MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Diskwalificatie finaliste Miss Marokko

08 juni 2006 | in Amusement | 65 Reacties

De organisatie van de Miss Marokko Nederland (MMNL) verkiezing heeft vandaag, één dag voor de grote finale in de Amsterdamse Meervaart, een van de kanshebbers per direct gediskwalificeerd. De kandidate heeft de regels van de missverkiezing op ernstige wijze geschonden door aan een bijna bloot reportage mee te werken. In de regelementen van de MMNL verkiezing staat dat er geen bikini ronde zal worden gehouden uit respect voor de achterban en uit repect voor de cultuur. Panorama heeft een finaliste weten over te halen zich toch in bikini te laten filmen en fotograferen, samen met een marokkaans meisje dat in de voorrondes was afgevallen. De twee, Yassmine en Jihad, hielden voor Panorama een minibikinironde voor de ‘Panorama Miss Marokko Bikini 2006’.

Volgens het blad mist de eerste officiële Miss Marokko-verkiezing in Nederland iets. En niet zomaar iets: De bikinironde. Een missverkiezing zonder bikinironde? Dat is volgens de Panorama als een patatje zonder mayonaise of aardappelen zonder jus. Dat gaat er bij Panorama niet in.

Er zijn 65 reacties

  1. Samira & Fadoua
    08 juni 2006 om 11:51 uur.

    Dat komt ervan.
    ik vind het wel erg voor de andere deelneemsters. Ze geven een slechte beeld voor de islam en de andere meisjes.

    P.S.
    Waar zaten die met hun hoofd.

  2. Mohammed Ali
    08 juni 2006 om 12:21 uur.

    Wat een stelletje zielige meiden… Ze kwamen zo veel aandacht te kort, dat ze dachten om goedkoop op de foto te gaan.

    Citaat Yasmine: “Ik ben moslima, in de zin van dat ik aan de Ramadan meedoe, geen alcohol drink en geen sex….”

    Zij heeft geen “nefs” en ook geen eer, gezien die 2 gore Kaaskoppen iets over onze Allah SWT zei… Ik zal het hier niet vermelden. En zij maar lachen…. Tfoe tfoe. Wat zullen hun ouders toch blij zijn met twee van die goedkope dochters… Dit is echt een voorbeeld van jezelf goedkoop verkopen.

    Samira & Fadoua, waar zaten die twee sloeries met hun hoofden?? Nou, waar denk jezelf??? In Aandachtland….

  3. moh
    08 juni 2006 om 12:40 uur.

    Ik vraag me af wat is de DOEL van missverkiezing??

  4. Inayat
    08 juni 2006 om 12:55 uur.

    Sommige mensen doen alles voor geld (ze zien er wel goed uit hoorrr…! damn!)

  5. Illizi
    08 juni 2006 om 02:02 uur.

    Wat een hypocritie zeg. Missverkiezing houden en toch mag je jouw lichaam niet laten zien. Als men oprecht is, dan zou er geen missverkiezingen komen. In plaats daarvan zou je onze meisjes motiviren door een talentverkiezingen te organiseren.

    Die twee meisjes durven naar buiten te brengen wat bij ons stiekem gebeurt. Het is al bekend dat onze meisjes goedkoop zijn en makkelijk krijgen zijn. Dat de organisatie respect voor de achterban en respect voor de cultuur eist vind ik dom. Onze cultuur is de meeste hypocriete cultuur die er is. Onze cultuur zegt: doe wat je wilt, zorg maar voor dat niemand het ziet!

  6. D.
    08 juni 2006 om 02:05 uur.

    prachtige meiden, alleen een beetje leeghoofden

    Jammer

  7. moh
    08 juni 2006 om 03:25 uur.

    ja er is werldwide veel vraag naar de marokkaanse produkt meiden succes zou ik zeggen

  8. AbdelRahman
    08 juni 2006 om 03:38 uur.

    Ik wil niet oordelen maar het is niet omdat je Marokkaans bent dat je per definitie een Moslim bent.

    Er zijn nu eenmaal mensen met andere normen en waarden.

    AbdelRahman uit Brussel

  9. DRISS
    08 juni 2006 om 04:21 uur.

    aan diegene die krietiek wil uiten om mij te vertellen dat ik dat soort uitspraken niet mag/kan doen, raad ik eerst ten strengste aan om de koran in zn geheel te lezen en te begrijpen eer een opmerking te plaatsen die zijn basis kent uit een “piramide” mailtje die ooit ergens is begonnen, je weet wel die zin die begint in de trant van” alleen allah mag oordelen”

  10. Botrah
    08 juni 2006 om 04:22 uur.

    Alatif Alatif, sooooooo la qati walah billahi algadiemmm!!!! Sooo wat zeggen de ouders ervan als ze hun dochters zo zien staan in die Tijdschrift??? Te gek voor woorden dit zijn puur geassimileerde ‘Marokkaanse’ meiden

  11. Schapekop
    08 juni 2006 om 05:47 uur.

    tzzz wat moeten die ouders zeggen. haar vader is gewoon zo’n vieze casaoui die zijn dochter laat neuken door jongens, het liefst hollandse jongens

  12. hassan
    08 juni 2006 om 05:59 uur.

    bahhhhhhhhhhhh!
    Dom, leeg en stom maar ze zijn wel mooi. een verrijking voor samenleving aangezien we alleen maar witte zeug of ‘vrouwen’ met bloemcool neus zien!!
    go go laat die geile zwartekousen pedofilen maar eens transpireren?

