MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch: inzetten lokjoden tegen geweld

17 juni 2010 | in Politiek | 24 Reacties

Het aanstaande Tweede Kamerlid voor de PvdA Achmed Marcouch pleit voor de inzet van ‘lokjoden’. De voormalig bestuurder in Amsterdam wil daarmee de daders van antisemitisch geweld aanpakken. Dat zegt hij in reactie op nieuws dat joden in sommige delen van Amsterdam geen keppeltje durven te dragen, bericht het Algemeen Dagblad.

“Wat mij betreft zet je een lokjood in, maar je pakt ze. Je moet alles doen om de pakkans te vergroten”, zei Marcouch volgens het dagblad. “Het lijken incidentjes, maar dit is ernstig.”

In het nieuwe stadsdeel Amsterdam-West is een schuilsynagoge ingericht, zonder duidelijke joodse kenmerken. De bezoekers zijn evenmin als jood herkenbaar. Joden in de buurt zouden regelmatig worden bedreigd door Marokkaanse jongeren.

Marcouch wordt donderdag beëdigd als Tweede Kamerlid.

Er zijn 24 reacties

  1. hassanhasson
    17 juni 2010 om 11:26 uur.

    Daar gaat ie weer!

    Ik kan hem buitengewoon niet uitstaan. Hypocriet, doe nou een iets voor je achterban die landelijk continu in de hoek wordt gedrukt. Dit is je primaire taak, hypocriet!
    doe iets aan fysiek en verbaal gewel tegen je achterban, hypocriet!
    helaas zijn ook de meeste nazis en haters in nederland de aanhangers van de zionistsiche religie.

    mijn stem zul je nimmer krijgen, hypocriet!

  2. Naf
    17 juni 2010 om 12:48 uur.

    Ja en dan de joden voelen zich bedreigd, en hoe zit het dan met onze broeders en zuster in gaza die door joden verkracht worden, op ze geplast hebben, dochters voor hun vader verkrachten en machteloos toekijken hoe hun families zijn afgemaakt en verkracht. Is dat normaal. De joden verdienen het zo behandeld te worden. Het ligt in hun wortels die haat jegens moslims. En deze homo markouch komt het nog even opnemen voor de joden.

    Zullen we dan ook een lokmoslim beginnen ja zo kan je het verhaal toch ook draaien. Zij voelen zich bedreigd door marokkanen. Ye Right, En de joden alles toe laten en toe kijken hoe machteloos Amerika is elke domme zet van de joden probeert recht te breien, en nu komt marcouch me een verhaal om joden te beschermen. Hoezo waren de burgers in gaza die zware onrecht is aangedaan beschermt en ja door wie dan!! Jij moet jezelf een moslim noemen, waarom wordt je geen jood beter voor je! Want vroeg of laat breekt de hel toch uit met die joden. Ze zijn gewoon vies en zwaar ook!!

  3. Cees van hoogduinen
    17 juni 2010 om 02:02 uur.

    Beste Marcouch, het zou beter zijn als u u macht onder de marokkanen eens gebruikte om met 100.000 moslims de straat op te gaan.
    Samen met tientallen imams vooraan..Dat zou pas getuigen van ballen.Want deze straattuig is geen incident meer..mijn vrouw(een antilliaan word met de vreselijkste woorden benaderd.Mijn kind van die leeftijd vraagt wat die woorden betekenen.Dus het ligt vooral bij de ouders die dit gewoon toelaten geen spiegel voor kunnen houden..Want geloof me als dit doorgaat en de moslimgemeenschap zelf niet eens wat doet is de pvv 40 zetels gegroeit volgend jaar en dan hopelijk horen we niet “het was een klap in ons gezicht”..12 a 18 jaar zijn ze ..Nee meneer marcouch u sluit mensen uit het..Vraagje ben in marokko geweest daar worden pas christenenen uitgesloten en verbannen..raar
    toch dat hier alles kan en mag..en dan nog klagen. pas je aan aan de normen en waarden en dan mag er van mij nog wel 100.000 moslims bij.Maar kijk eens in je eigen keuken moslim ouders en Some peole are Gay..get over it..

  4. rachid
    17 juni 2010 om 04:16 uur.

    Wanneer zeg je iets over de joden die onze vrouwen en onze kinderen verkrachten en vermoorden in de palastijnse gebieden?

