MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Figo smeert ‘Boula’ rood aan

26 juni 2006 | in Sport | 34 Reacties

Het Nederlands elftal is in de achtste finale met 1-0 van het WK uitgeschakeld door Portugal. Eén van de dieptepunten van de wedstrijd was de rode kaart voor de Marokkaans-Nederlandse verdediger Khalid Boulahrouz. Boulahrouz kreeg na zeven minuten al een gele kaart toen hij zijn noppen in het bovenbeen van Cristiano Ronaldo plantte. De Russische scheidsrechter Ivanov, die het spoor volledig bijster raakte tijdens de wedstrijd, trapte daarna in de 63e minuut met open ogen in het toneelspel van Figo. De Portugese aanvaller smeerde Boulahrouz met een zogenaamde elleboogstoot zijn 2e geel aan, waardoor die het veld moest verlaten. Na negentig minuten stond de teller op negen gele kaarten en vier rode, die allen na twee keer geel tot stand kwamen.

Boulahrouz heeft een goed WK achter de rug. “Ik denk dat hij aan onze kant één van de beste, zoniet dé beste was,” becommentarieerde Johan Cruijff het spel van Khalid Boulahrouz na de vorige wedstrijd tegen Argentinië. Khalid Boulahrouz blonk als één van de weinige Nederlandse spelers uit, door zijn goede verdedigende spel, dan wel door zijn uitstekende passes. Uit een internetpeiling die Necom Researsch & Consultancy vorige week donderdag bekend maakte bleek ook dat Khalid Boulahrouz de absolute uitblinker was tijdens de wedstrijd Nederland – Argentinië. De verdediger kreeg van de panelleden van www.oranjepanel.nl het hoogste cijfer namelijk een 8,3.

Boula maakte op 3 september 2004 zijn debuut in het Nederlands elftal, in de met 3-0 gewonnen thuiswedstrijd tegen Liechtenstein. Sinds 11 september 2004 komt hij uit voor het Duitse HSV. Hij doorliep zijn jeugd bij achtereenvolgens Excelsior Maassluis,DSOV, Ajax, Haarlem en AZ. In het seizoen 2001/02 maakte hij op 9 maart 2002 zijn prof-debuut bij RKC Waalwijk.

Er zijn 34 reacties

  1. reg
    26 juni 2006 om 01:47 uur.

    ttsss, ik zou die Figo wel wat willen doen. Zo oneerlijk, en zeker tegen iemand als Boulah die gewoon een eerlijke gast is.

  2. Toth
    26 juni 2006 om 06:57 uur.

    Wat Figo deed was smerig. Wat Bouhlarouz ver daarvoor deed tegen Ronaldo was nog smeriger. Hij had toen een rode kaart moeten hebben en omdat hij dat niet gekregen had, had hij toen onmiddellijk moeten worden gewisseld en naar huis gestuurd. Deze wedstrijd was een aanfluiting en een WK onwaardig, het Nederlandse team heeft de nederlaag verdiend en Portugal zou dat ook hebben. Wat jammer dat ze niet een ronde eerder waren uitgeschakeld.

  3. Abdellah
    26 juni 2006 om 10:11 uur.

    Nederland is niet overtuigend genoeg. Je kun gewoon zien dat de volgende wedstrijd gaan struikelen!
    De beste spelers vond ik Van Persie, Van der Sar en Boularaz en de rest hebben geen moer gepresteerd, waaronder: Van Nistelrooy. Robben is een gierige kleine jochie, hij krijgt de bal en verder speelt ie helemaal alleen, hij kent niemand meer! Van Bommel is drama! laat ik het hierbij houden!

