigen, d.w.z. het Nieuwe Testament.

    Dr. Israel Shahak van de Hebreeuwse Universiteit meldt dat de Israëliërs honderden Nieuwe Testament bijbels verbrandden in bezet Palestina op 23 maart 1980 (zie Joodse Geschiedenis, Joodse Godsdienst, pag. 21).

    Yebamoth 63a. Stelt dat Adam geslachtsgemeenschap had met alle dieren in de Tuin van Eden.

    Yebamoth 63a. Verklaart dat landbouw de laagste is van alle bezigheden.

    Sex met kinderen toegestaan

    ]Sanhedrin 55b. Een Jood mag een drie jaar oud meisje trouwen (specifiek, drie jaar “en een dag” oud).

    Sanhedrin 54b. Een Jood mag seks hebben met een kind, zolang als het kind jonger is dan negen jaar oud.

    Kethuboth 11b. “Als een volwassen man geslachtsgemeenschap heeft met een klein meisje, is het niets.”

    Joodse rabbies zijn allemachtig

    Yebamoth 59b. Een vrouw die geslachtsgemeenschap had met een beest, komt in aanmerking om met een joodse priester te trouwen. Een vrouw die seks heeft met een demon komt ook in aanmerking om met een joodse priester te trouwen.

    Abodah Zarah 17a. Stelt dat er geen h0er in de wereld is waar de Talmoed-geleerde Rabbi Eleazar geen seks mee heeft gehad.

    Hagigah 27a. Stelt dat geen rabbi ooit naar de hel kan gaan.

    Baba Mezia 59b. Een rabbi debatteert met God en verslaat Hem. God geeft toe dat de rabbi het debat won.

    Vrouwen emancipatie

    Pesahim 111a. Het is verboden voor honden, vrouwen of palmbomen om tussen twee mannen langs te gaan, noch mogen anderen lopen tussen honden, vrouwen of palmbomen. Speciale gevaren zijn erbij betrokken als de vrouwen menstrueren of op een wegkruising zitten.

    Menahoth 43b-44a. Een Joodse man is verplicht om elke dag het volgende gebed te zeggen: Dank u, God, dat gij mij geen Ongelovige hebt gemaakt, een vrouw of een slaaf.

  19. Charif
    20 september 2009 om 12:25 uur.

    Henk…

    GROTE KLASSE!!

    Charif

  20. Reiziger
    20 september 2009 om 10:12 uur.

    Subhan Allah,

    Sommigen doen hier zich heilig voor en proberen zogenaamd de Islam te verdedigen maar gebruiken in iedere zin een levensbedreigende ziekte.

    Subhan Allah

    Geloof is een een zaak tussen een individu en Allah ( God ) niet tussen een staat en de burger.

    Subhan Allah

    Het volk denkt de Islam op te kunnen leggen aan iemand die niet wil?

    Subhan Allah

    Het volk denkt een goede ambassadeur te zijn van ons geloof?

    Subhan Allah

    Ik heb hier geen woorden meer voor dan Subhan Allah

  21. Reiziger
    21 september 2009 om 10:43 uur.

    Medeverantwoordelijkheid hebben voor het milieu waarin je woont heeft te maken met begrippen als burgerschap en medeburgerschap. Wat wij, moslims en niet-moslims, gemeenschappelijk hebben is de met grote letters aangeduide Gulden Regel:

    “Wat u wilt dat mensen u doen, doet u hen desgelijks” en de uitspraak van de profeet Mohammed: “Niemand van u gelooft werkelijk totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst.” Net als bij de andere geopenbaarde religies is er dan steeds de vraag ‘wie is mijn broeder?’ Is dat alleen mijn geloofsbroeder?

  22. mor@
    21 september 2009 om 05:49 uur.

    Henk El Makloufi, ik wacht met belangstelling op peter=naam reactie, deze zal een tegen-reactie verzinnen en even naar dier zijn omschakelen, want mensen begrijpen zijn taal niet hahahahahah…………………..

