MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaan trouwt het liefst met landgenoot

02 november 2009 | in Maatschappij | 12 Reacties

In 2008 is een einde gekomen aan de daling van het aantal migratiehuwelijken. Dit blijkt uit cijfers van het CBS. Net als in 2007 trouwde 8 procent van de allochtonen, die in het huwelijk traden, een partner die was overgekomen uit het land van herkomst. Vooral Turken en Marokkanen geven de voorkeur aan een huwelijkspartner met dezelfde herkomst, die al dan niet in Nederland woonde, schrijft BlikOpNieuws.nl.

In 2008 zijn in Nederland 28 duizend mensen van niet-Nederlandse herkomst getrouwd. Bijna de helft was van westerse afkomst, een kwart had Turkije of Marokko als herkomstland. Terwijl zeven op de tien westerse allochtonen een autochtone partner trouwden, huwden zes op de tien niet-westerse allochtonen een partner uit dezelfde herkomstgroep.

Vooral onder Marokkanen en Turken is het aandeel huwelijken met een partner van dezelfde herkomst groot. Al jaren trouwt ruim 80 procent met een partner van dezelfde herkomst. Sinds 2004, toen de regels voor migratiehuwelijken werden aangescherpt, gaat het daarbij minder vaak om een migratiehuwelijk.

In 2008 trouwde 20 procent van de Turken, zowel mannen als vrouwen, met een partner uit Turkije. Bij Marokkanen is het aandeel migratiehuwelijken wat lager, met 16 procent voor mannen en 11 procent voor vrouwen. Aldus BlikOpNieuws.nl.

Er zijn 12 reacties

  1. naf
    03 november 2009 om 12:13 uur.

    Beter toch!! Liever uit je eigen streek zelfs!!!

  2. Henk el Makhloufi
    04 november 2009 om 12:54 uur.

    NAF, jammer ik wou je net vragen

  3. naf
    04 november 2009 om 05:53 uur.

    @Henk

    Oh jee nee toch Henk , Elmakhoufi klinkt wel marokaans!! Hoe dat dan. Graag nader uitleg!! Ik trouw liever met een marokkaan ja maar een ruimdenkende marokkaan geen rotzooi marokkaan met een bekrompen mentaliteit dat nooit niet!!

  4. Azidan
    04 november 2009 om 06:44 uur.

    Ik trouw het liefste met een pure Berberse, ik heb in m’n leven vele Arabische meiden tegengekomen die allen zeer mooi waren en die ook zeer geintersseerd waren, hetgeen ik heb opgemerkt bij Arabisch meiden, en dat is “Kom eerst hand vragen en dan gaan we mekaar leren kennen”

    De Arabische meiden zijn veel aanhankelijker en ze willen u veel sneller aan zich vastbinden terwijl Berberse meiden niet, die wachten af, en die zijn moeilijker te krijgen, maar let op, dat is eigenlijk een voordeel van de Arabische meisjes, dat ze zo zijn, als een man snel wilt trouwen, dan moet hij een Arabische vrouw nemen, want ze trouwen heel snel,

  5. puur berbers
    05 november 2009 om 12:42 uur.

    die %&^*(**( willen trouwen omdat ze weten dat als je ze beter kent je leiver niets met ze te maken wil hebben
    allemaal show
    berberse meisjes gaan voor de toekomst zijn serieus

  6. puur berbers
    05 november 2009 om 12:44 uur.

    ik als berber zal nooit van mn leven met een arabier trouwen
    tfoe

  7. naf
    05 november 2009 om 07:12 uur.

    @AZIDAN

    Ga toch nederlands leren welke arabische vrouw wilt nou een illigaal als jou met je ik HEB in mijn leven vele arabische vrouwne tegen gekomen.

    Het is wel ( ik BEN in mijn leven vele arabische vrouwen tegen gekomen.

    Een lompe zoals jou met een illigale nederlandse taal wordt meteen afgewezen door een arabische meid. Tering zeg gatver als een man al zo praat wat een AFGANG tering zeg!!! nou blijf liever bij je eigen volk en mensen van jou niveau! nederlands!! hahahaha

  8. ravinder
    05 november 2009 om 10:32 uur.

    klinkt allemaal behoorlijk ingecalculeerd en niet erg romantisch. 🙁

  9. puur berbers
    06 november 2009 om 05:16 uur.

    romantisch?

    nix romantisch aan

    dat is meestal van korte duur

  10. Azidan
    06 november 2009 om 09:15 uur.

    Arabieren beweren dat zij echt een goede volk zijn, ja ja, dermee dat ze allemaal in massa’s trouwen met Belgen en Negers en Berbers,

    Arabische meiden kruipen op alles wat beweegt, Arabische meiden zijn zo goedgelovig, hetgeen me verbaasd ze zijn best knap en toch zwaar hopeloos, dat is heel vreemd,

  11. jeetje
    09 november 2009 om 08:30 uur.

    Triest en DIEP triest dat een aantal berbers zo denken… La hawla wala koewata ila billah! Mensen denken dat ze beter zijn dan andere en dat allemaal gebaseerd op afkomst… Zegt echt veel over jullie zelf en jullie houvast in het geloof! Ik hoop dat mijn kinderen met een Goede Moslim eindigen en hopelijk ook met dezelfde afkomst …

    Afz. een berber.

  12. puur berbers
    10 november 2009 om 01:45 uur.

    nou nou
    je doet net precies hetzelfde jeetje mineetje
    dus
    ook diep triest
    als excuus moslim ertussen zetten
    ewa mlig