MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

CDA wil allochtone crimineel aanpakken

23 februari 2010 | in Politiek | 8 Reacties

Het CDA wil dat allochtone jongeren die strafbare feiten begaan, bijvoorbeeld vrouwen uitmaken voor hoer en ze openlijk bedreigen, harder worden aangepakt. De partij zou graag zien dat de zogenoemde strafdienstplicht wordt ingevoerd, zei Tweede Kamerlid Sybrand van Haersma Buma maandag volgens Het Parool.

Bij de strafdienstplicht krijgen jongeren een straf opgelegd die ze na schooltijd moeten uitvoeren. In speciale opvoedinstituten moet hun, in een strakke structuur, worden bijgebracht hoe ze zich dienen te gedragen. Het CDA wil ervan af dat de straf voor jongeren zich nu vaak beperkt tot een taakstraf, zoals papierprikken. De partij vindt dat er ook sprake moet zijn van detentie.

Het pleidooi voor de hardere aanpak van criminele allochtone jongeren maakt onderdeel uit van een bredere visie op vraagstukken van integratie, die het CDA presenteerde.

Er zijn 8 reacties

  1. carif
    23 februari 2010 om 08:38 uur.

    lijkt mij de normaalste zaak want als gast en moslim zal ik mij altijd netjes gedragen.

  2. gewoon
    23 februari 2010 om 11:11 uur.

    Was het maar waar dat ze die vieze criminele die geen waarden toevoegen aan de samenleving op te pakken en op te sluiten. Maar vrees weer dat het een verkiezingsstunt betreft en voelt zich beconcurreerd door de zionist Wilders nepblond.

  3. Adil
    25 februari 2010 om 03:34 uur.

    Klopt….GEWOON slaat de spijker helemaal op zn kop!

    Ze voelen de bui inderdaad hangen en doen er nu een behoorlijke schep bovenop! Een paar maanden geleden bijvoorbeeld was het CDA toch wat “milder”om het zo maar eens te noemen.

    Dit biedt mij GELIJK de mogelijkheid om mijn vrienden, broeders en zusters, te vertellen dat ze MOETEN STEMMEN voor de aankomende verkiezingen want de PVV-stemmers staan ZEKER te trappelen om te stemmen. En wij kunnen er in ieder geval voor zorgen dat we met z’n alle GAAN STEMMEN.
    Doen we dat niet???…..Dan is het heel simpel.
    De prognoses zijn echt dessastreus te noemen als we kijken hoe de PVV er nu voor staat. Op deze manier krijgen wij straks wellicht te maken met een partij die van plan is, om een “kopvoddentaks” in te voeren. vinden jullie dat nou normaal NEE TOCH??? KOP= hoofd (maar dan voor dieren behalve
    een paard want dat is een “edel” dier) VODDEN = OUDDE stukken textiel!
    Nu ben ik geen psycholoog en heb weinig kaas gegeten inzake psychologie maar volgens mij heeft ie behoorlijk lang zitten prakiseren om deze vernederende “naam” te bedenken. Ould le 7ram.

    Een van de “kornuiten” (Fritsma) van monsieur Waterstofperoxide (JE MOEST EENS WETEN HOE SCHADELIJK DAT IS VOOR HET HET MILEU, EIGENLIJK MOETEN WIJ ALS BURGER DAAR EEN MAAR EENS EEN TAKS VOOR IN VOEREN) sprak gisteren eergisteren bij “flauw en pitteman” over een zeer gevaarlijke ideologie aldus Fritsma. In de veronderstelling dat die mislukte nerd gelijk heeft, let’s give hime the benefit of the doubt. Dus ga je dan maar een kopvoddentaks invoeren omdat hij bepaalde mensen ziet als een vervuiler??? Als peroxide aan de macht komt, zal hij waarschijnlijk gaan eisen dat je een “halve maan en ster” op je kleding hebt genaaid. Nu ben ik niet het type dat dingen opblaast maar hier riekt het wel naar
    Ik kan mij echt NIET voorstellen dat er ook maar partijen zijn die met deze levensgevaarlijke maniak te maken willen hebben. Want wat peroxide wil doet mij aan andere tijden denken in Nederland. Helaas zijn er autochtonen nederlanders die peroxide massaal volgen en steunen MAAR…. gelukkig zijn er ook VEEL autochtonen nederlanders die de “vervuilers” steunen door dik en dun. En als ik hoor wat voor warme en fijne dingen zij roepen over de” vervuilers”naaaaah echt waar…..DAAR RAAK IK DIEP VAN ONTROERD.

    OPROEP: Waa….ash gedi n’goulkoum? Li fih a NEFS i’mshi i’sawat!
    Li ina ila b9ina 3la hed el 7ala ou ma derna walou prrrrr. Berdi ya berdi
    Dikse3 ghi n’hazou el 9ash djelna ou n’gwiw el bled 7sen. Weli hada SIROU ou dirou stemmen kima douk le7asa djel partij voor varkens! Loukan b9at 3lihoum hedouk, loukan jraw 3lina ch7aaaaaaaal HEDI!

