MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zwitsers verbieden bouw ‘echte’ moskee

30 november 2009 | in Politiek | 44 Reacties

De meerderheid van de Zwitserse bevolking heeft bij referendum in meerderheid tegen de bouw van minaretten in het land gestemd. Dit meldt de ‘Neue Zürcher Zeitung’ zondag op basis van de zogenoemde exitpolls. Meer dan 59% van de Zwitsers is voor het minarettenverbod.

Politici van de rechtse Zwitserse Volkspartij (SVP) en de Federale Democratische Unie hadden om het referendum gevraagd. De initiatiefnemers vinden dat minaretten van moskeeën de rust en de orde in het land bedreigen. Zo schrijft Rorate.com.

De twee Zwitserse nationale moslimorganisaties KIOS en FIDS betreuren de uitslag van het referendum en hebben hun “grote zorg” kenbaar gemaakt. “Het is de initiatiefnemers gelukt om met hun propaganda bij een meerderheid van de kiezers angstgevoelens te mobiliseren, die niets met de Islam in Zwitserland van doen hebben”, aldus de moslimorganisaties volgens de website.

Er zijn 44 reacties

  1. hahahhaha
    30 november 2009 om 12:19 uur.

    DIT IS EEN VERBOD/AANVAL OP DE ISLAM

  2. TiTWANI
    30 november 2009 om 01:16 uur.

    En de kerktorens? Waarom werd daar geen referendum over gehouden?

  3. naf
    30 november 2009 om 03:46 uur.

    Wanneer voelen jullie je niet bedreigd!! Vuile racisten en meer ook niet!! Jeg tfoe!!

  4. carif
    30 november 2009 om 11:01 uur.

    jammer dat er geen vrijheid is in zwitserland als ik een rijke moslim was daan zet ik mijn geld zeker niet in een zwitsers bank.

  5. Jamal
    01 december 2009 om 10:27 uur.

    jullie snappen allemaal niks…

    tzzzzz Wallah ik wordt moe van mijn domme medemocro`s..
    Luister a imcham…

    Mogen christenen kerken bouwen in Arabische landen enz..? Alsof wij zo tolerant zijn…Er is een grens aan tolerantie waar het to much wordt..

    We hoeven Europa niet te verIslamiseren met minaretten en mensen bang maken…hirmee, gaan ze helemaal op die rechtse partijen stemmen!!!! A Dombo`s

    We moeten hun harten winnen en dan pas gaan ze ons normaal respecteren niet allerlei Hoge Minaretten bouwen..

    Vind ik echt fout wallah ook in Rdam met die hoge torens, je bevestigd hiermee het beeld dat ze hebben dat we alles willen verislamiseren..

    Een moskee is gewoon een huis om te bidden.. Niet om te showen!! en mensen af te schrikken met Alladin torens..

    ja mensen dit is echt mijn mening als Marokkaanse moslim ( Inscha Allah) wemoeten moskeeën bouwen in Europese stijl dat toond respect naar de cultuur en mensen die dit toelaten..

    Want eerlijk is eerlijk, we krijgen hier meer vrijheid van godsdienst dan in onze eigen landen van herkomst en ze sudiëren vaak onze cultuur enz..

  6. hahahhaha
    01 december 2009 om 12:11 uur.

    RIJK BEN JE NOOIT IN DIT WERELDSE LEVEN, DE ISLAMITISCHE LANDEN ZIJN MIETJES, ZE NEMEN GEEN MATREGELEN

  7. Christine
    01 december 2009 om 05:33 uur.

    Ik ben blij met die zwitsers

  8. peter = de naam
    02 december 2009 om 12:01 uur.

    Een democratisch genomen besluit. Je mag het niet goed vinden of zelfs slecht. Ik vind het een goed besluit. Dat is democratie. Een signaal tegen oprukkend islamisme.

    Vrijheid van godsdienst in niet in het geding. Sommige mensen durven zelfs het discriminatie in de mond te nemen. Onzinnig argument.

    Wel keihard in de handen klappen toen in Gaza verkiezingen waren, want dat was democratisch en nu ineens in zwitserland niet??

    Linkse hypocrisie ten top.

    Degene die het hardste schreeuwen uit bv midden oosten, vergeten “gemakshalve” dat daarzo in veel landen weinig tot geen vrijheid is voor niet moslims. Om bv christen te zijn.

  9. Soraya
    02 december 2009 om 12:23 uur.

    @Jamal

    De enige die hier dom is ben jij; of je geeft daar de schijn toe met je domme uitspraken.
    Ik wil je eerst erop wijzen dat wij in een Europees land leven waar de rechtsstaat elk burger gelijke rechten geeft, dat wil zeggen dat ook moslims, naast de joden, christenen, en anderen, het recht hebben op godsdienstvrijheid. Het gaat hier ook om Europese moslims beste jamal, wij zijn geen saudische of Algerijnse burgers, maar net als de autochtonen burger van dit land. in mijn geval België.
    En dat je minaretten aanstootgevend vind, of een teken van intolerantie vanuit de moslimgemeenschap zegt meer iets over jou. Misschien dat je dan ook direct opvallende moskeeën wil verbieden?? Geen probleem zou ik zeggen, maar dan ook gelijk elke synagoge of kerk. En aangezien dat waarschijnlijk nooit zal gebeuren moeten ook moslims hierin vrij zijn.