    Of ben je alleen maar uit op het leven zuur maken voor Marokkaanen om zelft in the picture te komen.

    Fawaz had gelijk.

  5. nordin
    17 juni 2010 om 05:06 uur.

    Laat Marcouch ook eens opkomen voor de moslims en de marokkanen die niet aan werk kunnen komen omdat ze een baard hebben of hoofddoek dragen of gewoon marokkaans zijn. Laat hem daar eens wat aan doen want zolang dat niet voldoende aandacht krijgt zal je nooit een vorm van integratie hebebn want waarom moet ik integreren als ik bij een sollicitatie toch voor een marokkaan word aangezien. Dus beste Marcouch wat ga je voor ons doen??

  6. carif
    17 juni 2010 om 06:41 uur.

    Triest dat is niet volgens het islam om onschuldige mensen lastig te vallen
    maakt niet uit wat hun afkomst is.

  7. hassanhasson
    18 juni 2010 om 10:45 uur.

    Cees van hoogduinen,

    Je vrouw en je kind horen bij een dezelfde groep. PVV is niet zuinig met antillianen, door hun crimineel daden en roots en cocaine slikken en duwen enz. Stemmen voor Pvv is waarschijnlijk een klap in hun gezicht. De mijne helemaal niet.
    stem lekker op PVV als het je goeddunkt en kijk dan naar je gezin.
    En je lef hebt dan moet jij samen met goedwillende antillianen even een demonstratie organiseren tegen de zware antillianse criminelen die dit land naar de klote helpen.

  8. Henk el Makhloufi
    18 juni 2010 om 01:47 uur.

    Ik persoonlijk ben teleurgesteld dat de kabinets(de)formatie is mislukt!1
    Raar uit mijn mond ?
    ik zal het uitleggen.
    Als dit tuig de kans had gehad om te gaan regeren zou binnen 1 jaar de gehele zooi die achter hem aan zijn gelopen er achter zijn gekomen dat al dat geen wat hij beloofde, zijn standpunten gewoon lucht zijn.
    Men zou binnen en jaar lopen te kreunen over de gestegen lasten en de afgenomen lusten,
    Men zou gaan roepen dat hij gewoon kiezers misbruikt heeft om zich een machtpositie te verwerven.
    Maar ook het onderlinge wantrouwen zouden een dergelijk kabinet geen lang leven hebben gegeven!!!
    Men zou ontdekt hebben wat een huichelaar het is die alleen maar de betrekkingen met zijn zionistische vrienden wil uitbreiden.
    In de laatste Tv uitzending voor de verkiezingen bij de
    Rechtse Televisie Lullen
    kwam de vraag voor allen :
    “wat zou je doen als je premier was geworden en je kon met het regeringsvliegtuig ergens heen”
    Zijn antwoordt was:
    “ik zou direct naar Israël vliegen en hen vertellen dat ze er niet alleen voor staan”.
    Nu komt hij met dat die bende in de kamer en ze zullen er een sport van gaan maken om zoveel mogelijk vragen aan de regering te gaan stellen.
    Elke vraag beantwoorden kost gemiddeld 2000 euro.
    Dus reken maar uit als elke dag 12 van die lamstralen elk 2 vragen stellen wat dat gaat kosten aan tijd energie en belastinggeld.
    Als ze waren gaan regeren dan had dit niet lang geduurd en had iedereen gezien wat voor ramp over ons land was gekomen.

  9. maghrebie
    18 juni 2010 om 03:16 uur.

    Beste broeders,

    De meeste boze reacties zijn naar mijn mening onterecht. En wel om de volgende redenen:

    Ook binnen de Nederlandse joodse gemeenschap tref je veel joden die zich distantiëren van het beleid van Israel en daar ook niet mee geassocieerd wensen te worden. In dit kader vind ik het dan ook meer dan terecht dat deze groep beschermd dient te worden. Het feit dat ook een moslim hier een warm hart voor toedracht, staat in mijn ogen symbool voor de waarden die de Islam voorschrijft. Ook in de tijden van onze profeet vzm werden joden en anders gelovigen beschermd en mocht hun geen onrecht aangedaan worden.

    Verder zal het niemand ontgaan zijn dat de belangen van de moslimgemeenschap heel hoog staan bij Job Cohen (zelf ook een jood). De meeste Marokkanen hebben niet voor niets hun stem op hem uitgebracht.

