MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Reclame Ali B. discriminerend?

26 juni 2006 | in Maatschappij, Media | 40 Reacties

Michiel Smit, op GeenStijl.nl ook wel de grootste neo-nazi van Nederland genoemd, vindt de nieuwe Mars reclame waarin Ali B. figureert discriminerend voor Nederlanders. Smit wil daarom dat reclame van het scherm moet verdwijnen. Als de klacht niet wordt goedgekeurd, zal zijn partij Nieuw Rechts een tegenhanger gaan maken. Smit noemt de reclame discriminerend voor Nederlanders, om reden van het feit dat men aan het eind van de film met een vies gezicht danwel misprijzend zegt: ‘Hollander!’ Alsof de Nederlander gierig en onbeleefd is. Volgens Smit is deze reclame nodeloos kwetsend voor Nederlanders, daar er een stereotype beeld van Nederlanders wordt neergezet. De mislukte politicus, die bekend is van de uitspraak “Er is een ding erger dan een Neger, een blanke Neger!”, zal een klacht indienen bij de Reclame Code Comissie.

Er zijn 40 reacties

  1. Toth
    27 juni 2006 om 07:28 uur.

    Tjonge, Wie Is Michiel Smit op de bres voor politieke correctheid in reclame. Wat zal Borderline Wilders ervan vinden als hij straks nog eens uitgeragd raakt op de koningin? Kunnen ze het vaste panel van Hans Jansen, Afhsin Ellian en Arend Jan Boekestein, die op de radio zo onbetwistbaar objectief de actuele zaken van alle rechterkanten belichten, deze brandende kwestie niet eens voorleggen?

    Is Mars onderdeel van het grote Eurabische complot? Is Bounty medeplichtig? Kunnen we Snickers nog wel vertrouwen? Laten we een parlementaire enquette houden om de doofpot voor de verandering eens te bevoorraden met zoetigheid.

  2. abdel
    27 juni 2006 om 02:25 uur.

    Daar gaat het stokpaardje vrijheid van meningsuiting.

  3. Henk -Rotterdam
    27 juni 2006 om 02:34 uur.

    Smit moet eerst eens gaan uitzoekn wat hij is een Hollander of een Nederlander afhankelijk van je voorouders is dat,
    Over het algemeen blinken de orginele inwoners van dit land niet uit in vriendelijkheid en beleefdheid.In de winkels zijn ze soms ronduit onbeschoft tegen de mensen in de winkel zeer zeker als ze een hoofddoek op hebben,en op de markten lopen ze in het rond of ze eigenaar zijn van alle kramen,En over gierigheid gesproken hij heeft waarschijnlijk een fatsoenlijke school opleiding gemist want dan had hij geleerd dat de Nederlanders de Chinezen van de Europa werden genoemd. Dan had hij ook geleerd dat het slavendrijven door Nederlanders is uitgevonden en dat wij daar als laatste mee gestopt zijn.Dan had hij ook geleerd dat wij een bloedig koloniaal verleden hebben en dat het woord beleefdheid pas veel later in de geschiedenis in onze woordenboeken is opgenomen. Trefwoorden waren : Zeeroverij/Kolonialiseren/Slaverndrijven/Geloofsvervolgingen/Onderdrukking van eigen en van andere volkeren.. Dat hij zich richt op de reclame heeft niets te maken met de inhoud maar gewoon met Ali B,.IK ben wel een voorstander om hem straks met de opening van de nieuwste en grootste Moskee op Rotterdam Zuid uit te nodigen samen met Wilders en Pastors
    (die in de tijd van goedkeuring van de plannen wethouder was en nu met zijn maten loopt te huilen) om deze bij te wonen in een gezamelijke sfeer van verbroedering,maar wel schoentjes uittrekken jongens want dat hoort zo,En niet je snorretje laten staan want dan ben je helemaal ongeloofwaardig.

  4. Amsterdam west
    27 juni 2006 om 03:26 uur.

    Het gevoel voor humor houdt echt op waar de allochtoon lacht of de spot drijft.

    Najib Amhali, heb je wel een verzekering voor rechtsbijstand afgesloten?

