MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Aanslag beraamd door Al Qaida’

28 december 2009 | in Marokko | 32 Reacties

De mislukte aanslag op een vliegtuig van Amsterdam naar Detroit zou zijn georganiseerd door Al Qaida-leiders in Jemen. Dat heeft de 23-jarige verdachte Umar Farouk Abdulmutallab tijdens verhoor tegen de Amerikaanse autoriteiten gezegd.

De Nigeriaan heeft gedetailleerde informatie verstrekt over zijn rekrutering en training voor wat een ‘Kerstzelfmoordaanslag’ had moeten zijn, berichtte het Amerikaanse nieuwsprogramma ABC News zaterdag op gezag van autoriteiten.

Abdulmutallab zei dat hij via internet contact had gelegd met een radicale imam in Jemen, die hem vervolgens in contact bracht met Al Qaida-leiders in een dorpje ten noorden van de hoofdstad Sanaa. De Nigeriaan bracht daar een maand door met onder meer een Saoedische bommenmaker. Hij mocht het terrein niet verlaten totdat hij de training had voltooid.

De Nigeriaan kreeg instructies om het vliegtuig kort voor de landing te laten ontploffen, omdat er dan ook nog slachtoffers op de grond zouden vallen

Het gehele artikel is hier verder te lezen.

Er zijn 32 reacties

  1. Naf
    28 december 2009 om 02:03 uur.

    Zieke mensen op de wereld. Daarnaast waar staat in de koran dat je uberhaupt iemand mag vermoorden!! NERGENS!! Deze mensen denken dat er 40 maagden op hun staan te wachten en denken dat ze naar de hemel gaan. Zo steekt de islam niet in elkaar vriend. Ga een leven zoeken in de cel nu..Zulke mensen zijn echt ziek in hun kop!! Van mij mag hij zelf dood. Laat jezelf opblazen dan. Waarom onschuldige burgers meenemen. Wat denken ze er eigelijk mee te bereiken in godsnaam. Belachelijke zieke mensen.

  2. Animale
    29 december 2009 om 11:16 uur.

    Alsof jij, NAF, de racistische en op haar eigen mensen (en iedere andersdenkende) scheldende AFRIKAAN, hier gaat vertellen hoe de Islam in elkaar steekt 🙂

    Dat weten de ‘invloedrijke’ geestelijken uit de Arabische landen veel beter dan jij, grapjas.

    De Arabische, échte Moslimlanden geven het voorbeeld van de ware Islam. Daar is de Islam ontstaan.
    Ben jij al in Mekka geweest?
    Dát is de bakermat van de Islam. Niet AFRIKA.

    En de échte Islam is een gewelddadige, dat kunnen we dagelijks wel bemerken op CNN, NOS én Al Jazeera.

    In AFRIKA, waar jij vandaan komt, is de Islam niet ontstaan.
    Dus wat kom jij hier vertellen over hoe de ISLAM in elkaar zit.
    Alsof de Afrikaanse moslims in NL van die geweldige Islam-volgelingen zijn.
    Wát een grap.

    Zie je hoe HINDUSTAN laat zien dat je hoeft helemaal niet te schelden om je punt te maken?
    De waarheid komt immers het hardste aan, en als er iemand hier is die denkt dat hier onwaarheden staan; bring it on 😉

  3. Badr H
    29 december 2009 om 05:35 uur.

    ……eerst geen opdracht kunnen uitvoeren en dan nog verrader worden ook ….. wat zijn hun criteria voordat ze iemand tot zoiets opleiden? Hoe dommer hoe beter??!! ……ach, het kan ook zo zijn dat er mensen van de beurzen erachter zitten want zo wordt/kan er ook geld verdient tegenwoordig of de politiek etc etc…
    Dit zullen we nooit weten maar één ding is wel zeker dit heeft niets met de ISLAM te maken!

  4. Badr H
    29 december 2009 om 05:38 uur.

    ……eerst geen opdracht kunnen uitvoeren en dan nog verrader worden ook ….. wat zijn hun criteria voordat ze iemand tot zoiets opleiden? Hoe dommer hoe beter??!! ……ach, het kan ook zo zijn, dat er mensen van de beurzen erachter zitten want zo wordt/kan er ook geld tegenwoordig verdient of de politiek of etc etc…

    Dit zullen we nooit weten maar één ding is wel zeker dit heeft niets met de ISLAM te maken!

