MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marocprofs op 11 november tegen Sparta

06 oktober 2005 | in Sport | 20 Reacties

De Marocprofs komen op 11 november opnieuw in actie. Het voetbalelftal bestaande uit Marokkaanse proffesionals zal in het Kasteel in Rotterdam uitkomen tegen Sparta. Vorig jaar werd er een duel gespeeld tussen de Marocprofs en Ajax.

Het team, met o.a. Ali Boussaboun (Feyenoord), Nourdin Boukhari (Ajax), Boutahar (NEC), Afellay (PSV) en Khalid Boulahrouz (HSV), wordt gecoacht door Willem van Hanegem. De wedstrijd wordt gespeeld in het kader van de viering van 400 jaar handelsbetrekkingen tussen Nederland en Marokko. Naast voetbal is er rond deze wedstrijd ook aandacht voor muziek en theater.

Er zijn 20 reacties

  1. joop van tinge
    07 oktober 2005 om 01:42 uur.

    leuk joh, ik ben zker aanwezig

  2. said
    07 oktober 2005 om 12:15 uur.

    verheug me er op

  3. knaka
    07 oktober 2005 om 05:52 uur.

    dat wordt gezellig mooie wedstrijd yek.

  4. alphen aan den rijn
    26 oktober 2005 om 11:22 uur.

    zowieso standaard aanwezig VIP

  5. ilias
    09 november 2005 om 02:06 uur.

    komt het op tv ?

  6. nourdin
    11 november 2005 om 01:20 uur.

    ik ben ook aanwezig 🙂 🙂 🙂

  7. ilias
    11 november 2005 om 10:05 uur.

    ik ben niet gegaan hoevel stond het ?????

  8. Maghreb Magazine » Marokkaanse profs winnen van Sparta
    12 november 2005 om 12:14 uur.

    […] ilias: ik ben niet gegaan hoevel stond het ????? […]

  9. Saida
    12 november 2005 om 12:20 uur.

    Het was echt een geweldig groot feest.
    Prima sfeer prima wedstrijd 5-0 voor Marokko.
    Ik heb gewoon pijn in mijn kaken van het lachen.
    Tijdens de eerste helft was het op de tribune interessanter dan op het veld.
    Hele horde Marokkaantjes die tegen elkaar gingen schelden in koor.
    En dan verontwaardigde blikken van mensen die dachten dat ze in het concertgebouw zaten.
    Wat ik ook heel geweldig vond was de inzet van de vele vrijwilligers zoals de buurtvaders. Die op een vriendelijke toon er voor zorgden dat de horde Marokkaantjes zich gedroegen.
    Het was een en al meligheid en baldadigheid.
    Tijdens de tweede helft kwamen de Marocprofs in aktie en scoorden de ene doelpunt na de andere en ik keek echt voetbal.
    Een kwartier voor het einde liep het een beetje uit de hand.
    Ik vond het jammer dat jongeren het veld op gingen maar moest er uiteindelijk vooral om lachen.
    Je zag gewoon dat ze geen kwade bedoelingen hadden en niemand lastig vielen. Ze speelden gewoon tikkertje met de beveiliging en gingen zonder problemen het veld af.
    Er was een klein incident wat ik heel erg jammer vond. Een van de buurtvaders die ik de hele avond met een vriendelijke gezicht heen en weer zag lopen had het letterlijk aan de stok met een jongen. Door tussenkomst van anderen liep het met een sisser af.
    Het had des betreffende buurtvader erg gekwetst en dat vond ik heel erg.
    Maar het mocht voor mij geen domper op het feest zijn.
    Wat er ook morgen in de Telegraaf komt dit onvergetelijke feestje kan niemand van mijn afpakken daar ik het met eigen ogen heb gezien dus:
    Respect voor de buurtvaders
    Respect voor Marocprofs
    En respect voor onze Marokkaantjes en moge hun levensvreugde en vuur nimmer doven.

