MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse bank nu ook in Nederland

17 december 2009 | in Economie | 39 Reacties

De Marokkaanse bankengroep Banque Populaire du Maroc Groep (GBP)De Marokkaanse bankengroep Banque Populaire du Maroc Groep (GBP), marktleider in Marokko, is woensdag officieel begonnen op de Nederlandse markt onder de naam Chaabi Bank. Het is de eerste Marokkaanse bank in Nederland. Chaabi wil binnen 6 jaar 10 tot 20 procent van de ruim 340.000 Marokkaanse Nederlanders als klant hebben. Zo schrijft dagblad De Pers.

De bank gaat dezelfde producten aanbieden als Nederlandse banken. ,,We gaan niet islamitisch bankieren, maar respecteren de sharia wel”, licht directeur Hassan El Basri toe. De bank respecteert de sharia onder meer door niet in bedrijven te investeren die iets te maken hebben met varkensvlees of de wapenindustrie. Als klanten geen rente willen ontvangen, is dat ook mogelijk.

,,We onderscheiden ons doordat we de Marokkaanse taal en cultuur kennen”, legt de directeur uit in het dagblad. De bank, die in Marokko 750 vestigingen telt en ruim 3 miljoen klanten, richt zich niet alleen op Nederlands-Marokkaanse klanten, maar ook op particulieren en bedrijven die in Marokko zaken willen doen.

De Nederlandse uitbreiding weerspiegelt GBP’s groeiplannen om veertig Europese filialen te openen. De bank heeft al vestigingen in Frankrijk, Italië en Spanje.

Er zijn 39 reacties

  1. mo
    17 december 2009 om 12:08 uur.

    en daar worden onze drugsdaelrs ontmanteld met hun miljarden op de rekening en hier zogenaamd zielig lopen doenm

  2. Mhamed
    17 december 2009 om 12:41 uur.

    België heeft dat toch ook…

  3. naf
    17 december 2009 om 12:59 uur.

    @MO

    Altijd zo negatief over marokkanen doe toch effe normaal het is wel een polulaire bank in Marokko. Iedere Marokkaan heeft bank a chaabi..En er zijn goed problemen.

  4. moena
    17 december 2009 om 04:43 uur.

    drugsdealen hoort tot verleden Mo, wie veel geld hiermee heeft verdient heeft het in het verleden verdient, nu moet men het uit zijn hoofd zetten om te denken dat het nog mogelijk is. Als ze er nog zijn dan zijn het heel kleine visjes. De marokaanse politie heeft laatste jaren klokken jacht opgezet tegen drugsdealers en dat vind ik goed, niemand heeft recht om van een mens die een moeder met pijn en moeite op de wereld heeft gezet een junk van te maken alleen omdat een ander aan hun (junks) geld wil verdienen. marokaanse politie heeft heel veel drugsbaronen opgepakt. de prioriteit van marokko is extreem moslims (terroristen) en drugsbaronnen oppakken,

  5. fouad
    18 december 2009 om 03:13 uur.

    @ moena

    ”de prioriteit van marokko is extreem moslims (terroristen) en drugsbaronnen oppakken,”

    Vergelijk jij extreeme moslims nou met terroristen???

    Weet jij wel wat een terrorist is??
    Of wat een moslim is??

  6. ben zine
    18 december 2009 om 10:47 uur.

    Ik adviseer iedereen om alleen zaken te doen met banken die volledig de shariaa resprecteren. Deze bank doet dat niet!

  7. Amesrem
    18 december 2009 om 05:32 uur.

    Ben Zine,

    Dan wens ik jou veel succes want zulke banken bestaan niet. Weet je dan niet dat de stichter van banken een jood is?

  8. mostapha
    18 december 2009 om 09:20 uur.

    Hallo,

    Ik wil graag een huis in Marokko kopen maar zonder rente. Ik hoop dat chaabi bank gaat me helpen

  9. mo
    18 december 2009 om 11:15 uur.

    ik hoop dat alle die viezerieke opgepakt worden de drugsdealers maar niet allen marokko maar ok hier

  10. Karim
    19 december 2009 om 09:53 uur.

    Wat heb ik toch een hekel aan die klote drugsdealers..en hoop dat Chaabi geen zaken met hun gaat doen

  11. peter = de naam
    19 december 2009 om 01:03 uur.

    @ben zine Sharia is een discriminerende wet en moet verboden blijven in Nederland en nooit hier toegepast worden. Dus banken die sharia toepassen, niet toelaten.

