MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Egypte – Marokko eindigt in gelijkspel

24 januari 2006 | in Sport | 29 Reacties

Het Marokkaans elftal heeft sinds vanavond nog een beetje hoop op de volgende fase. De wedstrijd tegen Africa Cup gastland Egypte eindigde namelijk in een gelijkspel. Door de 0-0 werd wel Ivoorkust al zeker van een plaats bij de beste acht. In de laatste voorrrondewedstrijd speelt de koploper van groep A zaterdag tegen Egypte. Marokko treft het al uitgeschakelde Libië. Tijdens de wedstrijd kregen beide landen kansen maar faalden in de afwerking. De Atlas Lions kunnen alleen door als zij van Libië winnen EN Egypte met veel punten verliest van de Ivoorkust.

Er zijn 29 reacties

  1. Marokino
    25 januari 2006 om 12:28 uur.

    Dat beetje hoop mag je weg laten, Royal Air Maroc staat al klaar voor vertrek en hopelijk vertrekt die k*t trainer ook!
    Ik ben het marokkaans elftal helemaal zat, het is iedere keer weer een ander spel, elftal en spelers en vooral vriendjes politiek. Er waren spelers bij die nog nooit hebben gespeeld. Het team van 2 jaar terug, dat was pas een sterk team, en wat hebben we nu? 1 grote shit, en vooral waar ik een hekel heb is aan spelers, die eerst niks van hoor en dan staan ze in de Afrika Cup?
    Waar zijn de spelers die er voor geknokt hebben ( Sektioui, Mokhtari en nog een paar andere)
    Maar goed jongens, dit is mijn mening en die kan niemand van mij afpakken. Dit is hoe ik erover denk. Ik ben en blijf supporter van het Marokkaanse elftal ( alleen op mijn manier)
    Volgende wedstrijd tegen Khadafie zal ik dan ook niet naar kijken!! en ik denk dat er veel ook niet zullen kijken.

    Laters

  2. rami
    25 januari 2006 om 08:31 uur.

    Ongelooflijk 2 prachtige kansen voor EGYPTE,en Fathi en Emad missen alsnog!!Maar Egypte gaat zeker door!!

  3. Hkim
    25 januari 2006 om 10:33 uur.

    Ach Marokko kan iemand mij vertelen waanner Maroc heeft goed gespelt.
    NOOIT.NOOIT.NOOIT

  4. najib
    25 januari 2006 om 12:26 uur.

    noedin kan niet voetballen

  5. Amsterdammer
    25 januari 2006 om 12:36 uur.

    Tegen Tunessie gaven ze de schuld aan de scheidsrechter. Wie krijgt nu de schuld?
    Waarom liet die lul Boussaboun pas op het einde spelen………….op doeken dat hele Marokkaanse voetbalbond, en richt een nieuwe transparante organisatie op. Zolang dat niet gebeurd is het dweilen met de kraan open. En om heel eerlijk te zijn, schakel een of andere eurpese bureau in dit dit moet opzetten. Wij marokkanen bakken hier gewoon niets van. We hebben nu de tijd om een nieuwe start te maken. De volgende spelen zijn weer over twee jaar. dus begin vandaag nog.

  6. Youssef
    25 januari 2006 om 02:09 uur.

    Ik snap t niet hoe jullie allemaal over ons elftal zo praten!! wat begrijpen jullie allemaal van voetbal??!?!
    2 jaar geleden toen Marokko de finale had gespeeld iedereen was trots op Zaki en zijn ploeg, nu niemand die eerlijk de waarheid wil zien: Marokko heeft goed en beter gespeeld dan Egypte maar ook tegen Ivory Kust, wat we misten is gewoon een beetje kans, egypt had wel kans gekreerd en Marokko nier dan!??!?\
    ik vraag me af of een van jullie iets weet over die elftal, weten jullie misschien dat die elftal maar 2 weken voor het CAF zijn begonnen met de voorbereidingen? dat de coach Fakher maar 2 weken voor het tornooi in dienst werd genomen?
    Jongens effe serieus, we hebben een goede ploeg die maar nog wat tijd nodig heeft, dat we misschien al uitgeschakeld zijn betekent niet het einde van de wereld,het belangrijkste is dat we een goede ploeg kunnen vormen voor de comende WK 2010.
    En ja, ik denk nog steeds dat we door zullen gaan naar de 2de rond, ok een beetje optimiste, maar dat is voetbal, niks is nog beslist, dus blijven maar hopen, inshallah zal t ons wel lukken