  4. Henk -Rotterdam
    26 juni 2006 om 12:11 uur.

    Het gedonder begon toen van Bommel al in de 2e minuut een stomme en zinloze overtreding maakte ,totaal onnodig en zette toen gelijk de toon voor de wedstrijd, maar we moeten ook eerlijk blijven en constateren dat het Nederlandse elftal tegen landen al Portugal en Brazilie en meestal ook tegen Argentinie geen kans heeft en dat komt omdat we niet sluw en hard genoeg zijn om tegen deze gasten met hun mentaliteit te voetballen. Daarnaast leeft men in Nederland nog steeds op het succesje van weleer en zijn de meeste spelers voor zich zelf aan het voetballen en niet in het groepsbelang,te veel egoisme en zelfzuchtigheid is te veel troef in het elftal.
    We dachten dat we al wereldkampioen waren en we dat klusje we even zouden klaren. Er is maar een lachende en dat is AH met zijn gejatte idee van de wuppies. En wat betreft Khalid,die Ronaldo is zelf een gluup van de eerste orde met trappen en enkels schaven op een smerige gluiperige manier.

  5. Johnson
    26 juni 2006 om 02:38 uur.

    Het verbaast mij nu niemand rept over de trap van Khalid Boulahrouz, die zijn noppen plantte in het bovenbeen van Cristiano Ronaldo (Portugal Nederland 8e finale 25 juni 2006)

    Lag het aan de gevolgen van die trap, dat het wel meeviel, pas een half uur later moest Ronaldo strompelend het veld verlaten. Lang niet zo fataal als die trap van die andere voetballer van Marokkaanse origine Rachid Bouaouzan van Sparta die in December 2004 Kokmeijer invalide trapte.

    Zijn we stekeblind als het om Oranje gaat? Die doodtrap van Khalid viel in het geheel niet reuze mee! Ronaldo had gewoon geluk gehad, dat het geen beenbreuk werd. Khalid had meteen van het veld geschopt moeten worden. Nee sterker hij had nooit mee mogen doen. Want dat hij bekend staat als de Kannibaal (Beulahrouz is beter) zou toch genoeg moeten zeggen.

    Door die doodtrap hebben we verloren, zo kun je het wel zeggen, die maakte de Portugezen wakker en woedend, dus dank je wel Khalid! Deed je het expres, of dacht je er weer niet bij na dan? Of heb je niks gedaan eigenlijk? Of was Ronaldo maar een ongelovig varken, dus was het niet erg?

    Gewetenloze doodtrappers (Marokkanen), verkrachters (van Persie) en moordenaars (wijlen Kluivert) horen niet in Nederland thuis, dus zeker niet in het Nederlands elftal. Toen niet en nooit niet.

  6. Henk -Rotterdam
    26 juni 2006 om 03:26 uur.

    1 . De onbesuisde actie van Rachid bij Sparta had waarschijnlijk anders kunnen aflopen indien Niels de juiste verzorging had gekregen na de actie. Als iemand op een dergelijke wijze gewond raakt bij een ongeval wordt hij eerst medisch behandeld voor hij wordt getransporteerd,sterker nog in een dergelijk geval vliegt zelfs de traumaheli met een noodteam om de ambulance bij te staan, Maar Niels moest van het veld af omdat de wedstrijd moest doorgaan. Zelfs een vacuumspalk is niet om zijn been gezet en hij is op een strecher van het veld gedonderd vanwege het wedstrijd belang.Het nalatig medisch handelen is nooit onderzocht of zelfs maar te sprake gebracht.
    2. Patrick veroorzaakte een verkeersongeval en bracht daarbij veel leed toe aan anderen ,maar dat maakt hem nog geen moordenaar.
    3 De “verkrachting “door Robin is niet aangetoond en het gedrag van de betrokken dame is alles behalve fris te noemen,
    4 Het veroorzaken van een bovenbeenbreuk door middel van een schaaftrap zoals deze is niet mogelijk daar zijn hele andere krachten voor nodig.
    Wat het geloof hier met het voetballen te maken heeft ontgaat me even net zo min als de wijzing dat het wel opzettelijk zou zijn gebeurdt maar wie het nieuws had bijgehouden had gezien dat de stemmingmakerij al in de aanloop door Portugal is begonnen en dat de woede al reeds aanwezig was bij aanvang van de wedstrijd.Ook het gedrag gezien van de coach van Portugal tegen over de Nederlandse bank.Deze man met zijn al jarenlang durende stemmingmakerij en valse beschuldigingen telkenmale voor tournooien en bij de competitie in zijn eigen land had minimaal rood moet hebben via de 4e man. Als zelfs de baas van de FIFA ook het gedrag van zijn arbiter aanvalt zegt dat ook genoeg over de leiding in het veld.En waarom de genoemde Nederlanders niet in Nederland thuis horen of in het Nederland elftal ontgaat me ook even.