  5. Fouad
    30 december 2009 om 05:20 uur.

    @ Animale

    Ja wat denk jij dan….Zo lang Palastina word bezet, Irak word berooft van zn grondstof en de Afghanen worden vernederd zal Al-Qaida als verzet hun werk doen met de volle steun van de Islamitische wereld…het is juist het weste dat Al-Quaida afschilderd als terroristiche beweging…wat cnn , nos en aljazeera laat zien is hoe de echte dappere mannen en vrouwenmet hart en ziel voor hun geloof land en vrijheid vechten en niet meer en niet minder.

  6. Animale
    30 december 2009 om 01:03 uur.

    Badr H, deze terrorist heeft zijn truucjes geleerd in een Al Qaida kamp tijdens zijn sharialessen, en jij probeert hier te verkondigen, net als NAF, dat dat zogenaamd niet de ISLAM is.

    Als jij dit gaat vertellen voor de neus van je Jodenhatende moslimnazisoortgenoten daar in Nigeria, wordt je als een hond kapotgeschoten door je eigen broeder.

    Ga het hun maar vertellen, dat dat geen Islam is.
    Wij weten wel beter ondertussen.

  7. Animale
    30 december 2009 om 01:14 uur.

    De criteria voor het opleiden van een terrorist…dat lijkt me nogal duidelijk: je neemt mensen wiens denkbeelden overeenkomen met die van de gemiddelde Jodenhatende moslimnazi, die hier in NL ook op internet lopen te bléren over hoeren en kaffers in het westen voor de varkens.

    Gelukkig maar is het nog altijd zo, dat een aanslag niet per definitie hoeft te slagen.
    De Al Qaida heeft vele takken, dit was gelukkig duidelijk een amateuristischer tak.
    De volgende keer sturen ze een ervarener iemand. Deze Nigeriaanse jongen heeft ons al beloofd dat er meer aanslagen komen.

    DAt kan jij weer gaan uitleggen als die typische Joden/CIA/Westers-complot theorieën….
    En als die moslimaanslagen er komen, (en die komen er zeker), dan mag je hier weer komen vertellen dat het geen Islam is.
    Dan mogen alle moslims in de wereld dat eens gaan uitleggen, want reken maar dat er dan wat aan jullie gevraagd gaat worden.

    Beginnen jullie je verhaaltjes dus maar alvast heel erg goed voor te bereiden.

  8. moena
    30 december 2009 om 05:56 uur.

    animale, onze godsdienst is niet gewelddadig maar vredend als we iemand moeten groeten zeggen we salam=vrede dus betekent vrede en ja we zijn tegen terroristen van mij mogen ze deze man die onschuldige mensen wilde vermoorden gelijk excuteren zodra ze weten dat ie schuldig is, niet na jaren omheen draaien en duizend keer naar de rechtbank. Nee gelijk doodvonis en van mij mag hij omdat hij misbruik maakt van mijn godsdienst hem eerst flink laten lijden en dan excuteren en mogen het live uitzenden zodat ieder gek die in zijn hoofd haalt om zo iets te doen uit zijn hoofd laat van angst . Je mag je verdedigen alleen als iemand je aanvalt in je vb eigen huis, ik weet dat je dit niet gelooft maar dit is de waarheid de rest is politiek shit het gaat meer om macht dan om machtig God, die zegt je hebt het recht niet om iemands leven te ontnemen.

  9. Fouad
    31 december 2009 om 03:21 uur.

    @Animale

    Zijn de Spaanse ETA geen terroristen??
    Wat is hun geloofsovertuiging??
    Waarom word hun geloofsovertuiging niet vermeld als ze een aanslag plegen??

  10. Fouad
    31 december 2009 om 03:27 uur.

    @.Animale

    Islaam zegt vecht tegen ze, maar stop als ze stoppen.

    Zoals ik al zei zolang Irak Palastina en Afghanistan niet met rust worden gelaten…worden jonge verzets strijders gedwongen om hun broeders te verdedigen. ..Anders mag jij ook de Islamitische werld uitleggen hoe vredig het Christelijke/joodse geloof is …nadat ze honderen vrouwen en meisjes hebben verkracht en dood geschoten hebben en burgers gemarteld en vernederd hebben.

