MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

CIDM haalt uit naar Bolkestein

07 december 2010 | in Politiek | 14 Reacties

,,Stemmingmakerij”, zo betitelt het Centrum Informatie en Documentatie Marokko (CIDM) de uitspraken van oud VVD-leider Frits Bolkestein. Die zei maandag in dagblad De Pers dat orthodoxe joden beter naar Amerika of Israël kunnen emigreren vanwege het toenemend antisemitisme.

Voor ,,bewuste” joden is er geen toekomst in Nederland, aldus Bolkestein, ,,vanwege het antisemitisme onder vooral Marokkaanse Nederlanders, die in aantal blijven toenemen”.

,,Ervan uitgaande dat de uitlatingen van de heer Bolkestein niet daadwerkelijk bedoeld zijn om een emigratie van Joodse Nederlanders tot stand te doen komen, kunnen ze ons inziens niet anders worden uitgelegd dan een zoveelste generaliserende belediging aan het adres van Marokkaanse Nederlanders”, aldus het CIDM volgens dagblad De Pers.

Er zijn 14 reacties

  1. peter = de naam
    07 december 2010 om 03:25 uur.

    Ach Licht – Flits Bolkestijn wil ook weer eens het nieuws halen.

    Beter is het om degenen die de joodse mensen lastig vallen, eruit te schoppen. In het geval dat Marokkanen de daders zijn. heb ik er geen probleem mee om die personen een enkeltje Marokko te geven.

  2. carif
    07 december 2010 om 05:51 uur.

    Een verschrikkelijke man die bolkestein is puur provicatie hij probeert verdeeltheid te veroorzaken tussen moslims en joden. terwijl heel veel joden bijvoorbeeld in marokko leven en elke jaar heel veel joden naar marokko op vakantie gaan van uit israel en de rest van de wereld ik denk dat nederland is vergeten dat in de tweedewereld oorlog na duitsland nederland de meeste joden zijn vermoord van europa en nou schijnheil doen tegen de joden dat zei zogenaamd er bij horen om dat ze machtige vriendtjes hebben in de wereld Triest.

  3. Karim
    07 december 2010 om 07:09 uur.

    wat verwacht je van deze oude klootzak…een echte haatzaaier..hij is de school waar Wilders zijn training in het haat zaaien heeft gehad

  4. kano
    08 december 2010 om 05:37 uur.

    volgens mijj wil hij van de joden af hij wil ze uit nederland wegjagen en gebruikt de marokkaanse snotneuzen als wapen hij is zelf een racist en mag de joden niet

  5. asd
    08 december 2010 om 12:14 uur.

    joden en christenen en homos leven in een veilige en luxe wereld
    Als ze maar iets overkomt in de westerse wereld dan wordt en meteen actie ondernomen
    Zodat wij moslims ook moet doen in islamitische landen

  6. mohammed
    08 december 2010 om 09:42 uur.

    wij moslims zijn juist diegene die geprpbeerd word om het zo lastig mogelijk te maken,met het idee vroeg of laat te emigreren.
    Maar hollandse vrienden , ik kan jullie een ding vertellen, dat gaat NIET gebeuren.
    We blijven hier en maken heeeel veel kleine moslim-babys.
    Vroeg of laat het koniging fatima ipv koniging beatrix.

  7. peter = de naam
    08 december 2010 om 10:34 uur.
  8. maghrebie
    09 december 2010 om 12:42 uur.

    Ja daar tref ik je weer aan peter=naam, De Marokkanen hebben jou al enkeltje thuis gegeven, waar je telkens vanuit je schuilhuisje achter je pc tje bibberend je onzinnige comentaar geeft over de Marokkanen. Je durft je zo niet op straat te vertonen mietje. Nou ik zal het je vertellen. Wij de Marokkanen zijn een trots volk met roots van eigen thuisland Marokko. Wij kennen geen grenzen op de hele aardbol. Wij zijn ook niet te stoppen , Were ever you go, you’ll find mocro. Yes!! you’ll have to live with this.