    Ps ik heb Hadji gezien maar durfde niks te zeggen

  10. RaChID
    14 november 2005 om 09:10 uur.

    EwA SaLaMaLiKoEm

  11. RaChID
    14 november 2005 om 09:13 uur.

    WaS WeL GrApPiG DiE GaStEn Op HeT VeLd
    HaHaHaHa:P;)

  12. Joop Stevens
    16 november 2005 om 04:54 uur.

    hallo ik ben marokaan.
    marokkoo is een pop ze mogen niet voetballen

  13. west-moker
    22 november 2005 om 07:42 uur.

    ik was er ook had kaarten voor de hoofdtribune maar was zo saai daaar dat ik achter de doe

  14. west-moker
    22 november 2005 om 07:46 uur.

    ik was er ook had kaarten voor de hoofdtribune maar was zo saai daaar dat ik achter de doele ging zittten dat was de eerste helft de doel van sparta en we gingen helemaal los hoe we die mensen uit den haag begonnen uit te schelden in koor he en het waren ook marokkaanse fans en aan het einde zie ik iedereen in het veld dus zei ik ik ga ook maar het veld in en zie ik die beveiliging achter me aanrennen was echt lkeuk vooral toen ik die schijnbeweging maakte en toen viel ie op de grond wallah was echt een leuk geslaagd feest man vooral na de wedstrijd gingen we feesten ik ga zo te zien wel vaker naar een marokkaanse wedstrijd ik was ook eerst in juni gegaan naar marokko tegen italie wk onder 20 dat was in utrecht die was pas echt heeeeeeeeeeeeel leukl man.

    Ik heb gechilt met HADJI voor de wedstrijd man hij is echt chill dat zeg ik jullie alleen:P

  15. ilias
    22 november 2005 om 07:46 uur.

    ik ben elf ook niet gegaan ?
    maar het stond 5-0

  16. west-moker
    22 november 2005 om 07:47 uur.

    ik was er ook had kaarten voor de hoofdtribune maar was zo saai daaar dat ik achter de doele ging zittten dat was de eerste helft de doel van sparta en we gingen helemaal los hoe we die mensen uit den haag begonnen uit te schelden in koor he en het waren ook marokkaanse fans en aan het einde zie ik iedereen in het veld dus zei ik ik ga ook maar het veld in en zie ik die beveiliging achter me aanrennen was echt lkeuk vooral toen ik die schijnbeweging maakte en toen viel ie op de grond wallah was echt een leuk geslaagd feest man vooral na de wedstrijd gingen we feesten ik ga zo te zien wel vaker naar een marokkaanse wedstrijd ik was ook eerst in juni gegaan naar marokko tegen italie wk onder 20 dat was in utrecht die was pas echt heeeeel leuk man.

    Ik heb gechilt met HADJI voor de wedstrijd man hij is echt chill dat zeg ik jullie alleen:P

  17. faysal ede-noor
    22 november 2005 om 07:51 uur.

    ik war er ook whaa
    ik ging ook op het veld rennen lekker tikkertje spelen met die bevijleging

  18. Bad-r
    14 december 2005 om 09:58 uur.

    ik mocht bij die spelers naar binnen , met hun praten
    ik heb hun handtekening van hun allemaal,

    egt verszzz

  19. badr
    07 september 2006 om 10:21 uur.

    eej man ikw as ook gegeaan en mijn oom is organistatro dus ik mocht met de spelers in hotel slapen (aprte kamers:D)

    maar was wel leuk

  20. Nassimotjede7e
    20 februari 2007 om 07:28 uur.

    EEY ik was gegaan was chill heb gechilt met boussabon affelay enzo en met hadji en wat is het lauwst vond dat ik met beveiliging ging chillen en nederlanders uitschelden had nog ook een fitie maar tog je weet hadji is mijn mattie heb msn alles a mattie ongelovelijk dat boussabon ,affelay enzo allerlei paasen konden geven aan hadji en die maakte het af 😀
    egt lauw !!!!!