  7. Inayat
    26 juni 2006 om 04:45 uur.

    Haha, ik zat te wachten op een achterlijk kaaskop die het verlies van Nederland tegen Portugal zou relateren aan marokkanen, buitenlanders en de Islam. En ja hoor daar hebben we ‘m die Johnson hierbove,

    Alleereerst Johnso: Whahahahahaaaaaaa je ‘geweldig’ team heeft verloren whahahahahahahaaaaaaa…. hahah whoei..

    uche… maar goed om nog ff op jouw geblaf terug te komen: “ga toch fietsen man” – meer heb ik je niet te vertellen lummeltje..Die domme mentaliteit van je straalt over het Nederlands team en dan krijg je wat je verdient! Hahhaa…

  8. micromocro
    26 juni 2006 om 05:17 uur.

    euh Johnson , waarom kies je een Engelse naam als je een rasechte hollander bent … Kees bruinsma of zoiets ?

    Die Cristiano Ronaldo is zelf geen lieverd hoor want ik heb hem dezelfde dngen zien doen oa tijdens de olympische spelen tegen Iran en….Marokko.
    hij heeft daar letterlijk en figuurlijk een Iranier naar buiten getrapt , ga de beelden maar na jongen.

    War hebben Bouazzan en Kluivert trouwens met deze zaak te maken ? doen nederlanders geen smerige tackels ? herinner je je nog die tackle van Bosvelt een paar jaar geleden tegen Monaco tijdens een champions league wedstrijd om maar 1 te noemen.
    het doet wss pijn als Cruiyf zegt dat een Marokkaan de man van de match was in het Nederlands elftal 🙂

  9. farid
    26 juni 2006 om 05:53 uur.

    inayat hou je bek dicht zielig ding dat je bent wat heeft hij je gedaan dan sukkel

  10. farid
    26 juni 2006 om 05:54 uur.

    foutje

  11. rasta
    26 juni 2006 om 05:55 uur.

    hij heeft gelijk

  12. farid
    26 juni 2006 om 05:57 uur.

    jonhsen jij bent echt zo een tiepe waar er teveel van zijn zwaar lijp

  13. koen
    26 juni 2006 om 10:01 uur.

    Volgens mij waren we – Boulahrouz incluis – niet gehaaid genoeg voor de Portugezen. Die lopen gewoon al wat jaren langer mee. Dus we moeten gewoon nog 2 (EK) of 4 (WK) jaar wachten en dan komt alles op z’n pootjes terecht. En voor jullie allemaal: kijken naar een kleurtje en daar je mening op baseren is achterhaald hoor. Kijk naar waar iemand voor staat.

  14. Mo
    26 juni 2006 om 10:45 uur.

    koen, you have point here!
    Johnson, Ga lopen bro, ga lopen!
    volgende WK spelen we me 3 mocro’s in plaats van 1.

  15. samadie
    26 juni 2006 om 10:47 uur.

    ach ach jonhnson, anders ga jij toch daar voetballen,ooh sorry eneglesen hoor er ook niet in, stelletje holigans zuiplapen.\man man zijn we nu laag genoeg gedaald om op jou niveau mee te kunnen doen.

  16. Hanane
    26 juni 2006 om 11:02 uur.

    Oeffffffffff, zal ik mijn woorden aan een type zoals Johnson verspillen?