  11. HINDUSTAN
    31 december 2009 om 10:47 uur.

    Moena.

    Politieke ‘shit’ heb je ook in het westen, ook in India, ook in de Islamwereld, ja, gewoon op deze hele planeet, in alle vormen en soorten.

    Ik praat echt niet het ene goed met het andere.
    Ik heb al eerder verteld dat ook het Christendom en het westen een gewelddadige geschiedenis hebben.
    Terwijl ook het Christendom zegt ‘heb je naaste lief’.

    Het grote verschil is de vrijheid van het individu, vrijheid van meningsuiting, de democratie van landen.
    En daar zie je het probleem: in landen waar die vrijheid er niet is, Moena, of het nou Moslimlanden zijn of niet (Noord Korea, Myanmar, diverse Zuid-Amerikaanse landen), zie je de geweldsspiraal oplopen.

    Het valt niet te ontkennen, dat juist in die landen de Islam een zeer belangrijke rol speel in de inrichting van het dagelijks leven van het land.
    Jemen, Pakistan, Afghanistan, Saoudi-Arabië, Libanon, Syrië…waar echt geen vredige Islam voorkomt.,
    Om maar niet te spreken over Noord Afrikaanse moslimgebieden.

    Als het aan mij ligt: iedereen happy, iedereen geluk en liefde in het leven.
    Helaas zijn er teveel mensen die anderen dat niet gunnen,
    Dat zie ik hier ook dagelijks op internet.
    Ik stel dat zo eerlijk mogelijk keihard aan de kaak, en ik zeg je Moena; het grote verschil tussen westerlingen/de rest van de wereld en moslims is dit:
    westerlingen durven hun fouten ook toe te geven, kritiek op zichzelf te hebben.
    Moslims mogen dat niet. Van wie niet? Van Allah.

  12. Jamal
    31 december 2009 om 12:33 uur.

    Ik ben echt als Braboberberse, moslims ( wannebe) echt helemaal kapot van die actie in de vliegtuig, waarom?

    1. Ik had zelf in die vliegtuig kunnen zitten en ben nog lang niet klaar met mij voorbereiden op min schepper en het leveren van goede werken op deze aarde.

    2. Dit is zo een harde klap voor de moslim gemeenschap in de wereld, die moeten zich nog veel meer gaan bewijzen dat zij niet met deze fundi`s eens zijn.

    3. Wallah, als ik wenste vurig dat ik die held kon zijn die op die dwalende jongen dook! Ik had zoo graag die held willen zijn en niet voor mijn ego maar om te laten zien dat er nog goeie moslims ( wannebe nogmaals) zijn.

    4. Misschien moeten wij veel luider laten horen dat wij de Nederlandse marokkaanse gemeenschap het helemaal niet eens zijn met deze groepereingen en dit ook in een signaal internationaal laten horen. Zo van we leven goed in Europa en wij zijn tegen deze acties!!

    5. IHoe kun je dat nou maken met kerst nogwel! Wat een signaal gef je af? We moeten echt de straat op om tegen deze mensen te demonstreren!! Ik wordt er heel erg moedeloos en stil van terwijl ik een energieke semi-slimme jongen ben.

    Ik hoef geen reacties van jonge gastjes die denken dat zij weten hoe de wereld in de elkaar zit ( Joden in Senaat in de VS bla bla bal bull shit ) Al deze verhalen ken ik allang. Extremisten bedreigen ook Marokko en andere moslim landen!!

    Het moet nu echt afgelopen zijn, we moeten wat laten horen van onszelf het kan niet anders!! Ik had liever het ook niet gewild maar het moet, de gematigden moeten hun veranbtwoordelijkheid nemen, NU!

  13. kano
    31 december 2009 om 08:03 uur.

    ANIMALE, Ga even het heilige boek de KORAN goed doorlezen en ook goed begrijpen dan zul je merken dat de ISLAM een heel goed geloof is, het is een geloof van verleden, heden en de toekomst, onze geloof heeft niets met geweld te maken.

    vrede broeder

  14. HINDUSTAN
    01 januari 2010 om 04:33 uur.

    Kano, ik geloof je heus, maar lees ook wat Jamal zegt, vooral op het einde.

