MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Minister Van der Laan bezoekt Marokko

27 januari 2010 | in Politiek | 11 Reacties

Minister voor Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) brengt volgende maand een bezoek aan Marokko. Hij gaat onder meer praten over importbruiden en de positie van de islam in de maatschappij.

Doel van het bezoek is te bezien hoe het beleid van Marokko en Nederland ‘beantwoordt aan het gemeenschappelijke doel dat Marokkaanse Nederlanders het goed doen in Nederland’, liet Van der Laans ministerie dinsdag weten volgens Nieuws.nl. Het bezoek duurt van 7 tot 11 februari.

Van der Laan gaat praten met vier Marokkaanse ministers en gaat zich ook verdiepen in de inburgeringstoets die Marokkanen die naar Nederland willen komen, al in eigen land moeten doen. Verder bezoekt hij een opvangcentrum voor achtergelaten vrouwen en spreekt hij Marokkanen die uit Nederland zijn teruggekeerd naar Marokko, aldus Nieuws.nl.

Er zijn 11 reacties

  1. Naf
    28 januari 2010 om 03:26 uur.

    De problemen met Marokkanen bevinden zich in Nederland en niet in Marokko. Dus om over problemen te praten die zich in Nederland bevinden zal Marokko geen zorg zijn dat is iets wat van der Laan niet begrijpt. Hij zal er toch niks mee bereiken. De Marokkanen van Marokko hebben geen beeld van de problemen onder Marokkanen hier in Nederland. Wat zou Marokko moeten doen om dit soort problemen te voorkomen. Ze doen er toch niks aan ze luisteren even en knikken ja ja meneer. 5 min later zijn ze het verhaal toch al kwijt. Wat ik dus bedoel is, ik zie er totaal een oplossing in dit soort problemen die zich in Nederland af spelen. Dus aan Marokko heb je helemaal niks.

    Daarnaast moet meneer van der Laan weten dat wij kinderen zijn van de koning. Wij zijn zijn inkomstenbron. Je denkt toch niet dat marokko zal meewerken als het in het nadeel van bevolkinggroep zit. Zeker als Marokko rijker wordt van de Marokkanen die onderandere in Nederland leven. Onze koning is druk bezig met de ontwikkeling van ons land Marokko. Jullie hollanders zijn toch ook een dom volk.

  2. Naf
    28 januari 2010 om 03:37 uur.

    Ik zou van der Laan willen zeggen. Er staat ook wat tegenover integratie en dat is acceptatie. Met zulke mensen als Wilders die haat zaaien over Marokkanen en voornamelijk moslims en de islam gezien de afgelopen 12 jaar ongeveer is er veel veranderd in Nederland. Ik als marokkaan voel me niet meer echt welkom zoals ik me vroeger wel welkom voelde. Dus om te zorgen dat marokkane het goed moeten doen. Moet Nederland ook zorgen dat mensen zoals wilders en aanhangers van Wilders uit ogen verdwijnen. En Nederland moet maatregelen nemen tegen mensen zoals wilders die de koran scheuren en alleen kunnen zeiken over islam en moslims en iedereen over 1 kam scheren.

    Wat krijgen jullie Nederlanders dus aanhangers van Wilders terug. Mensen die zich juist gaan verdiepen naar de islam. Dus meer bekeerlingen zoals in de afgelopen jaren, mensen die zich meer verdiepen naar het geloof toe omdat mensen zoals wilders ons geloof proberen te onderdrukken. Steeds meer mensen met een boerka. Meer moslims op de wereld zelfs hollandse moslims die zich bekeren naar de islam. Dank u Wilders dank u voor de haat jegens mijn geloof dank u dat mensen zich meer zullen verdiepen in mijn geloof dank u voor de extra burka’s en dit allemaal door jou grote mond. Omdat je achterban in israel je ondersteunt je groepje joodse vrienden die al heel lang bang zijn voor ons geloof. En wij weten allemaal dat je door je joodse geloof zo tegen strijdig bent naar de islam. Want wij zien alleen de werkelijkheid in en zeggen ook waar het op slaat zoals ik nu doe!