    En verder nog:

    “Mogen christenen kerken bouwen in Arabische landen enz..? Alsof wij zo tolerant zijn…Er is een grens aan tolerantie waar het to much wordt..”

    Ja natuurlijk mogen christenen kerken hebben in islamitische/arabische landen. In marokko heeft elke grote stad minstens 2 synagogen of meer., en kerken zijn er ook. In Libanon, waar bijna de helft van de bevolking christen is, zijn er genoeg kerken. Zelfs in Iran zijn er vele Joden, die in vrede leven en ja ook zij mogen synagogen hebben. Dat er vele dictatoriale landen zijn die deze vrijheid beperken is bij iedereen bekend, wil dat dan zeggen dat Europa die voorbeelden moet opvolgen en zijn vrijheden, en zijn rechtsstaat moet opgeven??, Ik denk het niet he… Dus aub denk maar beter na voor je zo’n uitspraken doet …

  10. naf
    02 december 2009 om 12:52 uur.

    @JAMAL

    Wat voor gelul is dat wat je allemaal zegt. Nog effe en je moet hun kont kussen nou goed!!

  11. naf
    02 december 2009 om 12:59 uur.

    @JAMAL

    Ik weet niet hoe ver jij het ziet, maar in marokko heb je ook kerken hoor. Dus waar praat je over. Wat betret jou mening vind ik je maar zielig. Een moskee ziet er voor die kaaskoppen dreigend uit en vertel mij nou eens wanneer voelen zei zich niet bedreigd of aangevallen!! Bull shit allemaal

  12. naf
    02 december 2009 om 01:01 uur.

    @ Jamal

    Ja en kerktorens waarom wordt daar geen referendum over gehouden? Odf is het alleen de moskee die gezien word? Stel die vraag maar eens aan jezelf!!

  13. naf
    03 december 2009 om 03:19 uur.

    @PETER

    Dat je zo lomp bent dat je het verschil niet kan zien tussen discriminatie en een democratisch besluit goh ik merk idd dat het democratisch is maar niet heus. Wat versta jij onder het woord democratie. Dat bedoel ik dus met jullie Hollanders. Elke meerderheid kan doen wat ze willen zonder een minderheid tot last te zijn. Maar ik kan niet begrijpen waar het probleem ligt. Dus het bouwen van een moskee is een last voor de meerderheid Zwitsers zonder concreet aan te kunnen geven wat voor last het is. Het is niet de last wat het probleem is, want die last is er niet. Het is onwetendheid over het geloof islam en vooroordelen op geloofsovertuigingen en generaliseren van islamieten dus om het concreet te maken is het DISCRIMINATIE op geloofsovertuiging dat is het SLOT!

    Dus geen onzinnig argument maar een feit zoals het een feit is dat een koe meer schijt daneen geit!

  14. king_mes
    03 december 2009 om 04:54 uur.

    wallah ik begrijp wel wat Jamal bedoeld.
    We moeten eerst het vertrouwen winnen en goede moslims zijn. Vanuit daar zul je ook gerespecteerd worden en zal er meer vrijheid voor ons zijn en vooral begrip. Het klimaat wat er nu heerst rondom islam is niet het moment om gas te geven tegen dit soort geluiden. Laten we nou eerst onze jongere op de juiste weg brengen en laten we als moslim gemeenschap meedoen op alle vlakken tot die tijd zullen we nog heel veel van dit soort acties krijgen van de Europese gemeenschap. We erkennen toch met z’n alle dat er problemen zijn binnen onze gemeenschap, onderdrukking / verwaarlozing / criminaliteit / laag geschoold. Natuurlijk zijn er ook positieve geluiden, maar we moeten de omwenteling gaan maken en dan pas is de tijd rijp voor minaretten. Laten we aub eerst de juiste posities in nemen in de samenleving.

    Salaam alaikoem

  15. HINDUSTAN
    03 december 2009 om 08:39 uur.

    King_mes…verstandige taal.

    Denk je zelf ook niet dat als moslims in hun eigen landen toleranter waren geweest t.o.v. andere geloven, dat het hier ook niemand had kunnen schelen hoeveel minaretten ze wilden bouwen in de rest van de wereld?

    Sterker nog, dan hadden niet-moslims nog een handje meegeholpen.

    Maar zo is de situatie niet.
    Er is een spreekwoord ‘wat gij niet wilt wat u geschiedt, doe dat dan ook een ander niet’..

    Er is een God, dat geloof ik ook.
    ‘Allah is rechtvaardig’ lees ik vaak.
    Het is niet mijn God, maar ik geloof wel in een rechtvaardigheid van een God.

    Welke moslim is eerlijk genoeg om toe te geven dat het niet rechtvaardig is om te krijsen omdat je in Zwitserland geen minaretten mag bouwen (maar wél gewoon moskees, vergeet dat niet!!), en in bepaalde moslimlanden de bouw van niet-Islam religieuze gebouwen zwaar beperkt wordt, of zelfs verboden is?

