MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Koning vliegt auto voor beurt naar Engeland

24 september 2009 | in Marokko | 25 Reacties

De Marokkaanse koning Mohammed VI (46) heeft zijn tien jaar oude Aston Martin DB7 in Rabat op een Hercules-vliegtuig gezet en naar Engeland gevlogen voor een reparatie in een garage in Newport Pagnall. De reparatie had ook kunnen gebeuren in Marbella, schrijft Het Laatste Nieuws.

De Marokkaanse koning heeft een hele vloot supercars. Het persoonlijke vermogen van koning Mohammed VI wordt door Forbes Magazine geschat op 2 miljard. Dat maakt hem nummer zeven in de lijst met rijkste staatshoofden ter wereld.

De bijnaam van Mohammed VI is overigens M6 want dat model van BMW is één van zijn favoriete wagens. ‘M6’ heeft nog een duur kantje: hij heeft iets met maatpakken en die moeten allemaal nieuw zijn. Hij weigert een costuum twee keer te dragen. Zo schrijft het blad.

Er zijn 25 reacties

  1. kritiKus
    24 september 2009 om 12:47 uur.

    2 miljard? Alleen de supermarktketen Marjan is meer dan 2 miljard waard.
    Echt niet!
    Hij bezit samen met zijn korneuten het geld van heel Marokko!

  2. naf
    24 september 2009 om 01:35 uur.

    Ja en? Al dat commentaar over onze Koning moet hij weten hij kan het zich toch permiteren..Boeiend zeg!!

  3. mo
    25 september 2009 om 12:19 uur.

    de rest van marokko bezit baroita B3 dus driewillige bariota

  4. overdo
    25 september 2009 om 03:51 uur.

    Overdijven is ook een vak, mensen sterven van de honger en onze koning moet weer nodig de diva uithangen. Ik snap wel dat hij het zich kan permitteren maar dat betekent niet dat je meteen zulke prijzige fratsen hoeft uit te halen.

  5. samadie
    25 september 2009 om 06:45 uur.
  6. m 2 wielen
    25 september 2009 om 07:30 uur.

    die heiligen kosten ons aleen maar geld
    rond het palijs zwertm het met bedelaars

  7. kano
    27 september 2009 om 01:52 uur.

    M2 WIELEN

    Die bedelaars in Marokko hebben meer poen dan jij en ik

  8. karim
    28 september 2009 om 09:05 uur.

    @overdo Reactie 4
    Waar sterven mensen van de honger in Marokko??????? in welk gebied ? en in welke omgeven ???? ben je ooit in marokko geweest ????
    eerst nadenken alvorens praten is ook een vak..
    het is onze koning zijn goede recht om zijn auto waar ter wereld ook te brengen als hij dat wil..hij heeft geld zat

  9. naf
    28 september 2009 om 10:20 uur.

    @ Overdo,

    Sterven van de honger? niemand sterft in marokko van de honger. En daarbij de bedelaars hebben daar meer geld dan ik en jij. Overigens geen commentaar over onze koning hij kan het zich permiteren wat is daar dan mis mee. Afgunst meer ook niet! Gaat je niks aan wat hij wilt uitgeven prijzig of niet. Hij is de king en heeft het geld ervoor niet ouwehoeren over onze koning moet je in marokko doen niet hier!

  10. hassan
    28 september 2009 om 09:06 uur.

    Sorry maar ik vind dit geen nieuws. Elke man die het zich kan permenteren zou het zelfden doen koning of geen koning.
    Lang leven de koning!

  11. moena
    28 september 2009 om 09:46 uur.

    Overdo hoe wou je dat onze konning heel marokko afreist, met berouita ofzo, altijd comentaar hij doet meer dan alleen zijn best en die mensen moeten opstaan en op het land gaan werken om inp alles op konning af te schuiven. En trouwens als er in marokko iemand was die zo goed was in het maken en materiaal in marokko er voor was dan had hij het ook in marokko laten maken dus, als marokannen op vakantie gaan kopen ze ook alleen auto merken waarvan materiaal wel van is in marokko en als het er is, is het onbetaalbaar.

  12. Meryam
    29 september 2009 om 01:01 uur.

    De meesten hier spelen graag de advocaat van de duivel he. Het feit is wel dat hij een dictator is, je kan hem dus op geen enkele manier bekritiseren , of je vliegt in de cel.

    lang leve de democratie, en ik hoop dat dat ook in marokko ooit zal komen, weg met die dictators over heel de islamitische wereld !!!!!!!

  13. hamou
    30 september 2009 om 01:51 uur.

    fuck de koning homo dectator

  14. karim
    30 september 2009 om 07:52 uur.

    @Meryam is onze koning een dictator????? Gaat het wel goed met je ???
    weet je wat een dictator betekent ???

  15. Charif
    30 september 2009 om 07:59 uur.

    HAMOU,

    Slim ben je niet om deze uitspraken te doen op deze site.
    Ik hoop dat de Marokkaanse veiligheidsdienst je via je ip adres opspoort en een gesprekje met je komt voeren.

    Hoe kan je de koning nou een homo dictator noemen?

    Charif

  16. hamou
    01 oktober 2009 om 03:57 uur.

    hamou
    @charif
    ik kan best dom zyn maar niet dommer dan jy, je doet me denken an de jaar70
    zo heben ze je ook geinjecterd met angst ik word ziek van hypocriten zoals jy
    maar godzijdank we zijn in europa hier mag alles, niet bij je aapen die geven mensen olie en suiker als hulp politiek van olie en suiker ,ons land is niet alleen van koning het is van het volk..