    Verder ben ik van mening dat oplossingen voor onze maatschappelijke problemen niet bij één persoon neergelegd mogen worden. Laat iedereen zijn ding doen zoals hij dat wenst en doe jij je ding zoals jij denkt daarmee een helpende hand in te zijn.

  10. elja
    18 juni 2010 om 06:18 uur.

    ALLEn

    wanneer worden we is een keer waker deze man doet het goed van hem moeten er veel meer opstaan ,of hebben jullie liever Mohammed b?
    alleen op deze manneer kun je onze positie versterken in dat land en vertrouwen wennen , voor alle duidelijkheid ik ben geen jood, maar wat is er mis met goede joden want die heb je ook . jullie halen twee dingen door elkaar goede joden en sahajina die niets van een moslim moeten hebben dat soort mensen heb jen in de islam ook , joden hebben veel invloed in de wereld die moet je te vriend houden alleen dan redt je het of anders eindig je als Sadam, nou dat was stoer, lokjoden vind ik goed zo haal je dat vervelende etterbakken die ons hier een slechte naam geven uit ,laat die joden toch.het is toch te gek voor worden dat die mensen stiekem naar de schuilsynagoge gaan,
    mijn stem heeft hij de volgende keer zeker.
    salam,

  11. moena
    19 juni 2010 om 10:43 uur.

    marcouch heeft gelijk, wanneer zien marokkannen in, dat sommige van hun, hun gedrag niet door de beugel kan, ik woon in dorp en ik kom vaak in binnen stad eerlijk ik schrik me ieder keer hoe sommige zich gedragen die jonge tuig moet echt aangepakt worden en de oorzaak van het gedrag gaan uitzoeken dit is de waarheid en WIJ MOETEN DIT NIET ONTKENNEN wakker worden, iedereen die slim genoeg is weet dat een paar shit klojos die geen geweten hebben het verpesten voor onze kinderen en dit moet stoppen, desnoods stichten we zelf een internaat waar deze kinderen/jongeren die straten onveillig maken,mensen lastig vallen gaan heropvoeden en psygische hulp gaan geven en de reden van hun negatieve gedrag gaan uitzoeken opsluiten en los laten is geen oplossing zo raken ze alleen gewend aan de gevangenis en over gaan scheppen meer doet het niet internaat is de beste oplossing hier moet je ze kunnen opvoeden,desipline bijbrengen,psygische hulp geven waarom ze niet met de vrijheid weten om te gaan hier scholing geven, begeleiden, ritme en hun leren hoe ze met hun vrije tijd moeten besteden en alleen in het weekend naar huis, een soort kost school je gaat zien dat dit gaat werken gewoon je doet iets goed je wordt beloond klaar. steek die, beroof die, DIT MOET OPHOUDEN en DIT MOET BEGINNEN BIJ DE OUDERS ieder ouder moet zijn verantwoording nemen om zijn kind van straat af te houden als ze het vergeten moet de imaam ieder keer na het gebed nog een keer zeggen tot het door dringt, wij moeten niet blind zijn voor de waarheid.Cees zei niks dan wat hij mee maakt en deel het met ons dat wil niet zeggen dat hij dan een boos doener is.laat we eerlijk zijn jongens we weten dat er problemen zijn en nu is de tijd van aanpakken. En trouwens niemand heeft recht een ander lastig te vallen of het now jood of homo of wat dan ook. wie ben je om als mens zijnde een ander te veroordelen KIJK naar jullie zelf, wat in Isreal/ gaza gebeurd moet je op een vredend manier bestrijden zo als die HOLLANDSE HELDIN, die meisje doen en niet alleen met groot BEK,help ze, stuur ze geld, adopteer die ouderloos kinderen, protesteer zonder geweld tegen onrechtvaardig, wat hebben die gaza mensen aan als je hier een jood mee lastig valt geen donder.wanneer zien jullie in hoe goed jullie het hebben en iets mee gaan doen.ik haat iedereen die mijn lievende geloof zo tergronde heeft gemaakt, wat heeft ons geloof gezegd,GEDRAAG JE, VAL niemand LASTIG,woon je in een land wat niet van je is PAS je AAN met behoud van je godsdienst,heb respect, O degene die mijn geloof in verkeerde daglicht heeft gezet GOd weet wat ie met je gaat doen. jajaj ik heb het now gedaan en jullie zijn boos lekker belangrijk.Nordin eerlijk zijn als een nedrlander in marokko woont gaan ze nederlander werk geven of marokkaan eerst laat die herrieschoppers hun vmbo diploma halen en dan nog verder praten. jajaj ik weet ook dat er discriminatie is en ook onrecht tegen over ons wordt gedaan maar werk aan je zelf eerst dat ander bestrijd je met positief gedraag.