  13. Hans
    08 juni 2006 om 06:41 uur.

    Schapekop, doen mensen uit temsemane, nador, fes en ouarzazate niet aan zulke praktijken? Je bent nog erger dan die goedkope verkaaste botergeile misbruikte schlemielige amateuristische slettige wijfen!

    Dit is wat veel hollanders willen: lekker marokkaans eten en n.euken…….jammer dat dit soort dames (en een hoop jongens vb. anna frankplantsoen) onze gemeenschap ten schande zetten!

  14. Nihad
    08 juni 2006 om 07:15 uur.

    Ten schande? Ah natuurlijk, Marokkaanse vrouwen moeten keurige moslima’s zijn en vooral niet afwijken van de rest.

    Ik zie niet in waarom dat (bijzonder lekkere) grietje niet in haar bikini in een tijdschrift mag staan. Ze doet er niemand kwaad mee en volgens mij was ze nog altijd niet naakt. Het is vooral haar eigen keuze.

    Ik snap het niet. IK zie zoveel Marokkaanse meisjes, zowel in Marokko als in Nederland, in een bikini op het strand. Wat is nou zo wezelijk anders dan in een tijdschrift? Het is toch een mooie vrouw, dat mag ze toch tonen?

    Het is overigens prima beeldvorming voor Marokkaanse vrouwen. Zo ziet de Nederlander de Marokkaanse niet alleen als onderdrukte, maar als geemancipeerd en sterk met een eigen wil.

    En als het hek van de dam is…!

  15. saber
    08 juni 2006 om 07:40 uur.

    ach. dat krijg je als je zogenaamd geintegreerd bent. Ze wilde haar lichaam verkopen, nou, mooi. zo kan ze het dan ook bekopen.

    verdient ze wel

    mooi.

  16. samir
    08 juni 2006 om 07:42 uur.

    zijn jullie dan zonder zonde hippocrieten,zijn jullie nog maagd ?zij doen wat veel doen in marokko aan het strand in badpak lopen,kijk eerst naar jullie voor je over iemand anders iets zegt .

  17. Chick
    08 juni 2006 om 08:21 uur.

    Komop, die chick heeft toch geen moord gepleegd??? Zij komt er tenminste voor uit dat ze graag gezien wil worden omdat ze mooi is en geef haar eens ongelijk!! Beter dan die mocro chickies die schijnheilig lopen te doen voor hun broers met hoofddoek, maar wel actief zijn op de dameswc’s op hun school!

  18. Botrah
    08 juni 2006 om 09:01 uur.

    Die geassimeleerde dames zijn gewoon de weg kwijt!!!

    Punt UIT!!

  19. Omar
    08 juni 2006 om 09:37 uur.

    Ik vind het heeeeeeeel erg jammer .

    Dat onze zusters dit op een tijdschrift laten zien .
    Ik vind dat ze best mooi zijn ,maar laat die schoonheid voor je zelf .
    waarom op zo een manier meschien krijg je er 2 000 euro voor ofzo .
    Wat dan ….wat heb je ermee bereikt ,,,je lichaam is iets voor jou zelf
    heel erg jammer nogmaals ,,en ik vind het bull shit over die intergratie.
    Mag je je zelf niet zijn ..wij weten dat vrouwen in de islam vrij zijn .. en dat ze zelf mogen beslissen .Dat hoefen we niet met zulke akties te laten zien .want geloof mij maar we worden toch nooit geaccepteerd ..yasmine en jihad denk voortaan twee keer na .voor dat je iets doet . Heb zelf respect .dan kan je ook respect krijgen

    Tot slot wou ik zeggen blijf je zelf dan komt alles goed inshallah .
    als je zahmak iets gaat doen omdat je er bij wil horen ..nee sorry dat is heel erg zielig

    groetjes Omar

  20. khasim
    08 juni 2006 om 09:48 uur.

    zoals iemand heel mooi zei:

    loop dan maar naar de hel als je dat zo graag wilt!

    ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden!

    en ze verdienen de aandacht totaal niet die hoertjes tog??
    alle hoertjes doen het voor het geld alleen achter de ramen waar niemand hun ziet!

    en de raam van deze hoertjes is panorama waar iedereen hun ziet!

    maak jullie niet druk mensen ooit zullen jullie allemaal ter verantwoording worden geroepen!

    ik zou zeggen tfoe hala hayathoem

    tog??

  21. marokkino
    08 juni 2006 om 10:25 uur.

    Tazz!

  22. Saida
    08 juni 2006 om 10:28 uur.

    ”Het is overigens prima beeldvorming voor Marokkaanse vrouwen. Zo ziet de Nederlander de Marokkaanse niet alleen als onderdrukte, maar als geemancipeerd en sterk met een eigen wil.”

    Uit de kleren gaan voor 60 euro vind jij geemancipeerd en sterk? Jij wil helemaal niks goed voor Marokkaanse vrouwen anders had je ze graag als arts,docent of ingenieur gezien. Maar jij wilt ze als strippers.

