MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ismail Aissati: Talent van het jaar 2005

26 januari 2006 | in Maatschappij, Sport | 11 Reacties

De Marokkaanse voetballer Ismail Aissati is bij de jaarlijkse Utrechtse sportprijzen ‘Talent van het jaar 2005’ geworden. Volgens de Gemeente Utrecht heeft Ismail een geweldige prestatie geleverd bij PSV. Hij speelt met 17 jaar al op het hoogste niveau en heeft zijn debuut op Europees niveau dit jaar gemaakt. Hij is de jongste Nederlander die ooit in de Champions League actief was. Voor de Marokkaanse jongeren in de stad Utrecht heeft hij een grote voorbeeldfunctie.

Bovendien is hij een bescheiden persoon en valt hij bij PSV enorm op vanwege zijn voortrekkersrol binnen het team. En dat voor iemand van pas 17 jaar oud. Prestaties 2005: debuut bij PSV op zondag 28 augustus 2005 Roda JC – PSV (0-3), hij speelt in het 1e elftal van PSV en is jongste in het team, hij speelt Eredivisie en Champions League.

Er zijn 11 reacties

  1. Amsterdammer
    26 januari 2006 om 04:48 uur.

    Van harte jongen, je verdient het ook.

  2. Mo
    26 januari 2006 om 05:33 uur.

    Salaam

    Ewa ismaiel sturen ze wel maar mijn oom uit de bergen die elke dag wil oversteken hebben ze achtergelaten asahbie waarom laten ze niet mijn oom komen asahbie dan kan ik eindelijk 1 keer genieten van mijn vakantie in marokko zonder te horen dat nederland zon prachtig land is terwijl het tegenovergestelde is asahbie laat mij lekker hier werkeloos toezien hoe de hollanders werk krijgen . ( en jij hopen op een wonder )

  3. karim
    26 januari 2006 om 08:54 uur.

    ewa ismail jij verdient het wallah jij en ibrahim affelay zijn groote voor beeld voor mij maar eeh ismail wallah ik gunde het je van harte

  4. youssef
    27 januari 2006 om 09:58 uur.

    hey ismaiel ik wens jou het beste toe en ik vind dat je dat ook verdiend maar ik wil je nog een goeie raad geven kies niet voor de nationale ploeg van marokko maar wel voor oranje anders zal je er spijt van hebben geloof mij maar kijk maar naar alkhatabi en nog andere spelers die op zij zijn geschoven

  5. jajo
    28 januari 2006 om 09:44 uur.

    WAT? WAT? WAT!!!!
    wollahilla ik wens jullie het beste met je voetbalcariëre maar kies absoluut niet voor het nederlandse elftal…. je bent marokkaan en kiest voor je eigenland man!! ook als is het niet allemaal zoals het hoort in dat elftal maar daar gaat het niet om het gaat om dat je voor je eigenland voetbal..
    en kom me nu niet vertellen dat je hollander bent !!

    thalla

  6. Hanane_Be
    28 januari 2006 om 10:22 uur.

    Mabroek ismael, je verdient het. Jongen, don’t forget your roots. En die liggen in Marokko. Dus ik zie niet in waarom niet te kiezen voor de Nationale ploeg van Marokko. Jongens als JIJ, kunnen ze best gebruiken. Jullie zijn toekomst voor ons!!! Leve Nederland, maar leve ook je vaderland MAROKKO!!!!
    Greetz, nogmaals gefeliciteerd.

  7. amore
    30 januari 2006 om 10:16 uur.

    in nederland wordt je snel ophehemeld en ook snel afgemaakt
    ismail je bent nog jonge laat je niet gek maken door iederen
    in nederlamd ben je nederlander als je iets bijdragt aan hun
    matschappiy.zoniet ben je een buitenlander,nederland heeft genoeg
    spellers ,je kunt nagaan hoeveel spellers die hebben gebruikt voor
    de kwalificatie voor duitsland
    daarom vind ik dat je voor je land moet kiezen,kan je nog herineren
    wedstryd nederland-marokko in arnhem, toen wou bousatta ook voor nederland spellen,kan je nagaan als de volkslied begint aan welk wi je zyn, succees kerel

  8. amore
    02 februari 2006 om 07:59 uur.

    inher taboen din jeme koem kanke marokaane kk sukkels ga jullie moeders pesten laat die jongen voetballen en ga naar huis kk sukkels.
    Jullie hebben het allemaal verpest voor de marokaanen.

  9. mocrozairi
    09 februari 2006 om 02:26 uur.

    wroom gaat ismail niet voor marokko kiesen voor ze eigen vaderland bij marokko onder 20 met el zhar en l jaour doelyazl enzz het zal wel mooi sijn dan marokko wel in de toekomst wel een vna de beste aafrikaanse landen zijn nu zijn zuh het ook maar met die trainer komen ze niet ver maar we gaan zien wat trainer heeft ik hoop dat ie het wel goed zal doen allah weet

  10. Denboschhh