  5. Jaap Verduijn
    27 juni 2006 om 04:48 uur.

    Toen mijn vrouw en ik die reclame voor het eerst zagen zeiden wij, nadat we waren uitgegrinnikt: “Je kunt er gewoon op wachten tot de een of andere gek er bezwaar tegen gaat maken”. Nou, we hoefden niet lang te wachten…

    Ik vind het een leuke reclame, en als “Hollander” herken ik er wel iets in (brede grijns)! Ik kan er echt niéts beledigends of discriminerends in ontdekken, alleen maar een milde humor en ironie waar ik tevreden om moet grinniken.

    Jaap Verduijn, Ede.

  6. Saida
    27 juni 2006 om 05:10 uur.

    Ik zou het wel leuk vinden als we een keertje over die cliches heenstappen en gewoon normaal doen.
    We kunnen echt een voorbeeld nemen aan de Britse media.
    Daar zie je ook allochtonen in elk programma of serie.
    Je ziet ze gewoon als arts, makelaar of een persoon met een mening.

    Hier is het altijd hetzelfde gezeik
    laten we bruggen bouwen
    laten we lachen om vooroordelen
    Maar ondertussen houden we ze gewoon in stand.

    We zijn nog steeds trots op onze ‘relativeringsvermogen’.
    Alsjeblieft hoor!

  7. koen
    27 juni 2006 om 07:48 uur.

    Halloho, dit is wel Michiel Smit, toch een beetje het wat rechtsere gedachtengoed van nederland. Zullen we dus weer even met alle beentjes op de grond gaan staan? Ik ben opgegroeid met: ‘Zo doen de Hollanders dat, wij niet,’ & ik ben een Indo zo wit als sneeuw. Als we ons over dat soort dingen druk willen maken dan hebben we duidelijk te weinig te doen.

  8. karim
    27 juni 2006 om 10:43 uur.

    hahaha, wat kunje met die michieltje tog lekker lachen, zo ik heb echt lang niet zo goed gelachen.

  9. Mormel
    28 juni 2006 om 01:27 uur.

    Meneer Michiel S.

    Vergeet je ook niet die andere reclame met Venco drop. Die ene Marokkaan die bij de wasserette aan komt en dat het ene vrouwtje het Venco dropje uit een broekzak frummelt!!

    Ik hoor hem nog: “Tfoeeee Ihollandien”

    Hahahahahahahahaahahahah!!

    Lachen, gieren, brullen!!!

    Als mijn ouders die reclame zien…Gelijk kapottttt van het lachen….

    Mijn oma begreep gelijk die Mars reclame met Ali B.

    Hilarisch hoor….

  10. hassanhasson
    28 juni 2006 om 06:59 uur.

    Michiel Smit is een vuile, vunzige en smerige racist en anti-semiet.
    “ik ben een Indo zo wit als sneeuw’ heb wij hier te maken met een mutant.
    grapje

  11. henky
    28 juni 2006 om 08:58 uur.

    henk-rotterdam je kent je klassiekers niet:

    De hollanders hebben het slavendrijven niet uitgevonden. Het is zo oud als de mensheid zelf. wat betreft de slavenhandel die jij bedoeld; dat was een oud Afrikaans gebruik tussen (negroïde) stammen dat de Hollander ‘slechts’ hebben overgenomen. Daarbij werden voor het verzamelen van de slaven op grote schaal geholpen door de Afrikanen die het land kenden en heel graag van hun concurerende stammen af wilden.
    p.s. winkelpersoneel is meestal onbeschoft en onvriendelijk. Waarom? Omdat het een kutbaan is, hoofddoek of niet

