MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

De Haan wil Boussoufa bij Jong Oranje

13 april 2006 | in Sport | 21 Reacties

Bondscoach van Jong Oranje, Foppe de Haan, is gecharmeerd van AA Gent-aanvaller Moubarak Boussoufa (21). De van origine Marokkaan heeft nog geen besluit genomen of hij voor Nederland of zijn vaderland wil uitkomen. Bondscoach Foppe de Haan volgt Boussoufa al enige tijd en wil hem, indien dat nodig is, meenemen naar het EK voor spelers tot 21 jaar, dat van 25 mei tot 4 juni in Portugal wordt georganiseerd. “Boussoufa stond niet op de lijst, maar wie goed presteert komt erop”, aldus de Fries in VI. De Haan heeft een voorlopige selectie van 35 spelers samengesteld. Op 15 mei maakt hij de definitieve selectie bekend. Boussoufa heeft zich dit seizoen stormachtig ontwikkeld in de Belgische competitie en staat in de belangstelling van onder andere PSV en AZ. “Ik wacht tot wat er op me afkomt, en dan zie ik wel. Ik heb nog geen keuze gemaakt tussen Marokko en Nederland”, aldus Boussoufa.

Er zijn 21 reacties

  1. Olie_sheikh
    13 april 2006 om 02:52 uur.

    Marokko mist weer een talent.

  2. Youssef
    13 april 2006 om 03:32 uur.

    Het is deze week dat is bekendgemaakt dat de Marokkaanse bondscoach Fakhir gesprek had met Boussoufa. Uiteindelijk heeft de AA gent spits voor Marokko laten weten dat hij graag en van hart voor zijn land Marokko wil uitkomen, dat stond allemaal geschreven in de Marokkaanse sport krant Al Mountakhab.
    Deze week komt Fakhir nog naar Ndereland om Affellay en Aissati te spreken op het oog om voor Marokko te kiezen.
    Afellay had eerst voor jonge oranje gekozen, maar gezien dat hij geen 21 jaar nog is, mag hij nog een keuze maken tussen Mountakhab en Oranje, hetzelfde geldt ook voor Aissati…

  3. Yassin
    13 april 2006 om 07:23 uur.

    haha dat feestje gaat helaas niet door…want volgens de marokkaanse bond…speelt boussfa aanstaande mei tegen amerika met MAROKKO….ASSIATI , AFFELAY , KABOUL EN DIBA HEBBEN OOK EEN GESPREK BINNENKORT…DAT IS ER WAT GEZEGD WORD….MOCHT DIT WAAR ZIJN DAN MOGEN DE LANDEN HUN BORST NAT MAKEN IN DE TOEKOMST….INSCHALLAH

  4. sinsinbad
    13 april 2006 om 08:32 uur.

    GEWOON NAAR MAROC!

  5. Nihad
    14 april 2006 om 11:14 uur.

    Jammer. Ik hoop dat meer Marokkaanse spelers kiezen voor Nederland. Dat is goed voor de beeldvorming.

    Ik snap sowieso niet wat ze bezielt om voor Marokko te spelen. Marokko speelt vrijwel nooit een WK en heeft internationaal veel minder aanzien dan een topland Nederland.

  6. fuck el farmaj
    14 april 2006 om 05:32 uur.

    luister nihad, je bent een meisje je hebt gewoon geen verstand van voetbal. dus shut up. Het is gewoon een plicht om als marokaan voor marokko uit te komen, top land of niet het is gewoon je plicht. dus fuck die tatas, ze hebben al genoeg topspelers, maar ze worden nooit wereldkampioen. plus marokko is al 2 KEER niet naar het WK, we hebben die gasten hard nodig. dus die Haan kan het wel vergeten. hij mag achter de kippen aangaan, dat moet hij doen.

    ok thala mensen

  7. Olie_sheikh
    14 april 2006 om 08:35 uur.

    Nihad,

    Fuck jouw beeldvorming. Beeldvorming die door anderen is gevormd, ga ik me niet druk om maken. Marokko heeft vier wk’s gespeeld. Waar Marokko overtuigend in drie van de vier wk’s heeft aangetoond dat het een land is die heel veel talent in huis heeft. Een Land dat zich kan ontwikkelen tot een topvoetballand. Alleen er moet sprake zijn van een goede federatie, trainerschap en coaching want, aan talent ligt het niet. De laatste twee wk’s heeft Marokko op een ongelukkige en dramatische wijze zich net niet weten te plaatsen. Buitenlandse voetbalkenners en trainers hebben nooit laten weten dat Marokko een zwakvoetballand is. Marokkaanse voetballers staan bekend als goede spelers met technische begaafdheid. Als ik van Hanegem mag citeren: ‘Ieder neger kan zingen en ieder Marokkaan kan voetballen’.