    Ik hou het kort:
    Hetgeet wat jij doet is de zondebokmechanisme toepassen.

    Waarom zeur je niet over het egoistische spel van Arjan Robbern over het slecht verdedigen van Mathijssen?

    Het blijkt maar weer dat er nog GENOEG ‘witte’Nederlanders zijn die zich SUPERIEUR vinden aan andere met een dubbele nationaliteit of een niet Nederlandse naam.

    Weetje wat het is….je bent gewoon jaloers dat Khalid de NederMarokkaan voor het Nederlandse elftal mag uitkomen en jij LEKKER niet.

    PS. Als Johan Cruijf Khalid al de beste speler van het Nederlandse elftal heeft genoemd…..dan zijn JOUW woorden niets waard.

  17. Mike
    27 juni 2006 om 01:20 uur.

    Boulahrouz was perfect. Samen met Van Persie en V.d. Sar.
    Van Nistelrooij kan beter thuis blijven z’n vrouw plezieren.

    Gelukkig blijft Van Basten bondscoach.

  18. Johnson
    27 juni 2006 om 10:27 uur.

    Ik wil enkel aangeven dat in het algemeen Marokkanen irritant en gewetenloos zijn (vooral die genetisch bezien uit Berberie komen). En aldus niet in het Ned. Elftal thuis horen, dat was de grootste fout van van Basten.

  19. Hanane
    27 juni 2006 om 11:17 uur.

    Je laatste uitspraak zegt al voldoende. Wannabe a3rab. Tofeee 3aliek!!!!!!

  20. Len
    27 juni 2006 om 11:35 uur.

    Boula was de beste (en t is nog een schatje ook :p )! Die portugezen waren gewoon een stel vieze loeders!

  21. Amsterdam west
    27 juni 2006 om 12:52 uur.

    Johnson,
    Over een paar jaartjes sluiten nog een paar Marokkaantjes aan bij het Nederlandse elftal.

    Wilhelmus van Nassauwe ben ik van mocro bloed……

  22. an
    27 juni 2006 om 01:25 uur.

    weet iemand misschien waar in marokko de ouders van boulahrouz zijn opgegroeid?

  23. Henk -Rotterdam
    27 juni 2006 om 02:11 uur.

    DE zon scheen.
    De bloemen bloeide,
    Hert land lag er goed bij,
    De mensen zongen en waren vrolijk,
    Men vierde feest,
    De mensen hadden elkaar gevonden,
    Er was (even)geen sprake van tweedracht en haat
    En zie,tussen al die pracht was er opeens een genetisch gemanipuleerde stem die riep dat het nooit de bedoeling kon zijn dat er vrede was tussen de mensen,want dan klopte zijn denkwijze niet meer,
    Maar gelukkig de mensen waren op dat punt doof en gingen door op de weg die ze hadden ingeslagen,
    De weg van “VERBROEDERING EN SAMENLEVING”.
    En de stem verstomde.

  24. trab
    27 juni 2006 om 07:26 uur.

    Boula is een riffie, maar doet er niet toe. Wat er wel toe doet, is dat hij al rood had moeten krijgen voor die grove charge. Maar of dat iets te maken heeft met dat hij irritant danwel gewetensloos is, is mij een raadsel. Ach ja, Johnson moet weer een zondebok vinden. Natuurlijk moet het een Marokkaan zijn. Johnson, ik weet dat Marokkanen over het algemeen beter dan de gemiddelde Nederlander kan voetballen. Vraag het maar 1 van de beste Nederlandse coaches (lees: Co Adriaanse). Jammer dat zulke racistische figuren als jij over het algemeen aan het hoofd zitten van Nederlandse voetbalvereningen. Anders zou NL nog wel een kans maken op de wereldtitel met de Kluiverts en Boula’s. Vraag Cruijff het maar, hij legt zelfs de schuld bij jouw vriendin Verdonk voor het falen van Oranje. Jaloezie druipt er gewoon vanaf. Maar dat ben ik wel gewend van bepaalde Nederlanders. Typische hollandse eigenschap.