  7. mocro
    25 januari 2006 om 02:25 uur.

    ja man tfoe pas over twee jaar nou ik denk neit dat zairi chamahk hadji bousaboun enzo weer bij die schapen wil voetballen wa safi maghrib mcha fiha

  8. Henk
    25 januari 2006 om 04:12 uur.

    Er is nog niets verloren en er is nog steeds kans dus gewoon blijven steunen en er in blijven geloven,verloren heb je pas na het laatste fluitsingaal en dan gelijk weer beginnen met de volgende ronde voor over 2 jaar,blijf trots en blijf ze steunen.kom op voor de leeuwen uit de Atlas.

  9. Henk
    25 januari 2006 om 05:35 uur.

    Ivoorkust wint van Egypte met groot verschil en Marokko wint van Libie.dus gaan de leeuwen van de atlas gewoon door ,kom op blijf erin geloeven en ze steunen

  10. Battota
    25 januari 2006 om 06:41 uur.

    Marokko heeft in twee wedstrijden niet weten te scoren. Dat zegt alles. Marokko heeft bij het vorige toernooi heel veel geluk gehad. Als Marokko namelijk een talentvol en goed elftal had gehad dan zaten we nu bij het WK en dan waren we fluitend door de eerste ronde gekomen. Het elftal dat nu speelt is bijna het zelfde als twee jaar geleden..(p.s Mokthari en Sektioui , Boukhari enz voegen niets toe bij hun club laat staan aan Marokko )….dus ze hebben alle tijd gehad om op elkaar ingespeeld te raken. Jammer!!!. Marokko heeft jammer genoeg een overschat elftal met tweede rangs voetballers die ergens bij onbetekenende clubs in Europa spelen. En dan nog maar niet te spreken over die handbalcoach op de bank. Deze generatie die nu speelt die kun je alles verloren beschouwen. Als je als Afrikaanse “grootmacht” niet de eerste ronde doorkomt dan stel je internationaal nul komma nul voor. Dan ben je net zo hoog als Somalie Sudan Burkina Faso en ga zo maar door. Ya allah ya alwatan ya almagrib

  11. Sam
    25 januari 2006 om 09:58 uur.

    Ik vind dat ons spelers hebben hun beste gedaan , wij kunnen jaren blijben jameren maar dat helpt nie. voetbals is een sporten dat geldt ook voor resultaten. wij gaan nie blijven hameren over had maar die opgesteld en de ander nie , de keuzejs zijn gemakt en de speel is bezig dus geniet ervan en nie lullen maar genieten ervan
    en ik blijf van marokko houden

  12. Marokino
    26 januari 2006 om 12:22 uur.

    Henk hou jij je maar bezig met oranje! En Yussef, met het WK zijn we er weer niet bij! Al 8 jaar doen wij gewoon niet mee.

  13. Hicham
    26 januari 2006 om 08:48 uur.

    Ik denk dat wij te hoge verwachtingen hebben, besef wel dat de marokkanen geen echte toernooivoetballers zijn. Het is vaak vroeg eruit als je terug kijkt of er niet eens voor kwalificeren dus ik had deze keer ondanks de dat ze 2 jaar geleden de finale hadden gehaald (die ze ook hadden moeten winnen tegen een matige Tunesië) niet echt veel hoop dat ze ver zouden komen. Het elftal bestaat ook uit veelal uit spelers die geen echte vaste waarde zijn bij hun clubs en dan heb ik het niet eens over Europese topclubs. Zelfs de “grote Naybet” is bankzitter bij Tottenham, en dan hebben we nog een voetbalbond die geen verstand van voetbal heeft… ik neem het coach Fakhir ook niet kwakelijk. Die heeft te weinig voorbereidingstijd gehad en toch zie ik een leuk combinerend marokko (tactisch gezien) zelfs de keeper doet het niet eens zo slecht! Het is alleen jammer dat de jongens hun balvaardigheid en het combineerspel verliezen zodra ze de 16 meter naderen maar dat heeft blijkbaar meer met niveau/wedstrijdritme te maken. Dus we hebben alle reden om ons niet druk te maken gezien de voetbalgeschiedenis van marokko en de situatie van nu. We kunnen alleen hopen dat er veel gaat veranderen in de toekomst te beginnen bij de voetlbalbond zelf!

