MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko verliest en is uitgespeeld

11 oktober 2009 | in Sport | 19 Reacties

Marokkaans elftalHet is dan eindelijk officieel. Marokko is uitgeschakeld in de race voor het WK 2010. De Leeuwen van de Atlas verloren zaterdag dik met 3-1 van Gabon. Hierdoor maakt Marokko geen kans meer op het wereldkampioenschap voetbal 2010 in Zuid-Afrika.

Aan Marokkaanse zijde maakte Adil Taarabt het enige doelpunt in de 88ste minuut.

Feyenoorder El Ahmadi mocht vijf minuten voor tijd invallen. Mounir El Hamdaoui begon in de basis, maar werd al na de eerste helft gewisseld.

Er zijn 19 reacties

  1. Fares
    11 oktober 2009 om 06:48 uur.

    Loser v/e trainer zonder enig voetbal inzicht. Een bond vol met kruimeldieven zonder verstand van voetbalzaken. Spelers van ‘lik m’n reet’ nivo! Hopeloze zaak!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. kano
    11 oktober 2009 om 02:44 uur.

    Het is een grote schande stelletje amateurs

  3. marocci
    11 oktober 2009 om 03:57 uur.

    ga ga leeuwen van de atlas berbers van de midden atlas zijn leeuwen van de atlas omdat vroeger bij ons leeuwen waren in de atlas gebergte vandaar die naam.

    en jaa moet kk hard lachen over deze knudde team marokko !

    MAROKKO KAN NIET VOETBALLEN ze kunenn zich beter concentreren op ander soort werk tfou op hun.

  4. abdess
    11 oktober 2009 om 04:10 uur.

    lkkr voor ze nu nog verliezen van cameroon met 7-0 en dan hopen dat de volk van van marokko op gaan staan en de marokkaanse bond eruit gooien dammmmmmm wat is marokko slecht ik ga lekker algerije steunen ze spele vanavond

  5. hassan
    11 oktober 2009 om 07:54 uur.

    Wat een stel zeg! een hoop kwaliteiten in het team, maar inzet en trots,ontbreekt.
    Ik volg het nationale team al 25jaar, maar dit is echt het ergste wat ik ooit mee heb gemaakt.
    Ik heb zelfs last van schaamte,en voel me beledigd door deze snotneuzen die het volk niet serieus nemen.
    Wie in Marokko het land beledigd, staat een zware straf boven het hoofd,maar dat deze idiooten het hele Marokaanse volk zwaar voor schut zet blijft ongestraft.
    Erg!

  6. trab
    11 oktober 2009 om 11:42 uur.

    Om ze uit te schelden, slaat natuurlijk ook nergens op!!! Helaas komen ze gewoon kwaliteit te kort, maar dat wilt nog niet zeggen dat ze niet met hart en ziel strijden. It’s all about the bad quality of the players ;-)!!!

  7. adilson
    12 oktober 2009 om 12:45 uur.

    Als echte atlasleeuw, doet dit pijn!!!weer een wanvertoning, weer geen groot toernooi, weer verpsten we een prima generatie voetballers. n goede en slechte tijden staan we achter ons team.Als bovenstaande klopt, schaam ik mij voor de leeuwen van de atlas!!je wint en verliest samen. En dat er nu een eigen goal valt is jammer, maar steun elkaar dan en ga eens echt voetballen.. Elkaar afvallen en collectief 1 speler de schuld geven…schandalig!!ondanks de vernederingen, de geleverde wanprestaties en verdriet die wij ondergaan, zijn wij atlasleeuwen en zullen wij insh’llah snel weer brullen!!!!!!!!!!

    I’m moroccan till i die, i know i’m , i’m sure i’m, i’m moroccan till i die!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. Mister F
    12 oktober 2009 om 02:13 uur.

    Marokko kan ooit wel deel nemen aan het WK…….als gast land.

    Vuile Coke snuivers ze hebben nu b3da een langere zomervakantie.

  9. mhamed
    12 oktober 2009 om 10:40 uur.

    ik heb altijd gezegd dat marokko nooit iets zal bereiken zolang coruptie de sleute van het succes moet zijn.

    ik hoop echt dat marokko nooit iets zal bereiken,blijf maar lekker stelen wie weet krijgt marokko de wereld beker in ontvangst wegens de besten corupte bende.

    ohhhh ja .
    kijk naar de spelers en oordel zelf.

    ze zijn klein!!
    ze rennen als homos’s!!!
    ze zijn fotomodel’s
    ze snuiven allemaal coke!!!
    ze zijn mager van de coke!!!!
    ze dragen oorbellen wegens mode!!!
    ze zijn vedette van de arme voetbal!!!!
    ze zijn wie ze niet moten zijn!!!!