    Denk eens in de richting van een God, die haar onderdanen probeert iets duidelijk te maken 😉

  16. HINDUSTAN
    03 december 2009 om 08:41 uur.

    Jamal (#5): jij snapt het helemaal.

  17. Titwani
    03 december 2009 om 09:31 uur.

    @jamal,

    In marokko zijn er niet alleen kerken, maar ook joodse synagoges, Ik heb fotos van de kerk en de synagoge in mijn stad Tetouan, hetzelfde heb ik met eigen ogen gezienin Rabbat en Tanger, Ik weet niet wat je ziet te lullen, In andere Arabische landen barst het helelmaal met kerken met kerktorens a la Europa,
    Syrie, Egype, Palestina, Libanon, Jordanie, kijk daar ff naar,

    wel kerktorens, maar geen minaretten, je mocht tog geen onderscheid maken op bais van religie?

    @peter,

    Laten we ook een referendum in marokko houden over de kerktorens, en dan kijken hoe jij gaat piepen,

  18. Soraya
    04 december 2009 om 12:35 uur.

    Hoe bedoel je King-mes? dat we onze rechten en vrijheden laten ontnemen tot wij een “perfecte moslimgemeenschap” hebben? wel dat is maar heel laf vind ik… Je moet altijd je rechten verdedigen en als je dat niet doet bewijs je hoe zwak en achtergesteld de moslimgemeenschap is, wat het overigens ook wel is…

  19. peter = de naam
    04 december 2009 om 01:38 uur.

    Democratie is dat een meerderheid voor een besluit is. Is iemand het er niet mee eens, dan kan hij proberen via bv een rechterlijke uitspraak het besluit aan te vechten.

    Verder is het hypocriete gejammer over discriminatie en inperking van vrijheid van godsdienst erg overtrokken.

  20. Jamal
    04 december 2009 om 02:16 uur.

    Kijk mijn broeders en zusters, wallah ik sta aan jullie zijde, ik ben echt een trotse Berber moslim hoor .

    1 Minaretten kennen wij bv niet in Marokko en Noord-Afrika.
    2 Het is niet verplicht in de Islam.
    3 Het komt van de Otmaanse tijdperk ( Turken)

    Kijk juridisch hebben de moslims misschien wel gelijk maar dat wil niet zeggen dat het wellicht handiger is om geen minaretten zo hoog en zo vreemd te bouwen. Omdat mensen in de realiteit bang zijn van ons,waarom moeten we ze nog banger maken? Nogmaals laten we eerst werken aan onze jeugd,zorgen voor onze ouderen, zorgen dat we welvaart in dit land aanhoud, zorgen dat de rechten van minderheden ook bewaakt blijven..voordat wij minaretten gaan EISEN.

    @ Peter, dat ik ook liever geen Minaretten wil, wil niet zeggen dat ik het eens met jouw argumenten ben. Zo vind ik een referendum niet altijd goed voor een democratie. Je hebt in sommige samanelevingen minderheden, die weg gstemd kunnen worden door 50% of meer van de stemmen. Dus referemdum Ja, maar niet voor Minaretten en dat soort “grondrechten”. Deze dingen kunnen beter met het vetrouwde poldermodel worden opgelosd, samen aan tafel zitten met alle bestuurders van moskeeën en ambtenaren en afspraken maken. Zo werkt het en niet dat wij van de Media moeten vernemen dat er een referedum gaat plaatsvinden etc… ze slaan een stap over en dat creërt onbegrip en haat..

  21. naf
    04 december 2009 om 10:39 uur.

    @HINDOSTAN

    Jij praat poep en weet niet wat er in de arabische landen te zien is aan kerken en synagoge dus wat praat je nou eigelijk onzin. Ben je wel eens naar een islamitisch land geweest nee denk het niet daarom praat je onzin. Nooit hoor je arabieren erover praten en toleranter zijn islamieten zeker weten wel. Je hoort er niks over iedereen leeft met elkaar ongeacht of je jood of christen ben in een islamitisch land. Neem een kijkje in marokko bijvoorbeeld dan zal je anders gaan praten dan je nu praat. Dan schrik jij je rot! KOELI

  22. naf
    04 december 2009 om 10:55 uur.

    @TITWANI

    je heb helemaal gelijk. Die Peter weet niet waar die over lult en die hindo praat poep. Ze hebben onze Marokko nog niet gezien op het moment dat ze een kijkje gaan nemen gaan ze idd anders piepen. Marokko we love you!!

    Hoor Hindo dan zwaar beperkt en of verboden van kerken en synagoge in een islamitisch land hahahahaha. En de joden in Marokko dan wat voor problemen hebben die daar. Iedereen leeft naast elkaar en met elkaar en er zijn geen problemen en discrimineren elkaar niet vanwege elk anders geloof.
    Kortom in Marokko zijn wel kerken en synagogen.Er zijn ook kerken die gesloten en toch behouden als erfgoed. En de bisshop daar word genoemd vanuit Rome. En Marokko is het enige land in de Arabische wereld waar een joodse Museum te vinden is.

