MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Overleg geschorst na dreigement

18 februari 2010 | in Maatschappij | 15 Reacties

CulemborgDe Vertegenwoordiging Marokkaanse Nederlanders Culemborg schort het overleg met burgemeester Roland van Schelven over de problemen in de wijk Terweijde op. Aanleiding is een brief aan gezinnen van Marokkaanse afkomst waarin wordt gedreigd met huisuitzetting, aldus de Marokkaanse vertegenwoordigers woensdag volgens het Brabants Dagblad.

De brief is volgens woordvoerder Farid Azarkan verstuurd door Woningcorporatie Kleurrijk Wonen na overleg met politie en gemeente. Alleen een tiental Marokkaanse gezinnen kreeg de brief, aldus Azarkan. ,,Hij is niet naar Molukse zijde gestuurd.”

In de gewraakte brief staat dat kinderen uit de Marokkaanse gezinnen medeveroorzakers zijn van overlast. De gezinnen krijgen daarom een waarschuwing in de vorm van een gele kaart. Bij een rode kaart volgt huuropzegging en huisuitzetting, aldus Kleurrijk Wonen in de brief.

Er zijn 15 reacties

  1. Berkane49
    18 februari 2010 om 08:16 uur.

    stelletje hypocrieten

    dit is echte coruptie tfoe man!!

  2. ub11
    18 februari 2010 om 09:05 uur.

    medeveroorzakers, dat houdt dus in dat ook de andere parij schuld heeft. Waarom dan beide groepen niet een brief sturen? Het moet nou eens een keer afgelopen zijn om de schuld bij voorbaat altijd bij een groep te leggen. Volgens mij zijn we rijp voor een andere modebeeld”
    Alhoewel mijn reactie niet gezien moet worden als ontkening van de problemen. ook ik erger mijn aan de zogenaamde nepmaroc’s de de boel verzieken voor anderen.

  3. Naf
    18 februari 2010 om 02:08 uur.

    Wat ik niet kan vatten in de maatschappij van tegenwoordig hoe men een probleem probeert op te lossen door alleen de marokkanen een dreig brief te sturen en de molukken dan krijgen die geeen brief nee natuurlijk niet tegenwoordig is het alleen het woord marokkaan en meteen gaan er dreigbrieven de deur uit. Daarnaast Nederlanders zijn echte racisten geworden zo laten ze juist zien wie ze zijn. En denken ze nou echt dat marokkanen dom zijn!! Als er een probleem is dien je alle 2 kanten van het verhaal aan te horen zo heb ik het altijd mee gekregen van de nederlanders zelf. Maar tegenwoordig gaat het niet meer op die manier. Ik krijg het er van als ik dit soort berichten hoor.

    De molukken krijgen niks maar de marokkanen wel. Zo zie je maar dat alleen het woord marokkanen altijd geassioseerd wordt met tuig, criminaliteit. Dus men generaliseerd tegenwoordig over het woord MAROKKANEN en niet over het verhaal of het probleem op zich. IPV dat ze zich verdiepen in het probleem en kijken voor een oplossing nee. Gewoon dreigen die fucking kaaskoppen van tegenwoordig ik begin echt een hekel aan ze te krijgen want diep in hun harten haten ze marokkanen gewoon dat is iets wat ik de laatste jaren steeds meer proef. De werkelijke aard komt naar boven en alles is schijn begriegd!!

    echte klare onzin dat een woningstichting dreigbrieven eruit gooit die alleen bedoeld zijn voor marokkaanse gezinnen. Maar om een brief te sturen naar de Molukken nee daar hebben ze niet over nagedacht. Ik kan de logica niet leggen. Het is duidelijk discriminatie op het woord marokkaan. En niet om de inhoud het probleem. ach ja dit is nederland van tegenwoordig. De werkelijke apen komen ineens uit de mouw!! Ik zou ze aanklagen en me verdiepen in het feit dat waarom alleen marokkanen een dreig brief krijgen!! Daar zou ik eens een duidelijk antwoord op willen en daarnaast een schadevergoeding eisen!!

    wat heb ik een hekel gekregen aan die kaaskoppen!!! Gatverdamme!!!