  9. moena
    09 december 2010 om 01:43 uur.

    peter wat je niet moet vergeten dat er toenemende neonazisme en extreemisme is tegen buitenlanders en vooral tegen moslims en dat juigen jullie toe en bestempelen het als vrijheid van menningsuiting,marokannen in de knie schieten mag door jouw liefhebbende wilders gezegd worden dat vinden jullie geweldig maar als een paar snotneuzen die niet meer aan kunnen zien dat al 60 jaar hun broeders en zusters worden vermoord en uit hun huizen worden verjaagt en jullie niks doen en wat onrechtvaardig is, worden ze bestempeld met antisimisme leg me uit hoe dat kan als arabier de half broer van jood is. Die gefrustreerde kudde hebben alleen worden en jullie hebben machtig wapen waar jullie nog steeds hun broers en zusters in afganistaan en irak vermoorden. KIJk NAAR IRAK OEPS EEN FOUTJE jammer had niet moeten gebeuren KLAAR zand erover maar O WEE ALS WIJ WAT DOEN EN ZEGGEN dan zijn de poppen aan het dansen. Bolkestein is oud en met één been in de graf en nog moet je horen wat uit zijn vieze goor bek uitkomt wat denkt hij ik ben toch oud als de hel breekt ben er niet meer maar dan heb ik wel met vuur gegooit zielig en nog eens zielig peter blind zullen jullie altijd blijven.

  10. Peter
    10 december 2010 om 08:25 uur.

    Bolkestein heeft groot gelijk: Het wordt de hoogste tijd dat Nederland zich gaat ONTDOEN van alle Marokkaanse ellende die in ons land heerst! Gewoon oppakken en het land uit!. Aan dat straattuig heeft niemand iets!

  11. kris
    10 december 2010 om 10:22 uur.

    Graag een beetje respect voor Frits Bolkestein, hij heeft de 2e wereldoorlog meegemaakt en ziet nu dingen gebeuren die hij daarvoor ook zag gebeuren, hij waarschuwd alleen maar! Ieder keer gaat het maar over een kleine groepje in Nederland geboren jochies van Marokkaanse afkomst die mogelijk niet goed zijn opgevoed, de Marokkaanse gemeenschap zou veel meer zelf het heft in handen moeten nemen om deze jongeren aan te pakken en niet maar gelijk in het algemeen te schelden en te tieren. Kijk eens in de spiegel!
    Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat we allemaal in vrede in Nederland kunnen leven en voor diegene die dat niet kunnen of willen ga dan a.u.b. terug naar je geboorteland.

  12. Fouad
    11 december 2010 om 04:16 uur.

    als de lonsdale jongeren uit venray of de neo nazis uit venlo de hitler groet maken , haalt dat het lokale nieuws niet eens.

    bolkestijn heeft last van angstpsychose net als wilders clubje 🙂

  13. Ron
    11 december 2010 om 12:07 uur.

    Wie bezig is in Nederland om haat te zaaien zijn de Nederlandse Marokkanen zelf. Ik merk dat elke dag weer in Rotterdam. Nederlandse meisjes zijn in jullie ogen allemaal Hoeren en dan die zovele rellen en beledigende opmerkingen.
    Ik wordt jullie een beetje zat. Jullie mogen best in Nederland wonen en proberen jullie geloof te verspreiden maar doe dat dan wel met liefde want zoals het nu gaat (met veel haat) gaat het helemaal mis en dat kan nooit de bedoeling van de Koran zijn. Dus leef volgens de Koran en dan pas mag je het versprijden i.p.v. zoals de meeste nu doen gewoon maling aan de Koran hebben.

  14. Fouad
    13 december 2010 om 01:32 uur.

    @ RON

    Werkelijk???

    Ben jij weleens buiten Rotterdam geweest???