  12. moena
    19 december 2009 om 03:53 uur.

    nee fouad ik bedoel alles wat Extreem is, bv extreem gedachten/haat dat men tot een terrorist maakt, deze terroristen maken misbruik van een godsdienst om hun doel te bereiken zodat ze aanhangers gaan krijgen, het is meer politiek kwetsie, maar zoals je ook weet neem ik aan dat er toch onwetend jongeren worden afgeronselt en hun wijs wordt gemaakt dat ze aanslagen moeten plegen omdat een geloof het zegt wat totaal niet waar is, bv wat in Cassablanca, madrid en amerika is gebeurd, vandaar toch die naam, ik ben er ook niet blij mee Fouad. Ik weet wat een terrorist is en wat een moslim is, Een terrorist hoort achter slot en grendel en een moslim aanbid god en leeft in vrede met iedereen hahah ja toch maar fouad bedankt dat je zonder uitschelding je menning zei dat gebeurt weinig ik hoop dat we elkaar de kans geven om misverstanden op een normaal manier kunnen uitleggen dit is het enigste weg om elkaar te begrijpen. het kan zijn dat we dingen schrijven die anders overkomen bij een ander dan we bedoelen.

  13. NAF
    21 december 2009 om 03:39 uur.

    @PETER

    We hebben het hier wel over een bank niet over terroristen ja. De sharia wetgeving verbied alleen de rente meer ook niet dus wat voor probleem zie jij er in. Als mensen tegen de rente zijn is dat een eigen keus van elk individu en ik zie daar geen problemen van in. Jullie lullen allemaal. Maar moet zeggen dat dit de enige bank in Marokko is waar ik nooit problemen over heb gehoord. Liever de chaabi dan de DSB bank he….

  14. Simo
    21 december 2009 om 04:48 uur.

    Ik zie eerlijk gezegd de toegevoegde waarde niet van deze bank…. hun motto is eigenlijk, kom maar op met jullie spaarcentjes, en als je ze nodig hebt kunnen ze niets voor je betekenen.

    Sterker nog, het maakt het voor ons alleen moeilijker…dit soort banken, zijn verplicht gegevens te verstrekken aan de nederlandse staat… immers ze moeten een vergunning krijgen van de nederlandse bank om hier als bank te moeten fungeren…dus als de sociale dienst/ belastingdienst en dat soort instantie inzicht willen hebben in de rekeningen, dan moeten ze meewerken.

    Nee….ik hou het op ouderwets, stapels geld meenemen en bij zwarte geldhandelaren in Marokko omwisselen en daar op de rekening zetten 🙂

    geen gezeik aan m’n hoofd.

  15. NAF
    22 december 2009 om 09:50 uur.

    Ik vat jullie gezeik helemaal niet. Altijd alles zo negatief bekijken wat Marokkaans is. Ouwehoeren over een bank die totaal geen problemen heeft nooit heeft gehad. Ik heb de chaabi en die hou ik ook.

  16. NAF
    22 december 2009 om 11:14 uur.

    Het gaat helemaal nergens over. Jullie marokkanen moeten jullie schamen. De chaabi bank is een dood gewone bank die je als individu een keuze laat maken wat betreft rente aannemen ja of nee. Overigens is het de bedoeling niet dat je hier je geld kan opnemen.Het geld is alleen bedoeld voor in marokko en gaat naar marokko. Het is nog niet mogelijk om bijvoorbeeld je salaris te storten op een marokkaanse rekening. Dus het is bedoeld om te sparen en het uit te geven in Marokko niet in Nederland. Dus een appeltje voor de dorst zou je zelf kunnen zeggen. Ook kan je geld lenen indien je een inkomen heb en een vaste dienst verband heb in NL om bijvoorbeeld een stuk grond te kopen of een huis te bouwen en wat geld wilt lenen. Dus dat maakt het voor een hoop wat makkelijker. Alleen is de rente hoger dan je zelf verwacht om geld te lenen. Ook moet je ervan uitgaan dat als je de geleende bedrag terug wilt betalen daar een afspraak voor heb zoals hier in nederland maandelijks een bedrag storten. Kom je die niet na dan krijg je een brief om het binnen 24 uur over te maken of ze leggen beslag op iets wat je in marokko heb. bijvoorbeeld een huis. Zo gaat het toch ook in nederland dus wat lullen jullie wil je het doe je het wil je het niet dan doe je het niet. Niks moet dus het is uit vrije wil! En nu niet meer zo ouwehoeren over de marokkaanse banken die doen het tegenwoordig beter dan je zelf denkt!