    Ik vraag me af: wat bezielt jou??

  8. Marokkino
    14 april 2006 om 10:33 uur.

    Wat voor beeldvormng???????

    Eens een Marokkaan altijd een Marokkaan!!

    Ik zou het nooit in mijn hoofd halen om voor het Nederlands elftal uit te komen in z’n lelijke gevoelloze oranje shirt!
    Als je er niks voor voelt moet je het ook niet doen!

    Wat is er nou mooie om voor Marokko uit te komen en voor duizenden super enthousiaste Marokkanen te spelen en je staat daar en het Marokkaans volkslied……ik zou dat voor geen goud missen!!!!!!!

  9. trab
    14 april 2006 om 10:50 uur.

    @Nihad, zo te lezen aan je naam ben je een Turk ( voorzichtig gezegd). Jouw berichtje slaat namelijk nergens op. Marokkanen hoeven helemaal nix te doen aan hun beeldvorming, want Turken toch ook niet n.a.v. het nieuws over eerwraak dat veelvuldig in jullie gemeenschap voorkomt. Ik durf te wedden dat de gewone mens dat erger vindtdan Mohammed B’s.Dus bullshit wat je zegt. Wat betreft bezieling. Hallo Turkije is misschien beter dan Marokko qua voetbal, maar dan hoef jij er nog geen stokje voor te steken Marokko dat op het ogenblik meer en betere talenten herbergt (alleen nog niet ontdekt). Zoals ik het vaker meemaak, Turken hebben altijd hun mondje klaar als het over Fas (Marokko) of Marokkanen danwel Arabieren gaat, maar lijkt me beter dat ze eerst in hun eigen tuintje gaan kijken of er niet teveel onkruid groeit. Advies aan alle voetballers of je nou Kalou bent of Sukur of Aissati kies always for your own nation!! Immers dit zal je volk heel goed doen en je zult je ouders een trotse gevoel geven. Keep my advice for the good work…….

  10. trab
    14 april 2006 om 10:53 uur.

    Toevoeging op bovenstaand bericht. Een stokje voor te steken dat Marokko zich beter gaat ontwikkelen op voetbalgebied dan Turkije!!!!

  11. ilham
    14 april 2006 om 11:14 uur.

    goed voor de beeldvorming??

  12. Yassin
    15 april 2006 om 10:38 uur.

    he nihad vraaaaaaaag aan Karim ahhamdi wat de verschil is tussen maroc en nederland…want die jonge heeft voor beide landen gespeeld vraag hem wat is de verschil als je de volkslied hoort of als er gescoord word vraag hem de belevenis …iedereen lachte hem uit omdat ie voor maroc had gekozen,,,,maar wie kwam verder op het wk van onder de 20 ??? drie keer raden we behoren tot de beste 4 landen van de wererld van de jeugd op dit moment …ach jah we komen er wel inschallah

  13. Maghreb Magazine » Marokkaanse bondscoach naar Nederland
    16 april 2006 om 10:54 uur.

    […] Volgens voetbalzone.nl bezoekt de Marokkaanse bondscoach Mohamed Fakhir binnenkort diverse Europese landen om Marokkaanse spelers te beoordelen en eventueel te selecteren. Hij meldt dat ook Nederland op het programma staat om Ibrahim Affelay en Ismael Assiatti te bekijken. Naast Nederland worden ook België, Duitsland en Frankrijk bezocht. Zowel Assiatti (17) als Affelay (20) zijn inmiddels geselecteerd voor een jeugdteam van Oranje of hebben er al voor gespeeld. Maar omdat zij nog niet in een officiële wedstrijd voor het Nederlands elftal zijn uitgekomen, mogen zij nog wisselen van land. Naast de twee talentvolle PSV-middenvelders gaat bondscoach Fakhir en diens assistent Samir Ajjam ook de Belgische verrassing Moubarak Boussoufa beoordelen. […]

  14. Nihad
    16 april 2006 om 11:15 uur.

    Ten eerste ben ik een man. Ten tweede zijn mijn pappie en mammie geboren in Tétouan, Marokko. Ten derde heb ik al dik 5 jaar een seizoenskaart voor Ajax.