  12. Henk -Rotterdam
    29 juni 2006 om 12:47 uur.

    Henky ,ik weet niet uit welke stad je komt maar mijn ervaring dat over het algemeen de klanten zich vrij aggresief en onbeschoft opstellen tegen over het winkelpersoneel en dat zeer zeker tegen over mensen die bij de grote supermarkten werken. Nogmaals het gebeurdt niet overal maar wel vrij veel in grote zaken er schijnt dan ook een soort afzeikerig gedrag bij mensn boven te komen, inderdaad kijkt men op hen neer omdat het om een “kutbaan” gaat Dan ook nog moeten werken voor een bedrag wat echt het absolute minium is en dan kan ik me wel voorstellen dat de motivatie soms ver te zoeken is. Ook erger me kapot aan die arrogante klootzakken in de winkels met hun rotkapsones en grote bekken tegen over andere .
    En wat de klassiekers betreft.daar kan je best gelijk in hebben maar mij gaat het vooral om het bekende opgeheven vingertje van de Nederlanders die dan meestal vergeten om even achterom te kijken naar hun geschiedenis en deze gewoon even vergeten/

  13. Saida
    30 juni 2006 om 10:45 uur.

    De ene dag bezoekt Ali B zielige kindertjes in Afrika.
    En de andere dag maakt hij reclame voor een bedrijf dat die armoede in stand houdt.

  14. henky
    02 juli 2006 om 02:05 uur.

    Hey Henk,
    Ik kom trouwens uit Amsterdam. Ik snap wat je bedoelt, er zijn behoorlijk wat stukken in de Nedrlandse geschiedenis waar je absoluut niet trots op mag zijn. ‘T scheen toen de gangbare opvatting te zijn en daar zijn we gelukkig overheen. Maar dat vingertje is cultureel gebonden en dat doen alle groepen met een gemeenschappelijke cultuur. Dat is mensen eigen, maar je kan ook de huidige generatie Duitsers niet aankijken op wat er in de 2e wereldoorlog is gebeurd (weet niet of dat anders ligt voor Rotterdammers). Je kan zaken die nu spelen niet beoordelen met een schuldgevoel over dingen waar wij geen deel aan hadden. Als je dat liever wel doet zal dat moeten zijn tegenover de betrokken landen; Indonesie, suriname, antille, enz. Gr. Henky

    Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat we soms vergeten om achterom te kijken, maar ik kies er zelf voor om dat niet al te veel te doen. Daar schiet je niets mee op. Ja, je moet wel de fouten die je in het verleden hebt gemaakt niet vergeten, maar we moeten wel vooruit. Vrouw van Henky

  15. henky
    02 juli 2006 om 02:13 uur.

    Ja, denk dat Ali ook alles uit zijn succes haalt zolang als het duurt. Wat dacht je van alle bossen in Indonesie die worden gekapt om er palmolieplantages van te maken voor die lekkere chocolaatjes. Ik zeg; andere snoepjes kopen,
    Petra

  16. farid
    02 juli 2006 om 10:32 uur.

    eerlijk gezegt kan ik er ook niks negatief er uithalen smits is gewoon een rasist en die mensen moet je uit de wereld verwijderen telt voor iedereen wie ben jij om te haten ben jiju zelf perfect heb je het wel ooit afgevraagt dan smits iedereen kan haten maar ja daar komen wij niet verder mee hoe dan ook respect is wat telt begin bij je zelf

  17. henky
    02 juli 2006 om 10:41 uur.

    hmmm… Smits? Ken ‘m niet maar klinkt als een zak zoutjes

  18. Henk-Rotterdam
    02 juli 2006 om 11:06 uur.

    Henky,
    Michiel Smit is een figuur dat de partij Nieuw Rechts heeft opgericht in Rotterdam nadat hij is verwijderd uit de partij Leefbaar Rotterdam vanwege zijn extreem rascistische opvattingen. Daarna is hij een eenmansfractie begonnen in de gemeenteraad Frappant is wel dat later is gebleken dat de voorstellen vaan hem in die periode van de raad zoals afgelopen jaren gewoon zijn overgenomen door Leefbaar Rotterdam ( lees Pastors).Ondanks zijn volgens hem grote aanhang wist hij in Rottredam geen zetel meer te krijgen en had zich ook bij voorbaat laten inschrijven in Ridderkerk met zijn clubje en kreeg daar 1 zetel. In Rotterdam loopt een onderzoek tegen hem vanwege vermoedelijk gesjoemel met gelden die van de gemeente waren als ondersteuning voor het raadswerk. Hij is een fervent aanhanger van Kusters van het Volksfront en van die andere rascistische en fascistische clubjes en heeft ook als mening dat alle buitenlanders Nederland dienen te verlaten. Voor wat betreft het achterom kijken is het goed dat we niet vergeten wat we zelf hebben aangericht voor dat we vertellen aan andere wat en hoe ze het moeten doen in deze maatschappij en zeer zeker tegen over landen die onderworpen zijn geweest aan ons hebben we verplichtingen en dat vergeten we te snel.
    En de verhoudingen in Rotterdam liggen inderdaad anders dan in Amsterdam vanwege het bombardement wat Rotterdam heeft getroffen en de gevolgen daarvan die tot in de jaren 60/70 merkbaar waren. dus dat is gewoon anders al weet ik dat je de jonge generatie Duitser daar niet mee moet belasten.