    Zolang mensen zichzelf blijven beperken om kritisch te mogen zijn op zichzelf, kom je nooit vooruit.

    Dit is de grote kern van de oorzaak van het achterblijven der ontwikkeling van moslims.

  15. moena
    01 januari 2010 om 06:53 uur.

    hindustaan geloof me maar, dat ze niks toegeven door hun trots en macht, het staat los van allah. Ze geven hun geld die ze verdienen door olie verkoop ook liever in Las Vegas aan hoeren dan armen moeten we hier aan dan ook allah de schuld van geven.Animal we zeggen dat we moslims zijn en dat we hier ook tegen zijn en toch is het niet goed,zou het niet kunnen zijn dat jullie iets anders willen horen om jullie zelf gerust te stellen dat we allemaal niet deugen, volgens mij is dat wat jullie willen horen, maar helaas voor jouw we denken het zelfde over als jij over deze misdaden.

  16. wakakkak
    03 januari 2010 om 03:23 uur.

    Hoeveel islamitische doden zijn de afgelopen jaren geweest, In de Midden Ooslen en ook in andere delen van de wereld in de naam van Christendom en Jodendom

    Alleen die niet hypocriet zijn begrijpen nu al waar ik heen wil , En de hypocrieten waar je de gedachte al bijna van kan lezen zullen NU de WAARHEID om willen draaien

    De media heeft alle schapen achter zich alleen de slimme schapen lopen hun herder niet achter aan,

  17. HINDUSTAN
    03 januari 2010 om 10:19 uur.

    Moena: als ik hier op Marokko.nl 1 scheet zie over Joden, valt heel de gemeenschap erover.
    Als er berichten zijn over moslims die andere moslims doden, is het verbijsterend stil, of wordt het zelfs ontkend, gebagatelliseerd of probeert men anderen de schuld te geven.

    Waar blijven dan die protestgeluiden?
    Als er al eentje komt, dan wordt die verrot gescholden door de rest als kaffer-lover.

    Marokko.nl is de grootste communitysite voor alle NL talige moslims die er bestaat.

    Dat ziet er hier ook niet naar uit dat moslims eerlijk kritisch zijn op hun eigen wandaden.
    Het is een en al ontkenning van eigen wapenfeiten, een en al Jodenhaat, veel schijnheilige, selectieve broederliefde zolang er Joden in het verhaal voorkomen terwijl de rest mag creperen, en heel veel stilzwijgende instemming voor deze houding.
    Dit is al jaren zo, en begint nu op te vallen bij een steeds groter niet-moslimpubliek.

  18. moena
    04 januari 2010 om 05:09 uur.

    Hindustaan, ik ben of wij zijn niet veranwoordelijk voor degene die slecht doet als men in zijn graf ligt wordt men ook alleen veroodeelt voor zijn daden, ik vind het onzin als een moslim iets slechts doet, dat wij de moslims constant de straat op moeten om jullie te bewijzen dat we niet mee eens zijn. ieder mens die normaal functioneert weet wat kan en wat niet kan, daar hoef men niet de straat op. Laat we zeggen dat we de straat op gaan en er zitten een paar rotte appels tussen die herrie gaan schoppen, wedden dat DAT het voor jullie weer het top nieuws zal zijn. Het moet van twee kanten komen hindustaan en trouwens ik zegt je weer het heeft met politiek te maken en ik ga het je uitleggen dat islam niks mee te maken heeft daarom voel ik me niet aangesproken.dat osama bin ladin zijn land wil bevrijden van Amerikannen want hij vind dat Amerikannen zijn land bestuurd en dat heeft niks met islam te maken, dat talibaan die amerika heeft geholpen toen, om tegen de russen te vechten gewoon aan de macht willen blijven staat ook los van islam en dat saddam hoesein die ook amerika heeft geholpen toen om tegen Iran oorlog te voeren, na die oorlog was saddam faillet verklaart en vroeg amerika om hulp die hij niet heeft gekregen, omdat amerika vond dat hij de oorlog tegen Iran niet heeft gewonnen, tot zijn woede van Sadam viel hij koweit aan en verder ik neem aan dat je het weet, now tot nu toe zie ik nog steeds geen verbinding dat mijn geloof wat mee te maken heeft dat ze de naam moslim dragen en misbruiken om meer aanhangers te krijgen dat is een ander verhaal en God zal ze hier voor straffen. dit is mijn menning

  19. Sana
    04 januari 2010 om 05:28 uur.

    @Hindustan

    Amai , heb je echt zo’n grote afkeer van moslims, wat heb je hier dan te zoeken?

