MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zege PVV klap in gezicht Marokkanen

11 juni 2010 | in Maatschappij | 28 Reacties

De winst van de PVV is een klap in het gezicht van Marokkaanse Nederlanders. Dat stelt het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders (SMN) donderdag in een reactie op de uitslag van de Tweede Kamerverkiezingen.

Het SMN zegt ,,geschokt” te zijn over de ,,dramatische winst” van de partij van Geert Wilders. De organisatie heeft veel reacties gekregen en merkt dat het de achterban veel pijn doet dat zo veel mensen hebben gestemd op de partij die in de toekomst van Nederland geen plaats meer ziet voor de islam, schrijft het Algemeen Dagblad.

Volgens SMN-voorzitter Farid Azarkan maakt de winst van de PVV Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos. ,,Het geeft hun een sluimerend gevoel van onbehagen en angst. Zij vragen zich af of ze nog wel deel mogen uitmaken van de Nederlandse samenleving, of hun buren en collega’s hen wel zien als medeburger van dit land, of er voor hen en hun kinderen hier nog wel een veilige toekomst is weggelegd”, zegt de voorzitter in het AD. Azarkan benadrukt echter dat niet moet worden vergeten dat de meeste Nederlanders niet op de PVV hebben gestemd.

Er zijn 28 reacties

  1. grymonprez
    11 juni 2010 om 03:53 uur.

    Ikzelf woon in Thailand en moet ieder jaar een visum kopen en daarbij bewijzen hoeveel inkomen of geld ik heb op een Thaise bank omdat visum te krijgen.Ik ben 65 j+.
    Den islam is gekomen (in Euopa) zonder geld en maken dan nog amok erbij.
    Wie heeft ze laten komen en laten blijven (die vorige ministers).
    En brutaal dat ze zijn;als er eentje wordt opgepakt staan ze met 20 a 50 aan het politie bureel.
    Het is leuk geworden in W.europa,wij betalen onze boete en zij gooien de ruiten in van het politiestation.
    Hier in Thailand moet een blanke zelfs meer betalen dan een Thai wanneer hij een boete krijgt; waarom doen ze dat niet In Europa.

    hoogachtend

  2. Naf
    11 juni 2010 om 10:35 uur.

    ach man waar maak jij je nou druk over. Als Wilders over de lijn gaat wordt ie toch afgemaakt door een of ander gek. Er zal hoogstwaarschijnlijk niks veranderd worden, wat gaat hij doen, wat kan hij maken. NIKS!! Vraag me af waarom marokkanen zich er zo druk over maken! Hij komt toch nooit aan de macht, want in de sharia is het verboden te stemmen, dus radicalen hebben schijt of het een politicus is of niet. Hij is een jood en neemt het voor de joden op. En wordt gesponserd door joden. En als het zo ver is dat de hel uitbreekt in nederland. Dan zullen we ze toch een poepje van eigen deeg laten ruiken

    P = Parij
    V= Verbitterde
    V= Varkens

    wahahahahahahahahahahahahaHAHAHAHAHAHAHAAHAAAA

  3. Naf
    11 juni 2010 om 10:38 uur.

    PVV = PARIJ VERBITTERDE VARKENS

    ( DIE HUN EIGEN SHIT ETEN) EN ZULLEN ETEN ALS DE HEL UITBREEKT LATEN WE DE ECHTE VARKENS SCHIJTEN, EN GEVEN WE WILDERS ZIJN LIEVELINGSMAALTIJD EN DAN IS ER WEER VREDE OP AARDE… TOCH…

  4. hassanhasson
    11 juni 2010 om 12:15 uur.

    Te getrokken, islamitisch zuil in Nederland is al lange tijd een feitelijke gegeven.
    Met de gasten van pvv moeten we in een discussie gaan en moeten we hun loyaliteit aan dit ter discussie stellen. Valt met die haters nog te praten dan praten we verder. Niet, dan moeten we ermee kappen en zij kunnen de tering en allerlei geslachtsziektes krijgen en volkomen negeren en niet vergeten.
    Het gaat hier om een ander half miljoen die op de gekke Geert stemmen, een minderheid dus……

  5. carif
    11 juni 2010 om 01:23 uur.

