MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Racisten aangehouden na geweld

21 augustus 2006 | in Maatschappij | 13 Reacties

LoosersEen 42-jarige man uit Kaatsheuvel is vorige week aangehouden op verdenking van mishandeling. Hij zou volgens BN/DeStem een 17-jarige Marokkaanse jongen uit Oosterhout om racistische motieven hebben geslagen en in een vijver in het Slotpark hebben gegooid.

Het 17-jarige slachtoffer werd, na een woordewisseling, door een groep autochtone Nederlanders uit Kaatsheuvel opgezocht in het Slotpark. Hij liep rake klappen op en werd daarna in de vijver gegooid. De jongen raakte licht gewond. Later trof het slachtoffer enkele vrienden en werd besloten om wraak te nemen. Dat resulteerde opnieuw in een treffen waarbij de groep Marokkanen uit Oosterhout en een groep autochtone Nederlanders uit Kaatsheuvel over en weer klappen uitdeelden.

De 42-jarige verdachte besloot vervolgens om zijn auto te halen. Hij reed in op een voetganger en daarna op een toevallig passerende fietser en twee personen op een brommer. Niemand raakte hierbij ernstig gewond. Vijf personen hebben bij de politie aangifte gedaan van het geweld.

Er zijn 13 reacties

  1. peter
    21 augustus 2006 om 03:09 uur.

    Hard aanpakken die 42 jarige racist uit Kaatsheuvel! Racisten moeten berecht worden. Die 42 jarige man uit Kaatsheuvel heeft samen met zijn companen een Marokkaanse jongen mishandeld om racistische motieven. Walgelijk! Die 42 jarige man en zijn companen moeten direct worden ingesloten! Racisme is een misdrijf. Die lui kunnen wat mij betreft niet hard genoeg worden aangepakt.

    Het moet niet gekker worden! Weg met de racisten!!! Zij vormen een ernstige bedreiging.

  2. trab
    21 augustus 2006 om 01:03 uur.

    Dat moet jij zeggen Peter. Ondertussen wel alle moslims de schuld geven van alle ellende in de wereld, maar nooit eens in de spiegel te gaan kijken. IK kan je verzekeren zonder het blind te volgen van Amerikaanse leugens, was dit gezeik er niet eens geweest.. Maar zeg dat eens tegen je autochtone broeders!!!!

  3. goodfellow
    21 augustus 2006 om 02:41 uur.

    Volgens mij is dit niet alleen racisme.. maar terrorisme ! ! !

  4. zigzag
    21 augustus 2006 om 05:17 uur.

    Ah joh ze komen zo weer vrij,het blijven eenmaal holanders onderling.
    Als die groep marokkanen vast zaten.Zaten ze nu allemaal vast voor poging tot doodslag.
    We zijn dit al gewend enigste wat je hier tegen kan doen is..
    Je vuisten gebruiken om die kk flikkers af te leren.
    Als oosterhout dichtbij lag had ik ze geholpen.
    42 jarige tegen een 17 jarige schandalig,
    vecht maar tegen een marokkaan van 42 hij laat je alle hoeken zien van Kaatsheuvel

  5. rachid
    21 augustus 2006 om 06:09 uur.

    Wat nou racisme ? Die marokaan ken ik wel.Hij loopt altijd hollandse mensen uit te dagen,nou toevallig had hij een verkeerde persoon uitgekozen en dit is uit de hand gelopen.Dus wat racime?.De media moet de boel niet zo opblazen wat zij altijd doen om mensen tegen elkaar op te zetten.

  6. koen
    21 augustus 2006 om 08:00 uur.

    Je kunt het altijd uitleggen zoals je het wilt. Altijd zeuren over racisme bijvoorbeeld, ook zo fijn! Altijd de schuld aan de Hollanders geven, ook zo handig. Ik zou zeggen, kijk eerst ff naar jezelf & strooi dan beschuldigingen in het rond.

  7. bas
    21 augustus 2006 om 10:26 uur.

    och ze zullen allemaal wel fout zijn. die marokkaan had direct een knokploegje bij de hand dus de kans is groot dat hij bij een irritante hanggroep hoorde en die autochtoon zal wel tuig zijn geweest.
    oftewel niks rascisme, maar gewoon een vlinke knok partij tussen twee tuig groepen uit de ghetto’s. gebeurt al eeuwen alleen is er nu een allochtoon bij betrokken.

    nederland kennende zullen ze wel een heeel uur moeten schoffelen… XD

  8. smirnoff
    23 augustus 2006 om 03:09 uur.