    Jij bent net zo Marokkaans als dat ik Chileen ben.

  23. karim
    08 juni 2006 om 10:57 uur.

    het is natuurlijk niet leuk voor de marokkaanse gemeenschap, maar deze meiden zijn hier opgevoed en hebben de nederlandse normen en waarden gekregen, zij zijn net als de koffar, en willen alleen hogerop komen door hun lichaam te verkopen.

    ik wil niet zoals iedereen op hun gaan schelden en vloeken, maar ik wil allah vergevenis vragen voor deze twee zusters die een erge zonde hebben begaan en dat ze incha allah spijt zullen krijgen wat ze hebben gedaan, en incha allah het rechte pad zullen wandelen en ooit goede moslima’s worden. AMIN

  24. yassin
    08 juni 2006 om 11:22 uur.

    Advies van een jongeman

    Er was ooit een vrome gelovige jongeman die veelvuldig bezig was met het verrichten van daden van aanbidding. Het gebeurde eens dat een jongedame hem zag en stapelverliefd op hem werd. Op een dag stapte ze naar hem en zei: “Hé jongeman, ik zou je graag willen spreken.” Maar hij negeerde haar.

    Elke dag als zij hem tegenkwam zou zij hem aanspreken en zeggen: “Hé jongeman, ik zou je graag willen spreken.” Maar telkens weer negeerde hij haar. Tot op een dag dat hij besloot om naar haar te luisteren. Ze zei: “Elke cel in mijn lichaam verlangt naar jou. De relatie tussen ons zou zijn gelijke niet kennen.”

    De jongeman begaf zich naar zijn huis en wilde gaan bidden, maar hij was helemaal in de war en kon het gebed niet verrichten. Hij pakte een blaadje en begon aan het schrijven van een brief en op het moment dat hij het meisje op de weg zag lopen, gooide hij het briefje naar haar. Smachtend naar de inhoud van de brief opende zij deze. Kun je jezelf bedenken war er in de brief stond?

    De brief zag er als volgt uit:

    In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle.

    Weet jongedame dat Allah, de Almachtige, genadig is met Zijn dienaar wanneer hij de eerste keer een zonde pleegt. En wanneer hij de volgende keer weer zondigt, houdt Allah dit geheim. En wanneer de dienaar door blijft gaan met zondigen, wordt Allah zo boos dat zelfs de hemelen, aarde, bergen, bomen en rijdieren het er benauwd van krijgen. En wie is er in staat om Zijn Woede te verdragen?

    Als je denkt dat wat ik zeg vals is, dan zou ik jou willen herinneren aan de Dag waarop de hemel als gesmolten koper zal zijn, de bergen als vlokken wol en de mensen voor de Macht van de Verhevene, de Almachtige zullen knielen. Bij Allah! Ik ben niet eens in staat om mijzelf te verbeteren, laat staan anderen.

    Beste meid, als je ervan overtuigd bent dat wat ik heb genoemd waarheid is, dan wil ik jou naar een dokter verwijzen die in staat is om alle wonden en ziekten te genezen: Allah, de Heer der werelden. Richt jezelf tot Hem en vraag Hem oprecht jou te leiden. Ik maak me druk om jou als ik aan de volgende Woorden van Allah moet denken (interpretatie van de betekenis):

    “En waarschuw hen (O Mohammed) voor de Dag der Opstanding waarop de harten treurig in de kelen blijven steken. Voor de onrechtvaardigen is er geen boezemvriend en geen voorspreker die wordt gehoord. Hij (Allah) kent het verraad van de ogen en wat de harten verbergen.” (Soerat Ghaafir: 18-19)

    En wie zal kunnen ontsnappen aan deze verzen en de Dag die daarin wordt beschreven!!

    Na een paar dagen kwam zij hem weer tegen, maar de jongedame was de oude niet meer. Ze riep de jongeman en zei: “O jij, kom niet meer terug. Dit is de laatste keer dat zij elkaar ontmoetten. Als laatste vroeg ze hem: “Zou je me graag advies kunnen geven?” Waarna hij haar het volgende antwoordde: “Behoed jezelf voor je Nafs en denk aan de volgende Woorden van Allah (interpretatie van de betekenis):

    ,,Hij is Degene die jullie (zielen) in de nacht wegneemt en Hij weet wat jullie overdag verricht hebben.” (Soerat al-Ancaam: 60)

  25. Nihad
    09 juni 2006 om 12:21 uur.

    Misschien niet zo fijn voor jullie, maar als de drempel voor Marokkaanse modellen lager wordt, dan is zijn eerder een van de eerste dan de laatste.

    Zo ging het ook in de Westerse landen. Men riep schande bij een ontblote enkel tijdens de Victoriaanse tijd. Ook toen werden de bijbels erbij gehaald om het te veroordelen en ook toen was het toch zeker een hoer die dit allemaal zomaar deed.

    Anno 2006 is het doodnormaal. En zo zal het ook hier gaan. Over 20 jaar zal niemand er meer van opkijken.

  26. zizou
    09 juni 2006 om 12:53 uur.

