MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Loting Afrika Cup: Marokko in Pot 2

19 oktober 2005 | in Sport | 24 Reacties

De Afrikaanse voetbalbond heeft vandaag bekendgemaakt welke landen in welke potten zitten tijdens de loting voor de Afrika Cup. Deze wordt morgen in Cairo verricht. Marokko werd ingedeeld in pot 2.In pot 2 krijgen de Atlasleeuwen gezelschap van Senegal, Zuid-Afrika en de Democratische Republiek Congo. Marokko ontloopt deze landen in de groepsfase van de Afrika Cup.

Gastland Egypte, titelhouder Tunesie, Nigeria en Kameroen werden geplaatst in pot 1. Ivoorkust, Ghana, Togo en Guinee zitten in pot 3, terwijl Zambia, Zimbabwe, Angola en Libie pot 4 bevolken. De Afrika Cup wordt in februari 2006 in Egypte gehouden.

Er zijn 24 reacties

  1. Youssef
    20 oktober 2005 om 10:40 uur.

    Dat betekent dat wij waarschinlijk tegen Tunisie weer zullen spelen, Kameroen, Nigeria of Egypte, het zal echt een moeilijke taak zijn voor Marokko maar ja, van alles kan gebeuren, ik hoop maar dat alles snel wordt hersteld binnen de ploeg, en dat wij goed kunnen voorbereiden voor die CUP, en kijken naar de Marokkanen van de rest van Europa..

  2. Amsterdammer
    20 oktober 2005 om 11:48 uur.

    Nu eerst een goeie trainer vinden.

  3. Rachid
    20 oktober 2005 om 01:23 uur.

    en ook goeie spelers

  4. soussie
    20 oktober 2005 om 01:52 uur.

    Salem oe 3aleykum

    Dames en heren wanneer worden jullie wakker?? Afrikaans voetbal is 1 grote grap. Alles draait om politiek en geld. Dachten jullie nou echt dat marokko door kon gaan naar het WK 2006 terwijl Tunesie thuis speelt.? Komt nog eens bij dat een Egyptenaar (grootste bedrieger) gaat fluiten. ?Hij gaf Karkouri bijna rood omdat meneer zijn boekhouden niet goed bijhield en dat mag een topwedstrijd fluiten.Mijn conclusie is dat ze afrikaans voetbal dan maar beter kunnen afschaffen.
    Wa salem

  5. Karim
    20 oktober 2005 om 02:07 uur.

    salaam aleikom

    Goeie spelers hebben we al. Maar een nieuwe trainer komt binnen twee weken het wordt waarschijnlijk de trainer van AC MONACO ( Didier Deschamps ) hij was speler van nationale elftal van frankrijk in 1998 goeie verdediger. dit had ik gelezen op de officiele website van nationale marokkaanse elftal.
    http://www.atlaslions.moonfruit.com Ik hoop dat de team snel hersteld en dat ze alles weer zullen geven want we hebben wel goeie spelers vind ik.

  6. Mo
    20 oktober 2005 om 07:30 uur.

    Dat het Deschamps wordt is nog helemaal niet zeker..aangezien meneer 100.000 euro per mnd vraagt exl. huis, auto, telefoon, vakantie etc. terwijl dhr. Deschamps maar 1 club in zn leven heeft gecoacht weliswaar de halve finale gehaald van de CL..maar mensen niet gelijk bewonderend kijken naar de naam het gaat uiteindelijk om de inhoud. ik zelf hoop dat het een Mourinho-type wordt lekker fel en no-nonsens..spelers zoals Zairi die de bal constant kwijtraken gelijk de tribune opsturen 😛

  7. andere Youssef
    20 oktober 2005 om 07:43 uur.

    een coach die iniedergeval aanvallend durft te spelen

  8. rachid
    20 oktober 2005 om 08:53 uur.

    het wordt weer niks met deze markkaanse elftal……….ik denk dat ze n heel moeilijke poul zitten.ik denk dat Senegal en Zuid-Afrika en maatje te groot zijn voor marokko.

  9. larbi
    22 oktober 2005 om 04:13 uur.

    heb je wel verstand van voetbal rashid…deze twee landen die je nu noemt zijn momenteel de zwakste in afrika.

  10. moessie
    22 oktober 2005 om 04:17 uur.

    je hebt gelijk larbi…die jongen bazelt maar wat.met een slimme trainer hadden wie die tunesiers 3-0 kunnen geven.en onderschat het marokkaanse voetbal niet want wij hebben de grootste toekomst in afrika.kijk wij hebben alleen in nederland 67 prof voetballers en in frankrijk 60.en dat zijn maar twee landen die ik noem.

  11. Amsterammer
    22 oktober 2005 om 01:29 uur.

    Moessie, hoe kom je aan die informatie over 67 Ned/mar profvoetballers?
    Ik vind die trainers die zij nu hebben gekozen helemaal niets. Ik zie wel wat in bv Guus Hiddink? of Co Adriaanse?

  12. onderbroek
    26 oktober 2005 om 11:46 uur.

    Marocco heeft wel grote kans. ik weet niet wat jullie blederen
    hoe snel ook de leugen is de waarheid achterhaalt hem ja soussie

  13. youssef
    08 november 2005 om 09:47 uur.

    liberia ia appeltje eitje egypte heeft geluk dat ze thuis spelen maar ivoorkust is moeilijk

  14. Yacine
    27 december 2005 om 05:37 uur.

    Ik zal jullie zeggen…die titel blijft gewoon rustig in Tunesische HANDEN!!