    Eerst en vooral hebben moslims geen jodenhaat, wij zijn anti-zionistisch en dus ook anti-Israelisch, en dat is iets helemaal anders. De enige die hier hypocriet is, is zoals wakakkak al zei, zijn degene die niet kunnen kijken naar de misdaden die Israel pleegt, en jij lijkt me bij die groep te horen. Als wij het hebben over de onmenselijkheid en oorlogsmisdaden van israel, begin jij over moslim-moslim conflicten. Ik vraag me af hoe dat komt, ben jij misschien een prozionistische hindu?? dan is het wel duidelijk natuurlijk.

  20. balo
    05 januari 2010 om 01:31 uur.

    Volgens mij werken je ogen niet optimaal HINDUSTAAN , Hoeveel discriminatie is er jegens moslim op marokko.nl , Of wil je dat niet zien ,

    Nog iets hoe kan een hindoestaan zich zorgen maken over islaam als er in eigen land pas echte terreur is neem nou Sri Lanka waar mensen dagelijks omkomen door terreur, maar dat is niet interessant (HINDOEISME) het verdient geen eens de media , Vind je vast niet erg
    of wat er allemaal in noord en zuid korea en china gebeurt dat zijn toch ook hindoestanen

    Een vechtpartijtje tussen nederlanders met een andere achtergrond krijgen zelfs voorpagina in de beste bekeken media in nederland

    dan weet je pas dat zelf alle modereniteit de mensen nog zelf achterlijk maken
    de mensen zijn zwaar onwetend in deze tijd

  21. HINDUSTAN
    06 januari 2010 om 07:43 uur.

    Mijn ogen zijn uitstekend BALO, evenals mijn eigenkritiek die de gemiddelde Moslim niet heeft (nogmaals).

    Voor de rest zie ik een warrig verhaal over Hindoestanen, Noord en Zuid Korea en Sri Lanka waarbij ik je het advies geef: doe iets aan je algemene wereldkennis voor je op een forum jezelf voor schut komt zettten:)

    Je blijft anderen de schuld geven zonder naar jezelf te kijken, dat is de algemene teneur van je posting hier.
    Terwijl ik ook andere geluiden zie van moslims die goed beseffen dat het ook tijd is om naar jezelf te kijken.

    Maar dat is de minderheid.
    Veruit.
    Sterker nog, zulke weldenkenden worden door de rest verrot gescholden als landverraders en kafferlovers.
    Zo kom je er dus nooit vanaf.
    Van die dogma’s over jezelf in de media.
    En vooral de media de schuld blijven geven, lekker simpel.

  22. HINDUSTAN
    06 januari 2010 om 07:49 uur.

    Moena: je zegt dat de politiek en de Islam gescheiden zijn, maar dat is dus niet waar in de hardcore moslimlanden, en zelfs in de softere moslimlanden als Marokko weet jij nog beter dan mij dat de invloed van de Islam in het dagelijks leven in de beslissingsorganen van welke instantie dan ook, een zo goed als allesbepalende is.

    Om een voorbeeld te geven: Istanbul, Turkijë.
    Een zeer, zeer moderne, westerse stad in een moslimland.
    Seculiere staat. Hoofddoekjes zelfs verboden in het openbare leven.
    Vrouwen lopen er zo modern en westers rond, het lijkt wel Parijs.
    Maar de niet-moslim (bijv. westerse) toerist zal niet snel een restaurant vinden waar varkensvlees geserveerd wordt.
    Zelfs bijna onmogelijk.

    Islam en politiek gescheiden? Vergeet het maar Moena.

  23. HINDUSTAN
    06 januari 2010 om 07:59 uur.

    Sana: ik daag je uit om op Marokko.nl onder je eigen naam een topic te openen en daarin te vertellen dat je houdt van Joden.