  4. GinoPablo
    18 februari 2010 om 02:35 uur.

    Het is de eerste prioriteit van de mensen die de brief terecht of al dan niet terecht gekregen hebben, de hand in eigen boezem te steken. Zorg dat je kinderen geen overlast veroorzaken voor je buren en medewijkbewoners.
    ALs dit zo is en je hebt deze onterecht gekregen, organiseer je dan met medebewoners en dien bezwaar in desnoods tot aan de rechter.

    Maar ga zeker niet wijzen naar de molukkers (zij hebben geen brief gekregen huil huil huil). Verbeter jezelf en het beeld dat je uitstraat naar je buren. ALs dit goed is dan staan zij ook voor je in as het misgaat.

    Groet,

  5. tb
    19 februari 2010 om 02:21 uur.

    Het zijn de enige die voor problemen zorgen ik hoor niks van andere groepen
    alleen marokkaanen het moet je niet verbasen loop maar en keertje in de wijken dan zie je het van zelf zeeeeeeeeer slechte opvoeding moeder heeft niks in de gaten vader heel de dag moskee wat zou je dan verwachten wij zeggen altijd wat je voorbereid krijg je ook .hou je gedeisd en niet zijken

  6. peter = de naam
    20 februari 2010 om 01:31 uur.

    @NAF. Als je zou willen verhuizen uit Nederland? Niemand houd je tegen hoor.

  7. moena
    20 februari 2010 om 09:47 uur.

    nee tuurlijk krijgen de molukken geen dreig brief bang dat ze weer treinen gaan kapen zoals toen in jaren tachtig, die zijn ook erg die mogen wel eigen wijken hebben enz maar o wéé als marokaan iets doet

  8. Charif
    21 februari 2010 om 01:38 uur.

    TB

    Zijken schrijf je zo “ zeiken“` & Marokkanen schrijf je met een a!!

    Blijkbaar ben jij ook niet goed voorbereid.

    En natuurlijk zijn het altijd de Marokkanen!! Zou ik ook zeggen als ik al een oordeel over ze heb en uiteraard niet goed ben voorbereid.

    Jammer dat er nog steeds mensen zijn zoals jij die al een oordeel hebben over een bevolkingsgroep zonder goed te kunnen onderbouwen waarom ze dat vinden.

    Geeft al wat aan over je eigen ontwikkeling en inderdaad voorbereiding van je opvoeding en ouders!

    Charif

  9. Naf
    23 februari 2010 om 02:44 uur.

    @PETER

    Ik verhuizen heb ik jou uberhaupt gevraagd of ik wil verhuizen. Onze vaders gastarbeirders hebben hier hard gewert voor de welvaart van Nederland en nu kom jij me vertellen dat ik moet verhuizen. He Peter ga effe een eindje oprotten ik ben een geboren en getogen marokkaanse die hier al heel me leven woont en ik laat me niet weg jagen door onder andere jou!! Dat je niet tegen de feiten kan is toch echter jou probleem. Jij bent altijd negatief over marokkanen en islamieten. Dus weet je wat mensen zoals jou lust ik graag rauw!! Ik blijf lekker hier om zulke mensen als jou eens goed strond aan hun voeten te vegen vuile racist dat je bent!! Denk je nou echt dat ik weg ga terwijl me vader hier heel zijn leven hard heeft gewerkt waren ze daar alleen goed voor jullie hollanders kunnen toch ouwehoeren. En dat jij nu de feiten in je neus gedrukt krijgt en niet tegen de waarheid kan vieze lelijke kaaskop. Jij bent ziek dat is wat ik weet en niet een klein beetje ook!! Ik sta hier voor mijn recht als burger en daar heb jij niet over te bepalen. Dat jij het nou niet aan kan om zulke confrontaties te bespreken en gelijk iemand de grens wilt wijzen zegt meer over jezelf dan over mij. Weet je wat zoek een psychiater op want dat is blijkbaar wat je nodig heb. Ik zou jou zo graag de grond in willen timmeren, maar je bent het niet waar om mijn handen aan je vuil te maken! Mensen zoals jou die niet kunnen wennen aan het feit dat wij buitenlanders hier in nederland wonen en blijven die verdienen het om hard aangepakt te worden!! Dus rot lekker zelf op!! Vuile vieze tering racist dat je bent! Wat doe je uberhaupt op deze site dan moet jij niet gaan stemmen op PVV rot toch op joh. als je voor me neus stond zou ik je zo een schop onder je reet willen geven dat je weg vliegt en mijn Marokkaanse schop nooit zal vergeten! Zemmel

  10. moena
    24 februari 2010 om 02:18 uur.

