MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

TANS neemt afscheid van Ahmed Larouz

16 februari 2006 | in Amusement, Carriere | 13 Reacties

Jaarlijks organiseert de door Marokkanen opgerichte netwerk-organisatie Towards A New Start (TANS) een exclusief gala-diner. Het TANS Gala, dat zowel door TANS leden als door prominente leden uit de samenleving wordt bezocht, zal dit jaar plaatsvinden op zaterdag 4 maart vanaf 18:00 uur op de Dam in Amsterdam. Het TANS Gala 2006 staat in het teken van het thema Innovatie en het afscheid van Tans-voorzitter Ahmed Larouz. Ook is er de uitreiking van de TANS-achievement Award.

TANS is een netwerk-organisatie die jongeren (met name van Marokkaanse afkomst) met elkaar in contact brengt, stimuleert en ondersteunt bij het werken aan een betere toekomst, door middel van werk en studie. TANS werd zeven jaar geleden door vijf jonge Nederlandse Marokkanen opgericht.

De kaarten voor het gala kosten € 55,-. Dit bedrag is inclusief een 3-gangen diner en onbeperkt drinken. De kaartverkoop voor dit exclusieve Gala verloopt via de 150 verkooppunten van de Music Store.

Er zijn 13 reacties

  1. rachid
    16 februari 2006 om 12:40 uur.

    Het word toch niets met Tans.

  2. Amine
    16 februari 2006 om 01:07 uur.

    Het wordt zeker tijd. Ik hoop dat de leden van Tans de kans krijgen om iemand te kiezen.

  3. Brahim van Eurabia
    16 februari 2006 om 01:28 uur.

    Ik kan die 55 euro beter aan iets anders besteden… Stelletje knullige Trouble And No Sacrifice leden….

  4. Illizi
    16 februari 2006 om 05:09 uur.

    Van een organisatie waarvan de leden zich alleen bezig houden met hun imago moet je niets verwachten. En dat ze nog durven voor een kaartje 55 euro te vragen zegt al wat.

    Belachelijk dat zule organisaties bestaan

  5. jef
    17 februari 2006 om 09:36 uur.

    jasses…wat zijn jullie toch allemaal lekker negatief. Het is o zo makkelijk om kritiek te leveren… de beste stuurlui staan immers aan wal. Ik zelf heb niets met Tans te maken maar gun ze toch alle succes.

    Dus dames en heren van TANS veel succes en plezier tijdens het gala..en voor degene die 55 euro teveel vinden…lekker thuis blijven.

    gegroet

  6. laila
    17 februari 2006 om 03:31 uur.

    beste mede Marokkanen
    jullie zouden jullie moeten verdiepen in de doelen van Tans, zij proberen juist iets te doen TEGEN negativiteit!

    maar ofcourse zijn het juist de Marokkanen zelf die één en als negativiteit zijn, wanneer realiseren jullie je nou dat je elkaar moet helpen en een blok moet vormen, maar jullie vervuilen je eigen nest…

    heel jammer!
    kom het Tans gala bekijken, en hopelijk veranderd het beeld, en als jullie je zorgen maken om geld dat verdwijnt (op grond van niet bestaande bronnen) kom jezelf dan inzetten bij tans…. en laat zien hoe jij het wilt doen…

  7. AMIN
    19 februari 2006 om 05:46 uur.

    Wat is TANS??

  8. laila
    21 februari 2006 om 09:46 uur.

    het staat voor: Towards a New start, op een positieve manier (activiteiten, bijeeenkomsten, debatten etc) proberen ze een tegengeluid te laten horen tegen de negatieve geluiden over marokkaanen/allochtonen/moslims etc etc..

  9. Nora
    21 februari 2006 om 05:57 uur.

    Weet iemand of er nog kaarten beschikbaar zijn?

  10. Hassan
    24 februari 2006 om 07:02 uur.

    Salaam mensen,

    De mensen die TANS hebben gevolgd weten wat voor resultaten er behaald zijn. En als iemand daar geld mee verdient hadak hwa razqo. En wie vindt dat hij geld heeft verdient over de ruggen van anderen zeg ik dit. Sta op doe je best en haal de zelfde resultaten als deze man heeft gedaan. Er wordt al zoveel kritiek geleverd van uit de blanke kant en is er dan een jongeman die daar niks van aantrekt wordt hij ook nog aangevallen van de kant waar hij het helemaal niet verwacht. Ahmed wallah diep respect Allah ikmalik elghair. Liever dat iemand zo zijn geld verdient dan de meeste marokkaanse loverboys. Maar het zit denk ik in de marokkaanse gene als iemand succes heeft dan zijn er altijd wel mensen te vinden die zeggen dat hij het over iemands rug doet. Maar door haters zoals als sommige van jullie groeien zulke mensen.

    Wa salaam

  11. laila
    27 februari 2006 om 01:36 uur.

    dat bedoel ik dus ook!

    er zijn weer 75 kaartjes beschikbaar gesteld… als je een mail stuurt naar info@tans.nl dan krijg je een mail terug over hoe je eraan kunt komen……

  12. TAMIM
    27 februari 2006 om 10:45 uur.

    Allen,

    Lees dit bericht AUB goed!!

    TANS IS EEN STICHTING (STREEFT DUS GEEN WINST NA) EN HAALT HELEMAAL GEEN TONNEN BINNEN!!! Iedereen die zich inzet voor de stichting (dat wil zeggen die stoere mannetjes die jullie allemaal op en neer zien huppelen bij bijeenkomsten doen het op VRIJWILLIGE basis). Niemand krijgt loon die bij de organisatie zit. Voor het gala moet geld bijgelegd worden (door andere organisaties zoals de gemeente die het sponsort), zodat mensen een leuke tijd hebben en in een inspirerende omgeving met elkaar kunnen komen.

    Ik vind het echt jammer om te horen dat mensen negatief zijn over TANS en Ahmed Larouz zonder dat ze precies weten hoe de vork in de steel zit. Ik kan best begrijpen dat mensen tegenstrijdige gevoelens hebben, maar mensen beschuldigen zonder dat je het fijne ervan weet is onfatsoenlijk.

    Wat wij willen is samen met onze broeders en zusters onszelf ontwikkelen op allerlei vlakken. Daarom organiseren wij activiteiten.

    In plaats van kritiek te uiten kunnen mensen ook contact met ons opnemen en zich opgeven als vrijwilliger. Kom maar in de keuken kijken en dan kom je het echte verhaal te zien.

    IK NODIG IEDEREEN UIT DIE KRITIEK HEEFT OM MET ONS IN CONTACT TE KOMEN.

    Groet,
    Tamim

  13. TAMIM
    28 februari 2006 om 12:28 uur.

    Kaarten zijn bij the way nog beschikbaar!