  17. bank du chapeau
    23 december 2009 om 12:00 uur.

    hier op de forum zitten lekker alleen slaapkoppen,
    het feit dat jullie niet zien dat het hele banksysteem gekoppeld is aan 1 grote renteclub, blijven jullie maar zeggen” nee ik stort mijn geld wel bij een nieuwe bank genaamd wollah hallaal rentevrij bank.
    ze doen niks met rente en steunen geen isreal ah sahbi wollah ik weet waar ik het over heb ya akhi”
    blijf vooral tijd doden met onzin als forums/chat en stort jullie geld maar op de rekening, flink sparen kunnen wij ermee aan de slag en onze zakken haram vullen.

    groet,
    smerige bankier

  18. FOUAD
    23 december 2009 om 02:37 uur.

    @ moena

    No problem 🙂

    @ peter = de naam

    ” is een discriminerende wet en moet verboden blijven in Nederland en nooit hier toegepast worden.”

    Nu ben jij discriminerend bezig……trouwens banken die hoge bonusen uitkeren en de hele werld economie naar de klote helpen mogen we zeker wel toe laten he.

  19. Simo
    23 december 2009 om 12:47 uur.

    @NAF

    Of je weet niet waar je het over hebt, of je ben echt naief. De Chaa3bi bank opgericht door een Marokkaanse Jood is groot geworden door ons Marokkanen in het buitenland. Er zijn tal van mensen die teleurgesteld zijn in Chaa3bi bank omdat ze het hebben af laten weten wanneer men ze nodig had.

    Heel veel mensen zijn overgestapt naar Attijarija bank juist omdat Chaa3bi bank een klote bank is.

    Alle banken van Marokko zijn klote….ze halen er maandelijks dingen af zonder echt goed te verklaren wat er af gaat, als je verhaal gaat halen bij hun zeggen ze je dat je naar Casa moet…hoe kan dat nu ik heb bij hun een rekening, zij halen er maandelijks dingen af waarvan ik niet weet wat het is en als ik klaag moet ik naar casa??? Na veel ruzies, komt de directeur met een verklaring dat er geld afgeboekt word omdat ze me het banknummer verhuren….heb jij hier ooit van gehoord….dat je je geld naar huin brengt zij doen er hun voordeel mee, je vraagt er geen rente voor…maar ze halen je wel maandelijks geld ervanaf omdat je je rekeningnummer huurt….. elmohiem ik kan je verhalen vertellen…maar daar heb ik geen tijd voor…. mensen die dachten verzeker te zijn, die achteraf niet verzekerd zijn.

    dus schets niet een te mooi beeld van bank chaa3bi..of van welke marokkaanse bank dan ook.

  20. moena
    23 december 2009 om 02:45 uur.

    jullie hebben alleen comentaar op alles, maar zelf met iets nutigs komen ho maar. Wat is er mis met deze bank, ik snap het allemaal niet, hoe kan iemand positief zijn over marokannen als jullie zelf zo negatief over jullie zelf of eigen soort zijn.marokannen moeten leren elkaar te beschermen en te verdedigen in alles want niemand zal het voor jullie doen, men wil alleen een ander uitlachen, hou hiermee op om elkaar constant naar beneden te halen we hebben elkaars steun nodig vooral in deze moeilijk tijden probeer voor elkaar op te komen en elkaar te begrijpen

  21. Naf
    24 december 2009 om 10:13 uur.

    @SIMO

    Alsof de europese banken het zo goed doen allemaal. Ik begrijp jou niet. Waarom doen marokkanen altijd zo belachelijk is mijn vraag. Het gaat helemaal nergens over. Het feit dat je niet weet dat je moet betalen voor een rekening in jou woorden dus huren. Mijn vraag is aan jou waarom vraag je niet alle informatie die je moet weten voor je een rekening opent bij de marokkaanse bank. Het feit dat marokkanen zoals jou nou of geen arabisch spreken /lezen heb je toch aan jezelf te danken dat kan je de bank niet kwalijk nemen. Als je een rekening opent krijg je een brochure mee van de bank waarin alles staat vermeld. Het ligt toch wel echter aan jezelf dat je zo negatief bent over de marokkaanse bank. Ik bedoel hiermee je gaat ook geen lening aan in nederland voor je weet hoeveel rente je erbij moet betalen. Nou zo gaat het ook in marokko. Je dient er zelf ook moeite voor te nemen doe je dat niet dan loop je tegen de paal aan. Zoals nu he.