  23. Henk el Makhloufi
    22 september 2009 om 10:46 uur.

    @ Mor

    Van deze lafaard komt geen tegenbewijs van de juistheid van deze bewoordingen.
    Het is als met een bepaald soort ( on)gedierte,als ze in het nauw komen vluchten ze

  24. naf
    22 september 2009 om 01:04 uur.

    @HENK EL MAGHLOUFI

    Sorry de joden zijn echt een en al een zieke volk met een ziek geloof!! Daarom heeft Allah ze bespuugt kan het begrijpen. Wat een zieke mensen die hierin geloven!! Ben blij dat ik een moslim ben en zal het blijven tot mijn dood inshallah!!

  25. naf
    22 september 2009 om 04:08 uur.

    @ORION

    Jij bent zo lomp en zegt dat marokko niet leeft onder de islamitische wetgeving. Waarom woren deze mensen opgepakt omdat het tegen de wet is dombo. En terecht!! Ik sta achter de marokkaanse islamitische wetgeving en vind dat je je aan die wetten moet houden anders moet je gewoon oprotten en niet de islam in schande brengen in een land waar de meeste burgers moslim zijn. Jij he ik praat blijkbaar tegen een hooft vol poep niet tegen een hooft met hersens!! mensen zoals jou zijn een schande voor mijn geloof en mijn vaderland. Ga eten in marokko dan tijdens ramadan kijken of je nog kan lopen op straat je wordt bekogeld aan alle kanten stelletjes schandalige mensen die zich moslims noemen.

  26. Reiziger
    23 september 2009 om 01:01 uur.

    Jullie zijn hele hele hel hele slechte ambassadeurs van de Islam, als ik zo jullie communicatie lees..

    Niemand geeft jullie het recht om een hele volk ( joden) als vuil te bestempelen.

    Niemand geeft jullie het recht de Islam te verdedigen door te schelden en vieze dingen tegen anderen te zeggen.

    Jullie hebben werkelijk NIETS begrepen van de BOODSCHAP..

    Stelletje KORAISCH KROESKOPPEN / TOWLHEADS

  27. hamou
    23 september 2009 om 03:34 uur.

    aus deutchland:
    het gaat niet hier om individuel vrijheid maar om de islam ,gisteren heeft human rights watch morocoo beschuldigt van schanden van mensen rechten na de arrestaties ..terwijl deze joods organisatie nix over het verbiden van hoofddoeken op schoolen ( frankrijk ) heeft gezegt of is dat geen individuel vrijheid hun speel is duidlijk ze zijn er als het gaat om homos en islam anvallen
    ze deon dat namens de vrjiheid
    hitler zei oit ik heb niet alle joden vermord zodat de mensheit weet waarum ik ze vermord snap je

  28. Reiziger
    23 september 2009 om 09:30 uur.

    @ Hamou

    Geloof je dat echt broeder, Subhanna Allah houd toch eens een keer op met al die CONSPERATIE theoriën.

    Maak jezelf nuttig a sahbi, met je Hilter, tzz wat hebben Joden jou nou weer aangedaan.

    Er komt alleen maar HAAT uit Moslims lijkt het wel.

    Gelukkig zijn er nog Maleisische moslims en hebben we OOIT iets bereiktt in Andalusië.

    Ik schaam me echt om jullie DOMHEID Wallah

  29. naf
    24 september 2009 om 12:19 uur.