  14. mokerrr
    26 januari 2006 om 11:04 uur.

    HENk bedankt voor je aanmoedigpraktijken…maar het zijn en blijven marokanen. En er moet gewoon nodig een GROTE SCHONMAAK in onze ELFTAL wORDEN GEMAAKT.. SPEEL MET VASTE SPELERS… geen vriendjespolitiek… en helemaal geen nieuwe spelers.. er moet een Buitenlands CoacH komen..Ik gaf die TROUSSIERs helemaal gelijk dat ie wegging watn het is net een vuilnisbelt..nooit basisspelers…EN er moet gewoon een talentenbureau komen .. zoals Zaki het deed.. Hij kwam helemaal naar nl om talenten te zoeken…naar alkmaar amsterdam ajax overal zo met het .. er moet een BUrea komen..en geen dronken rijkelui die onze elftal in elkaar gaan zetten.

  15. Youssef
    26 januari 2006 om 11:09 uur.

    Ik weet hoe moelijk het is om een WK in Duitsland te volgen zonder dat Marokko erbij zit, maar ja, dit is gewoon voetbal, we moeten eerlijk tegen ons zelf zijn, we hebben een goede ploeg, maar we missen geluk, het ligt noet aan de spelers of aan de coach, maar aan de Marokkaanse bond, ze waren de groot oorzak voor dat allemaal, pas 2 weken dan noemen ze Fakher als coach??!?! wat voor organisatie is dit nou??!?! echt die oude Marokkaanse mentaliteit helaas.
    Maar ja, ik blijf nog hopen tot de laatste minuut, anders ben ik geen echte supporter of een fan, als we winnen dan ok hoeraaaaaaaa, en als we verloren, dan beginnen met schelden en noem maar op.
    Komt goed inshAllah.

  16. InGeniuZ
    26 januari 2006 om 01:27 uur.

    Ach, Marokkanen zijn overal slecht in, misschien heeft iedereen daarom een hekel aan Marokkanen. Maar 1 ding blijft, Marokkaanse vrouwen zijn de mooiste, knapste en de meest sexy vrouwen die ik ken. En dat is waar je lekker niks aan kan doen en ik geniet er gewoon van, gewoon heerlijk. Just face it.

  17. InGeniuZ
    26 januari 2006 om 01:29 uur.

    Trouwens Marokko niet in WK, geen probleem, ga ik lekker met Henk Oranje supporten hahaha, dat is het voordeel van 2 nationaliteiten.

  18. Youssef
    26 januari 2006 om 03:16 uur.

    Zou je het gevoel krijgen dan dat je voor je eigen land gaat??!?!?!

  19. karim
    26 januari 2006 om 09:49 uur.

    Salaam

    Wat jullie niet weten is dat deze trainer Mohammed Fakir maar net 1 maand trainer is omdat Trouissier na 2 weken al was ontslagen. Hij moest zo snel als hij kan een opstelling neerzetten en speler selecteren daarom heeft hij ook niet de juiste opstelling neergezet en heeft hij veel fouten gemaakt.

    Eerlijk gezegd wou ik dat de oude trainer bleef omdat hij deze team heeft gemaakt en deze team zeer goed kent. Het was een domme fout van de marokkaanse pers en de marokkaanse nationale voetbalbond om te veel kritiek te geven dat leidde naar een zelf beslissende ontslag van Badoe Zaki nu zie je de resultaat het spel is zeer veranderd. Aanval is gewoon onvoldoende spel is matig en ga zo maar door. Plus Zairi en Ouaddou zijn geblesseerd dus alle marokkaanse voetballiefhebbers wees beetje geduldig we hebben nu een kleine crisis maar komt insallah goed wees een marokkaan die trots en zijn land altijd aanmoedigd dan heb je 100 % respect.

    Het gaat jullie goed !!!