  22. Naf
    24 december 2009 om 10:25 uur.

    @PETER

    Mogen we uberhaupt nog iets betekenen als marokkanen. Daarnaast waarom ben je altijd maar ook altijd negatief over alles wat Marokkaans is en of betekend. Heb je uberhaupt ooit iets positiefs over marokkanen gezegd sinds je op deze site komt! Ik proef namelijk alleen maar discriminatie van jou kant uit. Zou je zo vriendelijk willen zijn om gewoon op te rotten van deze site als je toch altijd alleen maar negatief kan zijn. Wij marokkanen zijn namelijk een trotse volk die eer en zelfrespect hoog in de vaandel hebben. Ik proef niks anders dan ontwetendheid over marokkanen bij jou misschien moet je eens een keer naar marokko gaan dan piep je namelijk heel anders dan dat je nu continu blijft piepen!!

  23. moena
    24 december 2009 om 09:39 uur.

    ik had het met een famillie lid over deze bank dat ie nu in Nederland is gevestigd, hij is sinds paar jaren terug gekeerd naar marokko en zei dat hij een keer zijn geld wilde opnemen, tot zijn verbazing hoorde hij twee bankbedienders in het spaans zeggen tegen elkaar dat één van hun moet zeggen dat het geld niet binnen was, wat niet waar was.Toen hij zei dat hij hun had verstaan, schrokken ze zou erg dat ze heel snel het geld hadden gegeven.misschien is er niks mis met deze bank ,er is iets mis met de marokaanse burger mentaliteit CHE3B MACHI MEZJAAN.

  24. moena
    24 december 2009 om 09:46 uur.

    sorry eerst zeg ik dat jullie alleen comentaar hebben,en nu heb ik zelf comentaar hahhaahah.ja, toen had ik het verhaal van mijn neef nog niet gehoord nu wel oeps hahhaha.

  25. Badr H
    25 december 2009 om 10:21 uur.

    Ik ga zeker een rekening openen. Het is ee goede bank mijn ouders hebben ook een rekening bij deze bank al heel mijn leven en nooit een pobleem.
    Zie het maar zo mocht je naar Marokko gaan dan heb je altijd poen 😉

    Ik merk hier dat de meesten geïntegreerd zijn en doen niets anders dan klagen.

    Bank Chaabi = Bank Bladna

  26. Badr H
    25 december 2009 om 10:49 uur.

    Moena you go girl! 3 brichtjes terug van jou. Zo MOET HET.

  27. Badr H
    25 december 2009 om 10:54 uur.

    Banque Populaire du Maroc behoort tot de BESTEN!
    Moslims moeten rente ontvangen en dat aan de armen geven, zo denk ik er over. Help diegene die het hardts nodig heeft bijvoorbeeld weeskinderen onder de 16 jaar etc. etc.

  28. moena
    25 december 2009 om 08:38 uur.

    dit bedoel ik naf je geeft Peter een les over dat hij negatief is over marokkannen, en wat doe jij zelf, precies het zelfde wat Peter doet, gelijk denken dat Simo een domme berber is die geen arabisch verstaat en dat het aan hem ligt, je hebt je conclussie al getrokken. Maar opzeg vind ik dat je nog redelijk bent, je kon ook zeggen van simo jo, zou het niet kunnen zijn dat de informatie niet duidelijk was of hij niet één of ander soort rekenning nr heeft geopent ofzo, maar wat doe je, je valt hem op zijn achtergrond en daar ligt het aan, klaar, zo denk je. Ik vind dat Simo heel duidelijk heeft uitgelegd wat er aan de hand is en wie zegt dat Simo geen arabisch spreekt.O simo ik ben even je advocaat als je het niet erg vind oké je rechtshulp hahaha jjajajajjaajj naf ik weet wat je gaat zeggen dat ik je niet moet vertellen hoe je moet praten maar ik doe het toch 3endie el ajer fih.

  29. Abdoel
    26 december 2009 om 01:07 uur.

    salam.
    ik heb sinds twee dagen toegaan tot chaabi Net.
    weet iemand hoe dat kan.

  30. Abdoel
    26 december 2009 om 01:17 uur.

    Banque Bopulaire in Nederland,is een goede zaak om te hebben in Nederland,
    dat hebben heel veel mensen nodig,anders moet je helamaal naar Belgie,
    en dat kost je meer.