    @ Hamoe,

    De Joden hebben jou niks aangedaan maar onze broeders en zuster uit palestina wel. Land inpikken mensen vermoorden die joden hebben geen hart. het zijn zombies en Henk heeft gelijk. Lees waar ze in geloven wij islamieten zijn honden ongelovige zijn honden. En dat uiten ze idd door te handelen wat er in de tora staat. Kijk naar Palestina kijk naar onze broeders en zusters en ongschuldige burgers die gedood zijn. Kijk hoe ze de olijvenbomen afkappen van de palestijnen stelletjes hagara!! Egoisten zijn het en ik kan best begrijpen waarom Hitler de joden heeft gedood!! Ik zou hetzelfde doen als wat Hitler heeft gedaan. Ik vind het ook niet gek dat mensen zich opblaazen als heel hun familie toch al is vermoord hoe zou jij je voelen. Dit is allemaal onterecht. echt bestaat niet in de westerse landen. Als je rechtvaardig bent wordt je altijd de dader ook al ben je slachtoffer. De joden zijn door de engelse weg gestuurd toendertijd en de arabieren hebben ze land gegeven om te leven. Je doet goed als islamiet en je krijgt er bloed voor terug. Waarom hebben de engelsen de joden zelf niet gehouden toen dan! Waarom leven ze in marokko waarom leven ze in het middenoosten omdat de islamieten blijkbaar te goed zijn voor deze wereld. Maar die stelltjes ondankbare honden mogen van mij echt vergast worden. Ik hoop dat Iran ze van de wereldkaart afhaalt zoals ihmadinejad heeft gezegt!! Stelletjes varkens zijn het die joden!

  30. Reiziger
    24 september 2009 om 11:54 uur.

    Maar niet alle Joden zijn hetzelfde

    Net zomin alle Arabieren HONDEN zijn….Ja want dat vind ik bijna!

    Berbers zijn gewoon het beste klaar punt uit, ik heb jullie gezien als je de Nijl rivier oversteekt, krijg je puinhoop..

  31. peter = de naam
    25 september 2009 om 12:49 uur.

    @NAF. Jouw broeders en zusters in palestina? Laat me niet lachen. Volgens mij geef je net als het overgrote deel van de arabische wereld geen ene moer om palestijnen. De arabische wereld laat ze in ieder geval al 60 jaar barsten. En houd een groot aantal palestijnen in vluchtelingenkampen in o.a. Libanon, Jordanie expres in soms armoedige omstandigheden zonder werk of uitzicht op een toekomst. En laat een aantal miljoen mensen in de leugen geloven dat ze recht hebben om terug te keren naar Israel

    Een palestijns volk heeft nooit bestaan. Een verzameling arabieren woonde temidden van joden in het huidige Israel. Pas na 1967 werd er over palestijnen en een palestijns volk gesproken. En niet eerder.

    Israel, een land waar ze nog nooit geweest zijn en wat ze alleen kennen van de verhalen van hun voorvaderen. Inmiddels zijn er nog maar een 150.000 in leven, uit de periode rond 1948 die hun vlucht en ook voor een groot gedeelte vrijwillig vertrek hebben meegemaakt.

    De arabische wereld gebruikt het zogenaamde vluchtelingenprobleem als een propagandamiddel tegen Israel. Vergeten wordt dat tegenover ca 600.000 a 700.000 vertrekkende dan wel vluchtende arabieren in 1948 er ruim 800.000!!! joden werden verdreven uit het midden oosten. Waar gingen die heen? Naar Israel. Israel gaf ze een bestaan en ipv vluchteling werden ze een volwaardig burger. Hadden de arabische landen dat nou eens gedaan met die ca 600.00 a 700.000 arabieren die in 1948 uit Israel kwamen? Dan zaten nu zo’n 3 a 4 miljoen nazaten van die mensen niet in een uitzichtloze positie.

    En wie onderhoud voor het grootste gedeelte die mensen?? De UNRWA van de VN Gesponsord door het westen. Nederland geeft meer dan 15 miljoen euro per jaar. En jouw zogenaamde broeders en zusters, beste Naf, uit het midden oosten die van gekkigheid niet weten wat ze met hun oliedollars moeten doen, geven geen ene moer. Ja, Iran geeft; Syrie geeft; Wapens en ellende. Via hamas hezbollah. En verder lachen ze zich in de arabische wereld rot om die 3 a 4 miljoen mensen.

    Naf, volgens mij gebruik je het palestijnse probleem als argument om je haat tegen allles wat joods is, te uiten. Jouw haat is net als wijn. Hoe ouder, hoe rijper. Bitterder in jouw geval.

  32. Henk el Makhloufi
    25 september 2009 om 06:20 uur.

    Naf,
    joodse uitspraak:

    Je mag alles zeggen……. als je maar niet zegt……. dat jij gelijk hebt.