MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Sluit Pathé tijdens Suikerfeest’

23 september 2009 | in Maatschappij | 11 Reacties

Suikerfeest, Marokkaanse jeugd en een bioscoop: overlast gegarandeerd. Volgens de Marokkaanse tieners op het Schouwburgplein voor de Pathé-bioscoop kan het filmtheater de deuren het best één dag per jaar sluiten.

Rachid (17) staat er niet van te kijken dat het zondagavond weer uit de klauwen liep in de zalen van Pathé aan het Schouwburgplein. Nadat de politie rond half negen de lastpakken uit de zaal had gehaald, werden geen films meer vertoond. ,,Ook bij de Mc Donald’s en Kentucky Fried Chicken was het chaos,” zegt Rachid.

De achttien bewakers die uit voorzorg door de Rotterdamse bioscoop bij de zalen waren geposteerd, konden de overlast niet voorkomen. Popcorn vloog door de lucht en er werd luidruchtig gebeld en gepraat. ,,Bewakers zijn geldverspilling,” weet Rachid. ,,Een keer per jaar gaan de jongens met z’n allen naar de bioscoop. Ze trekken zich van niemand iets aan. Bewakers doet ze niks, al staat er ME voor de deur. Ze kunnen Pathé beter sluiten met het Suikerfeest.

Nadat de pubers uit de bioscoop waren gezet, werden ze door de politie en de Marokkaanse buurtvaders naar huis gedirigeerd. Eén jongen werd opgepakt

Het gehele artikel is hier verder te lezen.

Er zijn 11 reacties

  1. naf
    23 september 2009 om 09:07 uur.

    Tfoe ala marokkanen echt een schande. Vooral de jeugd van tegenwoordig. Jullie moeten je schamen altijd die heisa voor niks. Als het aan mij lag hadden ze stokslagen moeten geven. Probeer dat maar in een marokkaanse bioscoop te doen, doen jullie toch ook niet. Dan heb je echt de poppen aan het dansen!! Waarom komen marokkanen aandacht tekort? Ik begrijp niet waarom deze problemen altijd voort blijven komen. Jullie hebben een pak slaag nodig dat je niet meer kan bewegen en effe met je kont goed op de grond blijft zitten. Zowel jongens en meisjes van tegenwoordig echt schandalig!!

  2. karim
    23 september 2009 om 09:45 uur.

    TFOE 3lA BACHAR KIDAYER..HADOE HAYAWANAAT
    dit zijn geen mensen, maar dieren en horen in een varkenstal thuis

  3. Bouchra Ismaili
    23 september 2009 om 01:32 uur.

    Schande!!!!! Wat een loosers om op een heilige dag de moslim gemeenschap weer voor schut te zetten! De bioscoop sluiten voor een stelletje wilde schooiers geeft ze alleen maar een gevoel van macht. Hard aanpakken die hap!

  4. Karim Khadiri
    23 september 2009 om 08:19 uur.

    Schande, het zijn gewoon teringlijers die rotjochies.

    Ik ben trots dat ik een Marokkaan ben. maar zulke lui ga je toch gewoon haten en een hekel aan krijgen dat ze Marokkaans zijn.

    Als Geert Wilders niet anti-Islam/anti-Marokkaan was, dan had ik wel meschien op hem gestemd!

  5. mo
    23 september 2009 om 10:49 uur.

    zo lang dit nog speelt krijgen de idioten zoals wilders de aandacht

  6. peter = de naam
    24 september 2009 om 12:57 uur.

    Bioscopen sluiten??? die rotgasten moeten ze opsluiten!!!! .

  7. karim
    24 september 2009 om 09:08 uur.

    Ik vraag Wilders om de thema Islam te schrappen van zijn programma en zich alleen te concentreren op marokkaans tuig, dan heeft hij zeker mijn stem..
    Ik ben zelf een marokkaan

  8. Reiziger
    26 september 2009 om 01:56 uur.

    Indentificeren en aanpakken!

    Ben een NederBerber patriot

  9. Henk el Makhloufi
    27 september 2009 om 10:41 uur.

    Wie is erbij geweest in Pahté Rotterdam ?

  10. Saliha
    28 september 2009 om 08:43 uur.

    wel wel, mensen, misschien moeten jullie het allemaal wat meer proberen te relativeren. Als jongere heb je nu eenmaal op een andere manier plezier, volgens mij beseffen ze niet eens wat ze verkeerd hebben gedaan.

    Jullie overdrijven volgens mij heel erg, en hoezo zou je op een discriminerende partij stemmen als je niet zelf tot die gediscrimineerde groep behoort? Getuigt niet van veel oprechtheid, alle discriminatie is verkeerd, en het is zeker niet dat alle criminaliteit door marokkanen wordt gepleegd, een allochtoon (die toevallig donker is) is niet gelijk aan een marokkaan.

    En nee het gaat helemaal niet om zelfmedelijden, maar alles moet wel in de juiste context geplaatst worden. Dergelijk gedrag heeft helemaal niets met afkomst te maken, het kan elke groep overkomen, zoals de afro-amerikanen, en de hispanics in Amerika, het heeft te maken met de socio-economische situatie.
    Als de overheid daar nu eens meer energie in zou steken, zou de situatie wat beter zijn.

    Criminaliteit moet je inderdaad hard aanpakken, maar puberaal gedrag (zolang er niemand verbaal of fysiek wordt aangevallen) is van een andere orde!!!!

    wassalaam

  11. Bouchra Ismaili
    29 september 2009 om 02:23 uur.

    Jaja Saliha Het zijn altijd weer die Marokkanen! We zijn het relativeren voorbij Al LaHziez zijn het! We moeten de rotte appels zelf gaan aanpakken. En zoek het woord plezier eens op in het woordenboek!