    ALs ik die hollander tegenkom met zn maatje gaat ie iets ervaren zemmel

  9. farid
    23 augustus 2006 om 08:04 uur.

    het kan erger,, niemand echt gewond dus gewoon een lekker potje knoken
    kan gebeuren ,,zijn wel erger dingen

  10. Rob
    25 augustus 2006 om 02:07 uur.

    TRAB, ik vraag me toch echt af waar jij leest dat Peter de moslims de schuld geeft van alle ellende in de wereld… Probeer je soms gewoon zelf ook haat te zaaien?
    En doe alsjeblieft niet alsof alle Marokkanen zo braaf zijn. Een aantal jaren geleden loop ik met een collega in de pauze door een park en werd zonder enige aanleiding ongelooflijk uitgescholden door een stelletje K-Marokkanen. Twee jaar geleden werd me een pistool voor m’n smoel gehouden omdat ik niet snel genoeg achteruit reed, terwijl (ook nu weer) 4 K-Marokkanen tegen het verkeer inreden. En zo kan ik nog wel een flink aantal voorbeelden opnoemen.
    Zolang Noord-Afrikanen de vermoorde onschuld blijven spelen en geen enkele vorm van zelfkritiek (b)lijken te kennen, zal er weinig veranderen…

    Oh ja, ik heb overigens Marokkaanse vrienden. (voor het geval ik voor rascist word uitgemaakt…)

  11. inayat
    25 augustus 2006 om 02:20 uur.

    Ik moet er heel hard om lachen; autochtonen die zogenaamd kritiek leveren op allochtonen en er even snel bij moeten vermelden DAT ZE OOK MAROKKAANSE VRIENDEN HEBBEN… zo zielig. De grappigste opmerkingen “..maar mijn buurman is ook allochtoon hoor…”.

    Niemand zegt hier dat ALLE Marokkanen braaf zijn Robje. En ik vraag me af wat die paar K-Marokkanen zoals je ze noemt in jouw voorbeelden zeggen over de bijna 300.000 Marokkanen die in Nederland wonen.

  12. Rob
    25 augustus 2006 om 02:43 uur.

    Inayat, in de eerste plaats was mijn opmerking niet aan jou maar aan Trab, maar dit terzijde. In de tweede plaats vind ik je opmerking “zo zielig” van een infantiel niveau dat ik me afvraag wanneer je voor het laatst een fopspeen in je mond had…
    Toch wil ik proberen om het uit te leggen, dus lees langzaam en zorgvuldig. Het is algemeen bekend dat het voor ettertjes onder allochtonen welhaast een standaard dooddoener is om een ieder die kritiek durft te uiten op die allochtoon, voor rascist, fascist, hater, etc. uit te maken. Het is makkelijk scoren en wie het hardst schreeuwt, lijkt gelijk te krijgen. Vandaar dat ik met mijn “zielige opmerking” die mogelijkheid vast wilde blokkeren.
    Ik denk overigens dat je je van mijn uitleg geen moer aantrekt, want volgens mij behoor jij, gezien je opmerking, tot die zelfde groep schreeuwers. Helaas zul jij dus niets bijdragen tot wederzijds begrip, terwijl ik voor elke vorm van eerlijk dialoog ben en ook de heilige huisjes van beide zijden durf om te schoppen.

  13. Rob
    25 augustus 2006 om 03:12 uur.

    Kleine aanvulling nog: ik lever geen “zogenaamde kritiek op allochtonen” maar durf keihard voor mijn mening uit te komen. Maar ik durf ook te zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor Marokkaanse meiden die er alles aan lijken te doen om een plaats in de maatschappij te veroveren! Dit doen ze door te leren, te studeren en stageplaatsen te veroveren en niet door zich als dweilen te gedragen.

    Helaas is helemaal geen sprake van “een paar K-Marokkanen”. Lieg niet, of zorg dat je beter bent geinformeerd, want het zijn er helaas veel meer, al geloof ik zonder meer dat het overgrote deel normaal en fatsoenlijk is.

    Wat dat groep K-M’s zegt over de rest, weet ik niet, maar ik ben wel benieuwd. In ieder geval weet ik dat “de goeien” zich kapot schamen voor “de kwaaien”…