MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

De opkomst van prostitutie in Marokko

18 maart 2010 | in Marokko | 12 Reacties

marokkoSteeds meer meiden in Marokko zien in prostitutie een manier om wat bij te verdienen, ook studentes. Zij zien zichzelf niet als prostituees. ‘Ik weiger mijzelf dat etiket op te plakken. Ik ben serieus bezig met mijn studie. Mannen pik ik alleen op als ik daar zin in heb.’

We spraken om 18.00 uur af voor het Kenzi hotel in Marrakech. Opeens komt er een grijze golf 5 aanscheuren en parkeert strak in het parkeervak. De paar mensen die voor het hotel staan draaien hun hoofden naar de auto. Er stapt een jonge meid met lang stijl zwart haar uit. Heel elegant op d’r hakken loopt ze richting het hotel. Samira? ‘Ja, ik ben Samira’, antwoordt ze op mijn vraag en we lopen het hotel binnen waar we een drankje nuttigen.

Samira Haddouch (23) is geboren en getogen in Marrakech. Ze studeert rechten en wil graag advocate worden. Op het eerste oog niks bijzonders, behalve dan misschien die splinternieuwe auto. ‘Daar heb ik hard voor gewerkt’, zegt ze glimlachend. Samira heeft sinds 2 jaar een lucratief bijbaantje. ‘Als ik wil verdien ik 500 tot 1000 € per week.’

Samira is zoals steeds meer meiden in Marokko een hoer. Al zal ze zichzelf nooit zo noemen. ‘Ik weiger mijzelf dat etiket op te plakken. Ik ben serieus bezig met mijn studie. Mannen pik ik alleen op als ik daar zin in heb.’ Hoe wil je het dan noemen wat je doet? ‘Ik verwen mannen en word daar voor betaald. Het is geen liefde, dus kost het je geld.’

Samira doet voor Marokkaanse begrippen ook iets wat steeds minder uitzonderlijk wordt. Het aantal vrouwen dat zich voor seks laat betalen, neemt zo toe dat de Marokkaanse vrouwenorganisatie Ligue Démocratique des Droits des Femmes (LDDF) spreekt van een groot probleem

Het gehele artikel is hier verder te lezen.

Er zijn 12 reacties

  1. Naf
    18 maart 2010 om 10:41 uur.

    Marokko is 2e tailand geworden met al die hoeren daar. En het ergste is ze zijn nog goedkoop ook. Ik begrijp niet dat men zo laag kan vallen. En al die ziektes alsof ze het nog eens ook zo veilig doen. Het sterft daar van de HIV en die europese mannen genieten er net zo hard van. Ik heb verhalen gehoord dat ik denk dat het er behoorlijk stikt van de ziektes daar. Smerig en heb er geen woorden voor. Het wordt tijd om Marokko op te schonen. Lekheb djel a sah. tfoe 3alikoem!

  2. carif
    18 maart 2010 om 01:26 uur.

    Triest

  3. die ene
    18 maart 2010 om 04:11 uur.

    Het is opkomst van PROSTITUTIE geen prostituee

  4. gewoon
    19 maart 2010 om 12:26 uur.

    laat maar de koning dat maar oplossen
    of is hij met andere dingen bezig?!

  5. hassan
    19 maart 2010 om 09:44 uur.

    Wat een onzin Marokko is altijd al een land met veel prostitutie geweest.
    Het verschil is dat het nu openbaar gebeurt.
    Waar armoeden heerst, is er ook prostittutie.
    Er vliegt ook regelmatig een prive vliegtuig vol met hoertjes richting Dubai.
    Nachtclubs in nederland duitsland ,Frankkrijk enz. zitten volo met Marokkaanse meiden, dit probleem is niet sinds gisteren hoor.
    Veel mensen hebben zich er blind voor gehouden.

  6. moena
    19 maart 2010 om 11:24 uur.