    In Marokko zijn twee sets van de wetgeving en de rechtbanken met betrekking tot het huwelijk, erfenis en familie zaken., een voor de moslims en een voor de joden.

    Dus hoe tolereant is Marokko eigelijk als islamitisch land he!! Fucking domme mensen op deze site denken alles te weten over mijn vaderland!!

  23. Henk el Makhloufi
    04 december 2009 om 02:50 uur.

    Minarets for Kids – the towers for the Islamic call to prayer Minaretten for Kids – de torens voor de islamitische oproep tot gebed Minarets Minaretten

    The minaret of the Great Mosque at Kairouan De minaret van de Grote Moskee in Kairouan A minaret was a tower that Islamic holy men called muezzins climbed in order to call out the call to prayer , five times a day. Een minaret werd een toren dat de islamitische heilige mannen genoemd muezzins geklommen om te roepen van de oproep tot het gebed, vijf keer per dag. It was a tall thin building with stairs inside it (or sometimes outside) and small windows to let in daylight. Het was een lange dunne gebouw met trappen erin (of soms buiten) en kleine ramen te laten bij daglicht. At the top, there was an opening for the muezzin (moo-EZZ-in) to call out the prayers so everyone would know that it was time to pray. Op de top was er een opening voor de muezzin (moo-EZZ-in) te bellen uit de gebeden zodat iedereen zou weten dat het tijd was om te bidden.

    Most minarets were near mosques , where men (though not women) came to pray. De meeste werden minaretten in de buurt van moskeeën, waar de mannen (hoewel vrouwen niet) kwamen om te bidden.

    The oldest minaret that is still standing is the one you see here from the Great Mosque at Kairouan, in North Africa, which was built during the 700’s AD . De oudste minaret dat is nog overeind is de een zie je hier van de Grote Moskee in Kairouan, in Noord-Afrika, die werd gebouwd tijdens de 700 AD. Another early minaret is the one from the Great Mosque at Samarra , which was built in the 800’s AD. Een andere vroege minaret is het een van de Grote Moskee in Samarra, die werd gebouwd in de 800’s AD.

    When the Almovarids ruled North Africa and Spain, they disapproved of minarets, and so people built mosques without minarets in those areas during the 1000’s. Wanneer de Almovarids Noord-Afrika en Spanje regeerde, afgekeurd zij van minaretten en moskeeën gebouwd zodat mensen zonder minaretten in deze gebieden in de 1000’s. But when the Almohads conquered the Almovarids, they built a lot of minarets to show that they had won. Maar toen de Almohaden veroverde de Almovarids bouwden ze een veel minaretten aan te tonen dat zij had gewonnen.

    Nobody knows how Christian bell-towers are related to Islamic minarets, but Christian bell-towers of the 800’s and 900’s AD looked very different from Romanesque bell-towers, and Romanesque bell-towers look a lot like minarets, so it’s possible that the Romanesque builders got the idea from Islamic minarets. Niemand weet hoe christelijke klokkentorens zijn gerelateerd aan Islamitische minaretten, maar Christian klokkentorens van de 800’s en 900’s AD zag er heel anders uit Romaanse klokkentorens, Romaanse en klokkentorens lijken erg op minaretten, dus het is mogelijk dat de Romaanse bouwers kreeg het idee van Islamitische minaretten.

  24. HINDUSTAN
    04 december 2009 om 08:58 uur.

    Ohw dan heb ik me vergist.
    Dan is het toch niet waar dat in het moederland van de Islam,. Saoudi-Arabië, kerken volledig verboden zijn.
    Dan zijn alle beperkingen voor andersgelovige gebouwen in moslimlanden die iedereen zó op internet kan opzoeken, toch allemaal verzonnen.
    Dan zijn kaffers voor de meeste moslimlanden toch gelijkwaardige burgers, homofielen volwaardige moslims, en is de gedachte dat Joden het vervloekte volk zijn, slecht een mythe.

    Volgens het wereldbeeld van onze Marokko-deskundige ghetto-moslims van Magrhebia.nl, het schoolvoorbeeld van respectvolle mensen 🙂

  25. HINDUSTAN
    04 december 2009 om 09:03 uur.

    HINDUSTAN. Ik kom uit een land waar meer Moslims wonen dan in heel Marokko en Turkijë bij mekaar.
    Met buurland PAKISTAN.

    Marokkanen zijn AFRIKANEN. AFRIKA is geen Moslimcontinent, de Islam is daar erin gekwakt door de Arabieren 🙂
    Kent de AFRIKAANSE moslim de eigen geschiedenis?

  26. RusDatWeet
    04 december 2009 om 09:32 uur.

    @allemaal

    ja zeg lekkere discussie) je meneingen kunnen niet objectief zijn, want jullie zitten toch erIN, want het betreft JULLIE en niet iemand dan ook.. Ik kijk er heel rustig op en ik denk dat er wel een probleem in Europa bestaat.

