MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Shakira feliciteert Barca tijdens concert in Rabat

30 mei 2011 | in Muziek | 9 Reacties

Shakira kon zaterdagavond haar blijdschap na de overwinning van FC Barcelona niet voor zich houden toen ze het podium betrad in de Marokkaanse hoofdstad Rabat. “Vanavond is een bijzondere avond”, zei ze. “Ten eerste omdat jullie hier zijn en omdat Barca kampioen is geworden!”. Vervolgens riep ze: “Lang leve Barca!”. Het Marokkaanse publiek vond het prachtig en schreeuwde uit volle borst mee.

De overwinning van FC Barcelona op Manchester United in de finale van de Champions League is voor Shakira zo speciaal omdat ze een relatie heeft met Barca speler Gerard Piqué. De zangeres was in Marokko voor het jaarlijkse Mawazine Festival. Voor een uitzinnige menigte van tienduizenden fans gaf ze een spetterend optreden weg. Vooral haar buikdansmoves brachten het publiek in extase:

Er zijn 9 reacties

  1. Taalib
    30 mei 2011 om 03:27 uur.

    Dit zijn mensen die ons schade toebrengen. Zowel de organisatoren, de muzikanten en het publiek. Ik herinner me dat op hetzelfde fitna festifal een aantal doden zijn gevallen. Mawazin moet verdwijnen. Genoeg geld verspild aan ongelovigen, mala7ida en misdadigers. Iedereen achter deze organisatie moet berecht worden, volgens de Islamitische wetgeving. 7asbona Allaah wa ni3ma alwakil

  2. metalsi
    30 mei 2011 om 08:24 uur.

    tazz mensen hebben honger in marokko .maar wat doen ze ze smijten met miljoenen naar shakira en kanye west .

  3. Abdullah
    31 mei 2011 om 06:48 uur.

    Astaghfirollah..ik schaam mij dood voor mijn vaderland! En dan hypocriet volhouden dat Marokko een islamitisch land is.

  4. mo@hotmail.nl
    31 mei 2011 om 04:12 uur.

    een vrouw die is onderweg bevallen op een ezel richting stad waar een ziekenhuis zit, onder weg is ze overleden door veel bloed verlies en kind ter wereld gebracht, de ezel heeft een kind, want de moeder is helaas overleden.
    de koning geeft 750 duizend euro aan Shakira voor 1 avond/nacht optreden, voor haar is niks mis mee, tot slot werkt ze voor haar geld.
    dan vraag ik me af hoe zo!!?? willen ze demonstreren.
    Hoe zo de bevolking klaagt!!??
    Waarom wil je onvrede uiten??!!
    Wat is hun drijfveer dan in de gehele Arabische wereld?! Zijn ze gewoon gek of tijd zal ff in opstand komen we hebbe toch niks te doen!!!
    Snap ik ook niet

  5. naf
    01 juni 2011 om 11:44 uur.

    Jullie zijn nog achterlijker dan de mensen in Marokko bekrompen volk die nog met een mentaliteit van de jaren 70 leeft!! We levn in 2011. dat jullie ouders jullie nou zo hebben opgevoed is jullie probleem dat jullie zijn blijven hangen en haken in die tijd. Ondertussen hebben mensen in marokko daar geen last van. Want de ontwikkeling en mentaliteit van de marokkanen in marokko is veel meer ontwikkeld dan de marokkanen hier in nederland.

    Altijd zo negatief beoordelen alles is maar haram. En ondertussen doen jullie zelf alles wat haram is. Wie probeer je nou voor de gek te houden , verbeter de wereld, begin bij jezelf en die achterlijke mentaliteit. Zelfs nog als jullie naar marokko zouden gaan, zouden jullie perplex staan hoe het leven daar bevorderd is, en jullie je hier nog bezig houden met alles wat haram is. Het valt mij op dat de meerendeel marokkaan uit nederland zo negatief is en zijn. Altijd die negatieve vooroordelen over andere uiten. Kijk naar jullie zelf en jullie omgeving en wat nou marokko haram..Nee jullie zijn halal zeker!! ziek achterlijk mentaliteit. Niemand heeft jullie tegen gehouden of jullie manieren van leven, maar laat anderen lekker met rust. Zo deden de grootste gedeelte marokkanen bij hun zussen, eindstand al die zussen verdwenen en weggelopen.

    Geef je mening, ok, maar wat mij opvalt is dat het altijd wel negatief moet zijn eerder zijn jullie niet gerust. Meegekregen in jullie opvoeding alleen negativiteit. echt een volk om van te kotsen. Weten en kunnen niet genieten van het leven. doen alsof ze zo heilig zijn. Continu bekritiseren jullie je eigen volk en land dus laat staan een ander land en ander volk. Zielig!!!! and get a fucking life!!

  6. mo@hotmail.nl
    02 juni 2011 om 07:54 uur.

    het is niet een kwestie van achterlijk of niet
    zijn de Egyptenaren en de Tunesiërs en de Libiërs en nog andere landen allemaal achterlijk???!!