    Het word tijd om goed na te denken om een toekomst in het land waar je ouders vandaan komen. Wordt het nou eens duidelijk dat je hier ongewenst bent in dit land.ik persoonlijk ben al bezig om terug te gaan hoop zo snel mogelijk is niks beters daan je eigen land je moet gewoon die uitdaging aan gaan.succes komt vanzelf incha alah.

  6. elja
    11 juni 2010 om 06:59 uur.

    goedemorgen heer azarkan,
    aub heb het voortaan over uw zelf niet over mij mijn vrouw vrienden etc voor mij is het geen klap in het gezicht, ook was dat het geval hoef niet hele nederland het te weten, slechte worden keuz (verdrietig en boos) kom op toch maak van ons geen zielige bange volkje.
    wat zullen die wilders stemmers hier van genieten….
    aftreden en plaats maken voor een andere..

  7. ameghnas
    11 juni 2010 om 07:11 uur.

    Mij werd niks gevraagd. En ik voelde geen klap in mn gezicht

  8. ippie
    11 juni 2010 om 07:55 uur.

    ik voel me echt niet minder dan een andere nederlander,

    laat deze man a.u.b niet mij vertegenwoordigen. Deze subsidie vanger moet voor zichzelf praten en niet namens de marokkaanse gemeenschap.

  9. nam
    12 juni 2010 om 10:40 uur.

    Nou meneer Azrkan,
    Je ligt al jaren aande subsidie kraan, ….
    de enige wat u tot nu toe doet is..is onzin uitkramen…
    veel mensen zijn de terreur van de etterbakken meer dan zat…..
    wat mij betreft het werd tijd en hoop dat hier wat gaat gebeuren op het gebied van veiligheid etc….

  10. Henk el Makhloufi
    12 juni 2010 om 11:28 uur.

    Beste mensen.
    Het krijgen van 1,5 miljoen stemmen wil dus zeggendhij er 8,5 mijoen NIET heeft gehad.
    Het krijgen van 23 zetels betekent dat hij er dus –127– NIET heeft.
    Zijn betrouwbaarheid als LEIDER van een BEWEGING is gelijk al gebleken de dag na de uitslag.
    Op de avond dat hij onderweg was naar zijn WATERLOO stond hij op de TV in het programma van RTL ( Rechtse Televisie Lullen) te oreren(mastruberen) dat de AOW een breekpunt was en dat daar niet over onderhandeld kon worden.
    Op bladzijde 23 van zijn programma staat in vette letters dat de AOW leeftijd 65 jaar blijft.
    Nog geen 16 uur later geeft hij aan dat de AOW leeftijd BESPREEKBAAR is en voor hem geen breekpunt meer.
    Een staaltje van ongelooflijke keizersbedrog waar “ome Adolf” nog van had kunnen leren.
    De meeste stemmen heeft hij gekregen in zijn “eigen land”Limburg. Men heeft het altijd aldaar over dat prachtige dialect,maar in werkelijkheid is het gewoon een spraakgebrek.
    Men geeft daar kaasraspen aan blinden en zeggen dan dat dit het verkiezingsprogramma van ‘ome Geert “is,.
    Wat deze mensen dus tot bloedende vingers toe trachten te lezen,waarna ze geen stempotlood meer kunnen vast houden en hun stembiljet voor volmacht moeten wegdoen en zijn maatjes de stem uitbrengen. Maar ze weten wel voor WIE ze hebben gestemd maar nog niet WAAROP ze hebben gestemd,en nog minder WAARVOOR ze hebben gestemd.
    Ook als er een coalitie komt met de VVD en CDA zal hij zelf al nooit minister kunnen worden.
    Dit figuur zal internationaal nooit worden geaccepteerd.
    Daaraast zal Brinkman dan onmiddellijk trachten de resterende poten onder zijn stoel vandaan te zagen.
    Dit om de Beweging om te buigen tot een DEMOCRATISCH DISCRIMINERENDE partij waar mensen op hun ETNICHE afkomst zullen worden beoordeeld en niet op hun kunnen ( uitzending K&B vrijdag 11 juni).
    Hij zal worden gesteund door de Jongeren afdeling van de PVV beweging.
    Maar als we de geschiedenis boeken inzien was de NSB toch ook een bewegingen en richtte ook een jeugdafdeling op in 1934,de Nationale Jeugd Storm!!!
    Opvallend is verder ook dat veel stemmen zijn uitgebracht op deze shitzooi in witte wijken.
    In het Brabants Son en Bruegel waar geen enkele allochtoon woont stemde zelfs 55,5 % voor Gekke Geert.
    Waarom ?
    Veel inwoners zijn in de middelbare leeftijd en de belofte van de AOW leeftijd was voor hen baanbrekend.
    Daar zijn ze dus nog geen 24 uur na het uitbrengen van hun stem dus nu achter.
    Veel twijfelende “CHRISYTEN” hebben op hem gestemd vanweg het feit dat ze de Islam als een bedreiging zien en Gekke Geert beloofde een eind te maken aan de groei en aanwezigheid in Nederland daarvan.
    Het vreemde is dat Brinkman in de uitzending van B & K vasthield aan de standpunten en dat Gekke Geert ineens stelde dat ALLES bespreekbaar was als hij maar kon gaan regeren.
    Hte is dus gewoon een hele grote huichelachtige troep die alleen maar uit is op onbestuurbaarheid,verdeelheiden haatzaaierij in het land.
    Een land als Nederland wat is opgebouwd ,al sedert de middeleeuwen,met en door immigranten en het zaken doen met de andere landen wil nu zijn grenzen sluiten voor hen die het land hebben grootgemaakt ????