    Iedereen mag het erg vinden dat zij zich laten fotograferen in hun bikini! van de andere kant het is hun leven, wie zijn wij om hun te beoordelen. Ik weet dat de gemiddelde marokkaanse man, niet maagd het huwelijk in gaat, met andere woorden feitelijk “Zina” gepleegd. Zina is een van de grootste verboden die je kan maken in de Islam. Maar, nee dat mag wel, maar vrouw in een bikini mag niet. AUB mensen, dit soort hatelijke opmerkingen sieren onze geloof niet. Geloof is iets individueels, hou het ook zo. Bovendien zijn we geen Marokkaanen, we willen graag geloven dat we marokkaanen zijn. We zijn nederlanders met een islamitische achtergrond, dat is volgens mij niet Haram. Hoe kan je nou marokkaan zijn als je hier je familie hebt, hier je brood verdient en hier je kids gaat krijgen en hier dood zult gaan.

  27. Pelayo
    09 juni 2006 om 10:54 uur.

    Omar,

    Als je vindt dat je hier nooit geaccepteerd zal worden, waarom ga je dan niet ergens heen waar je WEL geaccepteerd zal worden?
    Je vergeet echter dat de zaak volkomen anders ligt, mohammedanen mogen de nederlandse maatschappij niet accepteren.(Umma)
    In de nederlandse maatschppij mag je binnen de nederlandse wetten doen, laten en vooral zeggen wat je wilt.
    Mohammedanen mogen helemaal niets alleen wat er in de Koran en Hadith staat en moeten de umma nastreven. En TAKFIR zorgt er voor dat je daaraan houdt.
    En als je daar van af wijkt dan wordt je uitgestoten. Je moet een kudde dier zijn anders doe je niet mee erger nog je wordt verstoten.
    En vooral de Koran niet zelf lezen maar alles laten uitleggen door de imam
    vooral niet zelf denken en oordelen.
    Laat de meiden toch doen en laten wat zij zelf willen.
    Hun schoonheid hebben zij toch van Allah gekregen? Een paar oude schriftgeleerden hebben honderden jaren geleden zelfbedacht dat het verboden is schoonheid is te tonen.
    Of moeten deze meiden naar een -blijf van mijn lijf huis- of moet er een afschuwelijke eerwraak aan te pas komen ? Of moeten zij gestenigd worden? Of zoutzuur in hun gezichten gooien?
    Met zulke fundamentalistische gedachten van meer dan 1000 jaar geleden die je hier op deze site leest kan je zulke dingen verwachten.
    Laat die meiden toch en doe allemaal niet zo LULLIG.

  28. AbdelRahman
    09 juni 2006 om 10:59 uur.

    Waarom deed ze niet mee aan Miss Nederland indien ze zo graag wou defileren in bikini?

    Op voorhand was toch duidelijk wat ze van hen verwachten en welke boodschap ze met deze verkiezing de wereld wilden insturen. Dus waarom niet je verantwoordelijkheid opnemen?

    Oké, ze kreeg haar 15 minutes of fame. Vraag me af wat ze nu gaat doen om aandacht te krijgen! Nog verder gaan? :-s

    AbdelRahman uit Brussel

  29. AbdelRahman
    09 juni 2006 om 11:05 uur.

    Pelayo.

    Of een ‘mooi’ Marokkaans meisje kan naar de universiteit gaan, studeren, vrienden maken, haar geliefde leren kennen, een leuke job vinden, trouwen, mooie kinderen op de wereld zetten, haar kinderen een respectvolle opvoeding geven…

    I mean “HALLOOO” doe nou niet of halfnaakt op een sleazy blaadje staan the thing 2 do is! What an achievement!

  30. Henk -Rotterdam
    09 juni 2006 om 11:54 uur.

    Hoe erg men het ook vind vergeet niet dat ze getrapt is in de mooie woorden en beloftes in een van de meest achterbakse laag bij de grondse bladen van Nederland. De journalisten die dit weer flikten bedrijven alleen maar riooljournalistiek en weten menig kind in dit land te verleiden om dingen te doen en te zeggen die later tegen ze gebruikt worden..
    Ik denk dat ze nu wel genoeg gestraft is met de publiciteit en de wijze waarop ze in de kranten is afgebeeld. De werkelijke daders zitten bij het weekblad die altijd dit soort rottigheid uithalen. Daar is nog menig voorbeeld van te noemen. Dze mensen hebben totaal geen respect voor andere overtuigingen want ze weten wat ze veroorzaken en doen dat ook bewust om onrust te stoken en mensen te beschadigen

  31. Saida
    09 juni 2006 om 11:54 uur.

    @Nihad

    ”Anno 2006 is het doodnormaal. En zo zal het ook hier gaan. Over 20 jaar zal niemand er meer van opkijken. ”

    Dat klopt anno 2006 is het heel normaal
    Dat meisjes worden gebruikt als versiering voor een produkt
    Dat leeghoofdigheid bij meisjes als iets goeds wordt gezien en meisjes zich dommer gaan gedragen dan ze zijn om leuk gevonden te worden
    Dat meisjes vanaf 4jaar een afkeer hebben van hun lichaam omdat ze zichzelf te dik vinden
    Dat meisjes fotomodellen verafgoden en er alles aan doen om op ze te lijken
    Dat meisjes zichzelf verhongeren

    anno2006 is het een zegen dat meisje onzeker zijn, hun lichaam haten en alles doen om bij jongens populair te zijn. Het is een zegen voor de commerce als mensen hun identiteit denken te kopen.

