MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Egypte opent grens Gazastrook

02 juni 2010 | in Maatschappij | 11 Reacties

Egypte opent tijdelijk de grens met de Gazastrook, een dag nadat Israël een hulpkonvooi heeft aangevallen dat op weg was naar het door Israël geblokkeerde Palestijns gebied.

Gouverneur Murad Muwafi van het Egyptisch gouvernement Noordelijke Sinaï zegt dat de grens bij Rafah meerdere dagen zal worden geopend, zodat hulpgoederen over land de Gazastrook in kunnen worden gebracht. De opening van de grens moet „het lijden van onze Palestijnse broeders na de Israëlische aanval verlichten”, aldus Muwafi.

Het ministerie van Binnenlandse Zaken van Hamas, dat de macht over de Gazastrook heeft, zei in een verklaring dat de grens bij Rafah dagelijks geopend zijn van 9.00 tot 19.00 uur lokale tijd. Hoe lang de grens open blijft, is niet duidelijk.

Egypte sloot de grens met de Gazastrook nadat de Palestijnse groepering Hamas in 2007 aan de macht kwam, een ontwikkeling die Kaïro niet toejuichte omdat Hamas banden heeft met het Moslimbroederschap, de verboden maar grootste oppositiegroep in Egypte. Sindsdien is de grens bij Rafah slechts sporadisch open geweest

Het gehele artikel is hier verder te lezen.

Er zijn 11 reacties

  1. peter = de naam
    02 juni 2010 om 02:31 uur.

    Het blijft ijzig stil hier op dit onderwerp.
    Zeker van onze Henk el ….welbekend deeltijd rascist en anti semiet zou je een reactie verwachten.!!!!

  2. peter = de naam
    03 juni 2010 om 02:31 uur.
  3. peter = de naam
    03 juni 2010 om 02:59 uur.
  4. peter = de naam
    03 juni 2010 om 03:19 uur.
  5. Henk el Makhloufi
    03 juni 2010 om 02:04 uur.

    rascist ???
    Triest voor een mislukking die beweerd te hebben gestudeerd en nog geen enkel begrip heeft van de woordkeuze of de inhoudelijke betekenis daarvan.
    Het is RACIST en voor jou info het is Fascist,vraag maar aan je familie toen die in de oorlog er deel aan namen.
    Vandaar je nagemaakte steun aan je z.g. vrienden
    Spijt van wat je familie deed in de oorlog ?

  6. kano
    03 juni 2010 om 07:32 uur.

    peter de naam

    die neppe bewijzen van je zijn het alleen maar de leugens die door de zionisten zijn gepubliseerd in die zionistische kranten natuurlijk, de wereld is nu wakker ze hebben het genoeg van die zionistische leugens, mensen zijn tegenwoordig niet dom en er zijn gelukkig tegenwoordig genoeg van die satteliete zenders waar men het betrouwbare nieuws kan vinden, GAZA is gewoon de grootste gevangenis ter wereld (GAZA-KAMP) en door wie is deze kamp opgericht????????????????? door de joden natuurijk die ook tijdens de tweede wereldoorlog in zulke kampen zaten

  7. moena
    03 juni 2010 om 10:37 uur.

    peter jij bent even ziellig als die zogenaamde arab van Naf zo blind aan beide ogen terwijl je overal tweede bril gratis kan krijgen hahhaha succes met jullie haat .

  8. Belg
    07 juni 2010 om 04:34 uur.

    Zeg, wat is me dit hier! Jullie nederlands trekt op niets! Misschien moeten jullie maar eens een basiscursus nederlands volgen, dat zou erg leuk zijn voor mensen die zich sociaal in de maatschappij willen gedragen. Danku wel!
    In ieder geval,… Gaza is inderdaad geen pretzone! En ja, de joden streven nog steeds naar hun eigen staat, waarom hen dat ontnemen? Wat een geschiedenis, die mogen we zeker niet vergeten…

  9. Henk el Makhloufi
    07 juni 2010 om 07:17 uur.

    Belg,
    Welke geschiedenis ?
    Dat het joodse volk 40 jaar lang achter hun “leider Mozes”aanliepen door de woestijn op zoek naar het “beloofde land” en dan uitkomen in het enigste stuk land waar geen olie zit!!!!
    Misschien hebben ze daarom nog steeds de pest in en reageren ze zich af op het onderdrukte Palestijnse volk!!!!
    Even ter informatie:
    Zeg, Wat is dit hier!
    Het gebruik van de Nederlandse taal door jullie lijkt op niets!
    Misschien moeten jullie maar eens een cursus Nederlands ( NT 2)gaan volgen.
    Dat zou erg leuk zijn voor mensen die zich sociaal in de maatschappij willen gedragen. ( dus dat doen ze niet,bedoel je !!!)
    Dank U wel! ( waarvoor??)
    In ieder geval,… Gaza is inderdaad geen pretzone!
    ( Nee, meer een militair oefenterrein voor de Israëli en de VS)
    En ja, de joden streven nog steeds naar hun eigen staat, waarom hen dat ontnemen? Ja waarom niet ?
    “ze streven ??
    Volgens mij hebben ze hem al , en stelen ze nu nog steeds land van anderen
    Wat een geschiedenis, die mogen we zeker niet vergeten…
    Welke geschiedenis ??????

  10. kano
    10 juni 2010 om 05:47 uur.

    De grote zionist de president van Egypte Moubarak moet eerst afgeslacht worden want hij deed ook mee met de blokade van Gaza door de grens tussen Egypte en Gasa (RAFAH) te sluiten en daardoor neemt hij deel aan grote misdaad van deze tijd waar veel wordt gesproken over mensenrechten en bla, bla bla

  11. Adil el Oujdi
    10 juni 2010 om 10:31 uur.

    Mijn goede vriend Henk el Makhloufi, i am back!