MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Nieuwe single Riza: ‘Ik en Ali B’

04 april 2006 | in Amusement, Muziek | 24 Reacties

Vanaf vandaag is de nieuwste single van Riza ‘Ik en Ali B’, officieel aan te vragen bij The Box. Wie de clip nog niet heeft gezien kan deze aanvragen via code: 231. Afgelopen vrijdag beleefde de clip al haar première op TMF in het programma RE: Action van Renate Verbaan. De single die vanaf 14 april in de winkel ligt, is afkomstig van Riza’s nog te verschijnen album De Aanklacht en is deze week uitgekozen als één van de drie Hot Jams van Juize.fm. In de videoclip is naast Brace, Yes-R en Soesie-B ook de Marokkaanse rapper Ali B zelf te zien.

Ali B. zag de humor in van de single die Riza opnam na bezinning over zijn eigen carrière waarna hij zichzelf kritisch onder de loep nam in de tekst van het nummer. Aan de videoclip werkten verder o.a. Quintis Ristie, bekende Surinamer van Raymann is laat, Jakhals Frank van De Wereld Draait Door en DR. Johnny Love & MC Aldrin mee. De videoclip is net als Riza’s vorige video ‘Eclips’ geregisseerd door Michael Greive van Wunderkind Films.

Er zijn 24 reacties

  1. Sumerah
    15 april 2006 om 07:43 uur.

    Het is een muzikaal zeer laagstaand nummer.

  2. pzn
    16 april 2006 om 02:04 uur.

    wat een triest nummer inderdaad!
    ik hoopte dat we na de laatste clip van ali-b het dieptepunt van de nederlandse popmuziek achter ons hadden, maar nee, riza haalt het in zijn hoofd een serenade aan ali-b te brengen.
    wordt vast een hit onder de urban pubers.

  3. cff
    16 april 2006 om 11:03 uur.

    JOngejonge zeik niet zo het is echt een vet lied en net alsof julli ehet beter kunnen

  4. jamiro
    18 april 2006 om 10:02 uur.

    wel leuk nummer kan je het via limewire downloaden??

  5. Pieter Post
    18 april 2006 om 08:30 uur.

    ali b dit ali b dat blabala kut”knuffel”marrokaan teringherrie wat hun maken man tslaat echt nergens op gaat alleen maar over hunzelf

  6. tha real pieter post
    19 april 2006 om 04:18 uur.

    het is trouwens teringherrie wat ZIJ maken.
    beetje zwakjes voor een echte Pieter Post

    Vet nummer hoor….

  7. Pieter Post hater
    20 april 2006 om 02:09 uur.

    grappig nummertje

  8. moi
    21 april 2006 om 03:20 uur.

    Hoe Kan Ik Hem Beluisteren ????
    Help Me !
    x.

  9. de poes van pieter post
    21 april 2006 om 03:51 uur.

    Goed nummertje hoor.

    En Pieter Post nummer 1 leer uns wat beeter Nederlandsch man.
    Looooser

  10. sara
    22 april 2006 om 04:34 uur.

    ik vind het een leuk nummer maar waar kan je het luisteren

  11. yvette w
    22 april 2006 om 06:47 uur.

    Ik vind het een kei gaaf nummer dat de hele tijd in je hoofd blijft hange en iedereen die het niet leuk vind kan oppleure want die hebbe dan blijkbaar geen muzieksmaak!! Muahahah
    xxx yvette

  12. DutchStates
    24 april 2006 om 01:49 uur.

    Pff waar is die goeie muziek gebleven,
    een jaar geleden waren er nog niet van die slechte rappers, met hun bullshit teksten.
    Net zoals dat nr Ghetto gospel, doen alsof we ghettos hebben hier in ned en alsof het zo erg is hier allemaal..
    Ik kom zelf uit NY, ikwoonde gelukkig niet in de ghetto maar woonde in de urbs ernaast.. Nee echt zulke slechte rappers hier.. Dat nr is ook gejat maagoed ik heb geen problemen als je het goed vind maar tis maar fake’

    Ciao

    +Dutch-States

  13. PJ
    25 april 2006 om 01:17 uur.

    Ik hou helemaal niet van rap en hiphop, toch heb ik liever dit dan die stomme amrikaanse rap of die nieuwe jankmuziek van Gavin de bralbal etc.

    Hier zit tenminste wat humor in. En als ik kijk naar de muziek van top 40 tegenwoordig en ga vergelijken is dit een topnummer.

  14. acf
    26 april 2006 om 08:47 uur.

    is toch lachen man, idd humor gewoon hoeft toch niet altijd hoogstaande muziek te zijn, lekere tune is genoeg 😉

  15. jalal fissoune rotterdam ommoord
    03 mei 2006 om 04:35 uur.

    aiai riza respect voor jou en vooer ali b en natuurlijk yes r erge nummers van jullie ik en ali b en rampeneren. mail me terug okey

  16. diss die sniss
    08 mei 2006 om 11:49 uur.

    riza hoe ben jij in dit land terecht gekomen via de banane boot?? ja man dagt ik al jij aangebrande pepernoot!!!

  17. diss die sniss
    08 mei 2006 om 11:51 uur.

    je speelt voetbal maar je hebt nog nooit gewonnen het is net zo nutteloos als riza die gaat zonnen!!!

  18. DrJeroen
    10 mei 2006 om 06:08 uur.

    Eindelijk eens een nummer wat met Alib te maken heeft, dat fantastisch is. Wat een schitterend nummer is dit. Ligt heerlijk in het gehoor en geeft je bij dit mooie weer een gevoel dat je alles aankan.

    Langleve Riza

  19. Dat ben ik. Weet jij het ?!!
    21 mei 2006 om 09:58 uur.

    Ja/Nee somege men zijn gewoon jaluzie
    maar weet je wat over blijft voor die men
    laat ze maar een dike pik dragen in hun gedachten
    Haahahaahahaha ha ha ha ha eikel.

  20. Catcher
    21 mei 2006 om 03:26 uur.

    hey riza dit is een vet nummer.
    maar zing je nou ook iets over Alkmaar.
    zo ja heb je daar gewoont en zo ja waar dan want ik woon in Alkmaar.

  21. Alie
    23 mei 2006 om 03:44 uur.

    Ik vind het ook wel humor 😀

  22. hester