MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Jongens in Gouda in opspraak na filmpje

08 februari 2011 | in Internet | 10 Reacties

In Gouda is een groep Marokkaanse jongeren in opspraak geraakt nadat een filmpje waarin ze een meisje lastigvallen op internet is verschenen. Sommige lijken op basis van de beelden hooguit 10 jaar oud, meldt het Algemeen Dagblad.

De politie is woest op de daders, die blijkbaar zo trots zijn dat ze het filmpje online hebben gezet. “Misselijkmakend zijn deze beelden,” zegt districtschef Paul van Musscher van de politie Hollands-Midden. “Ik beloof u dat we deze daders gaan aanhouden.”

Het incident lijkt een tijdje geleden te hebben plaatsgevonden, maar nu pas op internet te zijn opgedoken.

Zie het filmpje:

Er zijn 10 reacties

  1. yassin
    08 februari 2011 om 03:13 uur.

    schande ik ben marokkaan ik schaam me voor deze kloot kinderen, Als ik daar toevallig liep en zag dit gebeuren, iedereen daar krigt klappen.

  2. modie
    08 februari 2011 om 11:27 uur.

    ik ben benieuwd naar de reactie van de ouders…

  3. Barbare
    08 februari 2011 om 01:49 uur.

    hou toch je bek Yassin met je klappen jij vergeet die kaaskoppen die dat het zelfde doen bij oude moslims vrouwen lees af en toe de krant en kijk af en toe nieuwes en open je verdwaalde ogen en misschien trek jij je woorden terug.

  4. Ali
    08 februari 2011 om 08:50 uur.

    @barbare??? Ben jij niet helemaal lekker? Wat heeft dat meisje op de video met oude moslim vrouwen die door kaaskoppen vernederd worden!? En waar gebeurt dat rouwens?

  5. Nour, Gouda
    08 februari 2011 om 10:18 uur.

    Het moet niet gekker worden, deze gedragsgestoorde tuig moeten hard aangepakt worden. Bureau Jeugdzorg moet zo snel mogelijk ingrijpen en deze tuig onder toezicht stellen. De ouders van deze tuig zijn vaak pedagogisch onmachtig.
    Gemeente Gouda moet ophouden met dat softe aanpak. Straffen, heropvoeden,en de ouders doormiddel van drang en dwang bij betrekken. Maar zolang er nog honderden hulpverleners door elkaar heen werken zal er nooit iets veranderen. Ik vind het erg jammer dat een dergelijke groep het negatieve beeld bepaalt dat in Nederland heerst over de gehele Marokkaanse gemeenschap. Gevaarlijk is dat we blijven steken in slachtofferdenkende rol, we focussen vaak op de rechten die men hier in Nederland meent te hebben of te moeten hebben en worden verplichtingen al te makkelijk weggewuifd. Wakker worden Marokkanen voordat het te laat word.

  6. ayoub
    08 februari 2011 om 11:00 uur.

    Deze jongens mogen van mij hard aangepakt worden door de justitie!!!
    Echt een dombo, gaat hij ook nog met zijn blije kop lachen voor de camera.
    Sukkel! Jij geeft samen met jou vrienden ons MAROKKANEN een slechte naam!!

  7. Adil
    09 februari 2011 om 11:00 uur.

    Ik keur het niet goed wat er gebeurd is. Tuig aanpakken klaar!!!
    Maar weet je hoe Hollanders zijn. Ze maken hiervan een grote show en propaganda van en ze doen er alles aan om de moslims te vernederen, zwart te maken en te kenmerken als ongewenst volk , kijk naar de politiek, kijk naar de scholen kijk naar alles er omheen. Kranten, tekenaars cabaretiers.. dit alles onder de titel “vrijheid van meningsuiting”geloof je het zelf!!!!!?????….
    Uiteindelijk zal het ooit uitmonden in wat in Yugoslavia is gebeurd, 7000 “ongewenst” moslims mannen massavermoorde en begraven en de vrouwen verkracht en dit ias maar een topje van de ijsberg…. .. leven de democratie en de vrijheid van mensen rechten…!!!!!!!!

    Irak was aangevallen omdat hij slecht was voor het volk en is opgehangen… dat mocht en valt onder binnenlandse aangelegenheid…… de doodstraf!!!!. Nu in Iran iemand opgehangen ohh…. Slecht ……
    mensenrechte in gevaar……ambassadeur op matje roepen…
    Tunesië en Egypte zijn erger dan Sadam toen, muisstil we willen stabiliteit………..

    Ik roep een ieder op zijn hoede hier in dit land te zijn, moslims hebben hier geen toekomst, pakken wat je kan pakken en wacht wanneer de tijd komt om te vertrekken voor dat het te laat is. Zorg dat de kinderen ook hiervan bewust worden in plaats met hun Sinterklaas te vieren en niet schijn bedrieg te laten opvoeden

  8. zakaria
    09 februari 2011 om 07:03 uur.

    wallah hschouma bahbah vindt je het gek dat ze ons gaan haten?

    barbare jij moet even hard aangepakt worden omdat jij zoiets goedkeurt. maar weet je het zijn meestal de ouders die geld belangrijker vinden dan weten waar hun k…kinderen zich mee bezighouden en maar huis bouwen in maroc etc… mensen de laken waar je ingewikkeld wordt als je doodgaat heeft geen zakken!!!

    ik zou zeggen stuur ze voor straf een maand na marokko kijken hoe ze dan piepen

    ma3a salama

  9. Tarik
    09 februari 2011 om 07:06 uur.

    Dit zijn jongeren die in Nederlanmd geboren zijn dus het zijn nederlanders klaar en geen marokkanen marokkane zijn de eerste generatie niet wij.

    Dit gebeurt dagelijks nu is het toevallig hot item omdat een paar dombos in de media het bijvoegelijk naamwoord Marokkaans weer moeten misbruiken!!

  10. magrabi
    13 februari 2011 om 02:53 uur.

    wallah als het mijn kinderen waren geweest, meteen naar marokko naar een opvoed centrum vlak bij marrekech voor 5 jaar lang en je zal zien hoe ze gedisciplineerd terug komen, ik ken een paar marokkaanse gezinnen die dat gedaan hebben, stelletje kakkerlaken tfoe tfoe.

    vrede.