    Eerst iets over immigratie
    Veel moslims komen ieder jaar naar Europa op zoek naar ..WAT? Betere baan? Betere leven? Hun familieleden? Gewoon op bezoek? Dat is en blijft de vraag. Ik denk (en de vrijheid van meningsuiting geldt nog) dat dat wordt bepaald door eenvoudige economische redenen want het leven in Europa was altijd duurder geweest. Dus de lonen zijn hoger en de tolerantie is enorm. Dat is aantrekkelijk voor jongeren uit Noord-Africa en Nabije Oost (maar Oost heeft wel olie en er bestaat bijna geen probleem van armoede = geen reden om naar Europa te gaan werken en wonen) maar ook Polen en andere landen waar de economie niet zo goed is.

    Over cultuurverschillen
    Ik heb enorme respect voor mensen die andere cultuur, taal en eigenschappen wil begrijpen en zich probeert eraan aan te passen. maar er bestaan veel “zwarte schapen” die komen naar een ander land maar willen haar cultuur, geschiedenis, taal, literatuur, tradities, gewoonten niet respecteren – ze willen alleen geld verdienen en vrij zijn van alle plichten. Dat is triestig. De Arabisch cultuur is ontzettend rijk. Zulke geld-strevende vertegenwoordigers van deze cultuur maken zo`n slechte indruk dat veel europeanen er geen respect voor hebben. Moslims moeten veel respect tonen aan het land dat hun 2de huis wordt, dat geeft hun betere banen geeft en dat hun WEL respecteert.

    Over minaretten
    Voor zover ik weet woont er 1 procent christianen in Morokko. De situatie in andere islamistische landen is bijna hetzelfde. Dus wanneer iemand zegt “we verbieden geen kerktorens…laten we ook een referendum houden over kerktorens” moet ie ook begrijpen dat er GEEN sprake is van groeiend (!) aantal kerken, van enorme toevloed van christianen naar het land. Bovendien 61 procent van de Marokkaanen spreken heel negatief over deze overgebleven kerken en christendom zelf (informatie van IRF – europese afdeling), – dus geen respect voor de minderheden in Morokko. Is dat democratisch? Nee.

    Stel je eens voor dat op een zekere dag komt er een aantal Polen, Oekrainers, Litouwers, Fransen, Duitsers bij je in de buurt, openen veel winkels met alcohol of wat dan ook en bouwen een enorm hoge kerk in de buurt. Ze spreken de taal niet, dus ze lezen Arabische boeken niet, ze begrijpen de cultuur niet (en ze willen het niet begrijpen…waarvoor? dat is toch niet nodig want ze communiceren wel met elkaar en vinden het goed). Dan gaan ze nog een kerk bouwen naast de moskee….ik kan een lang verhaal schrijven. Is het bekend voor jullie? Nee, denk ik. Maar Europese mensen zien dat iedere dag en zijn er al moe van geworden. Daarom willen ze geen meer minaretten zien. Daarom zijn PVV en Geert Wilders zo “boos” op Moslims. Daarom moeten de Moslims zich veranderen en niet de bestaande wereld van Europa proberen kapot te slaan door de meer dan intensieve verspreiding van de Arabische cultuur.

  27. Soraya
    05 december 2009 om 12:24 uur.

    @Jamal:

    dat jij persoonlijk problemen hebt met de minaretten wil niet zeggen dat het dan ook iets nutteloos is.

    ” 1 Minaretten kennen wij bv niet in Marokko en Noord-Afrika.
    2 Het is niet verplicht in de Islam.
    3 Het komt van de Otmaanse tijdperk ( Turken) ”

    1 Minaretten zijn overal zo goed als in elk moskee vooral in Marokko, Noord-Afrika en alle islamitische landen van het midden-oosten, oost-azie enz. Dus die eerste argument is al helemaal verzonnen.

    2 Het is niet verplicht, omdat het niet in de koran staat, maar het is wel een islamitische traditie (net als de kerktoren), die sinds het ontstaan van de Islam stand heeft gehouden. Het heeft trouwens ook functies waaronder het oproepen tot het gebed, en ook om het te onderscheiden van alle andere gebouwen.

    3 Het komt absoluut niet van de ottomaanse tijdperk, ik weet niet van waar je dat weer haalt, en zelfs al is dat zo , het ottomaanse tijdperk was een islamitisch imperium en dus hoort het ook bij onze traditie.

    En verder nog ik heb er ook geen probleem mee dat de minaret wordt verboden maar dan wel op één belangrijke voorwaarde: dat ook de kerktoren verboden wordt!!

  28. Abdel karim
    05 december 2009 om 12:32 uur.

    Aan King Mes en Jamal;

    Jullie snappen het spel niet en zijn gewoon kudde dieren die het nieuws letterlijk volgen. A Dombo’s de’sah!!! Waar het om gaat is vandaag de minaret wat wordt het morgen??? de moskee??? de koran??? hoofddoek???
    Slaap lekker!!! Met mensen als jullie zou de islam geschiedenis zijn.
    Gelukkig zijn de meeste wakker.

    Wat voor last heb je nou van een moskee, er worden echt geen raketten vanuit gevuurd hoor, mensen gaan er gewoon vredig bidden.