    Het gaat erom dat er andere prioriteiten in Marokko voorgetrokken dienen te worden. Niet alle Marokkanen hebben behoefte aan live muziek van Shakira of wat dan ook
    Er zijn landgenoten die eens niet in de basis behoeftes zijn voorzien.
    Toen ik jou tekst las moest ik lachen
    Deed me denken aan iemand daar die door huurachterstand dakloos werd maar kocht een mobieltje en ging in een café mee stoer lope doen

    Als de overheid genoeg t e bieden had en d e bevolking zit op en redelijk niveau van welvaart
    Dan hoor je mij niet zeggen dat Shakira niet daar mag zingen. Ieders keus ieders vrijheid

    Echter is het rampzalig dat 80 % van d bevolking aan armoede lijd en dat de koning dood gewoon paar miljoen op haar rekening stort
    Ik ben ook kritisch tegen hoe voetbal is georganiseerd, een tranier die komt en steekt een paar miljoenen in z e zak
    Kan toch niet
    Maar geloof me hier komt een eend aan

  7. Azidan
    05 juni 2011 om 05:49 uur.

    Ik vind dit schandalig

    Marokko heeft nog steeds een zwakke economie ook al beweert men dat er een goede economie is, er is wel een sterke economische groei

    Maar in Marokko wij willen de beste geneeskunde, de beste dokters, wij willen dat ook de criminaliteit aangepakt wordt,

    de marokkaanse burger moet een menswaardig leven leiden zodat hij zich ten volle kan ontplooien, de Marokkaanse burgers die afstuderen moeten hun werk kunnen hebben, zoals hier in Nederland kan je van een vaste baan, een huis kopen, een mooie wagen, mooie kleren dit moet ook mogelijk zijn in Marokko

    Dus conclusie: Die Shakira mag van mij naar de Hel lopen,

    Die één Miljoen Euro zou beter gebruikt worden voor de weeskinderen in Marokko

  8. naf
    06 juni 2011 om 03:24 uur.

    Ik schaam me voor de marokkanen uit nederland die zich allemaal zo heilig voordoen. Willen jullie zeggen dat je je schaamt voor marokko en dat jullie heiliger zijn. Jullie zijn achterlijker dat is wat gebleken is. Marokko is allang verder vooruit in hun doen en laten leven ze in deze tijd zoals wij hier in nederland ook leven of verder nog. Marokko is al bezig met plastische chirurgie etc. En jullie maken jullie druk over je vaderland. ga je toch bezig houden met dingen waar je invloed op heb, en je niet druk maken om dingen waar je geen invloed op heb. Al die negatieve reacties van deze marokkanen hier. Jullie zijn echt een bekrompen achterlijk volk die nog leeft in de jaren 70 a 80. gezien jullie meningen. Echt diep triest om dat te lezen. Zijn jullie ooit positief geweest over marokko of alles wat marokkaans is. Zijn jullie jezelf vergeten of denken jullie dat jullie hollanders zijn of zo. Zolang je zwart haar heb, worden jullie door de buitenwereld nog altijd gezien als MAROKKANEN. Weet je wat ik diep triest vind, is altijd negatieve vooroordelen over anderen lezen en metname hier op deze site over mijn vaderland. wat een triest achterlijk volk die hier leeft. En dat tussen de hollanders in, echt diep triest. hebben jullie hersens of hooi in jullie kop! allemaal ezels op deze site!

  9. naf
    07 juni 2011 om 04:07 uur.

    @AZIDAN

    Dat jij nou denkt dat jullie berber volk nu zo heilig is. Jullie ellende is erger dan die van de arabieren. En weet je hoe het komt, juist omdat alles binnen jullie cultuur haram is en niet mag, dus de verleiding is groter en erger dan jullie jezelf maar kunnen bedenken. De ergste denken heilig te zijn terwijl de meeste rifiet ervandoor gaan met negers hier in nederland . Altijd maar commentaar over arabieren die zijn tenminste vrij opgevoed, met normen en waarden en grenzen. Maar de berber volk voornamelijk uit houcima zijn een ziek achterlijk volk 9 van de 10 keer waar je uberhaupt geen gespekstof mee kan hebben, omdat je mond wordt dicht gesnoerd of dicht geslagen. vandaar die wijven de weg kwijt zijn en uit wraak en psychische problemen de weg kwijt zijn en totaal geeen grenzen meer hebben.

    En jullie zijn gewoon jaloers, en praten heel de tijd over arabieren en arabische meiden omdat wij vrijer zijn opgevoed. jaloezie en zo belangrijk zijn we vandaar jullie graag over arabieren praten. we zijn in de belangstelling en zo enorm gezien jullie reacties. ach jullie zijn ziek. jaloezie doet mensen praten.

    stik erin zou ik zeggen.

    aan de arabieren tippen jullie niet never nooit niet dus vergeet het en geef het op. de arabieren zullen altijd marokko blijven regeren. de berbervlag mogen jullie op blijven slapen.