    EEM WOORD TFOEEEEEEEEEE.

  10. Marokino
    12 oktober 2009 om 02:35 uur.

    Weet je wat Khadafi heeft gedaan met zijn nationale elftal? Toen zij terug kwamen na een wedstrijd, zijn ze gelijk vanaf het vliegveld direct naar gevangenis gestuurd!

    Deze worden nog verwend

  11. kano
    12 oktober 2009 om 10:00 uur.

    marocci

    het zijn niet de leeuwen maar de hyenaas van Atlas

  12. hanan
    13 oktober 2009 om 08:22 uur.

    marokko wolh je zijn slecht tzzzzzzzz jullie maken ons belaglijk tfoe gakoem haha

  13. fefgqwf
    14 oktober 2009 om 09:54 uur.

    lekker voor jullie &*^%arabieren laat maar de goeie thuis lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  14. Henk el Makhloufi
    14 oktober 2009 om 01:31 uur.

    En de Belgen zijn uitgeluld.

  15. Titwani
    14 oktober 2009 om 06:57 uur.

    De spelers van een nationaal voetbalelftal horen voor hun land te vechten, dat geldt helemaal voor Marokkaanse spelers. Er zijn maar weinig elftallen ter wereld die zoveel uitzinnige supporters verspreid over de wereld telt als Marokko. Ze heten de Atlas Leeuwen. Helaas is de laatste leeuw van de Atlas in 1922 gedood. Nu zijn ook onze symbolische leeuwen uitgestorven,

    Marokko kon winnen gisteren, de tegenstander Gabon had de laatste 2 duels verloren en als je de selectie van de beiden landen afzet en hun historie en hun status vergelijkt kan je tot maar een conclusie komen. MAROKKO MOET WINNEN..

    Echter we waren getuigen van een slachtpartij die ik van mijn leven zelden heb meegemaakt. Marokko Was altijd het land met een van de grootste status in Afrika en had een voortrekkersrol. Deze land wordt door een paar Ligue 2 voetballer weggeblazen en als dweil behandeld.

    Fayen die spelers van de Champions League, ze3ma ervaring?…Ma ki7echmoch..bel3a de chefara..baghyin yeyaklow o saf..Ze verdienen het niet eens om bekritiseerd te worden..is teveel eer voor die zakkenvullers..

    De wedstrijd..Die mojrim van Safri..el kemara de skayri nam de slechtste vrije trappen en zat alleen maar te ruziën op het veld tegen zijn teamgenoten..hij heeft al in het begin al een domme gele kaart geïncasseerd, moumen had toen al moet ingrijpen..

    De hele elftal was bagger..IDEREEN op de keeper na..De middenveld werd gekleineerd door Gabon, De aanval was kansloos en de verdediging uiteindelijk te zwak om de aanvallen van gabon te doorstaan

    Mahdoufi: de schlemiel van de dag..Scoort een eigen goal, en zet marokko daar mee op achterstand, de 2-0 liep hij ook achter de feiten aan, want Aubaneayang is aan zn aandacht ontsnapt en heeft de beslissende voorzet kunnen geven

    Benzoukane: eveneens een drama van de eerste orde…Hij was pas de oorzaak van de 1-0, want waar hij toen de gabonees die de voorzet gaf? hij was die aanvaller totaal kwijt..ook de 3-0 kunnen we hem aanrekenen, liet zich kinderachtig kisten door Aubameyang van waaruit de voorzet kwam.