    Voor degene die me niet begrepen hebben hier boven, ga alsjeblieft stemmen
    en voor degene die zoiets heeft van: yeah right……ga vooral lekker chillen!

    Salam allemaal ou Allahi heni koum!

    Adios 🙂

  4. Adil
    25 februari 2010 om 04:17 uur.

    Ow ja……

    Toen hij miezerige woorden gebruikte als “kop” en “vodden” moest hij het woordje belasting ook maar veranderen want anders zou het wel heel gaar zijn. Ach, zoveel synoniemen zijn er niet voor het woord belasting. De keuze was dan ook snel gemaakt.

    Het meest trieste is eigenlijk dat peroxide z’n voorouders verloochent door het geloof van de “vervuilers”aan te vallen. Z’n opa komt namelijk uit Indonesie!
    240 miljoen inw 86% = vervuilers 8% = christen 6% = Hindoe samen met de boedhisten!!! GOEIEMORGEN, DAT ZIJN EEN MILJOENEN ” VUILE SCHENEN” WAAR JE TEGEN AAN TRAPT EN NOG JE EIGEN SOORT OOK???

    Jawel lieve mensen, kunnen jullie je voorstellen wat voor een lage collaborateur dat is? Nu heb je “arme” schapen als Efshan Elian en Hirsi Ali die tot op de dag van vandaag nog steeds de kostbare lucht vervuilen door troep te roepen over bepaalde zaken. Misschien zijn ze vroeger in hun eigen land wel aangepakt . Dat weet ik niet, ik was er in ieder geval NIET bij! Maar de reden van peroxide is heel anders en dat is uitermate gevaarlijk!

    http://www.nu.nl/algemeen/2073645/wilders-haar-moet-afkomst-verhullen.html

    http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/09/geniale_jeugdfoto_scheert_wild.html

    2e link is goed te zien hoe zijn haar van nature is, alleen dan jonger.

    Wat ben ik toch trots op mijn mooie pikzwarte haar li 3tani rabi. Prrrrrr 3lih collaborateur, zelfs Elvis Presley verfde z’n haar zwart.

    Salam en adios

  5. hahahhaha
    26 februari 2010 om 08:34 uur.

    onzin

  6. moena
    28 februari 2010 om 02:34 uur.

    De ene is een crimineel de ander de ergste oplichter voor mij is dit het zelfde en willen ze de spotlights op kleine kruimeldieven werpen zogenaamd de Marokannen hoewel ik het ook niet goed wel praten, ik bedoel die bouw fraude, die bank directeuren die miljoenen verdien en dan die dikke bonussen en provisies boven op, de beide partners maar keihard werken voor de hypotheek die door de hoge rente haast niet te betalen is, de gevolgen van dit is dat de moeders die hun kinderen amper meemaken maar de crech. Waar gaat het heen als de crech leidster de babys die ineens gaan kruipen of lopen moeten opnemen zodat de moeders thuis dit kunnen bekijken waar gaat het heen de kosten schieten alleen om hoog

  7. Henk el Makloufhi
    28 februari 2010 om 03:45 uur.

    Wie niet gaat stemmen terwijl hij gerechtigd is dit te doen maakt zich schuldig aan verkrachting van de grondbeginselen van een de democratische rechstsstaat.
    Je legt je eigen ook gelijk voor 4 jaar het zwijgen op,want wie niet stemt dient te zwijgen,je verspeelt je rechten door thuis te blijven!!!!!!!

  8. Henk el Makloufhi
    28 februari 2010 om 03:47 uur.

    PVV-aanhang bedreigt winkeliers Almere ALMERE – Een aantal jongeren in Almere, die zich de ‘voorlopers van de stadscommando’s van Wilders’ noemt, heeft een groep winkeliers in Almere bedreigd.

    Dat schrijft de website Almere Vandaag. Volgens Cor Valies, kandidaat-raadslid van de NDP en eigenaar van een kledingzaak, stonden vier blanke jongens in de winkel van een collega met de mededeling dat de posters van de Nationaal Democratische Partij (NDP) weg moesten, anders zouden ze ‘de tent kort en klein slaan’. Valies zou zelf gebeld zijn dat hij de posters weg moest halen, anders zou er een steen door zijn ruit gaan. De bedreigers deelden hem mee dat Almere voortaan een PVV-bolwerk is.

    De winkeliers hebben, na twee dagen van fysieke bedreigingen, besloten de verkiezingsposters van de NDP van de winkelruiten te halen.

    Volgens de website gaat Valies aangifte doen van bedreiging.

    Henk zegt:

    Hier heb je de reden om te gaan stemmen!!!!!!
    Moet dit onze toekomst zijn!!!!!!!
    Deden de “bruinhemden “dit ook niet in de dertiger jaren in Duitsland!!!!!!!!
    Hoe blind zijn we met zijn allen!!!!!