    In de voetballerij bestaat trots op je vaderland zijn allang niet meer. De enige reden dat Marokkaans-Nederlandse spelers an masse voor Marokko kiezen is omdat ze nimmer voor Nederland worden opgeroepen. De Boukhari’tjes, Boussabountjes etc. De gene die dat wel worden, kiezen vrijwel altijd voor Nederland. Onlangs Bouhlarouz. In het verleden Boussata en in mindere mate Oulida. Aissati en Affelay hebben al voor jong Oranje gespeeld. Want de keus is inderdaad erg moeilijk voor die jongens (kuch) om te kiezen om te trainen onder Marco van Basten en te spelen zij aan zij met internationale vedette of te spelen met B voetballers van Marokko onder een trainer die ze niet kennen. Lekker elk 2 jaar in de zandbak van Afrika voetballen om een beker zonder waarde internationaal gezien. Als Affelay mee mag naar het WK met Oranje, dan doet ie dat. Je zou een dorpsgek zijn omdat te laten liggen om voor Marokko uit te komen onder de noemer ‘trots op je land van herkomst’.

    Het zou toch eens verdomd lekker zijn om Marokkanen eens positief in het nieuws te zien. Stel je voor, Affelay die uitgroeit tot een bepaalde speler van het Nederlands elftal of Boulharouz die rots in branding van de verdediging.

    Wij blijven liever het etiket van dieven en terroristen dragen. En nee, het maakt ons helemaal niet uit. Waarom geloof ik daar nou helemaal niets van?

  15. fadoua
    16 april 2006 om 07:37 uur.

    nihad,

    Marokkanen worden niet allemaal gezien als terroristen en dieven. Er zijn ook advocaten, dokters, wetenschappers, … tussen ons.

    Als je niks weet over marokkanen houd dan gewoon je mond en ga spelen voor les orange.

  16. Nihad
    17 april 2006 om 04:01 uur.

    Misschien zou je een cursusje lezen moeten krijgen, maar ik ben ook een Marokkaan. Ik herhaal: Ik ben ook een Marokkaan.

  17. trab
    17 april 2006 om 04:37 uur.

    Laat me niet lachen die Nihad denkt nu al dat ie 100% ingeburgerd is! Jonge je zult de rest van je leven buitenlander zijn in NL en te nimmer volledig geaccepteerd worden. Zie de polls van SBS, vraagstelling luidt: “Wat is de favoriete opstelling van het Oranje-volk?”. Nergens vind ik Boulahrouz terug in die polls. Rara hoe komt dat Nihad. Is dat omdat jij liever een Turkennaam als chatnaam gebruikt of is dat omdat Boulahrouz een buitenlander/Marokkaan is en zo gezegd liever niet gezien wordt in een oranjeshirt? Nou ik zou liever spelen voor een land als Marokko waar het volk blijer zal zijn als het land weer eens verder zal komen dan de eerste ronde tijdens een grote toernooi. Prachtig om onze Marokkaanse volk, gedurende hun toch al voornamelijk armoedig bestaan, op te vrolijken! Liever dit, dan dat stelletje ondankbaar arrogante kikkervolkje nooit tevreden te kunnen houden!!!

  18. Nihad
    17 april 2006 om 06:56 uur.

    http://www.soccerquest.nl/forum/showthread.php?s=1d38f05f186f6a2eefec955bf99252d6&t=20787&page=25&pp=30

    http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum22/496-40.php

    Kan je zien hoeveel mensen Boulharouz in hun favoriete opstelling hebben. Hij is al onomstreden.

    Nihad is trouwens een Arabische naam. Nihat is de Turkse versie.

  19. trab
    18 april 2006 om 04:03 uur.

    Oke Nihad met een d, mijn excuses, maar die polls ken ik niet. Toch blijf ik bij mijn standpunt!!!

  20. farid
    22 april 2006 om 04:04 uur.

    OKE BROEDERS HEB AL DIE BERICHJES GELEZEN IEDEREEEN ZIJN EIGEN MENING MAAR IK VOEL MET AL DIE TALENTEN VAN MOROKAANS AFKOMST NU KOMEN WIL ZEGGEN YES ONZE TIJD GAAT KOMEN INCHAALLAH

  21. geit