  31. fouad
    26 december 2009 om 04:20 uur.

    hallo moena,

    ik bedoel alles wat Extreem is, bv extreem gedachten/haat dat men tot een terrorist maakt, deze terroristen maken misbruik van een godsdienst om hun doel te bereiken zodat ze aanhangers gaan krijgen, het is meer politiek kwetsie, maar zoals je ook weet neem ik aan dat er toch onwetend jongeren worden afgeronselt en hun wijs wordt gemaakt dat ze aanslagen moeten plegen.

    ik wil jee een toelichten over extreem, we doen het allemaal zelf en niemand ronseld iemand anders.
    iedereen is verantwoordelijk vor zijn daden. of je een vrouw of een man bent.
    als je wilt dat je iets niet doet dan doe jij het niet, dan hoeven de andere mensen niet te proberen.

  32. Naf
    28 december 2009 om 09:55 uur.

    @MOUNA

    Mouna ik bedoel het niet neagtief. Maar het is toch zo als je naar een nederlandse bank gaat zijn er ongetwijfeld vragen waar je een antwoord op wilt hebben. Die vragen kan je ook in het Marokkaans/ arabisch of berbers stellen. Er zijn ongetwijfels marokkanen ook van berbers kant die werken bij een marokkaanse bank. Dus stel je vragen gewoon voor je een rekening opent. Dat doe je ook als je een huis wilt kopen. Wat ik bedoel is dat marokkanen ongeacht berber of arabier altijd negatief zijn over alles wat marokkaans is. Marokko is ver vooruit verder dan dat wij marokkanen in Nederland zijn. Het feit dat wij Marokkanen uit nederland anders kijken tegen alle sociale voorzieningen die in nederland goed geregeld zijn betekent nog altijd niet dat een marokkaanse bank niet te vertrouwen is. Ik vertrouw eerder op een marokkaanse bank dan een nederlandse of amerikaanse bank. Als je als mens een doel voor ogen heb neem je daar alle moeite voor en verzamel je eerst alle informatie bij elkaar voor je uberhaupt een volgende stap neemt. Anders ga je de mist wel in. Zoals simo die zo negatief is. Dus Mouna mijn bedoelingen zijn juist je hoeft je niet aangevallen te voelen. overigens vind ik persoonlijk mijn mening is dat als iets wilt bereiken niet alleen negatieve dingen moet uitstralen als je positief in het leven staat bereik je meer dan je zelf denkt. Dus met andere woorden neem er tijd en informatie over voor je een rekening opent bij de marokkaanse bank.

    dag

  33. nasser
    16 januari 2010 om 09:14 uur.

    mijn vraag is
    of je bij bank chaabi ook geld kan opnemen hier in nl
    als iemand dat weet laat me dat weten

    m3a salama

  34. Arrahil Uitvaartzorg
    27 september 2010 om 09:46 uur.

    Arrahil Uitvaartzorg is officieel per 1 maart jl. operationeel geworden.

    Arrahil Uitvaartzorg verzorgt louter Islamitische begrafenissen in Nederland en repatriëringen naar land van herkomst.
    Medewerkers van Arrahil, heel lang werkzaam op dit gebied, spreken de talen van hun doelgroepen, kennen hun gewoontes en rituelen en daardoor kunnen ze hun diensten, met respect en kennis van zaken, doelgericht verlenen.
    We zijn in Amsterdam gevestigd, maar verzorgen uitvaarten voor onze doelgroepen in het hele Koninkrijk der Nederlanden en daarbuiten.
    Hierbij doen wij u in de bijlage een kopie van onze folder, in drie talen, doen toekomen.
    Graag doorstuuren aan u relaties,

    Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,
    verblijven we met vriendelijke groet,

