MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Geen nieuw contract voor Nourdin Boukhari

23 oktober 2005 | in Sport | 12 Reacties

Volgens de website voetbalprimeur.nl wordt het contract van de Marokkaanse profvoetballer Nourdin Boukhari bij Ajax niet verlengd. De 25-jarige Boukhari debuteerde in september 2002 bij de club. Begin deze maand gaf de geboren Rotterdammer nog aan dat hij, ondanks de pendeldienst tussen basiself en bank, tevreden is in Amsterdam. Een nieuwe periode als huurling bij een andere club zag Boukhari absoluut niet zitten. “Daar heb ik absoluut geen behoefte aan. Uiteraard wil ik aan mijn wedstrijden komen. Mijn contract loopt voorlopig nog een jaar door. En ik hoop zeker een verlenging mee te pakken” zei hij op de Ajax website.

Boukhari heeft te kampen met enorme concurrentie en heeft volgens de clubleiding meer baat bij een vertrek. Ook Tunesiër Hatem Trabelsi is bezig aan zijn laatste seizoen in Amsterdam. Trabelsi wil na dit seizoen weg uit Amsterdam en kan rekenen op belangstelling van een aantal (top)ploegen.

Er zijn 12 reacties

  1. Mo
    23 oktober 2005 om 12:19 uur.

    Boukhari is maar een matige voetballer vind ik en het was een kwestie van tijd dat ie bij Ajax zou vertrekken..een club als twente, rkc, vitesse daar kan hij zich verbeteren door week in week uit te spelen

  2. trab
    23 oktober 2005 om 02:56 uur.

    Helemaal mee eens mo!!!

  3. miyagi
    23 oktober 2005 om 10:51 uur.

    BOUKHARI IS DE BESTE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  4. Jamel the one
    24 oktober 2005 om 03:54 uur.

    Hmm

    Nourdin Boukhari is momenteen beland in een positie binnen Ajax waarin hij zich niet kan ontplooien, de organisatie en sfeer binnen Ajax is niet meer zoals het is geweest. Jongens zols Sneijder en Babel zouden de volledige begeleiding en coaching moeten krijgen in het voetbal en Boukhari ook, maar binnen Ajax is men aan het rommelen op hogere nivo’s en kijkt men alleen naar de magere resultaten en ergert zich daaraan en probeer d.m.v. de poppetjes(voetballers) te verschuiven tot een beter resultaat te komen.

    Maar het dient andersom de poppetjes hebben vertrouwen en een schouderklop nodig om zich te ontplooien en verder te ontwikkelen om als een topclub te fungereren en goede voetballers zoals Boukhari, want dat is ie komt niet tot zijn recht bij het huidige Ajax, een goed voorbeeld van wat ik bedoel is Rafael van der Vaart, bij Ajax ook een poppetje die werd ingezet als het niet goed ging of op een andere plaats moest spelen als het minder ging, maar bij Hamburg is het een topspeler en heeft zich nu ontwikkeld tot een sperspeler van het nederlandselftal.

    Dus een andere club voor Nourdin zou ten goede van hem komen maar dat moet het wel een fatsoenlijke club zijn en geen kleinere club waar hij niet door kan groeien tot alles behalve lokale held.

    Jamel

  5. Youssef
    24 oktober 2005 om 08:57 uur.

    Kon hij maar in zijn plek spelen!!

  6. Rayan
    24 oktober 2005 om 05:01 uur.

    Ik vind boukhari een goede voetballer , maar ik ben het met de eerste spreker eens . Nordin komt net een beetje te kort voor de top clubs . Ik hoop hem nog vaak op de nederlandse velden te zien voetballen , of mischien wel een leuke club in spanje . Ik denk dat hij heel goed bij een subtop club in spanje zou passen , anyway ik wens hem het aller beste toe . Vriendelijke groet ………..Rayan.

  7. Teddy
    24 oktober 2005 om 06:27 uur.

    Misschien wordt het bij Ajax tijd om een fijne Tunesier te scouten.
    Zij gaan namelijk wel naar het WK.

  8. malcolm X
    24 oktober 2005 om 09:22 uur.

    Geen enkele Marokkaan heeft succes geboekt bij ajax, terwijl er al jaren tientallen Marokkanen rondlopen in de jeugd van ajax.
    Lang leve Feyenoord en PSV.
    Word het niet eens tijd voor een tweede Amsterdamse profclub.
    Rotterdam heeft er maar liefst drie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. trab
    25 oktober 2005 om 02:00 uur.

    Jawel hoor!!! Tarik Oulida heeft succes geboekt. Echter, de mening van Cruijff had toendertijd geen geod gedaan bij de technische staf van Ajax, waardoor zijn talent een ongelukkige wending kreeg.

    Cruijff zei: Tarik is het grootste talent ooit dat op de Nederlandse velden loopt!

    Door deze opmerking kwam er meer druk op deze jongen om goed te presteren, waardoor hij onder deze toegenomen druk is bezweken. Nadien heeft hij zijn talent nooit waar kunnen maken.
    Je kunt eigenlijk wel zeggen dat zijn carriere een beetje kapot is gemaakt door legendarische Johan.

  10. AbdelRahman
    25 oktober 2005 om 04:09 uur.

    Een topspeler kan met druk omgaan. Anders behoor je niet tot de top.

  11. Malcolm X
    25 oktober 2005 om 04:56 uur.

    Het tweede elftal is geen succes, Trab.
    Verder heeft hij het niet geschopt, behalve wat invalbeurten en wedstrijden gespeeld toen iedereen geblesseerd was.
    Zelfs na de champions league wedstrijd tegen AEK Athene waarbij ajax won met 2-0 dankzij twee goals van oulida zat oulida vervolgens weer gewoon op de bank.

  12. Shemharosh
    25 oktober 2005 om 09:38 uur.

    Boukhari moet naar england….denk dat hij het daar kan maken gezien zijn spel en hoe daar gevoetbalt wordt