    Wat hebben

  3. Naf
    29 januari 2010 om 01:46 uur.

    Wilders heeft niet door dat het averechts werkt wat hij doet. Vandaar mensen zich steeds meer verdiepen in het geloof. En onderandere dankzij mensen zoals Wilders die haat zaaien over mijn geloof, hebben we in ruil daarvan steeds meer moslims op de wereld. En als alle moslims nu tegen Wilders of aanhangers gaan vechten want dat is ook wat er gaat gebeuren als het niet ophoudt dit soort gezeik. Dan is het een makkelijk antwoord wie er gaat winnen. Wij gaan zeker in strijd tegen mensen die totaal geen respect hebben voor andermans geloof, ras, huidskleur. En laten ons zeker niet klein maken zoals al bekend staat. Als je wilt schijten op een ander zijn hooft moet men er niet van verschieten dat we het zekers voor ons geloof opnemen en ons zo dus niet laten behandelen. Wij zijn mensen dus behandel ons er ook naar. Doe je dat niet zal je toch niet moeten verwachten dat wij gaan toekijken hoe jullie de macht willen hebben over deze groep islamitische mensen. Die macht hebben jullie niet en zullen jullie ook nooit krijgen. Stijden bij de islamieten is vechten voor je geloof dus daar hoort ook TOTAAL GEEN angst bij voor de dood. Dan ben je namelijk een mujahid en een mujahid vecht voor zijn geloof en voor zijn naasten moslimbroeders. Dus ook tegen onrecht die ons wordt aangedaan de harten die je kapot heb gemaakt wilders. En dat valt niet meer goed te praten. Wij hopen dat zulke mensen als jou snel zullen verbranden in HEL!! Dat zou namelijk heel wat Moslims gerust stellen. En geloof me je plekje staat je te wachten daar INSHALLAH!!…Je zal Allah nog smeken en de moslims nog smeken in het hier namaals. voor je haat zaaiende woorden jegens de Moslims.

  4. marijnt
    31 januari 2010 om 01:49 uur.

    Naf

    Jouw inbreng is 1 groot jankverhaal. Ik mis in jouw stuk een totaal gebrek aan zelfreflectie en kritisch vermogen. Je zou je eens moeten afvragen waar die haat voor marokanen en moslims vandaan komen. In dit land zijn grote problemen met overlastgevende marokaanse jongeren in de grote steden. Deze jongeren halen allerlei rottigheid uit. Ik hoef jou niet uit te leggen wat dat is. Nou kan jij natuurlijk als moslim en marokaan de media en de joden de schuld gaan geven hiervoor en hun te beschuldigen dat ze incidenten uitvergroten. Je kan er echter er niet omheen dat zij door dit gedrag enorme haat en woede hebben gecreerd onder de autochtonen

    De nederlandse overheid maakt hierin een grote denkfout. Namelijk dat ze denken dat de marokaanse gemeenschap dit probleem kan oplossen. Dat is flauwekul omdat de marokaanse gemeenschap geen eenheid is en omdat er geen eensgezindheid en samenhang onder hun is. De geslaagde marokanen wensen niks te maken te hebben met deze jongeren wat hun goed recht is natuurlijk

    De nederlandse overheid blijft maar begript tonen voor deze mensen en hun pamperen. De autochtonen ziet dat en dit maakt hun woede en haat alleen maar groter. Vandaar dat ze nu allemaal denken dat Geert Wilders de oplossing is hiervoor.

    Ik adviseer Naf om je hierin eens wat meer te gaan verdiepen in plaats hier het slachtoffer uit te hangen. Want dit begint de nederlanders meer de keel uit te hangen. Maar zij zullen wraak nemen bij de eerstvolgende kamerverkiezingen.

    Bereid je maar voor op een hefige periode

  5. tarik
    31 januari 2010 om 12:33 uur.

    marijnt als jij wil zegen dat de pvv gaat winnen weet je ik vind het goed!! kunnen julie de gevolgen proeven laat hem maar winnen ik ga meteen weg ik heb alles klaar staan omdat ik dit zie aan komen dus er is geen hefige periode laat die wilders maar winnen hoor prima kijken of er nog oli hier is kijken of nederlandse toersten nog naar moslim landen kunnen reisen kijken of nederlanders nog in landen zo als uae kunnen blijven julie zijn de gene die zeg moeten voor breide op een hefige periode kom op we moeten ons voor bereiden op een hefige periode voor 1 land kom toch op joh

  6. peter = de naam
    31 januari 2010 om 08:49 uur.

    @NAF. Jouw gejammer en gezever over mujahid en nog meer ninja turtle onzin wat je uitbraakt, komt alleen maar lachwekkend over. Zoals Marijnt al verwoordde, is er bij jou een totaal gebrek aan zelfreflectie en kritsch kijken naar jezelf. Spreek eens voor jezelf in plaats van slap praten en je verschuilen achter je zelfgecreerde god en hel. Laat dat ermaar erbuiten.