  19. Toth
    02 juli 2006 om 11:37 uur.

    Hij is de Wilders van de lokale politiek minus de klaagmuurfoto.

  20. Henk -Rotterdam
    02 juli 2006 om 03:04 uur.

    Toth.
    Maar hij is wel dusdanig in zijn opvattingen dat deze nog extremer zijn dan die van Wilders/Pastors en al deze groeperingen dienen in de gaten te worden gehouden vanwege de komende verkiezingen,om te voorkomen dat ze indringen op posten die van belang zijn. Ik voorzie straks rare combinaties in de samenstelling van de partijen.Alleen maar om zetels binnen te halen en van daaruit de politiek te beinvloeden,en hun Islamfobie te verwezenlijken

  21. Toth
    05 juli 2006 om 10:57 uur.

    Wat zou Smit of Wilders dan nog meer kunnen uitrichten dan Verhagen, Balkenende, van Aartsen, van Baalen en de rest van dat tuig?

    Het is andersom. Waar Wilders, Smit en soortgelijk schorriemorrie de snuggerheid voor missen plegen deze laatstgenoemde boeven de veel effectievere salamipolitiek.

    Daarmee kun je rechtstaat met minder oppositie veranderen in rechtsstaat, sterker je kunt de oppositie voor je laten werken. En je maakt het de media ook stukken gemakkelijker de schijn op te houden.

  22. Henk -Rotterdam
    05 juli 2006 om 03:38 uur.

    Toth, in een aantal punten heb je gelijk,maar Smit/Kusters etc zijn aanhangers van praktijken waarvoor de gemeenschap er in 1945/46 er in Neurenberg een aantal voor hebben opgehangen.
    Dat dit Kabinet geen visie heeft over het te voeren beleid van samenleving heeft als oorzaak gebrek aan inzicht en geen binding met de “straat “waar het gebeurd, Men komt niet verder dan uitspraken die nergens opslaan,schrijven van nota’s zonder inhoud en kunnen ook het probleem niet oplossen van de illegale en asielzoekers,dit is gewoon uit angst om de kiezers te verliezen en zodoende de macht kwijt te raken.De hunkering naar de macht is gewoon te groot. Ik ben bang dat als er figuren zo als genoemd er ooit aan de macht zouden komen we de krsitallnachten weer gaan beleven maar dan in ons Nederland. Dat is het gevaar van deze lui en dat zie in niet bij de huidige formaties gebeuren. Wel is het triest dat we 50 jaar na aankomst van de eerste gastarbeiders nog steeds geen volwaardige samenleving hebben kunnen vormen of het nu in Nederland is of waar ook in Europa Alleen moeten we allemaal goed oppassen voor de volgende verkeizingen die zoals het zich laat aanzien op 22 november zijn dat we geen uiterts rechtse partijen krijgen want dat gevaar is nu groot aanwezig.