  20. yesr
    27 januari 2006 om 12:15 uur.

    zaki moet terug hij heeft tenminste verstand van voetbal hij heeft ons twee jaar geleden naar de finale gebracht dat was hij ik weet zeker geen een kan doen wat hij heeft gedaan oke hij heeft ons niet naar duisland weten te brengen maar dat lukte geen een choach met de elftal die wij toen hadden maar ja wie zijn wij ze luisteren toch niet naar ons ze denken alleen aan geld maar jaa het is nog niet gedaan allah kan alles kijk maar de wedstrijd ajx-twente dat was ook een wonder maar jaa we zullen wel zien

  21. yesr
    27 januari 2006 om 12:17 uur.

    ps wat doet hadji in die team hij mist veelste veel boussabon moet op zijn plek kansen die hij verprutste tegen ivoorkust en tegen egypte die man hoord niet in het veld

  22. Henk
    27 januari 2006 om 02:02 uur.

    Marokino waarom zou ik me met Oranje bezeig houden,Ik ga voor voetbal en zie graag dat andere landen eens gaan meedoen aan alle cups,en dat het soms met de nodige problemen gaat is voor iedereen duidelijk kijk maar naar het oranje elftal van voor heen,dus hoop ik dat je het niet erg vind daqt ook andere mensen de side lezen en helpen hopen dat het goed gaat met Marokko,wat toch wel heel veel met Nederland samen heeft.

  23. Henk
    27 januari 2006 om 02:08 uur.

    Mokkerrr,bedankt voor je antwoordt en je kan gerust zijn,ik ben jaren lang trainer geweest van jeugdelftallen en had er heel veel Marokaanse spelers in de A jeugd,wat een kwaliteiten hebben die gasten,maar wat een heerlijke egoisten ,die bal zit vast aan hun schoenen,tot verdriet van ieder langs de kant. Maar voetballen en ook zaalvoetballen kunnen ze en dat was een verheerlijking om te zien en te trainen,gemotiveerd en leergierig en zo komt het vanzelf weer goed met het elftal van jullie.Ik ben er van overtuigd en zal blijven aanmoedigen.

  24. mohamed
    27 januari 2006 om 07:03 uur.

    Ik wil dat mohamed fakir de goeie spelers haalt voorbelld zairi en musthapa hadji en yousef mokthari en yousef hadji en chamak kijk dat zijn goeie spelers niet die naybet of iemand anders of zo en die goeie vrije trapper nemer die is ook goed jullie de marokaanen
    moeten meer goeie spelers hebben en snelle net als hicham qeroosje die is goed ja mohamed fakir als je dit heb gelezen dat moet je het ook doen ja doei.
    Groetjes van Mohamed

  25. karim
    28 januari 2006 om 04:12 uur.

    hey mohammed luister maat wat jij zegt is gewoon pruts niet fucktup bedoeld maar mustapha hadji is allang niet meer de gene die hij vroeger was hij is nu gewoon een normale speler geen uitblinker en over youssef moktari hij is de afgelopen jaar flink gezakt als het om voetbal kwaliteit gaat hij zit al bijna een op de bank bij zijn Duitse Club dus is hij ook niet fit genoeg bij Marokko snap je. En Naybet je moet je schamen dat je zegt deze man kan niet voetballen hij is en blijft de beste verdediger die marokko heeft gehad speelde bij Deportvio en heeft vele aanbod gehads als clubben Real MAdrid, Italiaanse topclubben en ga maar door. Ik weer zeker dat 90% van de Marokkanen met mij eens zijn.

    Ieder zijn mening maat !!!

  26. amore
    30 januari 2006 om 10:47 uur.

    we kunnun jaren discusieren waar ligt het probleem,deze selectie
    heeft de finale gespeeld tegen tunesie,dus die kennen elkaar allang
    die hebben geen tyd nodig aan elkaar te wennen
    die moeten het gewoon op veld afdwengen,en we hebben geen
    spitsen die dat kunnun.,als ik die spellers op het veld zie ,die zyn
    meer met hun zelf bezig dan het voetbal,ik vind dat wyu een goede
    selectie hebben en kunnun veel bereiken dat zag ik tegen eghypt
    die gingen hard tegenaan en eghypt had t moeilijk.
    groetjes

  27. abdelilah
    07 februari 2006 om 10:22 uur.

    marokko heeft mij teleurgesteld ik ben boos op marokko sukkels hoe kan je nou naar de eerste ronde weg zijn 2 jaaqrgeleden was het wel bijna gelukt dit jaar niks ze kunnen niet voetballen ik kijk liever naar barcano of real madrid die zijn goed en die chippo had nooit moeten spelen en die coach wwet niks van voetbal ik wel

  28. amina