    Peter jou houdt ook niemand tegen als je marokannen hier zat bent, verhuis lekker naar Canada neem een schotel in je tuin dan kan je je pvv Partij Voor Varkensgriep op RTL4 ontvangen, een schotel hebben die Nederlanders daar allemaal in Canada niks op tegen hoor. Toen de moffen met hun tankwagens Nederland binnen vielen, stonden jouw soort allemaal als mietjes op het stoep geen één had ballen of lef om één steen naar die moffen te gooien en nu heb je lef om over marokannen te ouwehoeren,zeker 60 jaar of oeps 60 therapie lessen gehad om moed te verzamelen.Één ding moet je weten Peter mijn Ooms, Neven,vader, broer die op zijn 26 van 7 hoog viel en opslag dood was hij zou nu 58 jaar zijn, mijn famillie heeft aan de opbouw van Nederland geholpen. We gaan nergens Peter verwerk het we blijven hier . vrede en respect voor iedereen die voor vrede is.

  11. peter = de naam
    25 februari 2010 om 02:13 uur.

    @NAF. Ga eerst eens goed begrijpend lezen voordat je reageert. Ik heb het woordje ‘moet” verhuizen niet gebrukt. Dus graag correct weergeven in je reactie!! Verder zegt de hele giftige woordenstroom die je uit je toetsenbord braakt, genoeg over jouw intolerante houding. En je gebrek aan vermogen tot kritiek en zelfinzicht.

  12. Naf
    25 februari 2010 om 08:46 uur.

    @ Mouna

    Hoi Mouna ach die Peter is gestoord altijd negatief over marokkanen en islamieten. Jallah ik en jou tegen hem nweriw bebeh elkelb..lehmar lagoer.. Nou meid ik spreek je later wel. Thx voor je medewerking richting die racist Peter…. wahhahaha hij is echt zielig…

    Gr naf

  13. moena
    26 februari 2010 om 01:55 uur.

    zo moet het naf wij zijn één, zolang wij elkaar niet discrimineren, éénheid gaan vormen zoals toen heel che3b uit alle delen van marokko zuiden,oosten,noorden of westen sahra ging bevrijden fel masira el gedra sommige gingen zelfs tevoet dus geen onderscheid maken zullen we heel wat bereiken. peace meid