  23. Toth
    05 juli 2006 om 09:33 uur.

    Ik zie dat zo in het geheel niet. De vergelijking met de nationaal-socialisten gaat helemaal mank. Begrijpelijk is dat op zich weer wel, omdat de politieke omstandigheden uit die tijd, zowel nationaal als gevolg van het onrecht dat Duitsland is aangedaan in de Eerste Wereldoorlog als internationaal en de organisatorische aspecten, zoals de banken die Hitlers oorlogmachine doelbewust hebben gefinancierd, opzettelijk altijd buiten het historisch bewustzijn is geprobeerd te houden. Maar ook de nationaal-socialisten hebben het aanvankelijk moeten doen met salamipolitiek en hadden zich daar ook bij moeten houden als niet de Rijksdagbrand het benodigde excuus had gegeven voor Hitler’s oorlog tegen terrorisme en het naar zich toe trekken van dictatoriale macht met zijn Ermächtigungsgesetz. Alle partijen behalve de sociaal-democraten stemden in met deze wet die in praktische zin het opheffen van de rechtstaat inhield en dat ook deed.

    Tot een dergelijk doordachte en veel gekopieerde (voor en na Hitler) tactiek zijn Wilders en die andere clowns niet in staat. Zij moeten het hebben van proteststemmers en kunnen zich dan ook nauwelijks of eigenlijk niet veroorloven iets anders dan over dit ene onderwerp naar voren te brengen.

    Vandaar dat je ook dit soort mallotigheid krijgt als Smit die zich druk maakt om marsreepjes en Wilders die zich wezenloos aan zijn dooie pruik staat te rukken omdat de koningin in zijn ogen een dhimmi (dat is voor Wilders net zo erg als een witte neger voor Smit) is omdat ze haar beleefdheidsnormen ruimer neemt dan Wilders.

    Het lijkt me uitgesloten dat Wilders of Smit zich hier oprecht druk over maakt, maar als dat het geval zou zijn biedt dat een overtuigend antwoord op de vraag of men hen serieus dient te nemen.

  24. Henk -Rotterdam
    06 juli 2006 om 04:16 uur.

    Toth,
    je punten zijn duidelijk en met je stellingen heb je ook gelijk.maar ik vetrouw die malloten voor geen enkele mm als ze ook maar iets te vertellen zouden hebben,ik denk dat het ook nooit zover zal komen maar ik sluit in dit land met zijn huidige belachelijke politiek niks meer uit,juist het gevaar zit hem in de proteststemmers. Wat te denken als die idioten straks werkelijk 10/15 zetels halen,hoe gaat een kabinet er dan uitzien. Want de meeste zullen graag water bij de wijn doen ( en niet zo klein beetje ook) omdat ze gewoon te geil zijn op het “besturen”van dit land. We zien dit nu al na het debacle van Verdonk en het zou me niet verbazen als ze er in een volgend kabinet in weer inzit en dan bedoel ik na de verkiezingen van 22 november a.s. Ik bedoel dus dat ik er niet raar van op kijk dat Wilders straks een post krijgt aangeboden als hij hiermede de huidge politieke stukken onbenul in het zadel kan houden. V.w.b. Smits en Kusters zijn dat inderdaad dubieuze figuren maar de aanhang groeit en daarmede het extremisme en daarmede de intolerantie in dit land.

  25. Toth
    07 juli 2006 om 09:58 uur.

    Vertrouwen heeft met politiek niks te maken. Het is een woord dat vaak gebruikt wordt in de politiek, maar het is daarin slechts een technische term. Wanneer bijv. de kamer “het vertrouwen opzegt” in een minister, bedoelen ze ermee dat ze hebben geconstateerd dat de minister hen te vaak heeft voorgelogen en bedrogen om nog langer een geloofwaardig te kunnen ontkennen. Het is toneel.

    Wantrouwen is de gezonde modus operandus, maar veronderstelt een ander soort politicus dan technocraten, geinfiltreerde lobbyisten en baantjesjagers. Er zijn er in Nederland minder van dan de vingers op een hand.

    Op een ding kun je wel vertrouwen vwb de politiek, nationaal en internationaal en dat is dat je er nooit bang voor hoeft te zijn dat je cynisme toereikend is.