  25. samad
    27 juni 2006 om 08:19 uur.

    boula komt uit ait s3id
    en jonson, zo te zien kom jij gewoon aandacht tekort, ik zou zeggen ga een leven zoeken en werk en bouw een sociale bestaan op.

  26. Hanane
    27 juni 2006 om 10:07 uur.

    Verkeerd…….Boulahrouz is Bni touzien en woonachtig in omgeving Alhoceima (Midar om precies te zijn). Zijn moeder en broers wonen in Vijfhuizen en zijn vader is een paar geleden overleden. Allah Yergham.

  27. foetsie
    28 juni 2006 om 12:05 uur.

    alle lof voot Khalid Boulahrouz, hij is de eerste mocro die het voor elkaar heeft gekregen!! en als ik zo om me heen kijk dan komt er nog een hoop talent aan. nu nog een paar andere culturen erin en we gaan de volgende cup cker winnen!!!!!

  28. trab
    28 juni 2006 om 04:14 uur.

    Wat grappig Hanane, toevallig dat ik ook uit Beni Touzine kom ofwel Midar. Maar ik heb em daar nooit doorheen zien flitsen!!!

  29. farid
    11 juli 2006 om 11:26 uur.

    jonshen geloof mijn een multie cultere;e land net als nederland waar alle mensen bij me kaar wonen dan is het beter respecct voor elkaar te hebben en dat is met voetbal ook zodra je dat hebt dan komt de glorie van zelf en geloof me met affalay of asatie in het midden een creatief iemand die anders denkt en van de vaart krijg je later echt een goede ploeg geloof me en over boula mogen mensen gewoon niks zegen hij werkt zijn eigen kapot om die bal tegen te houden wat vaak gebeurt

  30. farid
    11 juli 2006 om 11:32 uur.

    en jonhens als er teveel van jouw rond lopen kunnen we ons nooit aanpasen wat de meeste van ons wel zou willen we kunnen beter van elkaar leren dan elkaar afkraken we moeten toch samen door wand er is maar een wereld

  31. Relaxtro
    22 maart 2007 om 08:05 uur.

    Figo is gewoon een matennaaier eerste klas. Dat Boula eerder rood verdiende is waar, maar omdat hij de meest onsympathieke Portugees aller tijden (en er zijn met al dat koloniale gedoe heel wat onsympatieke Portugezen geweest) de wedstrijd uit trapte is hij mijn held!

  32. Selmaatjj
    19 juni 2008 om 04:42 uur.

    eey jonhens ga je kont 3x in de lucht gooien hoor wat denk je wel wie je bent tfoeeee ja3oekkk!!!!

  33. Selmaatjj
    19 juni 2008 om 04:48 uur.

    wejoowww jonhens jongee spott niet met berberss sagbiee Wollah ik denk dat je beetjj jaloersss bent he omdat jij niet in NL elftal bent gekomen als HOLANDER EN dat boulahrouz Als mocroo Mejekk Goed kan voetballen dus sttt mondjee dicht Al zat jij nou in NL elftal oki dan kon je praten mr volgenss mij loop je hier net een krantewijkjee vr 20 euro!!!

  34. moena
    20 juni 2008 om 12:30 uur.

    zou die johnsen niet die laila zijn die het niet kan hebben dat berbers wel een goed voorbeeld geven en de beste voorbeeld van alle tijden. zij heb toch zo een hekel aan berbers vooral aan rjafa en zei ook dat ze zich ook niet in marokko aanpassen wat ik merkwaardig vind dat ze zich ergens aan moet passen in eigen land echt triest. of ze zich goed aan kunnen passen hahahah,uit 16 miljoen mensen waar uit 11 mensen uitgeselecteerd zijn en uit 11 tal 2 marokannen en dan
    nog berber ook.ik denk niet dat johnsen een nederlander is dit is meer iets voor een mede broer die en ander niks gunt.Maar allah oe3lem.