    Weet je wat ook verboden is in de Islam?
    Dat is drugs,alcohol, roken en gokken.
    Dat is ook anno 2006 heel normaal.
    Vind je dat ook achterlijk van de moslims met al die gebroken gezinnen,drugsverslaafden en daklozen?

    Dat je iets MAG maakt het nog geen goed idee.

  32. Botrah
    09 juni 2006 om 12:25 uur.

    Kijk wat er vandaag in de AD staatt van vandaag:

    ‘Miss Marokko-finaliste gediskwalificeerd’

    Een stukje uit de krantenartikel(gewoon te gek voor woorden):

    Volgens panorama verslaggeefster: ‘ze is het perfecte voorbeeld van een Marokkaanse meid die het prima in Nederland rooit. Moslima die zich aan de regels houdt zoals de ramadan, maar daarnaast een hartsikke vlotte meid’.

    Dus ze benoemt haar zelf wel een moslima!!!!!! Nou mensen kijk wat zo’n Marokkaanse Moslima uitspookt!!!!

    Zij verkloot de reputatie van de Marokkaanse Moslima’s in Nederland!!!!

  33. Henk
    09 juni 2006 om 02:27 uur.

    Botrah,
    De woorden worden door deze riooljournalisten in je mond gelegd en daarna uit zijn verband getrokken en gepublicieerd,
    vraag: doe jij aan de ramadan mee
    antwoordt Ja
    vraag: zijn je resultaten op schoolgoed en heb je het naar je zin in Nederland
    antwword ja hoor ik vind het goed hier

    De rest is een kwestie van invullen en maar neerzetten zoals ze het willen horen,zien en laten lezen,nogmaals dit blad staat bekend in Nederland om zijn laag bij de grondse verhalen die ze al velemalen hebben geflikt hier met mensen en zeker met mensen die nog jong en niet voldioende weerbaar zijn.Een goede voorlichting en bescherming tegen dit soort vuile praktijken is meer op zijn plaats.Oordeel niet te hard er is genoeg schade aangericht door deze publicatie

  34. DRISS
    09 juni 2006 om 02:49 uur.

    dit is en blijft een ziek landje klaar. en niemand hoef mij te zeggen dat ik dan weg moet gaan ik GA als IK dat wil, bepaal en niet zo’n klein zielig rotmensje die niks beter te vertellen heeft

  35. DRISS
    09 juni 2006 om 02:50 uur.

    blijft een …landje dit

  36. tommy
    09 juni 2006 om 03:34 uur.

    AbdelRahman uit Brussel zei
    on juni 8th, 2006 at 3:38 pm

    Ik wil niet oordelen maar het is niet omdat je Marokkaans bent dat je per definitie een Moslim bent.

    Er zijn nu eenmaal mensen met andere normen en waarden.

    hellemaal mee eens wat je zegt.

    wie zijn jullie om haar te vertellen wat ze mag doen.

  37. AbdelRahman
    09 juni 2006 om 04:01 uur.

    Tommy, het is ook vreemd wanneer een rasechte Ajax fan een tenue van PSV draagt. Mensen zouden je toch vreemd aankijken moest je voor de lens gaan verklaren dat je een hardcore Ajax fa

    en voor de lens gaat verkondigen dat hij een hardcore ajax fan is. zouden Ajax fans je niet vreemd aankijken?

  38. AbdelRahman
    09 juni 2006 om 04:02 uur.

    Oops an error

    DUS

    Tommy, het is ook vreemd wanneer een rasechte Ajax fan een tenue van PSV draagt. Mensen zouden je toch vreemd aankijken moest je voor de lens gaan verklaren dat je een hardcore Ajax fan bent. Niet?

    AbdelRahman uit Brussel

  39. Nihad
    09 juni 2006 om 04:29 uur.

    Misschien raken mensen juist het meest fundamentele aan in deze discussie: Hoe men omgaat met de Islam. Ook in de Marokkaanse gemeenschap zal secularisering plaats gaan vinden. Men zal zijn geloof minder strikt aanhangen en streven naar een liberalere vorm van het belijden van de Islam. Dat gebeurde ook immers met het Christelijke geloof in de Westerse wereld.

    Het is een illusie om te denken dat alle Marokkanen of alle Moslims de Koran letterlijk interpreteren en alles nauwkeurig volgen. Hoe veel ‘Moslims’ of Marokkanen drinken wel niet? Hoeveel bidden daadwerkelijk 5 keer per dag? Sommige gaan überhaupt nooit naar een moskee!

  40. tzzzz
    09 juni 2006 om 04:39 uur.

    kut hoerenvolk !!!!!!!!!