  12. moena
    19 juni 2010 om 10:50 uur.

    niet weer beginnen over mijn taal want ik kan jullie moeder zijn, ik weet het onder ander wel ik ben toch met jullie aan het oefenen en merk dat het typen ook sneller gaat ik heb nu130 aanslagen per minuut jajaj niet die aanslagen die jullie bedoelen hahahih

  13. gewoon
    20 juni 2010 om 12:51 uur.

    menneer markouch ga zo door ik sta achter je
    en heb mijn steun sterkker nog heb op je gestemd
    eindelijk iemand met verstand dan die domme $%@$#&%#$ die denken dat alleen maar geweld een oplossing is

  14. Henk el Makhloufi
    20 juni 2010 om 12:52 uur.

    MOENA.,
    JE TAAL IS PRIMA, GOED VOORUIT GEGAAN

  15. moena
    21 juni 2010 om 07:28 uur.

    dank je Henk, ik zet me in alles voor 200%. groetjes.

  16. nam
    23 juni 2010 om 08:27 uur.

    Eindelijk iemand die durft te zeggen waar het op staat.
    persoonlijk heb ik op Marcouch gestemd, gewoon iemand die lak heeft aan het hoekjesgeest denken bij veel Marokkanen
    Het kan niet zo zijn dat de inteelt het blijven verpesten voor de goed willend mensen in dit land.
    Ik ben geen voorstander van Wilders opvattingen, maar over een ding ben ik zeker met hem eens..
    Gewoon de inteelt uitzetten inclusief hun ouders die zogenaamd niet weten wat kinderen uitvoeren.

  17. moena
    23 juni 2010 om 05:25 uur.

    Nam zet maar het uitzetten uit je hoofd, hier moeten jullie die problemen oplossen, O ouders die met hun handen in hun haren zitten moeten het land uit omdat ze zo bang worden gemaakt als ze maar één tik uitdelen en jullie de kinderen maar leren van IK MOET NIKS en een TBS er,pedofielen mogen van jouw op verlof en alle ellende vandien van beginsaf aan weer doen dan mag je van mij die Nederlanders ook op een onbewoond eiland achterlaten. Nam problemen moet je oplossen en niet verschuiven naar een land die jullie probleem niet begrijpt.

  18. nam
    24 juni 2010 om 09:17 uur.

    Moena,
    Ik ben vader, het kan niet zo zijn dat ik niet weet wat mijn dochter uitvoert buitenshuis….het wordt beschouwd als basis van de opvoeding en de ontwikkeling van mijn kind, als Marokkaan valt me op dat veel Marokkaanse ouders heel goed zijn in het “kwekken” van kinderen, maar opvoeden hou maar…
    Moeder zit binnen gevangen binnen, vader hangt in de thee huis de uitkering te vergokken…en als je hun aanspreekt op het gedrag van hun kinderen, ontkennen ze in alle toonaarden…van mijn kinderen zijn niet zo, en doen dat soort dingen niet!!!!
    Het ergste nog, afgeven op de maatschappij, dat is niet te bevatten!!!
    Ik hoop van harte dat een rechtskabinet komt die eindelijk een einde kan maken aan dit soort onbeschofte gedrag
    Als je alle mogelijkheid uitgereikt krijgt om iets van je leven te maken, waar menigeen jaloers zouden zijn en je bakt niks van, en nog erger de straat terroriseren, dan vind ik dat hier geen plek voor je is!! ongeacht jou herkomst… ik zou zeggen opzouten..
    Laten we reëel zijn, je schaamt je toch als je telkens de beelden ziet, waar de etterbaken mensen uitschelden voor joden etc… kennelijk hebben dat soort figuren en hun ouders geen besef wat de impact van hun uitlatingen en gedrag op andere mensen, belangrijker nog: in Marokko wonen nog steeds veel joden en weet je die zijn heel trots om Marokkaan te zijn.