  11. TITWANI
    13 juni 2010 om 10:04 uur.

    Ik ben het eens met Al Makhloufi,

    Hoeze zege? Hij heeft maar 24 zetels d8 ik, Sda3, herrie, el fitna, en dat allemaal voor miezirge 24 zetels. Had dan beter niet kunnen meedoen? Scheeld sda3 de rass.

    Je bent winnaar als je de best bnt, en niet als j e het beter dan vorig keer hebt gedaan.

    stel je voor Hongarije verliest 6-1 van NL, de volgende keer verliezen ze maar met 3-1. Maakt dat Hongarije opeens tot winnaar?

  12. Adil el Oujdi
    13 juni 2010 om 01:07 uur.

    Mijn goede vriend Henk el Makhloufi, wederom goed verwoord!
    Ik sluit mij bij Henk aan!.

    Salam

  13. Henk el Makhloufi
    14 juni 2010 om 12:09 uur.

    Salam mijn grote vriend en broeder Adil,
    Dank voor jou steun en ook van Titwani!!
    Maar mijn vriend waar was jij al deze tijd?

  14. moena
    14 juni 2010 om 07:58 uur.

    toch ben ik zeer teleurgesteld in het rechtvaardig,democratisch,begrijpelijk,vriendelijk en de menselijke Nederlander, ik ben nu wel anders gaan denken nu ik weet dat er 1 MILJOEN van een NEDERLANDSE ETNISCHE een rassen hater (antie moslim ) is, ik ben terughoudend nu, ik vrees in de toekomst voor burger rellen. Ik merk nu ook dat er zoveel misgun, haat en verbitterdheid is, we zien wel waar het naar toe gaat maar ik vrees niet veel positiefs. Job kohen vind ik een schat van een mens.

  15. gewoon
    14 juni 2010 om 09:15 uur.

    beste meneer grymonprez

    Volgens mij ben je een homo die jonge kindjes daar in Thailand zit te misbruiken.
    Blijf vooral daar, 1 stem minder voor Wilders.
    Maar een vraag?
    Wat weetje jij van de geschiedenis?? Moslims kwamen zonder geld!!!
    Laat me niet lachen, je bent gewoon een zielige gefrustreerde Nederlander die graag zijn frustraties in Thailand weet los te krijgen, want daar kan je je gang gaan met jongen kindjes.

    Inderdaad kwamen de moslims hierheen zonder geld, klopt dat de landen daar arm zijn.
    Maar wist je wel wie de boosdoeners zijn?
    De Europeanen. Die hebben tijdens de kolonisatie die landen leeg geroofd en terug gebracht naar nul.

