MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Protest Madrid tegen optreden Westelijk Sahara

15 november 2010 | in Maatschappij | 18 Reacties

ProtestDuizenden mensen hebben zaterdag in Madrid gedemonstreerd tegen het recente harde optreden van Marokko in de Westelijke Sahara. Ten minste tien mensen kwamen daarbij om het leven. Onder de demonstranten bevonden zich onder meer Spaanse parlementsleden en vakbondsleiders. Ook acteur Javier Bardem nam deel aan de demonstratie.

Veel demonstranten zijn van mening dat Spanje niet stevig genoeg optreedt tegen wat zij zien als een schending van de mensenrechten door de Marokkaanse politie.

Er zijn 18 reacties

  1. Adil
    16 november 2010 om 04:49 uur.

    Mensen rechten!!!
    Laat me niet lachen….
    Tijdens de kolonisatie heeft toen Spanje 100 maal de mensenrechten geschonden.
    Niemand die wat van heeft gezegd.
    Tot op heden zijn er duizenden mensen overleden aan kanker als gevolg van wat Spanje in rifgebergte aan toxische stoffen heeft verspreid.
    Nu zogenaamd schijnheilige zitten doen.
    Marokko zit ook fout ! maar die mensen daar aan de macht zijn klonen van kolonisten toen. dus 1 pot nat.

  2. NAF
    17 november 2010 om 12:18 uur.

    Ja ze zijn zelf zo schuldig als maar kan, al die marokkanen die in melillia geslagen zijn door die fucking saanse racisten, nee dat was niet tegen de menenrechten. Jullie moeten helemaal jullie bek houden vuile tering spanjaarden, racisten!! gatver wat een kut volk!!

  3. Berberian
    17 november 2010 om 05:26 uur.

    Naf hou je kutmening voor jezelf aub jij bent de ergste racist op het internet, je haat je eigen volk is er nog iets ergers?

  4. Mounitr
    17 november 2010 om 06:45 uur.

    Dringende Verzoek aan redactie van Magreb Magazine:

    Aub de bronnen eerst bronnen nachecken voordat er alerlei propaganda
    berichten worden gelanceerd op deze site!
    Met name over de Sahara worden veel (on)juiste berichten (niet) geplaatst waardoor er een eenzijdig en voor Marokko negatief beeld wordt neergezet.
    Waar blijven bijvoorbeeld de berichten met interviews van de vele voormalige polisario leiders, waarin uit de doeken wordt gedaan hoe Algerije en Spanje het betwist gebied uit eigen belang proberen te bemachtigen.
    Een van de leiders is door Algerije al maanden gevangen genomen en waar blijft het tegengeluid hiervan ( mensenrechten ???)

  5. verloser
    18 november 2010 om 10:18 uur.

    lang leve spanje weg met marokko viva spanje ,sahrawi en rif

  6. Berberian
    18 november 2010 om 12:39 uur.

    Een onafhankelijke Sahara staat en Rif staat voor het Sahrawi en Riffijnse volk? Is dat wat je bedoelt verlosser?

  7. Aziz
    19 november 2010 om 10:53 uur.

    Wanneer gaan de Spaanse (door de overheid geregisseerd) protesten zich richtten tot andere delen van de wereld waar mensenrechten zwaar worden geschonden? Te beginnen in eigen huis waar Marokkanen van tijd tot tijd om rascistische redenen zwaar mishandeld worden door Spaanse politie- en douanemensen in de Spaanse enclaves. 10 jaar geleden werd een Afrikaans-Nederlandse man zwaar mishandeld in Melilla omdat men hem aanzag voor een Afrikaanse vluchteling. Terwijl de man op vakantie was in Marokko en Melilla wilde bezoeken.
    Of organiseert de Spaanse overheid alleen protesten als zij daarmee haar (economische en politieke) doelen daarmee kan bereiken?

  8. Aziz
    19 november 2010 om 11:09 uur.

    Kunnen wij van Spaanse burgers ook een protest verwachtten om hun regering er toe te dwingen de eis van Cataloniers en Basken in te willigen in hun wens naar onafhankelijkheid? Of vertikken ze het, omdat anders de rest van Spanje in een derdewereldland veranderd, omdat Spanje haar grootste inkomsten uit Catalonie haalt?

  9. soraya
    22 november 2010 om 12:15 uur.

    lang leve Marokko,lang leve marokkainen ,allah ouakbar leve marokkain sahara allah ouakbar rahima allah chouaha akdim izik allah ouakbar wala hawela wala 9ouwata ila billah.

  10. samir
    22 november 2010 om 03:58 uur.

    Nederlands weten niets over het onderwerp hou je AUB ook dan buiten.

    lang leve koning mohamed 6

  11. reactie
    22 november 2010 om 12:08 uur.

    Mr VERLOSSER ‘

    ” kom aub met je echte naam zal de veiligheidsdienst jou verlossen van je leven al hmar zal ik wel persoonlijk voor zorgen !

  12. moena
    22 november 2010 om 06:01 uur.

    verloser
    @$#!@# verrader, wat heeft spanje je gegeven ele7mar lagoor. Spanjaarden hebben je famillie vergast en nog steeds hoor ik dat sommige kanker van hebben, de resterende gas wat over was gebleven van Hitler, was aan spanje verkocht om jouw soort uit te roeien jeh kamboe en nog iets weet je ook niet dat sinterklaas een spaanse priester was en die zwartpiet die een slaaf moet voorstellen een morro is (marokaan als jij )ELWIEL ga zakken dragen OE SIER TEKOEL ELBISSARA en denk eerst over na voor dat je wat zegt. ik heb geen woorden voor je.

  13. moena
    23 november 2010 om 07:23 uur.

    Verloser
    zit er draadje los in je hersen, ben je vergeten wat Spanje met je famillie heeft gedaan ele7mar lachor, dus je kiest liever voor Franco die gas op je famillie heeft gestrooit en nog steeds hebben sommige daardoor kanker. Hoe kan je dat zeggen. wist je trouwens dat sinterklaas een spaanse priester was en die zwartpieten moren waren dus als je zakken drager wil zijn ga je gang,aub SIER TEKOEL ELBISSARA OE SKOET.

  14. mimounnadori
    24 november 2010 om 09:25 uur.

    Moena het is zo jammerlijk om te zien hoe je telkens scheld bij je berichten, je verlaagt je niveau naar die van NAF. Zo ben je niet serieus te nemen. Heel laag, heel laag.

  15. moena
    24 november 2010 om 09:41 uur.

    Alstublieft Verloser 2 keer zelfs, zo dom vond ik je je reactie.

  16. el yandouzi
    25 november 2010 om 07:00 uur.

    ik ben geheel niet mee eens met dit besluit, wetelijke sahara hoort gewoon bij marokko, polizario zijn gewoon marokanen alleen zei willen het niet toegeven,dat komt door die algerijn,en die steunen polizario. met het poltieke kwestie dat algerijnen graag het westelijke sahara willen inpikken zodat zij olie kunnen transporteren.

  17. el yandouzi
    25 november 2010 om 07:06 uur.

    naar het rijke westen ( amerika)

  18. moena
    25 november 2010 om 09:19 uur.

    sorry mimounnadory maar ik woord zo boos als iemand zo dom doet en zonder na te denken iets zegt. Alstublieft vergelijk me niet met naf dat vind ik een belediging, ik zal me voortaan fatsoenlijke uitlaten, verlosser niet meer van die domme reacties OKé, now tevreden. ik ben ouder en hoor een vb te zijn, zie je, ik geef toe als ik te ver ga en daar ben ik trots op dat ik zo een karakter heb eheem.