    Tenslotte: respect moeten verdienen en niet afdwingen, nederigheid zou meer op zijn plaats zijn

  19. TITWANI
    25 juni 2010 om 12:47 uur.

    Het slijmen naar de joden is al begonnen door Ahmed, wat sommige mensen al niet doen voor een post.

  20. Marcel
    25 juni 2010 om 01:58 uur.

    Ik ben een PVV stemmer. Stem alleen maar PVV omdat ik genoeg heb van precies het gedrag en uitlatingen die ik in de eerste reactie’s hier las.
    Maar daarna kwam ik veel reactie’s tegen die het gedrag van die etertjes afkeuren. Juist die reactie’s en mensen als Markouch zouden mij over kunnen halen om weer mijn stem aan een andere partij te geven. Reactie’s zoals die van Hassanhasson, Naf, Henk el Makhloufi, Rachid en Nordin zijn de benzine waar de motor van Wilders op draait. Zij vergeten dat de meerderheid altijd de macht heeft, en zij zijn degene die zorgen voor een meerderheid van de PVV op den duur.

    Respect voor alle andere reageerders, en Markouch….ga zo door, jij bewandelt de goeie weg.

  21. maghrebie
    25 juni 2010 om 02:08 uur.

    Beste NAM,

    In hoofdlijnen ben ik het vrijwel geheel met je eens.
    Ik ben ook een grote voorstander van de harde aanpak. Alleen waar ik wel op tegen ben, is het uitzetten van criminelen naar het land van herkomst. Hiermee zou het kabinet/justitie haar verantwoordelijkheid gaan ontwijken.

  22. moena
    26 juni 2010 om 06:10 uur.

    Nam en marcel ik ontken de problemen absuluut niet maar juist met elkaar praten en de waarheid onder ogen zien kan alleen naar de oplossing leiden maar om te zeggen het land uitzetten omdat men niet deugt dat kan alleen in paradijs hahahmaar even seriues deze kinderen waar over we praten hebben niks marokaans in zich echt niet spreken amper eigen taal botsen gigantisch met eigen soort drinken,bidden niet en dragen alleen de naam moslim terwijl ze echt geen enkele vers uit koran kennen,dus vandaar dat ik zeg straf ze hier en de meeste hebben echt psyschische problemen zelfs sommige ouders zijn door hun eigen kinderen ziek geworden,suikerziekte,hogebloeddruk enz heel veel hebben van alles geprobeerd deur opslot draaien als ze niet optijd thuis komen help niet,tikken uidelen helpen niet,zeggen dat ze ze in marokko achter worden gelaten help niet ik ken iemand wiens kind die niet 16 was scooter heeft gereden en de politie ouders hebben gebeld die ouders hebben politie gesmeekt of ze hem voor een paar dagen laten opsluiten en wilden zelfs voor tekenen daarom Nam en marcel wil ik tegen jullie zeggen dat er nog meer speelt ,maar om op PVV te stemmen zullen we alleen nog meer haat aan elkaar hebben en haat leidt naar woede en woede leidt naar elkaar te lijf gaan, willen we dat verschillende groeperingen elkaar te lijf gaat, is dat waarvoor dit mooie landje voor kiest of kiezen we niet voor vrede met elkaar en wie buiten boekje keihard straffen en niet iedereen over één kam te scheren.gegroet Nam en Marcel

  23. kano
    26 juni 2010 om 07:28 uur.

    @.Henk el Makhloufi

    Ik ben helemaal met je eens die wilders is loyaal aan israel en niet aan Nedrland hij komst voor de belangen van de zionisten in het buitenland hij wil zoveel mogelijk de positie van de zionisten in ons land versterken, hij gebruikt de stemmen van sommige Nedrlandse koeien (mens met een koeien hersens) om op hun rug te klimmen natuurlijk en aan zijn beloftes houd hij zich niet kijk maar naar de breekpumt AOW en dat binnen 24 uur een zionist kan heel slim spelen om aan de macht te komen vooral als een deel van de bevolking naief en koeienhersens heeft.

  24. YS
    27 juni 2010 om 12:51 uur.

    Laat hem dan kepeltje op doen en de straat opgaan ik hou niet van schijnheilig mensen deze gast is ziek hij wil een homoplein hij promote sodomie tfoee