    Benatia: bij gebrek aan beter, Bij de 3-0 zat ie lucht te dekken, was Cousin helemaal kwijt..bij 3-0 kan het boek definitef dicht

    Erbatie: zelfde als Benatia

    Safri: Ik zal maar niet gaan schelden, ras del mojrim…

    Kharja: te onzichtbaar, geen stempel kunnen drukken op middenveld..te passief en sosm van die irrtante kansloze hoge ballen op de aanval, jnoen krijg ik ervan

    Taarbat: In de 1ste helft te weinig gezien en als ik hem zag, dan zocht ie steeds naar de meest moeilijke oplossing, in de 30 ste min. komt marokko dan eindelijk aan de strafschopgebied, Chamakh geeft de bal aan Taarabt..wat doet ie , Onnodig kappen en draaien en balverlies, zulke momenten had hij ook in de 2de helf..de 3-1 wordt gescoord op een onnodig moment…

    Zemmama: te weinig van die jongen gezien, geen pit, geen agressie, hij deed wat hij kon, is te zien dat ie op bank hoort te zitten

    Chamakh: Onze “balvaste ” spits schitterde in balverlies, werd keihard op zn plek gezet door Ligue 2 amateurs, kon geen potten breken, hiel geen enkel bal vast…amateur

    l hamdaoui: misplaatst arrogantie..voegde geen moer toe..terecht wissel..krijg jnoen van hem..in de 35ste min ongeveer neemt hij een bal aan de middencirkel ..ipv van de bal dan mee te geven met de opkomende back op taarbat..ging hij helemaal pingelen met die bal naar zijn eigen strafschopgebied, weg aanval, was nutteloos, begint bij AZ ook irritante trekjes te krijgen

    Aboucherouane: Had vanaf begin moeten starten..in de 2de helft begon Marokko beter..ook al speelde Hicham niet op zn plek…Volgende keer in de basis

    Zairi: o[p bank, onbegrijpelijk, hij viel laat in, maar het leed was al geschied..verdient volgende keer een kans

    Lemyaghri: miskin, man van de wedstrijd..Moet 3x vissen, terwijl het niet zn schuld was..

    Deze team is kansloos…cheb3o el flos en bdaw ki tfelaw m3a al Mountakahb

    Ik zat echt te kijken naar Gabon, respect voor hen, echt, je zag aan hen dat ze echt trots waren om voor die goedkope Marathon shirtjes te spelen.. **** , rjal..ju3 in hun maag en ze hadden skit…Respect voor gabon wollah..ze hadden net een revolutie achter de rug..

    De echte Altas Lions moeten weer opstaan, geen generatie gizou ou batata, deze generatie kun je gewoon als verloren beschouwen,

    Ik pleit voor om tegen Kameroen niet met deze spelers te spelen..te veel eer.. gewoon JONG AMROKKO met Messaoud, amsif, Tourabi, Ghazzoufi, en de anderen die in libanon de 3de plek hebben behaald

    Maar deze **** nooit meer oproepen

    En die Fassi Fihri moet op kan ker ren…Want hij is de dike nachtmerrie voor het Marokkaanse voetbal..FRMF leden moeten onthoofd worden..ze hebben alle jeugdcategorieën en de Botola verwaarloosd, nu ook de A-elftal ver neukt en de supporters opgelicht..Llah ye khod mennom al haq

    Ik kan eeuwen doorgaan, maar laat ik hierbij.

    PS:

    Bazz 3la Tunis en Algerije en Egypte….Bazzz echte mannen..ni3ma rijal..tazz onze ‘mannen’ houden zich allen bezig met gel in hun hoofd, zij bang om aangeraakt te worden

    Ma3a Salama

  16. Azidan
    15 oktober 2009 om 12:51 uur.

    Waar zijn al die Berberse voetballers, zoals Mbark Boussoufa, Hadji, Afelay, Boulahrouz,

    Naybet, een van de beste verdedigers,

    Of zoals tal van anderen, die goeie voetballers met “sterallures”??? Feyen homa? Waar zijn ze?

  17. Ware-Mocro
    17 oktober 2009 om 09:00 uur.

    TFOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE…………………….

    rotzooi wollah echte rotzooi
    altijd kijk ik jullie wedstrijden
    en altijd word ik boos
    verliezen altijd belangerijke wedstrijden
    winnen de oefenwedstrijden tegen grote europese landen
    juliie zijn rotzooi
    net als de marokkaanse voetbal bond
    tfoe 3lla rassa bebekoem

  18. boze=moker
    17 oktober 2009 om 09:02 uur.

    geen van leeuwen van de atlas
    die naam is ons oude team waardig
    jullie zijn de zeb en klawi van de atlas

    &*%^&* met gel spelende bond ^&%*(&$#5 %^$&*() spelers

  19. amjad
    25 oktober 2009 om 06:03 uur.

    juulie heben niks te zegen marokko is gewoon de beste steletje amaturs die julie zijn.