    Laters

  29. Abdel karim
    05 december 2009 om 12:41 uur.

    Trouwens wat lullen die Koelie en nog een paar anderen over het buitenland,
    laten we ons beperken tot europa, waar we op dit moment leven.
    Als wij problemen van het buiten land (palestina) aankaarten is het gelijk nee dat kan niet jullie hebben er niets mee te maken etc. maar als het ze uitkomt betrekken ze het buitenland er wel bij

    Schijnheiligen idioten.

  30. Azidan
    05 december 2009 om 10:41 uur.

    Inderdaad, ik ben het eens met Jamal,

    Laten we werken aan de karakter van onze gemeenschap,

    Iedere winkelier, politieker, jeugdwerker, bakker, politieagent, beveiliger, getuigt van de groffe en slechte karakter van zowel de Marokkaanse jongere en meisje,

    Waarom zijn marokkanen zo aggressief en zo vies, en hebben ze zo’n vie skarakter

    je komt de allerslechtste karaktertrekken enkel bij de Marokkanen tegen zoals “jaloezie, achterklap, geroddel, tovenarij, aggressiviteit, niets gunnen, zelfs jouw eigen bloedverwanten niet helpen, onbeschaafd en vieze praat, mensen heel snel oordelen aan de hand van hun uiterlijk, luiheid”

    Als je gaat kijken wat marokkaanse jongeren allemaal doen : Hun eigen Marokkaanse vriendinnitjes (die ook nog van de buurt zijn) misbruiken en ontmaagden, carjackings, bendevorming, drugsdealen, zeer geslepen in het frauderen en omzeilen van wetten, loverboyz, pesten van eigen rasgenoten, zware auto’s huren en dan naar Marokko vertrekken en de jongeren zo zot maken dat zij in staat zijn om zelfmoord te plegen door zichzelf de zee in te smijten, ga zo maar verder…..

    En als je ook nog gaat zien, de vieze mond dat de meeste Marokkanen hebben, en luidruchtig dat zij zijn, en ze proberen telkens het laagste van de laagste prijzen te behalen, wij zijn nog lager gevallen dan de meeste zigeuners ja indd, Waarom? Omdat wij indd niet aans onszelf werken, we zijn zo’n grote gemeenschap, we werken niet samen, we verenigen onszelf niet, wij zijn een zeer groot gemeenschap maar de ene Marokkaan gunt de andere Marokkaan niets, waardoor zij alle twee niets ontvangen,

    Ook een praktijk dat vaak voorkomt bij de Marokkanen is het mekaar beoordelen, aan de hand van uiterlijk, en aan de gand van een of andere zonde dat die jongen begaan heeft, en ook de obsessie voor huwelijk, trouwen dus, mensen denken alleen maar aan trouwen, trouwen, trouwen, ……..

  31. Azidan
    05 december 2009 om 10:52 uur.

    Wanneer Marokkanen een kans krijgen dan verkwanselen ze die kans

    Als je gaat kijken op Tv en op het nieuws wanneer een Marokkaan op de actualiteit dan zijn het de raarste en meest wilde verhaaltjes

    Zoals in Belgie: Dar kindje Younnes Jratloe, zijn vader dronk en sloeg dan zijn vrouw in mekaar, kindje loopt weg, kindje sterft, ik bedoel wat voor een man is dit nu? Alcohol is sowieso haram, en dan als je gaat kijken naar de verklaringen dat z egeven, de ene dag is het dit en de andere dag is het weeral iets anders, één maand later zegt de moeder”ik wil een tweede kind en ik ga hem Younnes als naam geven en nog met een brede smile op haar gezicht”

    En nog een verhaal in Belgie : Layla Hachichi, gestorven, nadat een Korangenezer haar heeft proberen te genezen met Koranrecitaties, en de hele mysterie rond dit verhaal, de ouders beschuldigen de korangenezer, de korangenezer beschuldigt de ouders, de zoon beschuldig de ouders, je hebt 20 sherlock holmes nodig om de mysterie rond bepaalde marokkaanse zaken te ontrafelen,

    Nog een verhaal, een Marokkaanse jongeman, Said uit Wilrijk, van 26 uit Antwerpen werd op een brutale en barbaarse wijze vermoord met knuppels en hakbijlen en messen, je waant je in Papoa-NieuwGuinea, door 5 gemaskerde mannen, hij kreeg dreigementen, van de broers van zijn vriendin, de andere dag zeggen ze dan dat het iemand anders is, de andere dag heeft hij klacht neergelegd en hij voelt zich bedreigd maar als je je bedreigt voelt wat doe je dan in een carwash om 1 uur snachts????