  26. Neutraal
    24 september 2006 om 09:43 uur.

    Nu kan ik beide kanten begrijpen… Als je humor heb kan je er om lachen… aan de andere kant hebben we het continu over respect en rekening houden met de ander… en idd als ik nadenk over de uitspraken die ik maak tegen / over marokanen en ze niet bevooroordeel… waarom moet ik dat wel accepteren? Rascisme kan van 2 kanten komen… wees objectief en niet eenzijdig! Als er een reclame was over een nederlander die voor de grap een marokaan beschuldigt van diefstal is het ook meteen op het randje… En dit laatste voorbeeld zou ikzelf ook afkeuren. Er zijn zoveel andere manieren van humor. Waarom altijd culturen of geloven erin betrekken. Een zuivere vorm van humor is wanneer je eigenlijk helemaal niemand beledigt word … alleen dat is blijkbaar te moeilijk of niet grappig genoeg.

  27. Willem
    18 oktober 2006 om 08:24 uur.

    Als Hollanders mogen worden neergezet als gierig, waarom islamieten dan niet als terroristen?

  28. Arie
    18 oktober 2006 om 08:41 uur.

    Is het niet Ali B. die altijd z’n mond vol heeft over respect? Hiermee bedoelt hij dan waarschijnlijk respect voor hem, anders zou hij toch niet meewerken aan een reclamespotje waarin denigrerend gedaan wordt over een bevolkingsgroep. Maarja wat verwacht je van iemand die ooit z’n collega Jantje SHIT noemde.

  29. Administrator
    18 oktober 2006 om 09:37 uur.

    O jee, we hebben weer een gebruiker met een gespleten persoonlijkheid hier op de site. \’Willem\’ en \’Arie\’ hierboven zijn één en dezelfde persoon met hetzelfe ip adres. Wat zielig en zo typisch.

  30. Arie
    18 oktober 2006 om 10:08 uur.

    Als Arie en Willem samen een computer gebruiken, op hetzelfde adres, wat is daar zielig aan?

  31. Degoelaman
    22 oktober 2006 om 12:46 uur.

    Michiel S.

    Ik ben het helemaal met u eens over uw uitspraak over die reclame van Mars.
    Want wij als Nederlanders mogen niets zeggen over de buitenlanders of we worden voor racist uitgemaakt. Maar hun mogen wel ongestraft negatief over ons Nederlanders praten. Als deze Mars reclame negatief over Marrokane zou zijn, das was deze reclame al lang van de t.v. en waren er verschillende mensen bedreigd en uitgemaakt als racist.

  32. inayat
    22 oktober 2006 om 01:06 uur.

    aaaaah… zielige Hollandertjes toch.. is jullie tere ziel gekwetst. ooooohhh. wat errug zeg. Maar als het racisme is, dan stap je toch naar de rechter? Dat moeten \’wij\’ toch ook doen. En als je dat niet doet, stop dan svp met het spelen van het zielig slachtoffertje. En o ja, Hollanders ZIJN GIERIG. Dat is een feit. En een heel groot bedrijf als Mars en de reclame makers -die allemaal ook Hollanders zijn- geven het met deze reclame toe. De reclame is NIET door Marokkanen gemaakt dus als je wil zeiken, doe dat op de juiste plek zielepiet.. 😛

  33. Raymond
    23 oktober 2006 om 11:21 uur.

    Het gaat er mij niet om dat Ali B het doet, maar dat het gewoon geaccepteerd wordt… NEGERzoenen mogen niet meer, ZWARTE pieten mag niet meer, over een tijdje mag je ook geen allochtoon meer zeggen omdat het discriminerend zou zijn, en dan te bedenken dat ze 2de pinksterdag willen ruilen voor het suikerfeest!!!! Ik ben er zo erg niet mee eens!!! Hoe lang duurt het nog dat wij ook met onze reet naar mekka moeten gaan zitten, en als we dat niet doen dat we dan disrespectvol zijn??? Ik ben zeker geen raccist, maar ik vindt het af en toe wel erg ver gaan met (sommige) niet-nederlanders. En als wij dan 1 keertje wat zeggen over een reclame dat volgens ons discriminerend is, dan krijgen we boze reacties dat wij zeikerds zijn!! WEG MET DE BLANKE VLA, JAVAANSE JONGENS, JODEN KOEKEN ENZ…. ALLEMAAL DISCRIMINEREND !!!!!!!!!!!!!!!!!

