MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Lastige jongeren en politie naar Costa Brava

07 oktober 2009 | in Maatschappij | 20 Reacties

Costa BravaLastige Marokkaanse jongeren in Tegelen zijn samen met zowel de wijkagent als de jeugdagent in een busje gezellig op vakantie naar de Spaanse Costa Brava gegaan.

‘Wij waren daar niet als agent, maar als mens. Je leert elkaar op een ander niveau kennen. Het heeft geweldig gewerkt’, zegt jeugdagent Hendriks in het Algemeen Dagblad

Sinds de reis schijnt het met de overlast in de buurt gedaan te zijn. Politieauto’s worden nu niet meer vernield.

Er zijn 20 reacties

  1. Charif
    07 oktober 2009 om 12:41 uur.

    Ik ga ook maar eens lastig worden in Tegelen….

    Charif

  2. Henk el Makhloufi
    07 oktober 2009 om 11:02 uur.

    PVV-Kamervragen over lastige Marokkanen die met de politie op vakantie gaan
    dinsdag 06 oktober 2009
    Vragen van de leden Fritsma, Brinkman en Wilders (allen PVV) aan de minister voor WWI en de minister van BZK over lastige Marokkanen die met de politie op vakantie gaan.
    1.)
    Is het waar dat politie- agenten uit het Limburgse Tegelen samen met lastige Marokkaanse jongeren op vakantie naar de Spaanse Costa Brava zijn geweest? *

    Henk zegt:
    Ja dat is correct
    2.)
    Hoe is het mogelijk dat de politie zover gezonken is dat ze in plaats van probleemjongeren aanpakt er mee op vakantie gaat?

    Henk zegt :
    Alles beter dan als ex-politieambtenaar in de politiek gaan en dan met je dronken kop iemand voor zijn muil slaan

    3.)
    Is er belastinggeld voor dit idiote initiatief gebruikt? Zo ja, hoeveel?

    Henk zegt:
    Ja,en het jouwe speciaal,maar het kan volgende keer best wat uitgebreider,met elkaar naar Marokko bv

    4.)
    Vindt u deze absurde beloning van wangedrag werkelijk de juiste manier om overlast tegen te gaan?

    Henk zegt:
    Ja want als alcoholist mag je ook in de kamer blijven en op kosten van de staat ontwennen.
    Wat overigens niet zal lukken want eens een alcohollist altijd een alcoholist.

    5.)
    Bent u bereid om wangedrag veel zwaarder te straffen, en om het mogelijk te maken om criminelen met een dubbele nationaliteit (na denaturalisatie) het land uit te zetten? Zo neen, waarom niet?

    Henk zegt:
    14 dagen naar de costa brava met het risico om een PVVer tegen het lijf te loepn lijkt me een behoorlijke zware straf,zelfs met het risico van traumatische ervaring.

  3. kano
    07 oktober 2009 om 12:49 uur.

    doorrijden naar Marokko en daar dumpen dat is de oplossing

  4. karim
    07 oktober 2009 om 05:02 uur.

    het moet toch niet gekker worden in NL…wat een kut oplossing zeg
    geef ze een enkeltje marokko…

  5. khalid f
    08 oktober 2009 om 12:35 uur.

    karim en kano zijn jaloers ze willen ook
    hahaha a kanke bezeminaas tfoeee
    jaloerse bitch ess,balharen verdienen geen vakantie

  6. peter = de naam
    08 oktober 2009 om 01:30 uur.

    Lachen met hendrik el.. hoor. Die baalt ervan dat hij niet als hang oudere met de wijkagent en seniorenagent meemag in een busje. Op vakantie. Al was het maar een weekendje Valkenburg geweest. Met een koffiestop. limburgse vlaai en natuurlijk een bingo.

    Misschien henk, als je verhuist naar Tegelen en daar een straatnaambord molt of een ruit ingooit bij de plaatselijke super. Probeer het maar eens joh en voor je het weet ben je ook op excursie. Dan worden er over jou ook kamervragen gesteld.

    PVV-Kamervragen over lastige hangouderen die met de politie op vakantie gaan
    dinsdag 06 oktober 2009
    Vragen van de leden Fritsma, Brinkman en Wilders (allen PVV) aan de minister voor WWI en de minister van BZK over lastige hangouderen die met de politie op vakantie gaan

    1.)
    Is het waar dat politie- agenten uit het Limburgse Tegelen samen met lastige hangouderen op vakantie naar de Limburgse heuvels zijn geweest? *

    Peter zegt:
    Ja dat is correct
    2.)
    Hoe is het mogelijk dat de politie zover gezonken is dat ze in plaats van probleemjongeren aanpakt er mee op vakantie gaat?

