MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Citrusoogst flink gedaald door hittegolf

19 juni 2012 | in Economie | 10 Reacties

De Marokkaanse citrusoogst zal mogelijk 20 tot 30% lager uitvallen voor het seizoen 2011/12. Dat is het gevolg van een hittegolf in mei waardoor er grotere verliezen zijn dan normaal, meldt het ministerie van Landbouw volgens AGF.nl. In de eerste 20 dagen van mei kwamen de temperaturen regelmatig boven de 40 graden uit.

Marokko plukte in 2011/12 1,82 miljoen ton citrus, waarbij 976.000 ton sinaasappelen. Dit is ongeveer 10% van de productie in het Middellandse Zeegebied. Een daling van 30% in de productie zou leiden tot ’s lands kleinste citrusoogst sinds 2007/2008. Eind juni wordt de exacte omvang van de schade bekend. (Bron/ lees verder: AGF.nl)

Er zijn 10 reacties

  1. peter = de naam
    19 juni 2012 om 06:12 uur.

    Dan nemen we heerlijke Israelische citrusvruchten. Mmmmm

  2. mhamed
    20 juni 2012 om 07:42 uur.

    peter de racist

    dat jij er van bent hoef jij dat niet bekend te maken.
    indd citroenvruchten uit gestolen land ………….wees trost op de joden.

  3. Dutchie
    27 juni 2012 om 05:42 uur.

    Nou… Dan kopen we ze toch niet meer? Maar dan gaan die Palestijnen weer krijsen en stenen gooien. Ik zeg: gewoon lekkere sinaasappeltjes kopen uit Cyprus, Spanje en andere beschaafde landen.

  4. Dutchie
    27 juni 2012 om 05:43 uur.

    …en uit Israel, natuurlijk.

  5. mhamed
    28 juni 2012 om 10:30 uur.

    Dutchie

    jij zegt ………… Dan kopen we ze toch niet meer? Maar dan gaan die Palestijnen weer krijsen en stenen gooien. wat jij niet wil zeggen is dat de joden met kogels schieten en natuurlijk is het jammer dat jou soort niet uitgestorven zijn.

  6. mhamed
    28 juni 2012 om 10:38 uur.

    Dutchie

    de joden zullen nooit beschaafd worden zolang zij het land bezitten van anderen………………………..punt.
    bekrompenheid doet jou men denken aan ezel die tegen een paard zegt ik ben sterk en snel maar kan van jou niet winnen.

  7. Dutchie
    29 juni 2012 om 04:34 uur.

    …eet een heerlijk Jaffa-sinaasappeltje…

  8. Dutchie
    29 juni 2012 om 04:50 uur.

    Ik geef je een gratis en welgemeend advies: jij moet je niet bezighouden met het Midden Oosten, want daar ga jij gewoon niet over; je hebt er geen invloed op. Waarschijnlijk hebt je er zelfs nooit gewoond. Richt je op jezelf ! Baan, inkomen, op tijd je nest uit enzovoorts… Cursusje Nederlands er tegen aan gooien (want dat is echt nodig, hoor). Probeer ook eens te discussieren zonder die harde woorden (“bloed, dood,” etc). Ik denk dat het dan een stuk beter met je zou gaan. Wat mij zo opvalt is dat je niet tegen kritisch commentaar kunt. Je begint onmiddellijk “met scherp te schieten” (dat is een Nederlandse uitdrukking), door grove en vijandige taal te gebruiken. Terwijl wij hier hebben geleerd dat goed overdachte en helder geformuleerde argumenten veer meer overtuigingskracht hebben. DAT is wat jij moet leren. Veel succes.

  9. mhamed
    30 juni 2012 om 01:34 uur.

    Dutchie toch!!
    steek jou advies in je reet…….joden zullen mij niks wijs maken de grote haters van deze natie zijn de joden.
    ik heb al meerdere keren gezegd dat ik al heel lang een baan heb, blijkbaar heb jij poep in je ogen want lezen gaat moeilijk merk ik.
    over dat schieten….jou soort doen niks anders.elke dag gaat een kind dood door een joodse kogel (onschuldige mensen)er staat in de tora wat niet joods is moet dood) wees trost op dutchie……….
    nogmaals jammerlijk zijn jou soort niet uitgestorven.
    over mij hoef jij geen zorgen te maken want het gaat namelijk uitstekend met mij en ik geniet elke dag van mijn werk,helaas slaap ik nooit uit want ik begin om 5uur smorgens.
    trouwens was jij niet van plan deze site te verlaten!!!!

  10. rachid17
    01 juli 2012 om 08:21 uur.

    Dutchie
    Uw kunt wel iemand gaan steken , en dat vindt UW wel goed .
    En om zelf gestoken te worden , is niet leuk.
    Welkom terug wilders , mischien dat UW deze 2 onwetende mee kan nemen