  7. Ronald
    01 februari 2010 om 08:11 uur.

    Beste NAF,
    Wat jammer dat je zo negatief reageert op het bezoek van Minister van der Laan aan Marokko. Uit ervaring weet ik dat ze het in Marokko verschrikkelijk vinden wat er hier bij ons gebeurt. Als ik er ben, dan hoef ik ze niets nieuws te vertellen.
    En ze doen er ook wat aan. In de vacantieperiode worden bijvoorbeeld in diverse kustgemeenten in Noord Marokko door de gemeenten bijeenkomsten georganiseerd voor Nederlandse (Marokkanse) vakantiegangers. Dan worden zaken als overlast besproken. Dus geen ja meneer en na 5 minuten vergeten, zoals je schrijft. Jammer dat je je niet eerst beter op de hoogte stelt.

    Daarnaast wordt door het Platform Gemeentelijke Samenwerking Nederland-Marokko ook diverse seminairs georganiseerd met en door jongeren uit Nederland en Marokko.
    Waar de jongeren uit Marokko last van hebben is het gedrag van de jonge Nederlanders van Marokkaanse afkomst die daar in de vacantieperiode met geleende auto’s en (geleend) geld komen pochen en de ogen uitsteken (en veel drinken). Zo ga je niet respectvol met je eigen land om.
    Beste NAF, werk mee om te werken aan de bestrijding van dat negatieve gedrag. Laat zien dat je wat in je mars hebt!

  8. titwani
    02 februari 2010 om 03:41 uur.

    Goed intitiatief van Van der Laan, miss. neemt hij daar dingen mee die het beleid ten goede komen,

    Ik heb het gevoel dat zijn beleid nu vooral afhangt van de sentimenten en emoties, ik zie HEM OOK geen oplossingen voorstellen of degelijke analyses geven over de werkelijkheid. Ik heb tog sterk het idee dat hij reageert op wat er allemaal om heen wordt geroepen ( bijv. door politici als Wilders).. Wilders heeft bewezen dat hij niks kan uitrichten, hij is machtelloos..de laatste jaren hoor ik hem steeds kreten brullen in de jungle, maar meestal trekt hij die uitspraken terug of hij spreekt zich later weer tegen, Wilders heeft ook geen duidelijk beleid hierover, net als iedereen in den Haag eigenlijk

    Van der laan moet een keer zelf het beleid voeren, en niet steeds maar reageren op wat er wordt geroepen in de Kamer der Sukkels. Hij is minister, niet de oppositie,

    Zelf denk ik, zoals NAF zegt, dat de problemen hier in NL, puur NLse problemen, iN marokko al je ook geen geschikte oplossingen, maar misschien steekt hij en zijn team veel van zijn werkbezoek in marokko en leert hij de problemen beter te begrepen. Steeds maar weer ouwehoeren in het Theekransje in De KAmer met mensen die er geen verstand van hebben, daar wordt je tog ook moe van..

  9. Abdel Karim
    02 februari 2010 om 05:58 uur.

    ””Ronald@””

    Wat knap van je dat je in ieders portomonee kan kijken en dat je ieders handje vasthoudt als ze drinken en dat je in de gegevens van ieders auto kan kijken, petje af hoor!! Deze man is echt een wonderkind, we moeten je ergens presenteren , want ik vindt jou echt knap dat je dat allemaal kan.

    A stink Marokkaan, je bent en blijft een Marokkaan, je hoeft je naam echt niet om te zetten hoor, dat vermoeden heb ik namelijk.

