MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Spaanse Marokkanen trekken naar België

13 oktober 2009 | in Carriere | 9 Reacties

Het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn (OCMW) van Antwerpen merkt een systematische stijging op van de aanvraag van het aantal werkloosheidsuitkeringen van Spanjaarden van Marokkaanse origine. Dat laat woordvoerster Eva De Wolf weten. Het OCMW, schrijft die stijging toe aan de financiële crisis die voor een tweede migratiegolf binnen de Europese grenzen zorgt.

Het gaat voornamelijk om migranten die in het verleden de Spaanse nationaliteit verwierven. Door de financiële crisis geraken ze in Spanje nog maar moeilijk aan werk en de werkloosheidsuitkering ligt er laag. Velen beslissen dan ook om een tweede keer hun geluk te beproeven en verhuizen naar België, al dan niet op aanraden van kennissen en familie. In België hopen ze sneller aan werk te komen of te genieten van een betere werkloosheidsuitkering. Zo schrijft Het Laatste Nieuws.

Er zijn 9 reacties

  1. kamalantwerpen
    13 oktober 2009 om 12:45 uur.

    het idd zo dat er veel spaanse marokkanen naar hier komen.

    ik kan je nu al zeggen toegevoegde waarde hebben

    ze gaan allemaal een uitkering vragen hier

    schandaling

  2. Azidan
    14 oktober 2009 om 09:19 uur.

    Eetfou trekt op niks asahbi, in plaats van te trekken naar Marokko komen ze hier bedelen

  3. Ali Maoorofi
    15 oktober 2009 om 05:52 uur.

    vuile subsidie trekkers

  4. naf
    16 oktober 2009 om 12:22 uur.

    En jullie dan zijn jullie jezelf vergeten commentaar van alle kanten ik kan het nog begrijpen als een belg het zegt maar nee gewoon racistische marokkanen ja en dan als ze daar niet kunnen werken moeten ze verder kijken iedereen zorgt tenslotte voor brood op tafel werken of niet werken. Jullie wonen daar al jaren en doppen toch ook aaan alle kanten!! In plaats van te gaan werken of een opleiding te gaan doen. Stelletjes egiosten. Tenslotte zijn alle buitenlandsers naar europa gekomen voor de wervaart. Dus wat bazelen jullie a joe3 je moet het van je eigen volk hebben!! Ze komen niet bij je vader bedelen a schande marokkanen!!

  5. Reiziger
    16 oktober 2009 om 02:44 uur.

    Tzzz gawan,

    Kijk ik vind dat ook geen goede ontwikkelingen maar houd het wel een beetje beschaafd vrienden, jullie zouden hetzelfde doen.

    Hoe durven jullie zo te praten over hun? De meeste zijn onze eigen Irrfiyan a Imcham!

    Hoe zijn jullie opa`s hier gekomen

  6. ben zine
    17 oktober 2009 om 12:00 uur.

    He naf en reiziger,

    weet zeker dat jullie ook subsidietrekkers zijn. niet werken, maar wel gebruik maken van allerlei voorzieningen. Daarbij ook nog buurten onveilig maken met associaal gedrag. 90% v/d mocros die naar belgie komen aanzwerven komen alleen voor de voorzieningen! de werkloosheid in belgie is ook hoog en de kans dat ze daar aan de slag kunnen is even groot als in spanje. vergelijk ze niet met de 1ste marokkanen die naar europa kwamen, want deze kwamen om hard te werken en niet om lui en associaal te zijn!! Voor mij zijn het allemaal luie tuig, want als je wilt werken en een toekomst op wilt bouwen kan het ook in spanje en zelfs in marokko. Ik zou zeggen, trek maar lekker naar de getto’s in antwerpen en straks ook lekker door naar NL.

  7. karim
    19 oktober 2009 om 10:03 uur.

    in belgie is er werk genoeg ,als ondernemer weet ik dat ,alleen de meeste marokkanen zijn kieskeurig willen gemakkelijk geld verdienen,en voor de rest niet allemaal te vertrouwen ,had zelf zo een marokkaan te werk gesteld om bij particulieren te leveren en hij hield geld achterover, en dan nog getrouwd met kids tfoe!!!ik had hem dan voorgetrokken omdat hij ook marokkaan was.

  8. naf
    20 oktober 2009 om 02:14 uur.

    @ Ben Zine,

    Ik ben geen subsidietrekker zoals je vader is!! ik werk bij het rijk als projectleider nog wel dus vergelijk mij niet met jou soort aub. Belgie kan je toch geen land noemen Belgie is net marokko dus wat maakt het verschil dan. Dat jij dan dat extraatje niet kan krijgen doordat de burgers van spanje vanwege werkloosheid naar belgie verhuizen. Het probleem is dat die mensen niet aan de bak komen dankzij de crisis. Dus daarvoor bek houden en niet generaliseren want dat is wat je doet en dan als marokkaan tegen je eigen bevolking. He luister gastarbeider of niet je vader is hier gekomen voor de een beter toekomst en voor het geld zoals alle buitenlanders doen. Jullie marokkanen zijn stelletjes egoisten en denken dat jullie het voor te zeggen hebben in zo een land. Laat dat maar aan de belgen over. Jullie praten te veel en zeggen dat de belgen racisten zijn maar jij bent de grootste racist!! En denkt alleen aan jezelf het zal jou en je familie eens moeten overkomen. Kijken of je dan niet alle kleuren van strond zal schijten!! Rouh ya zemmel elkawed!! Hachay lemgharba!!!

  9. karim
    18 november 2009 om 04:05 uur.

    jongens jongens toch, het zit jullie wel hoog he bedoel als er zat werk is in Belgie waarom niet, maar als er geen werk is en ze geven ze gelijk een uitkering ja dat is de fout van de Belgische regering bedoel word wakker moeten ze niet bij de allochtoon komen huilen die in belgie geboren is en zijn hele leven heeft gewerkt, het systeem klopt niet dus niet de fout van de allochtoon of de nieuwkomers dussssssss zoek het maar lekker uit allemaal vind je niet.