  41. Samir
    09 juni 2006 om 10:29 uur.

    beste mensen allemaal.
    ik respecteer ieders mening hier.
    mijn visie op deze zaak (als het al een “zaak” kan genoemd worden) is dat deze meisjes vrij zijn in hun doen en laten.

    ik stel voor dat we hen respecteren zoals we onszelf zouden respecteren.
    wie zonder zonde is gooit de eerste steen.
    niemand wordt graag beoordeeld, dus doe het asjeblieft zelf niet.

    groeten aan allen,

    Samir

  42. AbdelRahman
    10 juni 2006 om 12:18 uur.

    Nihad, liefje… moest men werkeljk denken of geloven dat de meeste Marokkanen of Turken hun geloof zouden opgeven na een verloop van tijd, dan zou men de Islam niet zo zitten bekampen. Ze weten immers beter 😉 Er zullen wel een paar zwakken wegvallen. Maar al bij al lopen de kerken leeg en de Moskeeën vol 😉 Niet voor niets is de Islam de snelst groeiende religie worldwide.

    Dus Nihad eat your heart out 😉

  43. hussein
    10 juni 2006 om 01:13 uur.

    Hoi allemaal

    Beste mensen of dit nou schandalig is maakt mij niet uit. Waarom jullie allemaal zogenaamd boos zijn snap ik ook, ik las net je mag dit VOORAL niet doen en onze jongeren dan, die mogen wel alcohol drinken en uitgaan. Maar halfnaakte meiden laten fotograferen is verboden!! Nou tegenwoordig doet iedereen waar ie zin in heeft, en mensen laat het gewooon. Ga geen GOD spelen!

    groeten uit veenendaal

  44. Jamal
    10 juni 2006 om 11:51 uur.

    Een beetje dom meiden, in onze Marokkaanse cultur is geen sprake van een vrije sexuele moraal zoals die in West-Europa. Aangezien dit een Marokkaanse Miss verkiezing is vind ik dat de organisatie correct heeft gehandeld bij het discwalificeren van jullie.

    Een andere aspect is dat dit ook wel een primeur is voor de Marokkaanse cultuur in Nederland. De nieuwe cultuur die een combinatie vormd van de Marokkaanse en Nederlandse( die veel verschillen helaas) zal goed gekanaliseerd moeten worden om volledig tot zijn recht te komen.

    Oeps Dames dit was een uitschieter naar de “foute” kant..volgende Miss verkiezing wat meer respect niet alleen voor jezelf maar ook voor de groep waar jullie onderdel van zijn!

    Groetjes Jamal uit Breda

  45. Joep
    10 juni 2006 om 01:23 uur.

    Ik had zelf het idee dat gedachtegoeden zoals hier boven te lezen meer voor één of ander achtergesteld bergdorp in Marokko zouden zijn. Ik ben blij dat er toch wel marokkanen zijn die hier wat genuanceerder over denken. Aan de andere kant zijn vele reacties wel van het stereotype ‘Marokkaan’. Het is jammer dat velen zelfs in hun eigen geloof anderen niet de vrijheid gunnen om het geloof op zijn/haar manier te beleiden. Ik heb respect voor de Islam, maar geen respect voor de mensen die het beleiden alsof we 1000 jaar geleden leven.

  46. Samira
    11 juni 2006 om 12:21 uur.

    Het staat iedereen vrij zijn geloof of gebrek daaraan te belijden zoals hij/zij wil. Het geloof kent geen dwang. En laat A.U.B. het oordelen aan God. Wij zijn ongeschikte rechters, want we zijn geen van allen objectief.

  47. salaam
    11 juni 2006 om 05:37 uur.

    Moge ALLAH julie vergeven

  48. Nima
    25 september 2006 om 04:18 uur.

    Ieder mens bekijkt het op zijn eigen manier en vannuit zijn oogpunt…

    Ik begrijp dat de meeste Marokkanen niet zo tevreden zijn met wat deze meiden hebben gedaan, maar vergeet niet dat je niet zo maar mag oordelen…
    Alleen Allah mag oordelen… (wij mogen niet voor rechter spelen)

    Alleen wil ik deze meiden (en wie weet de aankomende meiden) zeggen dat ze beter hun hersenen kunnen gebruiken voordat ze besluiten iets te doen…
    Je hebt hersenen van Allah gekregen om ze te gebruiken, doe dat dan ook!!

    En wat mij diep heeft geraakt is dat ze niet aan alle ander marokkanen en moslims hebben gedacht voodat ze deze daden heeft gepleegd…

    Teleurstellend, juist omdat het zogenaamde geintegreerde meiden zijn (hier geboren en opgetogen).

    Ik weet niet of ze er geld voor hebben gekregen, maar geld maakt zeker blind. door die euro-tekens vergeet men alles… en verkoopt alles

  49. yassmine
    30 mei 2007 om 01:58 uur.

    ik drink niet en ik rook niet!

  50. samira
    11 juni 2007 om 01:37 uur.

    zijn jullie nou moslim of niet?
    wat zeggen jullie ouders daar van?
    schamen jullie dan niet voor jullie familly?
    dit is juist wat nederlanders willen zien ze willen ons uit lachen.
    wat denken jullie nou dat alle mannen nou op jullie gaan vallen.

    ik zeg jullie een ding dit is juist waar marokaanse mannen niet van houden.
    ze houden niet van vrouwen die hun zelf bloot geven.
    zulke meiden noemen ze hoeren.
    en kijk wat heeft het jullie op geleverd?niks

    wees gewoon slim de echte mooiheid zit van binnen
    je moet het niet laten zien.
    alleen aan jullie mannen als je die nog kunt krijgen
    hihihihihihi.
    ik zal zeggen lees al die berichten maar.
    gewoooooon verschut.