    En dan heb je ook Sekkaki en consoorten, allemaal in Belgie, zo’n mensen kunnen we missen als kiespijn, zo’ n criminele en vreemde wezens, die kunnen we missen als kiespijn,

  32. Azidan
    05 december 2009 om 10:55 uur.

    Ik zeg weeral Wij Marokkanen Moslims in het algemeen moeten de wantoestanen veroordelen en keihard aanpakken,

    Hoe zit het met die Moslimschool, ze zijn er in slaagt om subsidies te krijgen, maar WAT DOEN ZE MET DAT GELD ” VERKWANSELEN” JA INDD JA INDD

  33. Titwani
    05 december 2009 om 05:20 uur.

    Ik ben het10000% eens met AdbelKrim, dit si alleen een begin, ze beinnen altijd met iets kleins, zie Frankrijk en Vlaanderen straks met hoofddoeken, vandaaruit probeert men systematisch het geloof aan te vallen,

    Waarom hou je anders een referendum over de bouw van minaretten? In zwisterland zijn er nu 4 of 6 minaretten in het hele land,, Hoeveel kerktoerns zijn er wel niet? Dat noemt zich een tolerante samenleving, wanneer het econ. slecht gaat met een land, zie wel vaker de frustatie s van allochtone bevolking die men probeert af te schuiven’ op mensen die geen respecht hebben voor lokale gewoonten’

    Ik heb trouwens een idee, laten we gewoon ipv minaratten gewoon torens bouwen, want ze kunnen we de minaretten bouwen, maar de torens zijn niet verboden 😛

  34. kifess
    06 december 2009 om 01:48 uur.

    in het centrum van tetouane staat er een kerk..
    in libanon/palestina/jordanie leven christenen door elkaar
    in egypte leven ze wel gescheiden maar de koptischekerk heeft alle vrijheden
    dat zegt al genoeg denk ik..

    .. de wereld islamitiseert niet maar verwesterd juist.. het zijn de europese landen die binnen dringen in de arabische wereld.. wanneer waren de laatste invallen van de islam op het weste.. lang geleden

    aanvallen op de islamitische wereld van uit het westen..: irak en afghanistan..

  35. moena
    06 december 2009 om 02:08 uur.

    eindelijk heb je de waarheid gesproken Zidan. helaas is dit wel de waarheid en daarom zullen we nooit een vuist maken of hebbe. Een voorbeeld aan naf zegt genoeg, marokkannen zijn goed in om met de vinger te wijzen naar anderen en vergeten zich zelf en kunnen eigen soort niet eens verdragen en elkaar alleen discrimineren van O die kom van die plaats of die is van die stam O die zijn dom hahah O die komt van die stad die is chelhi die is soussie die is riffie die is 3arbie eg 3la mgharba we hebben een top land en een top konning maar een klote che3b.Ik werk met verschillende soort Nederlanders de ene komt uit Middelhanissen (goeree overflakee) als ze met elkaar praten die mensen uit goeree overflakee dan komen we niet bij van het lachen het klinks zo grapig en we verstaan er niets van maar leuk,uit nimands dorp,zeeland, oud-bijerland ridderkerk enz je hoort niemand onderling wat zeggen zo gezellig is het onderling, eindelijk werd een marokkaanse jongen bij ons aangenomen voor stage en ik nam hem apart van jongen je weet hoe we er voor staan dus doe je best en bewijs je en verpest het niet voor anderen en zet me niet voor schut en kom op tijd en heb hem alle informatie gegeven van waar ze streng in zijn en waar hij op moet letten en als hij iets niet weet dat ie bij mij terecht kan om hem op zijn gemak te stellen, wat zegt meneertje tegen mij maak je geen zorgen ik ben niet zo als anderen jongens die rjafa/berbers hij komt uit rabat en is slaui met een lach op zijn gezicht Now hou je vast derde week hij wil graag 3 dagen vrij, te laat komen,of helemaal niet opkomen dagen na een paar dagen zeggen dat ie ziek is geweest, hij moet in een maand de tijd al een week inhalen. Kijk naar de turken dat noem ik een volk die éénheid vormt ze zijn ondernemend en draaien gewoon mee en zijn ook moslims maar wie hoor je in het openbaar met elkaar alleen Nederlands praten en zeer goed MAROkKANEN, turken praten het echt niet met elkaar en met hun kinderen, praten ze gewoon turks niet dat ik het niet wil dat ze Nederlands spreken maar men moet wat ermee doen in positief zin. Respect voor alle,wees beschaaft, maak geen onderscheid van die is die voel je niet aangesproken,maak je school af en kom op tijd voor je stage en laat een goede indruk achter,want na jou zijn er ook mensen die heel graag wat van zijn leven wil maken maar wie ben je om het voor ander te verpesten het recht heeft men niet.

  36. peter = de naam
    06 december 2009 om 12:55 uur.
  37. naf
    07 december 2009 om 04:00 uur.

    @MOUNA

    Praat over je eigen soort en om in jou woorden uit te drukken ene BITCH!! Om mijn niveau te bereiken moet je nog heel ver reizen!!

    And you can kiss my natural black ass BITCH!!

  38. moena
    07 december 2009 om 09:45 uur.

    leuk en aardig peter al die verhaal, maar kunnen wij wat er aan doen dat jullie meer van jullie zelf houden dan van God en laat staan van een kerk of uberhaupt ééntje bouwen . Peter weet jij wel hoeveel kerken er leeg staan in Nederland ikke wel heel veel dat vind ik erg ,er is één kerk bij mij in de buurt die op zondag met handje vol afrikannen en wat antillianen bezocht wordt de rest niemand.het gaat jullie er niet om of dat er ergens geen kerk staat, maar omdat een ander wel zijn godsdienst trouw is en sommige van jullie het niet kunnen hebben.De rest is politiek bulshit.