  17. Charif
    01 oktober 2009 om 02:03 uur.

    Beste hamou,

    je hebt volkomen gelijk……

    Over domheid gesproken…zie onder:

    Apen schrijf je zo en niet aapen.
    Hypocrieten schrijf je zo en niet hypocriten.
    Geinjecteerd schrijf je zo en niet geinjecterd.
    De jaren 70 is verleden tijd dus schrijf je “jaren 70“ en niet jaar70.

    Toch nog een beetje bijschaven aan je ontwikkeling Domme Marokkaan, jij maakt ons volk ten schande onalfabeet!

    neem de weblink hieronder over in je adresbalk en doe de taaltraining, mischien wordt het ooit wel weer wat insha Allah.

    http://www.ikwilnaarnederland.nl/taaltraining.php

    Wie is er hier nou DOM he??

    Charif

  18. karim
    01 oktober 2009 om 03:55 uur.

    @hamou je naam zegt al genoeg

  19. Henk el Makloufhi
    01 oktober 2009 om 07:32 uur.

    Afijn,toen werd het toch nog gezellig

  20. kano
    02 oktober 2009 om 01:22 uur.

    @.Meryam

    Wie zegt dat onze koning een dictator is, dagelijks wordt hij in de marokkaanse nieuwsbladen en tijdschriften zoals bijv. dzg. NICHAN en AL mASAA bekritiseerd en grapjes over hem gemaakt waarom worden die mensen dan niet in de bak gegooid en gemarteld ze doen hun werk nog steeds en met alle vrijheid

  21. Remabaac2
    02 oktober 2009 om 06:26 uur.

    Salam, Het is vet dat Mohammed sadise Naar engeland gevlogen met dat ene Hercules

  22. moena
    02 oktober 2009 om 11:27 uur.

    hamou sieer tmoemoe ga slapen zoek hulp voor je dome onwetend uitspraak jij had het zeker beter gedaan, idioot mensen als jij die zo’n domme opmerking maken zouden niet eens een put water voor mensen graven laten staan een stuk brood geven.Daarom zeg ik nog een keer dat ik blij ben met onze koning zodat mensen als hamou niet voor het zeggen hebben. Waarom moet altijd de koning volgens het volk alles doen en wat doet het volk voor het land en koning. die mannen moeten van die koffiehuis stoel opstaan en gaan werken vooral op het land en niet denken dat ze het te laag vinden om op het land te werken ze bedelen liever dan dat ze heel de dag hard werken, voor de duizendste keer en als er geen werk is zat vrijwilligs werk desnoods straten vegen , ik zag een keer een dode kat net een meter of twee van een cafe vol mannen die daar zaten te chillen en niemand die de moeite nam op op te staan om die dooie beest op te ruimen en iedereen wachten tot dat het vuilisman het kom opruimen of misschien zaten ze op de koning te wachten weet jij veel want zelf zijn te lui om wat te doen egg tfoe 3la elbachaar ze kunnen alleen maar in woorden ouwehoeren dat ze het beter weten . ik ben trots op mijn koning lang leven de koning

  23. Titwani
    03 oktober 2009 om 03:29 uur.

    Salmu 3leikom broeders,

    onze lieve koning is dictator, niet meer, niet minder. Hij is van de ergst soort. Mensen die dat niet weten, moeten geen advocaat spelen van M6. Dat jij het het je kan permiteren om op vakantie eenpaar weekn naar de toeritische plekken, betekent dat het met heel MArokko goed gaat. Wie zegt dat er in marokko mensen niet doodgaan van nde honger, kunnen beter niet beter. Sommige mensen weten niet een dat er electriciteit is.In Sommige gebieden weet men niet eens wat school is. Ik kan het nog erger stellen: Sommige mensen leven nog in de zeventiede eeuw, als nomaden.

    M^heeft praktisch aal macht in handen. Hij is de legerleider, minister van defensie, leider van de gelovigen, voorzitter van de raad van de islamitische wetenschappers en is via Omnuin is hij aandeelhouder van ALLE MArokkaanse topbedrijven. Geen enkele besluit gaat zonder hem. Als ie 2 maanden in het buitenland, moet het parlement ook echt 2 maanden wachten op zijn terugkomst, waardoor er niks besloten wordt. M6 beschouwt alle Marokanen, als onderdanen, jullie ook.Dat is pas echt dictatuur 200%.

    Verder de jongeren willen best werken daar in Marokko. Maar eenmaal je universtitaire diploma in je bezit, ben je tog kansloos op de arbeidsmarkt. Dit is al gereserveerd voor koninklijke familie en zijn kliek. het analfabetisme ligt op meer dan de helft van de beolking. Wat heeft ie gedaan voor AMrokko, vetel. Die moderniseringen die jullie zien, komt allemaal door privatesering. Alle marokaanse bedrijven die er nog waren, werden verkocht aan de buitenlanders. Denken jullie echt dat die hotels en stadiosn en die recreatievoorziening door M6 wrden gebouwd? Msaken, mch etna3so. heel Marokko wordt eigendom van buiitenlanders. Iemand is zelfs trots op de koning?HAHAHAHA, trots, je bent gewoon bang, je schijt hem gewoon that is it. M6 heeft nix voor je gedaan,.Waar is democratie?? Wanneer mogen we zelf dingen bepalen..Marokko staat ergens op de 125ste plaats op Human Developmetn Index…

    Wat er in de artikel staat, is helemaal hilarisch, waarom laat ie zijn karretje niet gewoon in Marokko repareren? En met Hercules vliegtuig? dat is pas triest..
    Elke dag een andere maatpak..en in de zomer met jetski als een puber spelen..Woooow, wat ben ik trots op M6

  24. kano
    03 oktober 2009 om 04:00 uur.

    moena

    Ik ben helemaal met je eens, sommige denken dat de komimg een tover-stok ef -ring heeft dat hij daarmee Marokkanen en hun mantaliteit zal veranderen

  25. Yasin