    Dan ga je zien wat er van je bewering overblijft ‘dat er geen Jodenhaat bestaat onder moslims’.

    Dus je wijzende vingertje naar mij is onterecht, een zeer goedkope afleidingsmanoevre.
    Als je ‘anti’ een volk bent, welk volk dan ook, dan ben je niet goed wijs, Sana.

    Probeer dat goed in je oren te knopen.

    En maak je geen zorgen over Indiërs:
    Niemand heeft geen ene moer over INDIA een moer te vertellen.
    Wij zijn geen anti-, wij zijn alleen maar pro-INDIA:)
    Geen enkel Amerika, Saoudi-Arabië, China of wie dan ook kan INDIA ook maar een moer maken of dwingen.
    Niemand, Sana.
    India is 1 van de 3 grootste nieuwe economische grootmachten ter wereld.
    Als enige land in Azië heeft India kernonderzeëers en vliegdekschepen.
    Kernwapens zelfs, en die zijn goedgekeurd door de hele westerse wereld.
    Waarom: omdat men India liever vertrouwd dan welk moslimland eromheen dan ook.

    En vertel mij eens Sana, hoe komt dat, terwijl er bijna 500 000 000 (een half miljard) moslims in India wonen?

  24. Sana
    07 januari 2010 om 02:45 uur.

    @Hindustaan

    Jouw uitleg houdt helemaal geen steek, en dan durf je nog commentaar te geven op BALO, die met duidelijke argumenten komt die goed te begrijpen zijn.

    Jij hebt helemaal niet gereageerd op wat ik zei, maar begint hier te schreeuwen over uw ‘Almachtige India’. Wel beste hindustaan, in tegenstelling tot jou (die duidelijk iets tegen moslims heeft en als ik het mis heb dan ligt het aan jouw bijdrage hier) , heb ik daar dus geen problemen mee, ik heb nooit een probleem gehad met Indiers, en zal heel blij zijn als ik zie dat Indie een grotere macht wordt. (iedereen beter dan Amerika en Israel wat mij betreft).

    Dus je verdediging is niet nodig. Het ging mij om zionisten, en als je het nog niet weet, zionisten behoren niet tot een volk, het is een ideologie, en het zijn trouwens niet alleen joden, die zionistisch zijn, het zijn ook ‘christenen’ en anderen. En jawel ik mag zeker zeggen dat ik er tegen ben, aangezien het de meest onhumane egoistische en criminele ideologie is. En als jij daar moeite mee hebt dan is dat jouw probleem, want elk weldenkend, eerlijk mens is tegen zionisme (en dus Israel).

  25. Sana
    07 januari 2010 om 02:49 uur.

    En waarom zou ik een topic moeten openen om te “bewijzen dat ik van joden hou”, ik weet niet wat je daarmee wil bereiken. Ik heb nog nooit een topic gezien, waar iemand zijn liefde voor joden, moslims of christenen betuigt. Dat kan toch ook niet, want elke individu is anders binnen een bepaalde groep. Dat ik van moslims houdt kan ik wel makkelijk zeggen, we zijn dan ook een grote familie, maar meer dan dat hoor je niet hoor, LOL.

  26. Fouad
    07 januari 2010 om 05:49 uur.

    @ .HINDUSTAN

    Het is ZIONISTENHAAT..geen Joden haat!!

    Zionisme is een nationale beweging en ideologie die een Joods thuisland of Joodse staat ondersteunt en dus koste wat het kost de Palastijnen bezet.

    De Joden zijn een volk of etniciteit, ook bekend als Israëlieten, het Joodse volk of volk Israël en de meerderheid is zelf ook tegen de bezetting van de Palastijnse grond.