    Gr. ABDEL KARIM

  10. Naf
    03 februari 2010 om 12:27 uur.

    @PETER

    Gezever!! Dit zijn feiten zoals het een feit is dat een koe meer schijt dan een geit. Ik zever niet ik zeg waar het op slaat ik spreek over werkelijke gebeurtenissen en feiten en dat jullie daar als hollanders ander mee omgaan en de werkelijkheid niet willen inzien en weglopen van de waarheid want dat is wat ik zie en voornamelijk alleen maar hoor. Jullie zijn pas echt zwak. Gewoon om feiten heen gaan praten. Het is toch zo dat wilders haat zaait of wilde je zeggen dat het niet zo is. Het is toch zo dat Wilders molsims haat en de koran wilde scheuren? of wilde je ook zeggen dat dat niet waar is. Jullie hollanders lullen continu over marokkanen. Wij marokkanen weten wel dat we beroemd zijn in nederland en dat er continu over marokkanen wordt gepraat. Wij marokkane weten dat we populair zijn. Maar we zijn het zat dat die ogen en oren alleen naar de marokkanen gaan. contuinu zijn jullie bezig over marokkanen. Jaloezie is het woord uiteindelijk, haat in jullie harten jegens de marokkanen. Wie kent jullie niet dan. Denken jullie nou echt dat marokkanen dom zijn of hooi eten. Hebben jullie nou echt niks te doen dan elke keer weer over marokkanen praten. Ik zeg niet dat alle marokkanen goed zijn maar ook niet alle hollanders zijn goed. Het feit dat nederland de overheid dus ons hier heeft geacceopteerd betekent niet dat wij door het volk worden geaccepteerd. En dat is ook iets wat wij weten. Aanhangers van Wilders bijv. je kan me niet vertellen dat het mensen zijn die weten waar ze over praten. Wilders zelf heeft nog tot heden niks uitgevoerd in de politiek. Weten jullie niet dat de vrouw van Wilders ervandoor is gegaan met een marokkaan en dat hij daardoor marokkanen haat. Ja zo gaat het toch. Wij marokkanen zijn knap en lekker en ja als we iemand willen narren is het wilders dus chapo voor de marokkaan die zijn vrouw heeft afgepakt. Zo pak je iemand het hardst. Het zijn de frustraties van Wilders over marokkanen die zijn vrouw hebben geneukt ja dan had hij blijkbaar de ballen niet die de marokkaan wel had. En dat is jullie angst. Wij marokkanen doen het juist hartstikke goed en redden ons heel goed en dat is iets waar jullie hollanders te zwak voor zijn. Jullie hebben de mannelijke hormonen niet die een marokkaan wel heeft. Die ballen jongen, die lef, die marokkaanse jnoen en temprament dat is wat ontbreekt bij jullie. Wij moeten zowiezo ons zelf meer bewijzen en extra ons best doen. Maar wij krijgen ook alles voor elkaar. En dat is iets waar jullie niet tegen kunnen wahhahaha..Geef mij toch maar een lekkere marokkaan met mannen ballen dan een stel mietjes op deze site zoals Peter en Marijnt. Je hoort het al aan de naam. wahahahaha he ga effe wat nuttigs uitvoeren mietjes met jullie valt niet te praten. Jullie missen namelijk het e.e.a. wat onze marokkanen wel hebben!! die ballen zowiezo!! Daarnaast onze jnoen die wij op jullie ooit zullen uitwerken. Wallah ik ben blij zo blij dat ik een marokkaan ben.

  11. Naf
    03 februari 2010 om 12:49 uur.

    By the way,

    De grootste denkfout die hier in nederland afspeelt is ontwetendheid bij de nederlanders. Ontwetendheid en dom blijven over hoe een cultuur in elkaar steekt. Over geloof al helemaal vandaar de islam als bedreiging wordt gezien maar de werkelijkeheid is helaas anders.

    De werkelijkheid is dat Amerikanen en nederlanders de kontenlikkers van Amerika irak binnen vielen voor olie. Dat is een feit en aanleiding geweest. De werkelijkheid is dat de joden palestijnse grond bezetten.

    De werkelijkheid is dat Sadam is vermoord door busch en blair.

    De werkelheid is dat de joden de aanslag hebben gepleegd van 11 september en dit tegen de moslimgemeenschap gebruiken.

    De werkelijkheid is dat joden palestijnen hebben ontvoerd en organen hebben gepikt van ze. Hoe ziek ben je dan wel niet als joodse volk en daar had hitler onz voor gewaarschuwd. En het klopt Hitler had helemaal gelijk.

    en zo kan ik nog heel wat opnoemen wat werkelijkheid is en daar wordt niet over gesproken. Continu wijzen naar de moslims terwijl er nog altijd 3 vingers naar jullie wijzen. Dit zijn werkelijke gebeurtenissen waar nooit over gesproken mag worden.

    Dat is iets wat ik weet. Jullie hollanders moeten ons marokkanen gewoon niet. En dat is iets wat duidelijk is maar toegeven ho maar. Maar wel letterlijk in de praktijk laten zien dat jullie niks moeten hebben van marokkanen maar ondertussen dromen jullie ervan een marokkaan te worden zoals wilders er ook van droomt.

    Nou dat was het dan weer…