MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse stimulans voor verkiezingen

22 februari 2006 | in Politiek | 13 Reacties

Vijftien waarnemers uit Marokko komen binnenkort naar Nederland om mensen van Marokkaanse afkomst te stimuleren op 7 maart te gaan stemmen voor een nieuwe gemeenteraad. De groep, waaronder burgemeesters, wethouders en raadsleden uit Marokko, zullen in de eerste week van maart in acht gemeenten deelnemen aan debatten in wijken en verkiezingsbijeenkomsten, stembureaus bezoeken en Nederlandse collega’s ontmoeten. Het gaat volgens de Telegraaf om een experiment van het Platform Gemeentelijke Samenwerking Nederland-Marokko, in samenwerking met de nationale commissie voor duurzame ontwikkeling NCDO en de Nederlandse Ambassade in Rabat.

Er zijn 13 reacties

  1. InGeniuZ
    22 februari 2006 om 06:16 uur.

    Dit slaat nou nergens op! Ik weet hoe de Nederlanders gaan denken: “tjonge, moten die k*tmarokkanen weer zielig doen en nota bene hulp krijgen van politici uit Marokko? Tjonge, straks bepalen de Marokkaanse politici wat hier moet gebeuren! Sterker nog, straks proberen ze de jongeren zodanig te ronselen dat ze hier een grote Islamitische partij vormen en ons verplichten om hoofddoekjes te dragen, jurkjes en baard. Nou ophoepelen met die achterlijke #@%#$&^#%$ ik ga gewoon extreem rechts stemmen!”

    Dit is toch gewoon triest dat er zulke berichten zijn, maar weer typisch de Kleregraaf. Maar ja, that’s life!

  2. InGeniuZ
    22 februari 2006 om 06:17 uur.

    Ik moet aan toevoegen dat ik hier niet met alle Nederlanders bedoel, alleen de “achterlijke” Nederlanders.

  3. koen
    22 februari 2006 om 09:10 uur.

    Nou InGeniuZ, dan hou je nog altijd 7 miljoen aardige Nederlanders over…………

  4. smikeli
    22 februari 2006 om 10:21 uur.

    en de rest is achterlijk haha

  5. Psychiater madmax
    23 februari 2006 om 11:43 uur.

    eeeehh…InGeniuZ ik adviseer je om naar een psychiater te gaan bezoeken. ik als psychiater denk dat je doorgedraait bent. deze conclusie trek ik uit je wartaal die je gebruikt.

  6. Henk
    23 februari 2006 om 06:06 uur.

    Alles goed als ze maar gaan stemmen en deelnemen aan de politiek waarom niet.

  7. shemharosh
    23 februari 2006 om 09:49 uur.

    ik snap wel waarom mensen belasting ontduiken…als je dure verdiende centjes aan dit soort gelul wordt uitgegeven….echt een schande….een vakantie Holland voor een paar corrupte misdadige marokkaanse maffiosi kado geven,onder het mom van democratie….men moet eisen dat de ambtenaren die verantwoordlijk zijn voor deze schade hun burgerschap wordt ontnomen en dat ze linea recta naar Guatanemo moeten worden verbannen

  8. Ahmed Zirar
    24 februari 2006 om 01:04 uur.

    ….dit is wel een kentering in het beleid van Marokko. Ik ben kandidaat voor de PvDA in de gemeente Amsterdam (nr. 29) en ik ben niet zo onder de inruk van deze actie. Jaren geleden werden mensen bang gemaakt om ta gaan stemmen. Nu probeert men juist de Marokkaan aan te sporen om te gaan stemmen. Heel vreemd. Ik ben een voorstander van de participatie van de nieuwe Nederlanders in de politiek. Dat gaat via bewustwording en eigen keuzes maken. Maar inmenging van buiten is niet wenselijk. Je kan mesen wel stimuleren om hu stem te laten horen, maar wees voorzichtig met dit soot acties. Ahmed Zirar

  9. youssie
    24 februari 2006 om 02:28 uur.

    he ahmed zirar, waarom generaliseer jij eigenlijk. met je nieuwe nederlanders. heb je ook oude nederlanders dan . En waarom is de inmenging van buitenaf niet gewenst. Misschien niet gewenst voor jouw politieke partij. Maar voor ons wel.

  10. Henk
    24 februari 2006 om 06:04 uur.

    Alle hulp is welkom om de mensen die in dit land zijn en de rechten hebben verworven voor het mee doen aan de verkiezingen te gebruiken,veel problemen zitten hem in de taal en de voor hen onduidelijke politiek,dus als iemand ze dat kan uit leggen in hun eigen taal wat is dan in vredesnaam het probleem,we gaan toch asjeblieft niet net als in Belgie eisen dat mensen pas mogen stemmen als ze de taaltest hebben gedaan. En als de PVDA wil dat het anders moet dan moeten ze ook de oplossing aandragen.Neem mensen dan die het overal goed kunnen uitleggen,,en waarom nu ineens die druk om voor de marokanen te laten gaan stemmen/ Misschuen gaat men inzuen dat ze gewoon hier in holland horen en hier gewoon blijven,hun kinderen hier hebben en hier rechten hebben opgebouwd.Ik zag vanmiddag bij het uitgaan van de Moskee dat allen die waren wezen biddden waren voorzien van biljetten over de partijen die in Rotterdam meedoen,of mag dat straks ook niet meer.Gewoon met elkaar in dit land samenleven en samen de toekomst in zonder rascisme

  11. Psychiater madmax
    24 februari 2006 om 09:03 uur.

    hee achtmet zirar.. wat ben jij een dome marokaan zeg. echt ik als marokaan schaam me dood voor zuleke domme achtelijke marokaanen als jij. smeerige zieletjes treker bah. ik ga nooit op die klote partij (p.v.d.a.) stemmen.

  12. ZdoQeZ
    25 februari 2006 om 02:21 uur.

    madmax…
    volges mij heb jij dat ook nooit gedaan…

  13. shemharosh