MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko roept ambassadeur terug

16 september 2006 | in Marokko, Overheid | 8 Reacties

paus Benedictus XVI De Marokkaanse ambassadeur bij het Vaticaan is vandaag teruggeroepen naar Marokko, uit protest tegen de aanstootgevende uitspraken van paus Benedictus XVI over de islam en geweld. Dat heeft het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken zaterdag in een communiqué gemeld.

Ambassadeur Ali Achour wordt vanaf 17 september voor overleg teruggeroepen op zeer uitdrukkelijk verzoek van koning Mohammed VI. Eerder had de Marokkaanse koning al een protestbrief met daarin zijn ongenoegen aan de paus gericht. De paus liet weten het spijtig te vinden dat de opmerkingen van de kerkvorst over de islam door moslims als kwetsend zijn ervaren.

Er zijn 8 reacties

  1. mehdi
    17 september 2006 om 01:54 uur.

    deze zeer rechtse paus moet goed doorgaan er komen al heel weinig mensen
    naar zijn kerk en dat worden er steeds minder met dit soort uitlatingen terwijl
    een groot deel van de wereld toenadering tot alle geloven zoekt!!

    Let wel niet dat ik de islam alleen als een geloof beschouw maar ook als een
    manier van leven, vandaar dat veel mensen zich tot de islam bekeren (ook veel
    hollanders zoals ik)

  2. hassanhasson
    17 september 2006 om 05:37 uur.

    Wat had men verwacht van deze mislukt duits travestiet!

  3. Saida
    17 september 2006 om 10:43 uur.

    Gezien de geschiedenis van de Katholieke kerk vond ik het een goeie grap.
    Ik heb smakelijk gelachen.

  4. Amsterdam west
    18 september 2006 om 03:19 uur.

    Ik vind het ook erg spijtig dat veel christenen en kerken in de Islamitische wereld hier de slachtoffer van zijn geworden. Als een paus een idioot is, maakt dat de christelijke landgenoot en medeburger niet ook tot een idioot. De gewelddadige reacties uit de Islamitische wereld iedere keer laten te veel wensen over. Het getuigt van laf en zwakheid. En het bevestigt alleen de vooroordelen waar er niet tekort aan is.

    Triest…………………

  5. Ayman
    20 september 2006 om 12:43 uur.

    Deze paus heeft duidelijk een agenda te volgen,en wat hij over de Islam en de Profeet s.a.w. heeft geroepen is natuurlijk geen ,door Moslims uit zijn verband getrokken context, zoals hij dat probeerde te camoufleren,of een ongelukkige uitspraak ,maar een ingecalculeerde doelbewuste.
    Waarom zou hij deze rel willen veroorzaken?
    Nou,de reden is heel simpel te begrijpen.

    De Kerk ziet met lede ogen en pijn in het hart aan hoe Europa aan het veranderen, Islamiseren, is en daar moet wat aangedaan worden want het Vaticaan ziet:
    1 ,Europa vergrijzen ,geen jeugd
    2 ,steeds meer homo s en lesbo’s ,leuk en aardig maar geen voortplanting
    3 ,carrieremakers goed voor de economie maar geen tijd voor kinderen
    4 ,veel jonge Europeanen worden moslim
    5 ,moslimspopulatie in Europa groeit schrikbarend
    6 ,moslims steeds betere opleidingen en posities in de maatschappij zo ook op hoog politiek niveau
    Dit alles draagt erbij toe dat het ideaal, een Joods-Christelijk-Europa wat de Kerk voor ogen had bedreigd wordt.
    Sterker nog, het Vaticaan ziet over 50 jaar 2/3 e van de Europese bevolking Islamitisch en ziet als het zo door gaat, ook de eerste op democratische wijze gekozen president van Islamitische makelij een feit worden ,en daar willen de paus en consorten(globalisten) natuurlijk (vroegtijdig) een stokje voor steken.
    Maar hoe houd je dit tegen?
    Wat doe je eraan?
    Is het wel tegen te houden?
    Via een nieuwe kruistocht ?
    Een moderne versie van de Inquisitie?
    Je zegt het maar!

  6. Toth
    20 september 2006 om 05:47 uur.

    Als Benedictus deze rel heeft willen veroorzaken, wie heeft hem dan dat succes gegund? En wie komt dat weer goed uit? Zijn dit soms niet dezelfde personen als die de katholieke kerk hebben vervloekt omdat Johannes Paulus II luid en duidelijk en consequent vanaf het begin tegen de oorlog tegen in Irak is geweest, net zoals in 1991?

    Hij noemde het “een nederlaag voor de mensheid.” Ratzinger, de latere Benedictus was zijn belangrijkste adviseur en het is hoofdzakelijk zijn invloed geweest die de uitgesprokenheid in de officiele standpunten van de katholieke kerk tegen oorlog teweeg heeft gebracht.

    Ik vind het maar niks dat ik me hier in de positie zie gedwongen de paus te verdedigen tegen onheuse aanvallen, maar we moeten wel een beetje realistisch blijven met elkaar.

  7. Rob
    20 september 2006 om 10:58 uur.

    Toth, je schrijft: “Ik vind het maar niks dat ik me hier in de positie zie gedwongen de paus te verdedigen tegen onheuse aanvallen, maar we moeten wel een beetje realistisch blijven met elkaar.”

    Ik ben het zeer oneens met je.
    Naar mijn mening geef je namelijk blijk van een inzicht, begrip en fatsoen die ver boven de meeste deelnemers hier uitsteekt, waarschijnlijk mezelf incluis.
    Realisme en begrip overstijgt in mijn beleving elk dogma van welke zijde dan ook.
    Respect!

  8. Henk -Rotterdam
    21 september 2006 om 01:25 uur.

    Ook ik heb een uitgesproken mening over de Paus en zijn opmerkingen,maar de uitleg van Toth is wel terzake dienende.
    Toch vraag ik me af waarom deze opmerking (wel uit zijn verband getild door de media) gemaakt moest worden.
    Je weet ook dat als je in een dergelijke positie komt te verkeren als paus het verleden je blijft achtervolgen en dat begon al op de dag van zijn verkiezing.
    dat had hem toch wel veel voorzichtiger moeten maken.
    Maar nogmaals de uitleg van Toth was duidelijk en zeer lezenswaardig.