  39. Azidan
    07 december 2009 om 11:49 uur.

    Hé Naf je bent ziek, ga naar de dokter of zo eh zieke wijf

  40. Abdel Karim
    09 december 2009 om 05:11 uur.

    Heey Mouna,

    Je bent wel tegenstrijdig in je verhaal, aan de ene kant moeten ze aanpassen en aan de andere kant moeten we meer Marokkaans gaan praten. Met jou hebben we straks geen Marokkanen en geen Hollanders hahaha
    Het zegt genoeg over jou dagelijkse leven, en wij ontkennen niet dat er geen problemen zijn. Je moet eens meer de stad in gaan, dan die dorpjes in numansdorp etc. Wel eens met een Rotterdammer en een Amsterdammer gewerkt, pesten mekaar letterlijk weg, zelf vaak meegemaakt. Woon zelf in Rotterdam, zie het om heen, owee!! als er een Amsterdammer bij komt bij wijze van spreken.
    Trouwens wie zegt dat die gene het leuk vind als jullie niet bij komen van het lachen, je wil niet weten hoeveel mensen die pijn voelen maar er niets van zeggen uit schaamte.
    Het is geen excuus, maar wat jij doet is appels met peren vergelijken, Marokko kun je niet met Nederland vergelijken, onze geschiedenis is heel anders en de soorten verschillen is ook heel anders. Eigenlijk ben je best wel stom om te zeggen dat ie je niet voor schut moet zetten, alsof je verantwoordelijk bent en een soort woordvoerder van Marokkanen bent echt triest om het zo te horen.\
    Over Turken gesproken; Het gras is altijd groener bij de buurman, ben met Turken opgegroeid het beeld wat jij schetst klopt niet helemaal. Zij hebben degelijk onderscheid die ze maken onderling, alleen die zie jij niet omdat je waarschijnlijk geen Turks kent en niet bekend bent met het “volk”. De Turken die ik ken zeggen dat wij weer slimmer zijn etc. Marokkanen zijn ook ondernemend, alleen niet in dit land maar aan de overkant, turken investeren hier over het algemeen. Dit is mijn mening.

    Laters.

  41. moena
    09 december 2009 om 08:46 uur.

    he naf je zegt (you can kiss mij natural black ass) met de dag heb ik een betere beschrijving van hoe je eruit ziet, dus je hebt een zwarte gat met een chikita bananne rokje egg tfoe dus je ziet er niet uit, bah wat een aap bghiet netkia hahhhahaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhha.

  42. naf
    10 december 2009 om 11:53 uur.

    @MOUNA

    Wahahah denk je soms grappig te zijn het lukt je niet grappig te zijn wahahahah..Zwarte gat die heb jij zeker zo zwart geworden doordat negers over je heen lopen zeker… whahahahah %^&((*&^%^&

  43. moena
    10 december 2009 om 11:07 uur.

    Abdel je hebt me verkeerd begrepen ik bedoel als je marokannen Nederlands hoort praten dan beheersen ze het goed en praten het vaker met elkaar vergeleken bv met turken, maar in praktijk zijn ze niet zo ondernemend zoals turken die eigenlijk zich minder bezig houden met de Nederlandse dingen het kan zijn dat marokannen wat meer lui zijn, niet iedereen natuurlijk en minder veranwoordelijk.Ik ben niet tegenstrijdig maar men moet iets meedoen.

  44. naf
    11 december 2009 om 10:47 uur.

    @MOENA

    Voor je het vergeet. Turken zijn idd meer ondernemend met een addertje onder het gras. Dat houdt in dat turken bijna allemaal in de coke zitten en in vette auto’s rijden en dat zogezegd verdienen door shoarma broodjes te verkopen zeker. Ze zijn zogezegd ondernemend en ondertussen gaan al die zakken cocaine langs de achterdeur in auto’s mee en dit als dekkend gebruiken tegenover de overheid dus ze zijn snikkie. Daarentegen is een marokkaan een kruimeldief met een grote mond die graag in groepjes willen laten zien wat ze zijn dus tof gaan doen. En natuurlijk staan de Marokkanen in de picture in Nederland. Wat betreft de Nederlandse taal begin bij jezelf dat als eerst en heb het dan over turken (wat overigens ook wel klopt die meer turks spreken dan Nederlands. Ook zijn Turken slecht in engels waar Marokkanen ook heel goed in zijn. Dus niet alleen Nederlands is slecht bij Turken maar Engels bakken ze helemaal niks van. Dus om nou te zeggen turken zijn meer ondernemend ja (niet allemaal maar veel meer als marokkanen) Maar om mij te vertellen dat hun inkomen zo hoog is daar heb ik mijn twijfels over. Een eigen zaak is meestal dekkend voor de belastingdienst en FIOT daar schijten ze van. Maar geloof mij nou maar 90% van de turken met een eigen zaak in Nederland werken in de cocaine!!