  15. soufyan
    05 januari 2006 om 04:00 uur.

    eh kom op man ik weet zeker dat marokko dit keer de afrika cup 2006 zal winnen we hebben goeie spelers zoals zairi chammakh hadji bousabon boukhari en noem maar op en nu alleen af wachten wat marokko gaat doen ik de afrika cup

  16. edenaar
    13 januari 2006 om 08:48 uur.

    ej marokko is nu goed
    ik weet nie wat jullie allemaal lulen maar maroko gaat de afrikacup winne ze hebben best wel een goeie trainer ze hebben pas een oefenduel tege congo gespeeld en 3-0 gewonnen hier het begint al goed dus kom op we gaan ze een hart onder de riem steken

  17. TUnsI
    16 januari 2006 om 11:52 uur.

    Eh jullie prate alleen maar pOep tunesie heeft gewoon de beste team van afrika kijk maar na de confederations cup tegen argentine en duitsland en australie tunesie gaat 100% de afrika cup weer winnen en met wk kome ze OOk ver nooit onderschatten

  18. Marokino
    16 januari 2006 om 01:52 uur.

    Tunsi volgens mij zit je verkeerd. Dit MAGHREB geen tunsi punsi, met je beste team! Dat zijn jullie niet en dat zullen jullie nooit worden!!!

  19. soufyan
    17 januari 2006 om 10:52 uur.

    of niet zeg je hoor tunesie heeft jmet geluk gelijk gespeelt tegen marokkop het was gewoon een kk uigendoelpunt van elkarkouri hoor dus je moet niet praten

  20. tunisiaboy
    28 januari 2006 om 11:57 uur.

    wat lullen julie allemaal toch ist het zo moelijk te zegge dat tunisie gewoon de beste ploeg is geluk of nie voetbal is zoo julie marokanen denken zeker da older spelers ronaldos of zidans zijn trouwens eef tunisie de 3 laatste matchen tege marroko gewonnen ook geluk zeker tazzz puuur jaloezi

  21. azro nedha
    29 januari 2006 om 01:49 uur.

    HEY BROEDER TUNISIABOY WAT LUL JIJ NOU WEER HET IS VOETBAL EN VOETBAL IS EEN SPELLETJE.
    DUS KIJK VERDER DAN JOU NEUS LANG IS EN VERDIEP JE IN GESCHIEDENIS EN DAN WORD JE WAT WIJZER EN BOVEN DIEN HOE KOM JE BIJ OM TE ZEGGEN DAT JULLIE DE LAATSTE 3 WEDSTRIJDEN GEWONNEN.
    DE LAATSTE 2 WEDSTRIJDEN ZIJN IN EEN GELIJK SPEL GEEINDIG.
    1-1 EN 2-2 MEER NIET DUS HOE KOM JIJ AAN WE HEBBEN GEWONNEN.
    DUS GA NOU NIET ONZIN VERTELLEN DAT WE WAT PECH HEBBEN MET ONZE BOND DIE NIET DEUGT MEER NIET EN JULLIE KOMEN OOK WEL AAN DE BEURT GELOOF MIJ MAAR EN NIET TE VROEG JUIGEN MAAT JE BENT ER NOG LANG NIET.

    DUS GEBRUIK JE VERSTAND DIE JE VAN ALLAH HEBT GEKREGEN.
    DOE JE DAT NIET DAN IS HET JOU PROBLEEM EN GA WAT LAHRISA ETEN .
    BROEDERS HET KOMT GOED MET ONZE TALENT LET NIET OP ONZE TUNISIABOY BROEDER WANT HIJ IS VERDWAALD MEER NIET.
    EN ZEG NOOIT DAT WIJ JALOERS ZIJN DAT ZIJN WE NIET ER HEEFT HET HIERO NIEMAND OVER TUNIS GEHAD MAAR HOE JE BIJ KOMT JOOST MAG HET WETEN.
    EN DE BESTE MAG WINNEN EN ALS TUNIS DE BESTE IS DAN MOGEN ZE VAN MIJ WINNEN MEER NIET DAN ZULLEN WE WAT MEER ONS BEST MOETEN DOEN OM VAN JULLIE TE KUNNEN WINNEN MEER NIET.

    MOCRO BROEDERS VEEL SUCCES ONZE AISSATI EN AFELLAY EN EL AMADI EN BOUSSABOUN EN DIBA EN BOUKHARI EN BOUAZAN, TAREK SEKTIOUI, BOUTAHAR DIE ZULLEN ONS GAAN DROMEN INSA ALLAH VERWEZELIJKEN.

    VEEL GROETJES

  22. tunisiaboy
    29 januari 2006 om 05:46 uur.

    erg ze moge naar huis gaan zelf tege libie kunne ze nie winne tshoemaa libie ook geluk had zeker

  23. moslimstrijder
    07 februari 2007 om 01:02 uur.

    eh marokko is de beste tunesie krijgt vanavond dikke pak slaag.

  24. dolly
    29 oktober 2007 om 10:33 uur.

    heej ik wil wel meedoen:D:D

    ben wel een meisje maar ben GOED:P