  34. Rob
    24 oktober 2006 om 10:20 uur.

    Henky, vind het meer klinken als een “zoutzak”… 😉

    En jongens, neem deze onzin verder toch niet serieus. Laat die mafkees lekker z’n gang gaan. Iedereen (allochtoon/autochtoon) met meer verstand dan een fruitvliegje, lacht zich helemaal te pletter om die vent. Hij maakt zichzelf belachelijk voor tenminste 15 miljoen Nederlanders!

  35. Rob
    24 oktober 2006 om 11:31 uur.

    Administrator, de opmerking “Wat zielig en zo typisch.” getuigt niet van professionaliteit. Een administrator hoort zich objectief op te stellen en niet een persoonlijke mening te geven. Als dat perse toch moet, dan dient dat te gebeuren onder een eigen naam.

    Zulke (overigens altijd nutteloze) opmerkingen zijn “voorbehouden” aan gebruikers van uw site.

  36. Administrator
    24 oktober 2006 om 12:48 uur.

    Beste Rob, het zal me een verschrikkelijke worst wezen wat jij vindt. Wie ben jij om hier voor te schrijven hoe ik of iemanders zich moet gedragen? Over nutteloze opmerkingen gesproken.

  37. Henk -Rotterdam
    24 oktober 2006 om 01:32 uur.

    En Wilders met zijn bende maar lachen om de inhoud van de meeste van deze opmerkingen hier,
    Ja ,Hollanders zijn gierig en niet zo’n beetje ook en de reclame is een prachtig en typisch voorbeeld daarvan,maar wat is er nou mis mee?
    Ali B zat deze week met de naar populariteit zoekende JPB in een TV-programma en werd aangesproken door Ali B met “je en “jij”en gelijk ging men weer ouwehoeren daarover ,wel in dat geval heeft JPB het beter begrepen dan de zeikers die er over vielen en begon men weer over normen en waarden,gewoon slap gelul en meer is het niet ,afzeiken uit onvrede over de eigen teleurstellingen en mislukte opbouw van het leven.
    Vandaag kwam die dorpsidioot van Wilders weer met het idee om criminelen ( lees goed hij heeft het over hoofdzakelijk Marokanen) in een gevangenispak rond te laten lopen zoals in de VS.
    Wel je moet een hele ziekelijke geest hebben om dit soort dingen te bedenken en te willen.
    Nog even en hij wil het tekort aan arbeidskrachten oplossen d.m.v. de slavernij weer in te voeren.
    O, ja vele zullen het wel niet met me eens zijn maar ik persoonlijk vindt Ali B een kanjer van een gozer die het gewoon goed doet en daardoor veel jaloerse kritiek krijgt, maar ik mag hem wel. Groeten

  38. Rob
    24 oktober 2006 om 03:08 uur.

    Administrator,

    Niet IK schrijf je de regels voor, maar de algemene (deels ongeschreven) regels van beheer doen dat.
    Als beheerder van deze site valt je reactie (persoonlijk gericht) mij zeer zwaar tegen. Je kan blijkbaar in het geheel niet tegen enige vorm van (niet persoonlijk bedoelde) kritiek.
    Gezien de inhoud en het trieste niveau ervan heb ik besloten om hierna geen letter meer aan deze site toe te voegen.

    Aan iedereen waarmee ik goed contact had, ik wens jullie alle goeds en succes!

    Rob

  39. Administrator
    24 oktober 2006 om 04:59 uur.

    pfff, gelukkig. Daaaag!

  40. Edwin
    27 oktober 2006 om 08:38 uur.

    Dit kwam ik elders tegen: Een uiting waarin een autochtone moeder haar zoon van vandalisme verdenkt, en hem “Marokaan”, noemt zou voor Marokkanen kwetsent worden gevonden. Dit mag dus niet, maar wel Hollander.
    OIke, we zijn zuinig, maar drijven zelf hier de spot niet mee, net zomin wij weten dat veel Marokanen crimineel zijn. Hier drijven wij toch ook niet de spot mee, en dan nog wel Ali B, welke het altijd over Respect heeft. Belachelijk!!!

Plaats je reactie