    Peter zegt :
    Alles beter dan als hangoudere rondhangen en rollatoroverlast veroorzaken bij de ingang van het plaatselijke winkelcentrum

    3.)
    Is er belastinggeld voor dit idiote initiatief gebruikt? Zo ja, hoeveel?

    Peter zegt :
    Ja,en van al de betrokkenen is uit hun AOW pot ook geld hier aan gespendeerd. Dus dat word twee jaar minder lang hangoudertje spelen, maar weer extra aan de arbeid!!
    4.)
    Vindt u deze absurde beloning van wangedrag werkelijk de juiste manier om overlast tegen te gaan?

    Peter zegt :
    Ja want als hangoudere mag je ook op straat bivakkeren rondhangen en met je rollator rondrijden. En is een uitje met gelijkgestemden even nodig om de zinnen te verzetten. En als zinvolle dagbesteding voor structuur en ordening in de dagelijkse sleur. Als je als hangoudere maar binnen blijft zitten, ga je naar het behang stinken. Dat moet voorkomen worden.

    5.)
    Bent u bereid om wangedrag veel zwaarder te straffen, en om het mogelijk te maken om hangouderen van een oudere leeftijd na een straf verplicht te laten bingo spelen, te kaarten en te breien in het bejaardencentrum? Zo neen, waarom niet?

    Peter zegt :
    1 weekend naar de limburgse heuvels met het risico hendrik tegen het lijf te lopen lijkt me een behoorlijke zware straf, zwaarder dan zelfs het risico om een wanhopige pvda-er tegen te komen. Wanhopig op zoek naar een verklaring voor de 14 zetels Daarachter huppelt A. Pechvogel die al loert op een hernieuwde minsterspost. Geflankeerd door Fatima Halsema uiteraard zonder haar afgeslingerde hoofddoek. Ook op de limburgse heide aanwezig Aisja el Kant ook hopend op de ineenstorting van wouter boslim zijn partij. Ook Marianne Thieme van de partij v d geiten struint op de heide rond al blatend en blerend. Ook dhr vd maagdenvlies loopt rond op zoek naar passende teksten ingeval hij regeringsverantwoordelijkheid zal mogen dragen

    .

  7. Henk el Makhloufi
    08 oktober 2009 om 01:43 uur.

    Partij Voor De VrijheidNieuwsbrief RSS Contact
    Home In de media PVV fractie PVV Visie Nieuwsbrief Partij Mail aan Geert Kamervragen over Marokkaanse straatterroristen in Roermond
    woensdag 07 oktober 2009
    Vragen van de leden Wilders, Fritsma en Brinkman (allen PVV) aan de ministers voor WWI, van Justitie en van Binnenlandse Zaken over Marokkaanse straatterroristen in Roermond.
    1) Heeft u kennis genomen van het bericht ‘Roermond vreest tweede Gouda’?(1)

    2) Deelt u onze afschuw over de woninginbraken, auto-inbraken, straatroven, mishandelingen en bedreigingen door Marokkaanse straatterroristen in Roermond? Zo neen, waarom niet?

    3) Bent u bereid zware minimumstraffen in te voeren zodat deze Marokkaanse straatterroristen er niet met een taakstrafje van af kunnen komen? Zo neen, waarom niet?

    4) Bent u bereid de Marokkaanse straatterroristen op te pakken, en in geval van een dubbele nationaliteit te denaturaliseren en het land uit te zetten, zodat de rust in Roermond weer kan terugkeren? Zo neen, waarom niet?

    5) Bent u bereid er alles aan te doen om te voorkomen dat Roermond een tweede Gouda wordt? Zo neen, waarom niet?

    6) Kunt u aangeven hoe groot de groep jongeren is die de Roermondse wijken Donderberg, Herten en Maasniel al lange tijd terroriseren? Zo neen, waarom niet?

    7) Kunt u cijfers geven over het precieze aantal delicten in Roermond van de afgelopen drie jaar, gespecificeerd naar wijk, type delict en afkomst van de daders? Zo neen, waarom niet?

    8) Hoeveel straatterroristen hebben de afgelopen tijd een traject gevolgd in een opvoedkamp, zoals de Glenn Mills school?

    (1) De Telegraaf, 7 oktober 2009.