  51. Abdel
    11 juni 2007 om 12:48 uur.

    Dat ze zichzelf blootleggen, is inderdaad hun probleem, niemand heeft het recht om ze daarvoor te veroordelen, maar dat ze zichzelf moslims noemen, ja, dan ga je de mist in…….
    Emancipatie en integratie is goed maar met grenzen, dat ik mezelf bloot moet geven om te laten zien, dat ik geemancipeerd ben, nou liever niet, dan ga ik liever terug naar Marokko.
    Emanciperen en integreren met behoud van je identiteit, religie en achtergrond, daar moeten wij voorgaan en dan zullen wij ook minder naar elkaar wijzen.
    De meeste mensen zijn hier ook hypocriet, als hij op een strand ligt en al die meiden langs ziet lopen, hoor je hem niet klagen, tijdens de zomer vakantie, zie je alleen maar sex toeristen in onze steden en zodra ze in NL zij , zijn het weer moslims die voor onze rechten strijden.
    De wereld verbeteren begint eerst bij jezelf.

  52. lott
    14 juni 2007 om 07:06 uur.

    zijn wel lkkkr meiden

  53. Hanan
    05 juli 2007 om 04:12 uur.

    Ik keur het in ieder geval niet goed wat deze meisjes doen, het is een ZONDE, maar ik keur het ook niet goed welke commentaar ze krijgen, dat is ook een ZONDE, Allah (swt) is er om hen te oordelen en niet wij, tenslotte zijn degene die er slecht over praten niet echt beter.

  54. zeistenaar
    09 juli 2007 om 04:21 uur.

    diplomaloos ,,kanslooss,,respectloos,,doellooss,,,mamaboos…papaboos..

  55. haliema
    02 september 2007 om 11:25 uur.

    gooooo girlsssssssssss

    ik word later net zoals jullie!
    inshallah!!!

  56. Nez
    20 september 2007 om 04:38 uur.

    weer ééntje over genomen door sjaitaan,je doet je best maar,wij moeten zorgen dat wij niet zullen worden hoe zij zijn.moge Allah me zusters in de islam vergeven en leiding geven.ik hoop dat jullie ooit weer de liefde van iebadah in jullie hart sluiten.zo zullen de Engelen ooit zeggen ….go girls!! we moeten naar jullie verblijf plaats brengen in de hel.dat moment gaat alles voor je voorbij gaan wat je in je leven gedaan. hebt wat zal je schreeuwen.en je leven kan morgen afgelopen zijn.mss krijg je niet eens de kan van Allah om nog astifiroellah te zeggen.moge Allah jullie genadig zijn.salaam broeders en zuster in de Islam. Nez

  57. Nez
    20 september 2007 om 04:46 uur.

    Haliema,hoe kan je nou zeggen ..ik word later ook zo als jullie!!!! inshallah???

    wil Allah (swt) dit dan???

  58. miche
    03 oktober 2007 om 02:16 uur.

    wat een gelul allemaal zeg, ik vind bijde dames mooi.. en erg goed dat ze dit doen zo kunnen we tenminste ook van hun genieten zoals andere van onze dames doen punt

  59. Mohammed
    10 oktober 2007 om 09:21 uur.

    Ik vind het nergens op slaan, dat jullie hier aan t vooroordelen zijn, want wat weten wij eigenlijk van die meiden?
    Zijn ze hoer? zijn ze dom? zijn ze schoolloos? zijn ze wel moslim? zijn ze wel 100% marokkaans?

    Trek AUB niet je conclusies alleen maar omdat een mooie dame dervoor uit komt dat ze graag gefotografeerd wordt, en het is alleen een moment van opname.. misgien zouden jullie zelf ff gaan moeten kijken in een marokkaanse disco, dus ik vind het heel dapper en eerlijjk van hun.. en veel beter
    in plaats der van dat een mocro wijf zich laat uitwonen in de wc stiekempjesss

    en dan schijnheilig gaan doen..

    POEPLE GROW UP AND DONT JUDGEEEEEEEEEE

    YOU ARE NOT GODDDDDDDDDDDDDD

  60. Salim
    22 oktober 2007 om 08:08 uur.

    jullie zijn allemaal grappenmakers….en ik sluit me bij Marokkino (21) aan!

  61. Otto
    24 oktober 2007 om 02:52 uur.

    — verwijderd —

    ga maar ergens anders spelen jongetje…

  62. brother
    25 oktober 2007 om 08:35 uur.

    @ Otto

    Die magazine van jou krijg ik gratis en gooi ik iedere keer weer weg zonder er in te kijken en dat doe ik nu ook met jouw commentaar.

