MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen naar Zeeland voor herdenking

05 mei 2010 | in Maatschappij | 13 Reacties

BevrijdingVijftig Marokkaanse vaders en zonen uit de Haagse wijk Transvaal herdenkten dinsdag de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog in Zeeland. Daar liggen negentien Marokkaanse soldaten begraven.

De vaders en zonen gaan naar het Franse oorlogskerkhof in de Zeeuwse plaats Kapelle-Biezelingen. De Marokkaanse soldaten die daar liggen, hielpen de Fransen bij de verdediging tegen de Duitse invasie.

De vijftig Marokkanen die naar de herdenking zijn gegaan, zijn aangesloten bij Stichting De Ontmoeting. Deze stichting zet zich in voor de leefbaarheid in de Haagse wijk Transvaal. Zo meldt Westonline.

Er zijn 13 reacties

  1. Aya
    05 mei 2010 om 10:28 uur.

    Klasse! Zo hoort het!

  2. gewoon
    05 mei 2010 om 12:12 uur.

    Al ga je je zelf daar begraven, deze mensen zijn toch niet onder de indruk

    Dus kijk maar wat je hiermee wilt bereiken

    De leefbaarheid kan je hiermee niet oplossen
    De enige oplossing is terug naar onze geloof, daar zitten alle ingrediënten hoe onze leven vorm kunnen geven
    Hoe wij onze kinderen kunnen opvoeden ( overlast terugbrengen)
    En dat er respect moet zijn naar andere gelovige (voorbeeld de joodse buurman en de profeet vzmh )
    En dat leefbaarheid een onderdeel uitmaakt van onze dagelijkse leven

    Daarmee hebben we veel gewonnen
    Die “ontmoeting” komt van zelf wel daar hoef men geen vereniging of stichting voor op te richten, dat is al 14 eeuw gelden door onze profeet vrede zij met hem al opgericht.
    Tenzij men subsidies wil genereren maar dat is weer in strijd met onze gedachtegoed ( diefstal)

    Salem

  3. kano
    05 mei 2010 om 06:22 uur.

    Waarom staat deze nieuws niet op de Telegraaf? Waarom wel altijd de negetieve nieuws over ons?

  4. Henk el Makhloufi
    06 mei 2010 om 01:13 uur.

    Kano, positief nieuws is geen nieuws!!!!!!

  5. layla
    07 mei 2010 om 12:12 uur.

    Henk El Makhloufi

    En het is ook zo dat de ongelovige hun eigen graaf graven.

    WALA YACH3OROUN.

  6. Rifi
    08 mei 2010 om 04:03 uur.

    Deze soldaten hebben voor Frankrijk gevochten, niet voor thuisland Marokko.
    Scheelt weer heel veel genaraties Marokkanen in La France.

  7. Azdine
    09 mei 2010 om 05:42 uur.

    Even ontleden hoor.
    Dus onze moslimbroeders zijn gesneuveld in de strijd tegen de duitser die Joden wilden uitmoorden. En diezelfde joden doen vandaag de dag hetzelfde met moslims.
    Hmmm, sneu hoor.
    Vraag me ook af als moslimzijnde, wie herdenk ik 4 mei en wat vier ik 5 mei.
    Welke bevrijdign? volgens mij worden mijn broeders en zusters nog steeds onderdrukt, mede door het land dat bevrijding viert. Als moslim ben ik dus nog niet vrij en heb ik dus niets te vieren.

    groet,

    Azdine

  8. titwani
    10 mei 2010 om 10:51 uur.

    Goed gezegd van Azdine..

    Klasse reactie van Gewoon…

    Nix te voegen aan de reactie van de beide broeders

  9. moena
    10 mei 2010 om 11:24 uur.

    maar Zidan probeer twee dingen uit elkaar te halen, die arme joden die in de tweede wereld zijn vergast enz staan los van de zionisten in Israel die de palestijnen bezetten, beide praktijken is onmenselijk, maar ik begrijp je punt.

  10. Opa
    11 mei 2010 om 12:08 uur.

    Ik ben het helemaal met Azdane.

    Ik kan het mischien mis hebben maar ik twijfel of de duitsers ook echt de joden vergast hebben of niet.
    het kan ook zyn dat maar een trukje van de joden was om ze zielig te vinden en zo eigen land te stichten.
    AZIDENE VERGEET EEN DING NIET EEN JOOD KAN GEEN GENADE VRIEND.
    jij als moslim zynde hoop ik zal beter weten hoe een jood in elkaar steeket.
    bewijs is dat ze hun gelukt ieder jaar bevrijding vieren,(je moet ieder jaar medeleijding met ze hebben) tazz EN MIJN BROEDERS DAN.

  11. Henk el Makhloufi
    11 mei 2010 om 03:33 uur.

    Azdine, op 4 mei herdenken we allen die tijdens en na 2e Wo zijn omgekomen in de strijd voor de vrijheid.
    Dan gaat de vlag halfstok ten teken van rouw en staan we 2 minuten stil bij hen.
    Op 5 mei vieren we feest voor het aantal moffen wat we afgeknald in de 2e WO dan gaat de vlaggen in top en krijgen we een vrije dag

  12. peter = de naam
    12 mei 2010 om 12:32 uur.

    @OPA. een bezoekje aan Auschwitz kan je zeker de ogen doen openen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Auschwitz_(concentratiekamp)

    En anders dichterbij. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kamp_Westerbork.

    Laat nog eens weten hoe je het bezoek aan bv Westerbork hebt ervaren.

  13. kano
    13 mei 2010 om 07:51 uur.

    zes miljoen is een beetje te overdreven