MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Van der Laan onderzoekt bezit Marokkaan

26 november 2009 | in Overheid | 19 Reacties

Minister Van der Laan (Integratie) gaat het eigenwoningbezit en de investeringen van onder anderen Marokkanen en Turken in hun oorpronkelijke vaderland onderzoeken, onder meer als hij komend jaar een werkbezoek aan Marokko brengt.

Dat bleek woensdag tijdens de behandeling van zijn begroting in de Tweede Kamer volgens het Reformatorisch Dagblad. Of hij een en ander gaat ontmoedigen, kan hij nu nog niet zeggen. Hij vindt het echter wel belangrijk om te weten in hoeverre mensen „met hun ene voet in het ene land wonen en met de andere in het andere land.”

Er zijn 19 reacties

  1. naf
    26 november 2009 om 11:10 uur.

    Ga toch een leven zoeken aub. Snuffelen in andermans zaken doen wij ook niet dus waarom moet hij gaan snuffelen. Marokko werkt toch niet mee. Wij zijn de kinderen van de Koning van Marokko zo worden wij genoemd en hij zal niet meewerken aan deze onderzoek. Let maar op mijn woorden.

  2. Karim
    26 november 2009 om 12:10 uur.

    Van der Laan is erger dan Wilders…
    Gaat hij ook bezittingen van nederlanders in het buitenland onderzoeken..wat een klojo is hij toch..Als ik een huis in Marokko heb, dan is het mijn probleem niet het probleem van Van der Laan..wat een zielig figuur

  3. TARZAN
    26 november 2009 om 07:35 uur.

    NOU JULLIE WETEN WAT JULLIE STAAT TE WACHTEN BIJ DE VOLGENDE VERKIEZINGEN: DE PVDA KEIHARD AFSTRAFFEN!!!!!!!!!

  4. Ibrahim
    27 november 2009 om 01:54 uur.

    Ik heb sterk de indruk dat deze clown aan Wilders’ kant staat. Hij doet er alles aan om Wilders gunstig te stellen, zodat hij misschien aan de macht kan blijven. Wat een loser is hij en die hele PVDA. Nooit meer op stemmen dus!
    In plaats van dat hij ontwikkelingssamenwerking bevordert met Marokko, wil hij de boel er alleen maar verzieken. Neem een keer voorbeeld van je Belgische collega’s, die investeren tenminste in Marokko en doen wat goeds. Die gierige hollanders zoeken alleen maar naar centjes.

  5. naf
    27 november 2009 om 02:03 uur.

    Van der Laan

    Het lukt je toch niet in Marokko onderzoek te doen want Marokko werkt toch niet mee. De Marokkaanse overheid doet geen stap om aan dit onderzoek mee te werken. Kijk maar uit dat je als spion wordt gezien en het land wordt uitgezet.

  6. ahmed
    28 november 2009 om 03:13 uur.

    Waar zijn jullie bang voor?
    Als je niets te verbergen hebt, is er toch niets aan de hand

    Is het niet zo dat veel marokkanen huizen bezitten in Marokko en hier in huurflats met subsidies wonen. Dit is toch onterecht en onrechtvaardig en bovendien vind ik dat je keuze moet maken.
    Je mag wel een huis in Marokko of waar dan ook hebben, maar wel opgeven en GEEN subsidies ontvangen en laat vooral je kinderen niet onder dit soort gedrag lijden van vele Marokkanen.
    Prima plan en ik hoop dat Marokko meewerkt.

  7. am
    28 november 2009 om 06:42 uur.

    volgende keer gaan ze kijken of wij 2 vrouw hebben in marokko
    ik vind dat marokko hard moet optredden tegen deze arrogantie die denken dat zij overaal recht op hebben veel mensen die ik ken zijn niet meer zeker van toekomst in deze land het is meer dan logisch.dat wijn hun niet vertrouwen en bouwen onze huis in marokko. joden hadden geen huis wij wel gellukkig.
    nl is een racistich land geworden geen van alle partijen is te vertrouwen
    die hebben veel wilders veel geleerd.enige manier is om an stemmen te komen is moslims bijtrekken
    me,se, stem op islamitisch partij

  8. am
    28 november 2009 om 06:43 uur.

    niet te vertrouwen

  9. hahahhaha
    29 november 2009 om 01:58 uur.

    ik ga effe snel 1 MILJOEN EZELS AANSCHAVEN EN OP MIJ NAAM ZETTEN IN MAROKKO DAN HEEFT IE WAT TE VINDEN

  10. hahahhaha
    29 november 2009 om 01:59 uur.

    OF KIPPEN

  11. naf
    30 november 2009 om 01:48 uur.

    @Ahmed,

    Is het niet zo dat veel marokkanen huizen bezitten in Marokko en hier in huurflats met subsidies wonen. Dit is toch onterecht en onrechtvaardig en bovendien vind ik dat je keuze moet maken.