  63. dokter vandoktoren
    25 oktober 2007 om 10:23 uur.

    een bikini, bloot of aangekleed we zijn zoals we zijn.uitbuiting van het lichaam is niet ok maar kom zeg, naakt is toch mooi het is een toataal verkeerde gedachte om wat god geschapen heeft te gaan bedekken dat is bijna zeggen dat god verkeerd was.regels zijn er door mensen geschreven uit angst voor andere mensen en om andere mensen angstaan te jagen.laat de lichamen bloot zijn zo worden we geboren.
    bennen 20 jaar geeft iedereen me gelijk

  64. Steve Styevens
    25 oktober 2007 om 11:25 uur.

    mensen wat zijn we toch weer erg tegen elkaar.ik ben 52 geen moslim geen kristen geen boedist ik behoor niet tot een sekte en toch ben ik gematigder en vergevingsgezinder dat jullie allemaal samen. wij hier in europa zijn ongeveer 500 jaar geleden geleidelijk aan begonnen om onze eigen plaats in de kosmos en de aardse wereld beter te kunnen definieren, om los van goden te leven is veel meer moed nodig dan je op het eerste zicht zou zeggen hoor. in de twiniste eeuw zijn we korter bij de echte vrijheid gekomen dan we ooit waren. komen er nu mensen bij die ook wel zien dat alles hier sociaal en economisch beter gaat dan bij hen, zelfs zij mogen hier ongestraft hun mening uiten, no problem , ben ik voor .mijn grootouders waren nog halve slaven van industrie en katholieke kerk vol schuldgevoelens en bang voor de toorn van god die over hen ging komen als ze zich niet aan de regels hielden maar velen van die generaie zagen reeds dat het socialisme en daarvoor reeds het liberalisme een leefcode propageerden die niet ver van de goddelijke lag. de moraal is niet erg verschillend van de godsdienst.nu vind ik miss wedstrijden sowiezo onozel en ik vind dat meisjes daar beter niet zouden aan meedoen, en nu vind ik ook dat wat we van het feminisme uit de jaren 70 geleerd hebben terug bijna helemaal verdwenen is is vind ook dat meer dan vroeger vrouwelichamen (maar ook steeds meer mannen lichamen) gebruikt worden om whatever te verkopen, ik persoonlijk ben daar tegen maar ik ben niet tegen het feit dat andere mensen daar geen last van hebben.
    dat mensen tot een godsdienst behoren respecteer ik maar ik mag wel zeggen dat je laten dicteren door regels die men gewoon zonder na te denken of te nuanceren moet volgen wel een straat te ver voor mij. een vrouw die zich naakt toont is niet bepaald een hoer, ik ben tegen comercieel naakt en ik vind prostitutie erg, ik begrijp dat niet echt omdat binnen de vrije politiek in onze familie deze uitspatingen niet nodig zijn. ik ben voorstander van gewoon naakt , naakt ronlopen thuiis , in de tuin op een strand in de natuur,voor de kunst, geen schaamte voor wat natuurlijk is. wij gaan samen het bad in kennen de zaligheid van een gemeenschappeliojk sauna. ik kan wel een vrouw bekijken en zeggen wow wat een mooie kont wat mooie haren en kijk wat een mooie ronde borsten daarvoor moet die vrouw er niet naakt bijlopen maar daarvoor denk ik neit onmiddelijk aan , wow die wil ik nu oniddelijk pakken of die moet nu direkt met mij mee de bosjes in.wij zijn flexibel en kunnen best wat meer verdragen dan katholieken en moslims die eigenlijk bang zijn voor zichzelf en het feit dat ze eens een beetje geprikkeld zich niet meer kunnen inhouden.dat kan men leren hoor.mijn dochter heeft al duizenden keren de piemel of de borsten en foef van mama en papa gezien en zij toont minder ongepast ofmisplaatst sexueel gedrag dan de meesten van haar klasgenoten die daarmee niet opgegroeid zijn.
    en ga nu vooral niet denken dat ik hier ook een soort godsdienst zit te prediken, neen hoor het is niet iets waar we elke dag mee bezig zijn het is net als een trap aflopen daar denk je ook niet meer over na je doet het gewoon, je gaat ermee naar boven en naar beneden.
    wat mij schokt is het feit dat ik dingen lees van mensen die waarschijnlijk de helft van mijn leeftijd hebben en toch veel minder een andere mening kunnen accepeteren of er toch in ieder geval nogal reactionair en agressief mee omgaan.laat ons asjeblief de klok niet terugzetten.
    gelovigen moeten zichzelf meer leren kennen en respecteren dan zullen ze de beweegredenen van anderen ook beter begrijpen. en om af te sluiten dit nog , ik hoorde iemand van uit de hoogte onze landen klote landjes noemen wel makker het moet hier nog zo slecht niet zijn want zo lang als ik leef heb ik nooit oorlog en ontbering moeten meemaken en mijn naasten verdienen steeds meer geld hebben meer vrije tijd en leven langer en vermits ik denk dat dit aardse leven en het feit dat we ons kunnen voortplanten en verder leven in onze kinderen het enige is wat we hebben, het hier helemaal niet slech is. gaat het er in afrika, oost europa, amerika zuid en noord en de moslimlanden beter aan toe.neen. dus leve de transparantie de broederliefde en het respect voor de vrije meningsuiting.

    ps en die meisjes zijn heel mooi die mogen gezien worden.

  65. Michel
    22 januari 2008 om 05:57 uur.

    Steve Styevens ik ben het met je eens transparantie de broederliefde en het respect voor de vrije meningsuiting.