MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ouders inzetten tegen hangjongeren

22 maart 2006 | in Maatschappij | 10 Reacties

Om de overlast van Marokkaanse hangjongeren in het Dordtse Wielwijk aan te pakken, wil de Dordtse Welzijns Organisatie (DWO) Marokkaanse ouders inzetten om te begeleiden, te berispen en op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Dat zegt senior-opbouwwerker Driess Tabghi in Het Algemeen Dagblad. De DWO wil Marokkaanse vaders inzetten om de jongeren op hun gedrag aan te spreken. ,,We willen er een traditie van maken om ons te gaan bemoeien met de minderjarige hangjongeren. Waarom bemoeit iedereen zich met Marokkaanse jongeren, behalve hun ouders? Die ouders kunnen respect afdwingen.’’

Er zijn 10 reacties

  1. swaipie
    22 maart 2006 om 12:25 uur.

    heel veel jongeren hebben ook maling aan ouderen dus of het zal helpen who knows

  2. jassin
    22 maart 2006 om 03:41 uur.

    doe normaal a mensen, WORD WAKKER, als de ene jonge weggaat komen er 10 voor in de plaats terug

  3. ikzegwoeferdewoef
    23 maart 2006 om 08:00 uur.

    @jassin: dus zorge we ervoor dat alle 11 weggaan naar marokko?? als dat is wat je bedoelt ben ik het helemaal met je eens!

  4. Duracell
    24 maart 2006 om 09:48 uur.

    Als dat de oplossing voor het probleem is, DOEN !

  5. farid
    27 maart 2006 om 02:53 uur.

    hang jongeren heb je overal elke soort oke, het is niet goed maar overal sterfe mensen hoe dan ook, maar hier staan ze te kijken naar die paar kleine ratjes zonder verstand verander zelf maar

  6. Jamal
    27 maart 2006 om 09:56 uur.

    Die jongens moet men naar het leger sturen. Zulke mensen moeten gedrild worden, elke fout moet genadeloos straffen met een paar rondjes hardlopen. Als ze in het leger zitten doen ze waar ze toch al goed in zijn (vechten, mensen lastig vallen,…), en hebben ze nog een waarde in de maatschappij. En indien men hen naar landen stuurt waar het niet zo zalig leven is, zullen ze wel beseffen wat ze aan het doen zijn.

  7. chahida
    28 maart 2006 om 11:08 uur.

    salaam hoi……….

    denken jullie nu echt dat deze generatie luisteren naar hun ouders???
    nee hoor dus veel hebben die ni te zeggen………laats staan ze vant straat houden.

  8. Duracell
    28 maart 2006 om 11:41 uur.

    Jamal, ik vind het niet echt een goed idee om zulke jongeren op te leiden voor het gebruik van geweldsmiddelen. Als ze een slechte mentaliteit hebben dan kan het alleen nog maar slechter worden. als ze merken dat ze met wapentuig NOG meer herrie kunnen schoppen.
    Lang niet alle jongeren zijn hangjongeren, de meerderheid gaat gewoon iets nuttigs doen, daar is niks mis mee en daar heeft ook niemand last van. De ouders hebben de nodige steken laten vallen en die moeten ook aangesproken worden. Als hun gedrag niet verbetert, dan denk ik, voor zover het om allochtone jongeren gaat, maar moeten worden uitgezet. Misschien valt er in hun thuisland nog wat van te maken.
    Vrijheid is een groot goed, en wie er niet mee kan omgaan hoort hier niet thuis. Heel simpel. En dat leer je niet met een of andere half-zachte cursus van een sociaal werker.

  9. farid
    28 maart 2006 om 11:55 uur.

    wat jamal zegt is wel een oplossing maar het word erger gemaakt dan het eigenlijk is

  10. Jamal
    28 maart 2006 om 05:02 uur.

    Aan Duracell

    Nederland kan haar verantwoordelijkheid niet ontlopen door de jongeren naar het land van hun ouders te sturen. Er is een spreekwoord daarvoor in Vlaanderen: Wie zijn gat verbrand, moet maar op de blaren zitten.
    En de autochtone jongeren, zijn die allemaal lieverds zeker? Ik heb het hier over gelijkheid over de wet. Het leger is dé beste middel om van lastpakken mannen te maken. Ze moeten niet per se oorlog gaan voeren, ze kunnen ook in bv Congo voor een vredesmissie gestuurd worden, dan zullen ze wel heimwee hebben naar het o zo zalige Nederland.