  8. Henk el Makhloufi
    08 oktober 2009 om 01:44 uur.

    Mail aan Geert Eigen busje voor allochtone vrouwen – Kamervragen
    woensdag 07 oktober 2009
    Vragen van het lid Fritsma aan de minister voor WWI over oude allochtone vrouwen die met eigen busje vervoerd worden.
    1.
    Is het waar dat oudere allochtone vrouwen in Gouda eigen vervoer krijgen naar dagopvang en zorgcentrum? Zo ja:

    2.
    Hoe beoordeelt u het dat dit vervoer mede is opgezet omdat deze vrouwen niet kunnen klokkijken en daardoor het normale vervoer misten? Deelt u de mening dat dit weer bewijst dat veel allochtonen niet bereid zijn om zich aan onze samenleving en leefwijze aan te passen? Waarom wordt deze onwil beloond?

    3.
    Hoe beoordeelt u het dat een andere reden van het eigen vervoer is dat veel vrouwen “door de thuissituatie niet opgehaald kunnen worden door een man”?

    4.
    Kunt u uitleggen waarom steeds wordt meegegaan met achterlijke opvattingen van veel moslims zoals de visie dat mannen en vrouwen niet gelijk zijn?

    5.
    Hoeveel belastinggeld is gemoeid met dit nieuwe trieste voorbeeld van het faciliteren van pure sekse- apartheid?

    6.
    Kunt u er zorg voor dragen dat onmiddellijk wordt gestopt met dit pamperproject? Zo neen, waarom niet?

    * Telegraaf – Allochtonen kunnen geen klokkijken

  9. Henk el Makhloufi
    08 oktober 2009 om 02:03 uur.

    Is het jullie misschien nog niet opgevallen maar dat bijna alle vragen die gesteld worden en een grote verwoesting van ons belastinggeld betekenen telkenmale de TELEGRAAF als bron wordt vermeld ?
    Maar ja ,die was in de 2e wereldoorlog ook al fout,heulde met de vijand, bracht kranten voor hen uit.( volk en vaderland)
    Maar dat de problemen opgelost moeten worden is zeker.
    Toch is het verwijzen met uitwijzing een zwaktebod,het zijn klootzakken die dit doen,maar het zijn wel ONZE klootzakken,dus moeten wij de problemen ook aanpakken en dat doe je niet door met extreem rechts in zee te gaan en met hun mee te gaan lullen.
    Dan maak je de onderlinge verhoudingen scherper en dat zal het tuig van de PVV gebruiken.
    Hou je rug recht,pak die klootzaken aan maar geef niet toe aan extreem rechts,want dan ben je de verliezer!!!!

    oud liedje uit die tijd:
    “op den hoek van de straat
    staat een NSBer,
    ’t is geen man of vrouw
    maar een ras-plebejer,
    met een krant in zijn hand
    staat hij daar te venten
    en verkoopt zijn vaderland
    voor 6 rooie centen” .

    Deze kranten werden dus gedrukt door wat nu de telerotzooi heet.
    Ziot- jes worden verzocht via die drekkrant te reageren en deze site te verschonen van hun vulgaire opvattingen.

  10. Henk el Makhloufi
    08 oktober 2009 om 02:10 uur.

    O, dat vergat ik te vragen.
    Wat vinden jullie zelf van het laten rijden van dergelijke busjes?
    Hier in Rotterdam rijden ze al jaaaaaaaren en dat noemen we vervoer op maat,via RET en RTC,maar ik hoor daar niemand over.
    Of zou het nu alleen maar gaan omdat dit OUDERE MOSLIM dames betreffen. Waarschijnlijk hebben we het hier over de 1e generatie.
    Komt er nu gaan schaamrood op de kaken bij veel mensen?

  11. samadie
    08 oktober 2009 om 02:27 uur.

    en wij maar hard werken en studeren en, de vooroordelen aanhoren.
    nou dames en heren laten we allemaal een probleem kind worden.

  12. Henk el Makhloufi
    09 oktober 2009 om 12:07 uur.

    De ontreddering en de geestelijke aftakeling van P de Zionist is thans vastgesteld.
    Dat Zionisten kwaadaardig zijn is thansdoor zijn posting bevestigd.
    Het zionistische zwakzinnige gedrag van hem kan men waarschijnlijk terug leiden tot na dat hij “geworpen” is,want aan zijn navelstreng zat een kaartje “born to lose”.

  13. kano
    09 oktober 2009 om 04:53 uur.

    khalid f ….

    ben jij ook zo n een crimineel die meegaat

  14. peter = de naam
    09 oktober 2009 om 07:36 uur.