    De moslims kwamen hier eerst om de duisters te verjagen tijdens de oorlog en weet niet hoeveel er zijn gesneuveld ( onder kolonisatie van Frankrijk, Spanje en Portugal)
    Daarna kwamen ze met een zogenaamd contract gastarbeiders hierheen om het land te herbouwen na de oorlog.
    Europa had toen niet gedacht, zullen wij deze arme helpen in hun eigen land of wij gaan samenwerken om in de hele wereld vrede, welzijn en welvaart te brengen, nee!!! zij hebben gezorgd dat in die landen na zogenaamde onafhankelijkheid daar regimes terugkwamen die het volk onderdrukte en nog steeds en geen vooruitgang kunnen boeken. En de hardwerkers hierheen gebracht om Europa te voorzien in hun welvaar/welzijn.
    Maar geloof me alles komt er een eind aan.
    Het Europese imperialisme nadert zijn einde.
    De moslims zullen wakker worden na een langen diepe slaap.
    Wat meneer Wilders nu gedaan heeft, is alleen maar goed. Want hij heeft de islam juist aangewakkerd en bespoedigd. ben overtuigd dat dit averechts gaat werken.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Imperialisme

    Maar meneer hou je lekker bezig daar in Thailand en niet te veel dom lullen

  16. Bruxellois
    14 juni 2010 om 11:45 uur.

    Moena prijs jezelf gelukkig in Vlaanderen was tot voor kort Vlaams Belang (anti-vreemdeling, anti-islam, anti-waals, anti-multiculturelaliteit……… ) 1 van de grootste partijen!!!! In provincie Antwerpen en vooral stad Antwerpen heeft die partij alle wijken, gemeentes ingepalmd sinds midden jaren 90, alleen dankzij de crisis in Belgie tussen de Vlaminge en Walen is er eindelijk verandering in het stemproces vd gemiddelde Vlaming en stemmen ze massaal op NVA, een andere zéér Vlaams Nationalistische Partij.

  17. tuut
    15 juni 2010 om 12:36 uur.

    ik ben toevallig op deze site terechtgekomen en jullie reacties gelezen en ik moet zeggen dat ik er van schrik hoe de meeste van jullie over ons denken als ik in een land woonde waar ik zo over de mensen dacht trok ik mijn conclusie en ging ik terug naar mijn vaderland …of houd alleen jullie uitkering je hier?????????????????

  18. moena
    15 juni 2010 om 07:39 uur.

    Menneer GREMONKEY, waarom trokken die europeannen/kolonisten masaal naar AMERIKA,ZUIDAFRIKA of de NEDERLANDERS naar Canada zeker omdat ze rijk waren wat een domme gelul,mensen als jij worden met dag dommer en weten opgegeven moment niet meer wat ze moeten kakkelen,kijk eerst naar je eigen scheven nek voor dat je naar een ander wijst.

  19. Bruxellois
    15 juni 2010 om 11:54 uur.

    Tuur aub hé, een paar reacties van woedende maghreb.nl-ers en jij scheert ineens een gemeenschap van 100 000’en over één kam? Lees eens de reacties op alle Nederlandse en Vlaamse Nieuwssites of forums en tel elke keer vooral het aantal leden en reacties, toch wel een enorme verschil met hier!!!!

  20. Karim
    16 juni 2010 om 08:15 uur.

    Ach hou eens je klep Farid Azarkan, ik word schijtziek van jou en jou SMN,…Ik voel me niet bedreigt door Wilders..en veel marokkanen die ik ken voelen zich ook niet bedreigt door de winst van PVV..Ik ben juist blij dat Wilders heeft gewonnen, kan hij eindelijk iets gaan veranderen aan het gedrag van marokkaanse tuig
    Mischien voel jij je bedreigt Farid Azarkan, omdat jou subsidiekraan dicht gaat door de winst van PVV

  21. Henk el Makhloufi
    16 juni 2010 om 09:43 uur.

    DEN HAAG РOprichter Ehsan Jami van het comit̩ voor ex-moslims werkt vanaf donderdag voor PVV-Tweede Kamerlid Hero Brinkman. Het vroegere gemeenteraadslid van de PvdA in Leidschendam-Voorburg wordt zijn rechterhand.

    PVV-leider Geert Wilders kondigde begin oktober vorig jaar aan dat Jami politiek actief zou worden bij de PVV. Jami ontbrak echter op de kandidatenlijst van de partij voor de Tweede Kamerverkiezingen. Jami gaf aan dat hij eerst zijn studie bedrijfskunde wilde afmaken.

