MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nestlé investeert fors in halalproducten

31 december 2009 | in Economie | 5 Reacties

NestléHet Zwitserse Nestlé, ’s werelds grootste voedingsbedrijf, breidt zijn aanbod aan halalproducten niet alleen uit in moslimlanden, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa. Frits van Dijk, binnen de de raad van bestuur van Nestlé verantwoordelijk voor bijna alle moslimlanden, voorspelt dat de verkoop van halal-levensmiddelen in Europa de komende tien jaar met 20 tot 25% zal stijgen.

Nestlé mikt daarbij niet meer alleen op familiewinkeltjes voor moslims. Halal wordt in hoog tempo mainstream voor grotere winkelketens, zegt Van Dijk. Nestlé is net begonnen met een halallijn van diepvriesproducten in Frankrijk. In 2010 wordt een start gemaakt in Zwitserse supermarkten, schrijft FoodHolland Nieuws.

Een marketingcampagne voor halal producten in duizend Europese winkels werpt zijn vruchten af. De jaarlijkse groei is bijna 50% en het winstpercentage dubbelcijferig, vertelde Van Dijk op het Halal World Forum dat in november in Den Haag werd gehouden. Die organisatie becijferde voor 2010 de totale halalmarkt in Europa op circa 44 miljard euro

Melkpoeder, kookbenodigdheden en sauzen behoren bij Nestlé tot de meest populaire halalproducten. Maar inmiddels zijn er bij het voedingsconcern ook andere producten en diensten met een halalcertificaat, zoals cosmetica, kleding, vitamines, gezondheidsproducten en financiële diensten, schrijft FoodHolland Nieuws.

Er zijn 5 reacties

  1. mo
    31 december 2009 om 06:11 uur.

    wat bedoelt er met financiële diensten, ???
    be benieuwd??

  2. carif
    01 januari 2010 om 04:45 uur.

    DAT IS ECHT GELD VERDIENNEN AAN DE MOSLIMS

  3. Fouad
    01 januari 2010 om 11:50 uur.

    Eerst moskeen verbieden…en nu willen ze aan die zelfde moslims gaan verdienen ?!!

    Boycotten die handel!!!

  4. moena
    03 januari 2010 om 08:54 uur.

    ja Fouad het westen kan doen en laten met ons wat ze wi omdat arabische/mensen landen te lui zijn om iets te ontwikellen of in de economie van hun landen te investeren , hun hersenen werken alleen als het om vrouwen gaat en hoeveel ze er mogen hebben, verder dan dat staat hun hersenen, stil het heeft ook met egoisme te maken.

  5. HINDUSTAN
    03 januari 2010 om 10:04 uur.

    Mwa….. bedrijven doen en verzinnen alles om geld te verdienen aan iedereen, niet alleen aan Moslims.

    Een zeer slimme zet, daar meer en meer moslims opeens ook ‘sociaal-correct’ worden, en denken een betere moslim te zijn als ze hun halal koffiemelk in hun koffie roeren, terwijl je geen koe hoeft slachten voor melkproducten.

    Het is het idee.
    Net als het idee bij mensen die 0% vet melk kopen, of ‘extra milde’ Appelsientje, dieetboter, kaas met zo weinig mogelijk vet, light frisdranken, enz.

    Het is allemaal neptroep die er echt niet per definitie gezonder is dan het gewone spul, het is gewoon mode voor mensen die graag willen denken dat ze beter, slimmer en gezonder bezig zijn dan anderen.

    Dat is het algemene gevoel waar reclamemakers handig op inspelen.

Plaats je reactie