    Sprak dr Hendrik el Bibber. (zelfbenoemd consulent forensische psychologie na 1 teleac cursus) Hahahahaha

    Gefrustreerd dat je niet met het busje met oude moslima’s mee mag? Als je nou je snor harst en een jurk v je vrouw uit de kast haalt en aantrekt, een paar jaffa vruchten eronder voor de tietjes en huppa, mag je wellicht ook instappen. Succes meid. Nogmaals hahaha

  15. moena
    10 oktober 2009 om 12:19 uur.

    henk van mij mag je rond hangen op je oude dag en als het mooi weer is geniet van de zon en van buiten lucht tot de zon onder gaat hierdoor ben je gezonder en ontmoet je mensen en zal je nooit éénzaam zijn en we zijn mensen geen kippen dat we om 17.00 uur al aan het slapen zijn en tenslot omdat je van die mensen hebt als Peter zijn er zoveel mensen die door éénzaamheid sterven en amper buiten komen en zitten heel de dag in een woon kamer van 4bij3 en sommige tegen hun zelf praten of al dagen thuis dood zijn en niemand die het op merkt. henk van mij mag je buiten lachen rond hangen met je vrienden, met mensen praten. jammer dat jullie het hier niet kennen dat spel voor ouderen met die stenen kegelen dit spel wordt in spaanje gespeelt door ouderen in groepjes buiten echt leuk om naar te kijken.

  16. Henk el Makhloufi
    10 oktober 2009 om 12:00 uur.

    “Als je nou je snor harst en een jurk v je vrouw uit de kast haalt en aantrekt, een paar jaffa vruchten eronder voor de tietjes en huppa, mag je wellicht ook instappen.”

    Deed je vader zeker s’avond en in de nacht voor dat hij zijn vreten ging verdienen op, de wallen !!!!!

  17. khalid f
    11 oktober 2009 om 01:51 uur.

    kano ik heb n veel te leuke leven dan crimineel te zijn ,dus ik sla die vakantie over ,laat dat maar aan die jongeren over ,ze worden over n paar jaar volwassen en dan inchallah worden ze wakker,en genieten ook hun huisje boompje beestje
    zo gaat dat bij ons marokanen,
    alleen je komt zo jaloers over zo zielig,van ik wil ook mee.
    POESSI.

  18. Henk el Makhloufi
    11 oktober 2009 om 10:22 uur.

    Moena,
    Dank je maar dat spel kennen we hier echt wel ,dat noemen we:
    Klootschieten :

    Wat is een kloot.
    Het ronde voorwerp waarmee geschoten (geworpen) wordt noemt men de kloot. Oorspronkelijk was de kloot een ronde houten bal. Tegenwoordig zijn er ook ballen van kunststof. Deze bal moet drie cilindrisch geheel doorboorde gaten hebben van dezelfde diameter welke in het midden bij elkaar komen en onderling 90 graden in richting van elkaar verschillen. Deze gaten moeten met lood gevuld zijn. De kloot moet een minimum diameter hebben van 50 mm. Aan maximum diameter en gewicht worden geen eisen gesteld.

    Er is verschil in kloten. Zo zijn er:

    veldkloten: van hout, lichter in gewicht dan een straatkloot.

    straatkloten: meestal van hardere houtsoort. Tegenwoordig ook van kunststof i.v.m. slijtage.

    zetkloten: kleinst mogelijke kloot. Wordt gebruikt voor een vorm van klootschieten waarbij de kloot zover mogelijk door de lucht geworpen moet worden. Uitrollen telt bij deze vorm van het spel niet mee.

    stalen kloten (zgn. Ierse kloten): wordt alleen gebruikt in daarvoor vastgestelde wedstrijden. In Ierland wordt deze kloot op straat gebruikt.

    En dan heb je ook nog klootzakken

    Iedere streek heeft vaak zijn eigen kloot.

    Op ons bedrijf gebruiken wij bij het spel de originele Twentse houten kloten, speciaal gemaakt bij een Twentse klotenmakerij.
    Een voorbeeld van verschil tussen een kloot en een klootzak is peter is de naam oftewel P de Zio.
    Maar helaas heb ik het nog te druk en ben ik nog te jong voor deze spelletjes.
    Maar je woorden waardeer ik zeer!!!

  19. mhamed
    12 oktober 2009 om 11:03 uur.

    HENK PETJE AF VOOR JE JONGEN.

    peter=de racist………..wat ben jij zielig hahahahahhhah

    van henk zal je het niet winnen racistje.

  20. kano
    12 oktober 2009 om 10:09 uur.

    khalid f

    Ga verder dromen over die vakantie, misschien mag je mee