    „Ehsan en ik kennen elkaar al jaren. We hebben besloten dat hij voor mij gaat werken”, zei Brinkman dinsdagavond. Welke portefeuille Brinkman krijgt, is nog niet bekend. De posten worden volgende week verdeeld.

    De in Iran opgegroeide Jami verwierf in 2007 landelijke bekendheid met een comité voor ex-moslims. Met Wilders schreef hij in september van dat jaar een opinieartikel waarin ze de profeet Mohammed vergeleken met Adolf Hilter. De PvdA zette Jami daarna uit de partij. Jami maakte in 2008 de film Interview met Mohammed waarin hij aandacht vroeg voor de grondrechten van moslims.

  22. marocci
    16 juni 2010 om 10:36 uur.

    hahaha klap in het gezicht ik spuug op zijn gezicht die CLOWN
    Nederland is op weg naar zijn afgang en de marokkanen zullen genieten.
    ze geven de marokkanen de schuld van alles ! wij marokkanen zullen altijd van ons land en geloof houden ten koste van alles. we zijn niet net als de nederlanders landverraders van de 2de wereldoorlog !!!!
    Zoals Maxima zei de nederlandse indentiteit bestaat niet !

    we rotten hier pas op als we alles hebben leeggeroofd wat jullie in zuid-afrika en indonesie en suriname hebben gedaan. mensen tot slaven gemaakt vrouwen verkracht en volken uitgemoord dat heeft nederland op zijn naam. de land die bekend staat om zijn piraten de hele schatkist is afkomstig uit diefstal ! BANANEN REPUBLIEK !!!!!!

    wat heeft deze land aardappelen en bloemkool ze hebben geen goud, diamand, of olie ze hebben niks wat waard is hoe komen ze aan het geld ??? denk naaaa laat ze zeggen wat ze willen ! ze voelen zich beter dan andere volken terwijl nederland een stippeltje is op de wereldmap.

    Wilders en MARK KUTTE mag deze strontland gaan regeren en we schijten letterlijk over hun heen. Marokkanen zijn gehaat but we don t GIVE A FUCK !

  23. Dajabri
    16 juni 2010 om 02:53 uur.

    Comité voor Ex-Moslims of Comité voor Nieuwe Moslimhaters?

  24. Mostafa
    16 juni 2010 om 08:20 uur.

    Een ding is zeker : als Wilders weg gaat komt een andere Wilders,

  25. Karim
    16 juni 2010 om 08:24 uur.

    marocci :

    Jij bent een goed voorbeeld voor je land Marokko..Bravo..
    Door jou soort is Wilders in de verkiezingen gestegen…
    Ik moet echt kotsen van jou soort..jouw soort is gehaat..de rest van de marokkanen niet, degene die werken, en in de maatschapij actief zijn…Nederland heeft jou kansen gegeven die jij in de bergen in Marokko nooit zou hebben gekregen..
    Stank voor dank

  26. mo
    17 juni 2010 om 09:29 uur.

    Marocci’

    Je bent mijn grootste broeder, eindelijk iemand die mij precies weet te overtuigen. Goed zo!

    Samen staan we Sterk tegen die kanker varkens.

  27. kano
    20 juni 2010 om 05:57 uur.

    de heer GREMONKE heeft een IQ van 50 het is jammer dat er geen Partij Van Pedoefielen niet meedeed met deze verkiezingen, misschien is hij de eerste geworden in dit land

  28. Mathari
    22 juni 2010 om 04:27 uur.

    Karim,je bent een sukkel!Mensen als Marocci zijn niet de reden dat extremist wilders zoveel stemmen heeft gekregen.De reden is simpelweg het feit dat vele boertjes moslims haten.
    90% van zijn stemmers zijn racisten.
    De meeste stemmen kreeg hij in Limburg in voornamelijk “witte wijken” waar geen enkel allochtoon woont.
    Maar goed,hoeveel stemmen hij ook krijgt,hij zal nooit van zn leven gaan regeren met zn Partij Voor de Varkens.
    Zelfs al was hij de grootste.Om een regering te vormen hebben ze dan andere partijen nodig.Zelfs als de andere extremistische partij,de vvd,een coalitie met ze aangaat,zullen nog steeds geen meerderheid vormen.