    Een marokkaan koopt liever een huis in Marokko dan in Nederland. Gezien de bedragen van kopen heel groot zijn en huizen in Marokko velen malen groter zijn waar je hier een appartement voor krijgt ja dan zou ik ook niet gaan twijfelen om een huis in Marokko te kopen. Wat er mis is is dat mensen zich bemoeien met zaken die hun geen ene reet aangaan. Hoeveel Nederlanders hebben een huis in het in buitenland gekocht dus wat maakt het verschil nou uit. Dat verhaal van Van der Laan is bull shit en ook niet meer als dat hij wil gewoon gaan snuffelen in Marokko om te kijken wat marokkanen bezitten en niet komen vertellen dat hij echter wel belangrijk vindt om te weten in hoeverre mensen „met hun ene voet in het ene land wonen en met de andere in het andere land.” Dit is klaarblijkelijke onzin verhalen. Maar ik kan je garanderen dat Marokko niet zal meewerken bij dit onderzoek!!

    Als hij dat zo belangrijk vind moet hij dat ook belangrijk vinden Hoe Nederlanders in het buitenland met hun ene voet wonen en met de andere in een ander land. Kom mij niet vertellen dat dit gewoon een spion is maar marokko strijd krachtig tegen spionage. Dus of hij wordt verzocht op reis te komen als toerist of hij wordt het land uit geschopt.

    Ik weet hoe marokko erover denkt dus zijn verhaal gaat mooi niet door!!

  12. TiTWANI
    30 november 2009 om 02:34 uur.

    Hahaha, yeh Van der Laan, miskin, Wat wil hij daar vinden? shi 7shaishiya oe shwiya del kif en soe3yan oe saf,,,Ik zou maar uitkijken Van der Laan, strax keer Jij terug zonder broek naar NL, Het is niemand gelukt om de bezittingen van de Marokkanen te achterhalen en dat zal nooit gebeuren, hij moet die afkaar uit zijn hoofd zetten meskin

  13. Henk el Makhloufi
    01 december 2009 om 07:00 uur.

    Als we eens beginnen met het “bezit en inkomen” van een groot aantal politici zowel landelijk,provinciaal en stedelijk in Nederland te onderzoeken!!!
    Ik denk dat we ons te pletter schrikken!!!!

  14. fatima
    02 december 2009 om 02:28 uur.

    Vergeet van der Laan dat mensen dit land niet vertrouwen en voor de zekerheid zo een huis aanschaffen. Rot toch op met je onderzoek. Het wordt tijd dat we onze stem laten horen

  15. ROTTERDAMMER
    04 december 2009 om 03:13 uur.

    waar gaat dit heeeeen….
    waar gaat dit toch nou naar toe…..

    vander laan doet gemeeen….
    maar weet echt niet hoe….

    Het enige wat hij hier mee bereikt……
    is een dikke boee…….

    hoeee??
    wat een gedoe!!

    peace and love is the way ( dus pvda nooit meer, lang leve GROENLINKS )

  16. ROTTERDAMMER
    04 december 2009 om 03:15 uur.

    hey FATIMA

    je bent wel laat op he? 2″28 pas je reactie geplaats….

    vertel s ff…. houd ben je, en waar vandaan? ( is deze site toch nog ERGENS goed voor 😛 )

  17. HENK EL MAKHLOUFI
    04 december 2009 om 07:06 uur.

    Het is:
    ” waar moet dat heen,hoe zal dat gaan”
    ” waar komt die rotooi toch vandaan”
    uit “waar eens de boterbloempjes bloeide” van L Jongewaard.

  18. Mariëm
    05 december 2009 om 06:32 uur.

    Marokko zal inderdaad niet meewerken!

    Het is geen Turkije die geflasht is, ze wilde aansluiten bij de EU. En worden al die oude turken gepakt wegens fraude. Huizen ter waarden van tonnen die ze daar in hun bezit hebben.

    Marokko doet daar niet aan mee… olé olé

  19. Soem
    05 december 2009 om 06:59 uur.

    Wat een onzin, ze hebben in die tweede kamer dus ECHT niets te doen.
    Niet ze komen met maatregelen voor onrust over de verhoging van de AOW of nieuwe maatrgelen tegen bezuiniging van die onzin als cultuur en enorme bedragen aan ‘bescherming’ in oorlogsgebieden i.p.v. bezuinigingen van het onderwijs? . Er zou eens gekeken moeten worden naar de lonen van die politici die daar uit hun neus lopen te eten, hoezo integratie maatregelen als er binnenlands al geen vertrouwen in de politiek heerst? Er is de laatste jaren geen één intergratie maatregel genomen dat daadwerkelijk effect heeft gehad. Geldverspilling dus.

    Ik zou zeggen kijk eerst waarom Jan en Kees grond kopen in Portugal,Spanje en Griekenland en hier een villa op bouwen. Ra Ra wat zou hier de reden van zijn? Hoezo hele leven lang hypotheek afbetalen voor een rijtjeshuis in Nederland terwijl je binnen 3 jaar een villa kan afkopen langs het Middelanse zeegebied? Misschien wil je na je pensioen in rust je tijd verblijven elders, in plaats van 2 jaar extra wachten op je AOW uitkering!!!

    Waarschijnlijk zal dit ‘uiterst briljante’ idee niet doorgaan, het is ten eerste een enorme inbreuk op andersmans recht en marokko laat dit waarschijnlijk niet toe.