  14. Naf
    26 februari 2010 om 12:52 uur.

    @PETER

    Precies Peter je haalt de woorden uit me mond. Dat zijn nou echt de woorden die ik zocht en die ook precies op jou slaan. Als er iemand een intolerante houding heeft ben jij dat wel op deze site altijd negatief zijn over marokkanen en islamieten wat dacht je dat ik hooi eet of zo. Ik merk aan jou dat je lastig en alleen negatief bent over marokkanen of islamieten of alles wat met de islam te maken heeft. Als jij je niet kan aanpassen in deze samenleving tussen de marokkanen en islamieten moet je gewoon je biezen pakken en opkankeren en zo ver mogelijk ook. En niet continu negatief zijn over alles wat met de islam te maken heeft. En als je het over kritiek en zelf inzicht wil hebben begin dan bij jezelf en verbeter de wereld. Volgens mij lijdt jij aan een psychische stoornis je hoeft maar het woord marokkanen of islamieten te horen en je reageerd altijd negatief. Sluit je aan bij de PVV want zulke mensen als jou zullen toch nooit an de macht komen. Ik wil je alleen meegeven dat het zonde is van je energie want wij zijn toch in de meerderheid en PVV zal nooit aan de macht komen! Aan jou reactie is te lezen dat je marokkanen continu hekelt en het is duidelijk dat je iets tegen marokkanen heb. Ik ben een trotse marokkaan en ik laat me niet van mijn plaats wegjagen ik zet geen stap opzij dus kom maar op dan ben je lang niet jarig!! Zulke mensen als jou zijn echt triest en meer ook niet. Je bent gewoon zielig altijd van die zielige en negatieve berichten over marokkanen plaatsen. Jongen is er wat mis gegaan in je jeugd of hoop je ooit toch een islamiet te worden!! En wil je het stiekem niet toegeven. Het is zonde van mijn tijd om je ogen eens goed te openen maar aangezien ik graag mensen help doe ik het graag gezien je oogkleppen op heb en een bekrompen mentaliteit heb over marokkanen en islamieten. Ga toch een leven zoeken man. Je wilt wel dat mensen integreren maar accepteren ho maar. Weet je wat je van mij kan krijgen me middelvinger op zn marokkaanse die ik het liefst zo ver mogelijk in je REET wil douwen vieze vuile racist dat je bent. Wat denk je nou dat marokkanen dom zijn en niks door hebben of zo. Wij zijn al helemaal geen domme volk en jij bent net als die PVV ers zonder verstand en niks weten over een bepaalde cultuur en continu negatief kan zijn volgens mij lijdt je dan echt aan psychische stoornis misschien heb je bordeline. Jij bent degene hier die last heeft van stemmingswisselingen misschien moet je toch maar een psychiater opzoeken en leg hem uit wat je precies dwars zit. Ik neem van een afstand een conclusie gezien je altijd negatief bent volgens mij zit je in een depressie of heb je nooit je mening in het verleden kunnen geven dat je nu continu alleen negatieve meningen kan geven. Je kreeg waarschijnlijk nooit gelijk in je jeugd of opvoeding zo ken ik meer van die mensen die nooit een mening hadden en op late leeftijd ineens 180-graden de andere kant opdraaien en blijven hameren en niet eens op feiten maar ontwetendheid over cultuur en ontwetendheid over de islam. Dat is wat ik proef en weet en wat feiten zijn. Misschien zal je je eens moeten gaan verdiepen in onze cultuur en geloof dan haal je nog wat moois naar boven en woorden krijg je misschien antwoord op de vragen waar je nooit een antwoord op heb gehad. Begin die oogkleppen af te halen jongen want je bent echt dom bezig!! En nou oprotten aub!

  15. Naf
    26 februari 2010 om 01:03 uur.

    @Peter

    En wat betreft begrijpen lezen. Het feit dat je dat al zegt is voldoende en daaruit kan ik weten wat je ermee wilt zeggen. Het feit dat je dat al zegt zegt meer over jou als persoon hoe jij in elkaar zit. Die kut opmerkingen moet je aan je moeder geven en niet aan mij. Ik ben geen domme trien die zulke kut opmerkingen van jou niet kan plaatsen want kan ze goed plaatsen in de desbetreffende catagorie. Als je wil verhuizen niemand houdt je tegen tuurlijk houdt niemand me tegen of wilde je zeggen dat jij me wel zou tegen houden met andere woorden rot op ga het land uit. He jongen als er iemand moet oprotten ben jij het wel die niet in deze samenleving kan funcioneren blijkt uit jou negatiever reacties. En daarbij ik heb je niks gevraagd als ik strond roep moet je pas antwoorden ok voor het vervolg!! En nu oprotten lul je bent gewoon een vieze racist die niks begrijpt over andere culturen en denkt dat je het bent omdat je een nederlander bent probeer je marokkanen maar aan hun voeten te geven. Ik zuig niet uit me duim jongen dus probeer het maar eens bij de domme. Mij krijg je niet klein zulke mensen als jou boor ik eerst duizenden meters de gond in dat je dat maar weet. Ik ben een trotse MAROKKAAN ja verstaan of niet!! En trots hebben wij marokkanen als hoog in de vaandel zitten dat is iets wat jij niet kan begrijpen en vatten. Volgens mij ben je ooit goed gepest door marokkanen op school of zo. Wat zit je eigelijk dwars over marokkanen! Ga een leven zoeken en kom al helemaal niet in de buurt bij marokken want wij lusten mensen zoals jou graag rauw het liefst eet ik je levend op!! Maar helaas ik moet geen varkenspest hebben wat in je bloed leeft!!