    Welkom vrijheid, waarom begrijpen Marokannen die zowel hier als ginder het woord Vrijheid niet, waarom je vrijheid gebruiken als Negatief ipv Positief,waarom je vrijheid gebruiken om crimineel te worden en in een dure auto te rijden en Waarom een hoer worden, je zelf verkopen aan gore vieze mannen alleen maar om in een nieuwe auto te rijden wat is er mis met een auto met een bouw jaar van ’98 als ie me maar van me werk naar huis rijd en me boodschap mee doe, ik zou hier met trots in rijden al is de ene deur blauw en ander groen kan me echt geen …..schelen.dit is het resultaat van mensen die imaan (geloof) verlaat dan neemt chijtaan je over en hij doet het met plezier. O ja il laahie lijd de marokaan naar het goede.

  7. TITWANI
    20 maart 2010 om 12:40 uur.

    Openlijk 3isyaan naar Allah swt kan nooit ongestraft blijven, de kunst is om Allah swt overal en altijd te vrezen. Wat anderen doen, Allah zal hun daarvoor afrekenen. De marokkaanse volk wordt al bestraft door Allah, het komt in de toekomst alleen maar nog meer voor, let maar op mijn woord.

    We hebben gezien wat de noodweer heeft gedaan in MArokko, GA nu naar MArokko ajb en bekijk het met je eigen ogen. Heel veel mesne zijn gestorven op aller kei manieren. Sommige die het kunnen, ontvluchten Marokko op dit moment. Nogmaals heel veel Marokkaanen vonden de dood en heel veel huizen zijn ingestort. Je hoort de Marokkaanse tv er met geen woord over praten.Maar hun uiteindelijk jaza2 komt op zijn tijd.

  8. moena
    20 maart 2010 om 02:55 uur.

    Gewoon wat heeft Konning hier now mee te maken, ja hij is met ander dingen bezig zie je niet hoeveel hij in die land investeerd,vergeet niet dat marokko 14 keer groter is dan Nederland het is net of je in zand plast en die klote che3b helpt ook niet echt mee, tenminste wat ze kunnen doen een beetje vrijwillig werk doen bv die ZWARTE plastik tasjes op rapen je zit ze zelfs uit het vliegtuig oké ik overdrijf ik dacht eerst dat het zwarte bloemen/tulpen waren hahahahihihi. hij heeft zoveel jem3ejaat en djoor voor elfataat opgezet zoveel verenigingen zowel voor jongen en meisjes helemaal gratjes opleiding kunnen ze hier volgen van naailes tot computer,maar zo als je ziet marokaan blijft een marokaan hier of daar allemaal hetzelfde willen allemaal snel groot geld maken en van kijk hier ben ik. niet allemaal weer natuurlijk

  9. Fouad
    21 maart 2010 om 03:48 uur.

    Dit is niet bepaald iets om trots op te zijn.

  10. wasim
    21 maart 2010 om 09:20 uur.

    ewa jah blijft nu eenmaal problematische

  11. ravinder
    21 maart 2010 om 10:06 uur.

    tja, het is het oudste beroep aller tijden hoor je vaak. in dit geval kan je iig nog stellen dat ze vrij zijn om een keuze te maken. mijn keuze zou het niet zijn… maarja, als zij daarmee kan leven en niemand tot last is: prima.

  12. Barbare
    22 maart 2010 om 12:44 uur.

    Dit Gaat te ver Man, Ik wist wel dat er zulk dingen gaande zijn in Marokko,Weet je jullie moeten er geen deel uit maken van zulke dingen laat het gaan het zijn hun keuze’s en die koning dat noem je geen koning.

    En Allah (SWT) is hier niet voor niets het is tussen hun en allah swt, wij kunnen alleen praten en stoer doen maar voeren niks uit.

    Dus laat het over aan de machtige en wij als mieren die elkaar maar in de weg zitten, Laat ons denken en streven naar de juiste doelen in onze leven die nog inhallah gaat komen.

    Zrg voor je vrouw/man en kinderen en natuurlijk je ouders zolang zij elhdmllh goed leven wat kan een ander mens jou dan nog schelen?.

    En over dit verhaal dat ze geen hoer is, Nou wat noem je dat dan een simpel Bijbaantje??? of een baan bijde Lidl of zo ? pfff het is niet alleen wat ze doen maar ook hoe ze zich noemen en dat maakt de titel van het verhaal zo grapig dat iedereen het wel wilt gaan lezen..Nogmaal laat het rusten en wat betreft het word erger wie zegt dat deze wereld nog bestaat??

    Alikoem selaam.