    Het team van Arrahil Uitvaartzorg

    http://www.Arrahil.nl

  35. Ali
    08 maart 2011 om 11:18 uur.

    Assalm wa3aykoum,
    Beste broeders en zuster, onlangs is mijn oma overleden rahimaha ALLAH, ze was verzekerd bij Bank chaabi, toe wij de melding van overleden deden was een gedoe om met frankrijke te communiceren daarnaast zijn we door gestuurd na een Nederland bedrijf, terwijl van het beging ebben gezegd dat we De Islamitische Uitvaartzorg ARRAHIL willen hebben we hebben goed reacties over gehoord. Voor de bank was het zogenaamd te moeilijke om de opdracht terug te hallen van de christelijk bedrijf, tot dat een imam van de moskee tussen kwam Jazahou ALLAh ghay, toen kon het wel manlijke. We zijn inderdaad door ARRAHIL De Islamitische organisatie geholpen, oma is door moslims opgehaald, we zijn zeer vriendelijke ontvangen en zeer goed geholpen, mijn oma is na de moskee gebracht na ons keuze, we hoefde niets te doen dan na de consulaat te gaan en dat hadden ze als van tevoren al geregeld. Proficiat voor de mensen en wat ze allemaal voor ons hebben gedaan alles ging echt heel erg goed Jazahoum ALLAH alf ghayr.
    Beste broeder en zuster een tip, ik en mijn hele familie raad ARRAHIL uitvaartzorg aan, en men moet het meteen melden bij zijn verzekeren bij de eerste melding en geen genoegen nemen met een ander bedrijf
    ARRAHIL is de top WALLAH, ze zijn tenminste van ons en ze weten wat ze doen. We hebben goede ervaring willen het graag meedelen.

  36. said
    28 februari 2012 om 08:16 uur.

    bismilah irahmaan irahiem. ama bahd. kijk het zit zo goed of fout dat is wat bestaat, lees je koraan krijg je hasanaat, rodel je krijg je saieaat en wij gaan allemaal doot iedereen, en allah is de eenige die nooit doot gaat dus je kan haten of lief hebben, de keus is aan jou mens, hij is de machtige niemand heeft hij nodig, wij hebben hem nodig, al kun je naar de maan rijzen je moet toch eten en drinken en aadm halen wie heeft jou die gegeven jezus kristes, ha als hij een god was of een zoon ervan, haasha wa billahi, dan had hij zich zelf verdedigt, maar hij is profeet en hij is ook bang van de straf van allah, en heeft hem gehoorzaamd, net als al zijn bootschapers van nouh tot mohammed slalahualaihiwasalam en nu omdat jullie mensen alleen bezig met elkaar zijn zijn julie vergeten waar voor jullie geschapen zijn als je doot bent is het te laat weet je waarom allah zoveel geduuld heeft met de koffar omdat dit hun jannet is en een hell voor de gelovege moslims maar tja wat is beter 40, 70 ,100 jaar genitten van het leven en dan eewig branden in hell of 50, 70 ,jaar mouilijk leven en vol houden dan de bloning van allah zelf krijgen, jennat anaheem en alles waar je om vraagt zul je van hem krijgen, voor mij is het duidlijk hamdulillaaah ga de koraaan lezen en wees niet koppeg want je wort er alleen weizer van anders is het een gemiste kans 1, dag van waar allah is is gelijk aan 1000, aardsejaren als hij een mens zou zijn alls hij alleen even een slokje water zou nemen is jou leven begonnen en voorbij gegaan lees de koraan de koraan is geen bom wees niet bang is maar een boek net als de bijbel en de touraat en de zabouwr
    alleen de koraan is het laatste van de vier denk na
    asalaaam oalijkom

  37. Abdel
    17 januari 2013 om 09:33 uur.

    Bank Chaabi komt niet in Nederland als bank te vestigen. De Marokkaanse banken worden in Nederland niet toegelaten. Deze bank heeft een vertegenwoordigingskantoor of kantoren in Nederland, maar om rekening te openen geld te storten of te op te nemen kan dat niet. Dat is geen bank en de Marokkkanse banken kunnen niet overleven in Nederland. Deze banken willen alleen op illegale manier geld sluizen naar Marokko.

  38. Rayan
    22 januari 2013 om 12:16 uur.

    Ik snap de negatieve gedachten niet over deze bank of banken in Marokko. Ik heb zelf al heel lang attijari bank en nooit problemen mee of afschrijvingen gehad die niet kloppen. Het kan overal fout gaan ook bij de Nederlandse banken. Je hoort altijd de negatieve dingen die wel eens voorkomen, maar nooit de positieve dingen.
    Ook al maak je gebruik van deze bank om alleen geld te sturen naar jou familie met of zonder bankrekening is deze al heel gunstig. Ze vragen echt heel weinig, nog minder dan 20 % van al die andere banken en kantoren. 5 euro voor 400 euro sturen, dat is echt goedkoop.

    Dus prima oplossing dus geen gezeik.

  39. bibi
    22 januari 2013 om 04:45 uur.

    och maat wat doen jullie fack moeilijk