MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zwangere TV-presentatrice naakt in blad

20 november 2009 | in Marokko | 11 Reacties

De islamisten in Marokko zijn kwaad. Elke keer als ze deze maand in de kiosk komen, moeten ze kijken naar een naakte vrouw. Het is de tv-presentatrice Nadia Larguet, die met haar blote, zwangere buik de omslag van het feministische tijdschrift Femmes du Maroc siert. ‘Een schandaal’, aldus de conservatieve krant Attajdid.

Het is in Marokko voor het eerst dat een vrouw zich op deze manier presenteert. Marokkaanse tijdschriften bevatten lingeriereclames, maar een naakte vrouw is nieuw. Larguet wilde verrassen met een modern beeld dat oproept tot reflectie, zegt zij in Femmes du Maroc.

Op de foto kopieert Larguet de pose waarmee de zwangere actrice Demi Moore in 1991 op de omslag van het Amerikaanse blad Vanity Fair stond. Beide vrouwen bedekken met één hand hun borsten, de andere houden ze onder hun buik. Ze dragen beiden een grote ring.

Maar er is één verschil, merkten de Marokkaanse media op: de foto van Nadia Larguet houdt direct onder de buik op, terwijl bij Demi Moore nog een stuk van een bil en een heup is te zien

Het gehele artikel is hier verder te lezen.

Er zijn 11 reacties

  1. jamy
    20 november 2009 om 02:07 uur.

    morocco is opzoek naar beschaafnis met ogen dicht en strings

  2. puur berbers
    20 november 2009 om 05:22 uur.

    nou zeg wat een ophef ze toch zelf beslissen wat ze doet
    en je ziet niets bijzonders ….
    blame it on the hormons

  3. Aziza
    23 november 2009 om 01:41 uur.

    Inderdaad. Onzin. Ze moet zelf weten wat ze wil. Het is haar eigen keuze.
    Ieder zal zich voor zijn eigen daden moeten verantwoorden.

    Allah iehdiena.

  4. kano
    23 november 2009 om 05:37 uur.

    Aziza
    Maar in een Islamitische land mag zoiets niet, want het is een begin van allende, men begint met zoiets en eindig je met iets vreselijks.

  5. me
    24 november 2009 om 02:44 uur.

    idd Kano

    het is op zich niet iets erg, maar dit lijkt een soort van ‘seksuele revolutie’ die deze achterlijke vrouw wil starten, wat een zielige madam seggg!!

  6. Jamal Abdars
    25 november 2009 om 01:46 uur.

    Hier had Mohamed ben Abdelkarim el-Khatabbi ons voor gewaarschuwd.

    De leider van de Riffijnse opstand tegen de Europese bezetters was een pragmatische Islamitische hervormer.

    Wat doet de huidige Marokkaanse regering, percies waar wij tegen voor vochten.

    Moderniseren is niks mis mee, maar niet ten koste van alles. Wij zijn niet zo en ik hoop dat meerdere mensen echte Irrifien dit vinden en dit niet zomaar de Westerse “velichting” ten koste van economische voorspoed door onze strot laten duwen.

    Ik ben helemaal voooor emancipatie van de vrouw dat vrouwen kunnen studeren en werken en zichzelf als volwaardig kan ontplooien en haar hartje blij te maken.

    Ik ben geen Fundi ofzo maar ik hoop dat onze vrouwen en meisjes dit snappen..dat wij ( mannen) dit niet willen om de baas te zijn over hun ofz..maar omdat de sexualiteit van de vrouwen gebonden is aan ontzettend veel dingen die belangrijk zijn voor onze maatschappij.

    Ik kan tegenwoordig alleen maar hopen dat onze vrouwen hopenlijk niet denken dat ik een Caveman ben ofzo..

  7. Henk el Makhloufi
    25 november 2009 om 02:01 uur.

    Maar ook niet stiekum kijken dan !!

  8. Jamal
    25 november 2009 om 11:59 uur.

    Vind het maar een enge foto

  9. naf
    27 november 2009 om 03:35 uur.

    Lekker belangrijk allemaal!!! Ik vind het schandalig dat dit kan in Marokko van mij mogen ze haar opsluiten. Wat moet je laten zien dat je zwanger bent, of ben je enige vrouw op de wereld die zal bevallen. Geen zelfrespect noem ik dat je blood op een blad zetten. Ik vraag me af wat voor vent ze heeft. Heel marokko moet toekijken nou lekker veel zelrespect heb je als je je bezig houdt met dit soort onzin. Ik zou zeggen sluit haar maar op. Schande wijf!! masghottat elwellidien!!

  10. Titwani
    28 november 2009 om 09:45 uur.

    Doe wat aan de infrasructuur, de corruptie, de ongeletterdheid..komt eentje naakt op een blad…Lah yen3alha qawm

  11. Maroquia
    30 december 2009 om 12:30 uur.

    Ja of niet ik ben het met NAF eens.
    SETRIE GWAJMEK !
    die fotograaf mag doodvallen, ewa lah yehdiena