MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zuid-Afrikaanse dadels komen uit Israël

25 augustus 2010 | in Maatschappij | 10 Reacties

De Zuid-Afrikaanse dadels die de Dirk van den Broek onder andere aan het Bos en Lommerplein in Amsterdam verkoopt blijken uit Israël te komen. Dat ontdekte Amsterdammer Mo Taira Idrissi.

Hij is moslim en boycot uit principe producten uit Israël, zo ook de dadels van het merk Natural Dates Medjoul van Jordan River. Zijn verbazing was groot toen hij twee weken geleden op de verpakking zag staan dat de dadels uit Zuid-Afrika komen. Die informatie blijkt echter niet te kloppen. De streepjescode op het produkt begint namelijk met de cijfers 729. Dat is de landcode van Israël, schrijft de Amsterdamse TV-zender AT5.

Dirk van den Broek was niet bereikbaar voor commentaar. Maar via andere bronnen kwam de moslim er toch achter dat ze inderdaad uit Israël komen.

Zie de rapportage.

Er zijn 10 reacties

  1. gewoon
    25 augustus 2010 om 07:32 uur.

    boycote !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

  2. Karim
    26 augustus 2010 om 01:54 uur.

    En???? ze zijn wel lekker…lekkerder dan al die andere dadels in de markt…

  3. Aziz
    27 augustus 2010 om 04:48 uur.

    Karim,
    Je moet vooral niet laten, wat je niet laten kunt. Als jouw de brutale bezetting van Palestina en de grove mensenrechtenschendingen in Palestina je niets kan schelen, moet je ook niet verontwaardigd reageren als elders de mensenrechten worden geschonden.
    Overigens is het volgens het internationaal recht verboden om bezet gebied te exploiteren, zoals in dit geval met dadels- die ook nog eens zwaar zijn gebsudieerd. Daar kunnen de Palestijnse boeren niet tegen concurreren, doordat zij niet gebsudieerd zijn (is dat rascisme of
    niet?). Bovendien wordt het Palestijnen ook nog eens moeilijk gemaakt- door vriestransporten niet toe te staan en medjouldadels moeten ingevroren worden voor de houdbaarheid. Maar Karim, wat kunnen jouw die Palestijnen nou schelen. Ze zijn niet zo populair in Nederland- zoals de Israeliers wel zijn. Worden op de een of ander manier geassocieerd met moslims en Marokkanen. En als ik jouw reactie’s zie da, zie ik gewoon iemand die zijn mening afstemt op die van de gemiddelde Nederlander. En daar past niet zo gauw een mening die hun niet welgevallig is. Maar ontwaak eens en besef dat jij toch nooit populair zal worden. Hoe die je ook buigt.

  4. geert
    28 augustus 2010 om 08:59 uur.

    Aziz,

    alle palestijntjes zijn zo zielig! maar ze hebben wel de sleutel in hun handen voor de oplossing! laten ze uit hun handvest nu alle haatdragende teksten eens verwijderen en binnen 5 jaar hebben ze een eigen palestina en binnen weer 5 jaar zijn ze er niet meer want ze kunnen zowiezo niet voor zichzelf zorgen want dan moeten ze aan het werk!!
    Maar hier mogen wij ons niet mee bemoeien dat is iets van hun zelf, maar wel lekker op de joden afgeven dat is ten alle tijden veroorloofd! hoe krom kan het zijn

  5. Azidan
    28 augustus 2010 om 09:41 uur.

    Palestina zal pas vrij zijn als Tamazgha vrij is.

    Hoe zit het met de Imazighen die bezet zijn door zoons van Fransa,

    Hoe zit het met de massadiefstal van geld en grond, natuurlijke rijkdommen

    Mensen die hun geld verschepen naar zwitserse rekeningen

    Hoe zit het met sommige politici in Marokko die zomaar metgemak geld van onder hun matras gaan halen zoals 1 MIljard Euro

    Overlaatst hebben ze een Marokkaanse politicus opgepakt hij bleek 1 Miljard Euro’s op zak te hebben? Is dit normaal?

    Palestijnen in Israel hebben meer rechten dan Palestijnen in Gaza, niet vergeten in Israel wonen ook Palestijnen die zich goed voelen en die een uitkering krijgen, werk vinden en genieten van de welvaart van Israel en die niet aangevallen worden op straat, en die zelfs Hebreeuws spreken enzo

    Dit kan men niet zeggen van de Arabische landen, omdat Arabische landen vervloekt zijn, wat hebben zij gedaan in Noord-Afrika, land ontnemen aan de Imazighen, in Rif enzo, wie heeft de opdracht gegeven om gifgas te droppen in Rif???

    Wat is er gebeurd in Darfur? Zwarte Moslims die aangevallen worden door Arabische Janjaweed Milities (honden)

    Ik hekel deze hypocriete houding van de Arabieren ze schreeuwen “Palestina, Palestina” maar zij geven zelf geen rechten aan de Imazighen, zwarten in Mauretanie, Koerden, Turken, Kopten en Shieten.

    Fuck off allemaal, eh bende hypocrieten, Noord-Afrika is zelf een bezet gebied

  6. faiz
    28 augustus 2010 om 01:32 uur.

    Misschien is die Karim wel een Hollander wie weet? en houd hij ons voor de gek.

  7. jo
    12 augustus 2011 om 07:23 uur.

    Ik heb dit ook onderzocht en heb de site gevonden van de producent. Ze verkopen ze onder verschillende namen en verschillende verpakkingen. De dadels die genaamd Boumaja medjoul die de Albert hein verkoopt komen daar ook vandaan. Als zie je op de doos niet uit welke land ze komen. Zie website: http://www.hadiklaim.com/Info/Packaging als je op het vierkantje aan de linkerkant klikt krijg je de verpakking te zien

  8. peter = de naam
    13 augustus 2011 om 08:01 uur.
  9. mhamed
    15 augustus 2011 om 03:59 uur.

    de wereld wordt door hun beheerst terwijl de arabieren elkaar afmaken TFOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

  10. peter = de naam
    19 augustus 2011 om 09:21 uur.

    @mahmed. Was het maar waar dat de joden de wereld beheersten, dan zou het beter gaan dan nu. En geen conflicten overal op de wereld waar moslims bij betrokken zijn.

    http://www.youtube.com/watch?v=gcPxYTKIQ0s&feature=related