MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ali B komt met nieuw album

01 oktober 2006 | in Amusement, Muziek | 13 Reacties

Ali B.De nieuwe cd van Ali Bouali ‘Petje Af’ is eindelijk af en zal binnenkort al in de winkels liggen. De rapper is naar eigen zeggen muzikaal enorm gegroeid en eigenlijk ook fan van zichzelf. “Ik vind mijn nieuwe cd zo goed. Eigenlijk ben ik fan van mezelf”, aldus Ali.

De 24-jarige zanger is ook op zijn nieuwe cd maatschappijkritisch. Zo gaat een liedje over de klimaatverandering en een ander weer over de media waar hij zich zo druk om maakt. “Er wordt altijd alleen maar negatief bericht, terwijl er in mijn ogen veel meer positieve verhalen te vertellen zijn. De media hebben geen idee wat voor enorme invloed ze hebben”, vertelt Ali B op nu.nl.

Petje Af wordt zijn tweede album. Het zal de opvolger worden van ‘Ali B vertelt het leven van de straat’ uit 2004. Op de cd staan onder meer ook de al uitgebrachte nummers Rampaneren, Zomervibe en Het kind. Petje Af ligt vanaf 7 oktober in de winkels.

Er zijn 13 reacties

  1. Nihad
    02 oktober 2006 om 12:28 uur.

    CommerciAli B.

    Wat een inhoudloze baggermuziek maakt die gast toch tegenwoordig. Gadverdamme.

    Geef mij maar Raymzter.

  2. Khalid
    02 oktober 2006 om 11:46 uur.

    Persoonlijk ben ik het met je eens, maar ach laat die jongen toch z’n geld verdienen.
    Je hoeft er toch niet naar te luisteren.

  3. hassanhasson
    03 oktober 2006 om 09:06 uur.

    hij houdt de hele bende bezig en wij zullen hun zaak stiekem overnemen!!

  4. Ayman
    03 oktober 2006 om 11:17 uur.

    Goed Ali.
    Deze Ali niet dom.
    Deze Ali veel rijk worden.

  5. khalid
    04 oktober 2006 om 01:47 uur.

    zolang ali mee doet aan de ramadan vind ik hem gatar

  6. faatje
    05 oktober 2006 om 09:40 uur.

    hij werkt tenminste voor zijn centjes…kan je niet zeggen van de meeste hang-jongeren die niet willen werken noch hun school willen afmaken!!

  7. Chilloh
    05 oktober 2006 om 11:33 uur.

    Ewa je weet tog da is ALi B IN THE THOUSE!
    hij is gwoon de master king ouwe

  8. hatice
    05 oktober 2006 om 12:49 uur.

    FLIKKER OP MAN MET ALI B. NEPPE MOCRO. WUHAHAH ZIE HEM DAN SLIJMEN BIJ DE NEDERLANDERS TSS HIJ MAAKT ZICH ZORGEN OM DE WERELD ENZ ENZ. AAAH SLIJM BAL DIE ALI B. NIKS WAARD. ALLES WAT DIE ZEGT HIJ MEENT HET NIET. IK BEDOEL MAAK EEN RAP OVER DE ISLAM DAAR HEBBEN WA WAT AAN EN NIET DIE LIJPE MOCRO FLAVOUR. WAT IS DAT. SLIJM SLIJM DIE ALI B BAH IK WALG VAN HEM

  9. Mhemed
    05 oktober 2006 om 03:43 uur.

    Wa salaam alikoum wara7matu allahi ubarakatu broeders en zusters,
    Ten eerste mabrouk Ramadan Wataqabel mina Waminqum.. Allahoma amien.

    Mijn brandende opmerking over sommigen broeders op dit forum met betrekking negatieve uitlatingen over deze broeder Ali B.
    Ali B op zich is een goede jongen en heb het beste met hem. Ik heb liever dat hij anasheed( voor de onbekenden: Islamitische muziek) maakt dat hij rapt. Moge allah hem op dit idee komen. Allahioma amien. We weten dat muziek Haraam is. Dat heeft allah voor ons verboden aangezien dat harten verhard

    Maar om een negatieve reacties over hem te plaatsen is niet gepast voor ons in de islam.

    Wa salaam alikoum wara7matu allahi ubarakatu.

    Vergeef me mocht ik iets verkeerds hebben gezegd.

  10. Asset
    09 oktober 2006 om 06:45 uur.

    Wt wil je mee,
    laat die ali lekker hij rapt best leuk.
    ik bedoel hij beter doen dan lange en baas!

    xx Asss_t

  11. music shop Al Kautar
    19 oktober 2006 om 07:39 uur.

    beste surfers,

    die van uit een luie stoel al een beslissing nemen hoe ali is.
    hij is top en nog eens top.
    luister ze cd en beoordeel daarna.
    zijn cd ligt nu bij ons in de winkel ali b petje af heet de cd
    en als dat nog niks is is er ook een dubbele dvd van m.
    met theatershow 2005 – 2006 leuk om te zien en hij heeft t gewoon in zich.
    en laten we die voorbeeld nemen van m als een marokaan die wat heeft kunnen bereiken.
    wij gunnen elkaar nooit wat en niemand zal t begrijpen?

    music shop al kautar, kanaalstraat 64, tel. 030-2970329

  12. krimo
    27 oktober 2006 om 09:27 uur.

    he “music shop al gatarrr” tuurlijk vind jij ali top, als mensen meer zijn cd bij jou zielige winkeltje kopen, desnoods kus je ali-b zijn kont om die cd te verkopen tazzz ga shoarma verkopen ofza o looooser

  13. music shop al kautar
    20 november 2006 om 01:26 uur.

    krimo jonge,

    Neem mijn voorbeeld, bereik je nog wat?
    Je loopt hier te miauwen als een kat?
    Ga werken of studeren.
    Of ga een tekst als ali B leren.
    SHOARMA VERKOPEN?
    HA HA JA DAT MAG IJ WEL HOPEN?
    mijn teksten zijn harder dan die van Ali B.
    dus pas maar op voordat ik je zet tussen de vee?
    kom naar me winkel en koop ze CD.
    en het is bijna 22 november stem ook op VVD.

    he jongen krimo dus ik weet niet waar je t over hebt, desnoods kus je ali b ze kont.
    het is bijna oud en nieuw dus pas maar op voordat ik je gebruik als een aansteeklont?

    and peace to my brother ali b.