  27. moena
    07 januari 2010 om 01:46 uur.

    je zegt het goed hindustaan vertrouwd dus omdat ze ons niet vertrouwen moeten we volgens jullie zo behandelt worden dus we moeten knielen of we worden afgeschoten weet je wat jullie probleem is hindustaan het woord ISLAM daar krijg jullie het benauwd van meer ook niet, dus wij moeten varkens vlees verkopen of anders, het heeft met een godsdienst te maken en als het verbied ga je dat niet aankondigen, jij gaat toch ook niet koeien vlees wat jullie niet mogen eten stimuleren of wel. deze vraag zou je aan een jood niet stellen die eten ook geen varken maar wel aan een moslim om weer iets te vinden waar jullie over kunnen kakkelen, dat is het verschil. En tuurlijk is India’s kernwapens goed gekeurd wat het ook mankeert als het maar beter is dan die van buurland Pakistaan wat ook islamitisch land is dan is het goed wie is het westen eigenlijk wel of amerika, waarom moeten zij de kernwapens van ander landen goed keuren en wie heeft die van hun goed gekeurd hindustaan ik had je slimmer verwacht wat niet het geval is, het heeft niks met keuring te maken het heeft te maken dat ze niet willen dat ander landen machtiger en beter kern wapens hebben dan die van hun, weet je wel wat eerlijk is en goed is als ze zeggen dat niemand kernwapens mag hebben geen enkel land.maar dat gebeurd niet . Dat is te mooi om waar te zijn.

  28. moena
    07 januari 2010 om 03:53 uur.

    snap je het sana we moeten maar constant bewijzen en bewijzen, ik had nog nooit begrip voor die relschoppers sinds ik minder ben gaan werken begin ik meer te zien en meer te weten van deze generatie die zich onbegrepen en gediscrimeneerd voelen, ik kan me voorstellen dat ze denken van oké wij zijn in jullie ogen slecht en jullie willen alleen het slecht zien dan doen wij het toch, jullie je zin.
    OOOO jongens niet denken dat ik het goed keur en ik zeg toch, niet doen denk aan jullie toekomst ondanks de onnodige obstakels en onnodig dat het jullie moeilijk wordt gemaakt. maar ik heb nu wel begrip voor. Ik kan het me voorstellen als men je constant onrecht aan doet en geduldig blijft, heb SABER voor jullie eigen best wel.

  29. HINDUSTAN
    08 januari 2010 om 02:15 uur.

    Moslims hoeven niks te bewijzen, niemand hoeft wat te bewijzen mensen.

    Dat doen we allemaal immers al dagelijks, op onze eigen manier, nietwaar?

    Maar het verschil is, sommigen plegen naar de consequenties die er uit onze daden voortvloeit, ook naar zichzelf te kijken om zich te verbeteren, en sommigen hebben daar beduidend meer moeite mee.
    Met als eindresultaat, dat ze door heel de rest van de wereld op alle gebieden ingehaald worden, en zijn, en zelf hopeloos blijven steken in het wanhopig zichzelf in een slachtoffer rol plaatsen en het de schuld van de gevolgen van hun eigen handelen geven aan anderen;)

    Wie bij welke groep hoort, mogen jullie nu zelf invullen, goed?
    Ik heb mijn boodschap al duidelijk gemaakt, om in cirkeltjes te blijven ronddraaien is nu niet echt mijn idee van een constructieve discussie.

    Ja mensen, ik ben dom, ik ben bang voor de Islam, ik haat stiekem moslims, ik ben een Jodenlover en Zionistenhaat is niet hetzelfde als Jodenhaat, het lijkt alleen maar zo.
    Het is goed. Als jullie je daarmee tevreden kunnen houden, dan is HINDUSTAN ook tevreden.
    Het gaat jullie goed.

  30. Sana
    08 januari 2010 om 06:04 uur.

    Zeker Mouna, maar wat ik heb geleerd is dat wij ons als moslims helemaal niet hoeven te bewijzen. Wat een andere individu doet, heeft namelijk niets met mij te maken. Wij beschouwen toch ook niet alle christenen, of een bepaalde volk als hetzelfde. Dus moeten ze van mij al zeker niet verwachten dat ik het spel meespeel. Zolang jij zelf niets verkeerd doet, heb je ook geen schuld.
    grtz

  31. moena
    08 januari 2010 om 11:53 uur.

    het gaat jouw ook goed hindustaan gelukkige nieuwe jaar nog.

  32. Fouad
    11 januari 2010 om 09:32 uur.

    @ HINDUSTAN

    ”Zionistenhaat is niet hetzelfde als Jodenhaat, het lijkt alleen maar zo.”

    HA….. ye grappen maker !!