MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko nog niet klaar voor Africa Cup

06 oktober 2006 | in Sport | 50 Reacties

Het marokkaans elftalHet Marokkaanse nationale team, dat door Mohamed Fakhir wordt geleid, speelde gisteren een oefenwedstrijd tegen de Eredivisieclub FC Utrecht. Ondanks de aanzienlijke heerschappij van de Marokkaanse selectie aan het eind van de wedstrijd, verloor Marokko die ‘test’ alsnog met 3-2 van Utrecht.

Door doelpunten van Rick Kruys en darl Douglas kwam FC Utrecht al snel op voorsprong. Chamakh maakte de aansluitingstreffer. Leen van Steen kopte vlak voor rust de score naar 3-1. Oud-Ajacied Nourdin Boukhari zorgde ervoor dat de strijdlust van het nationale elftal werd beloond. Via een knappe uithaal zette hij de eindstand van 3-2 op het scorebord.

De basisopstelling van Marokko was als volgt:
Jarmouni Bassir Karkouri Rabeh Mahdoufi Aboub Moha Abdessadki Boussoufa Hadji Chamakh

Er zijn 50 reacties

  1. Khalid
    06 oktober 2006 om 07:21 uur.

    trrrrrrr meer heb ik er niet aan toe te voegen.

    oh w8 ff, het heeft natuurlijk te maken met de ramadan

    trrrrr

  2. Ouarda
    06 oktober 2006 om 07:59 uur.

    nou ja zeg, ik heb ze jammer genoeg niet kunnen zien, maar wie kan mij de details vertellen. “Nog wel tegen Utrecht”

  3. Aselhi
    06 oktober 2006 om 08:49 uur.

    Dit is toch triest voor woorden. Ik heb echt te doen met de mensen die zijn wezen kijken. Marokko is gewoon een hoofdklasser met een handbalcoach die een vriendje is van genenaal voetbalzaken.Niet meer niet minder. Wat wil je anders als je spelers als Diba, Boukhari en Bouazzan opoept. Ik denk dat spelers die in Marokko als semi-prof voetballen nog meer klaar spelen als dit bijeengeraapt zootje.

  4. achafay
    06 oktober 2006 om 10:05 uur.

    taz taz rotop met marokkanen en hun voetbal beter gaan kamelen heren

  5. Ottie
    06 oktober 2006 om 10:46 uur.

    tazzzzzz Schandaalig voor marokko echt Schandaalig die mensen hebben geen ramadan en toch doen ze het nog verkeerd echt tazzzzzz.
    laat staan als ze tegen nederland moesten dan zeker t3gowed voor hun zeker wel izen 10 nul maar jah volgende keer beter tegen NAC

  6. mootje
    06 oktober 2006 om 10:56 uur.

    je hebt helemaal gelijk dramatisch laat ben zeki als trainer dese trainer is een
    trainer die niet meer dan 12 jarigen mag trainen

  7. kllion
    06 oktober 2006 om 11:22 uur.

    Wajaauw dat we niet hebbengewonnen was erg maar wat dacht je van die dieren die aanwezig waren ze3ma fans tarrrrrr wallah we zijn gewoon verdomd met alles ,fans die weer alles kapot maken en spelers die niets klaar maken op het veld, daar gaat mijn avondtje moskee.

  8. Ouarda
    06 oktober 2006 om 11:26 uur.

    op zich spelen de spelers individueel goed voetbal, maar zodra het er op aan komt dat ze samen in een club moeten spelen dan kunnen ze het niet. in princiepe moeten we het niet te zwaar schatten. deze jongens krijgen iedere keer weer andere spelers om mee te spelen. de een speelt in in FR de ander speelt in NL etc…. dan kennen ze de voetbalkwaliteiten niet goed van elkaar.

    conclusie: ze hebben geen gevoel voor samenspel, en ze hebben weinig tijd gehad om samen te trainen. dit moet de trainer bijspijkeren. alleen hebben we geen goede trainer. doe dan maar liever Badou Zaki.

    (voor als nog blijft het een schande)

  9. Fan
    06 oktober 2006 om 11:31 uur.

    Nou Nou wallah het was genieten. Ze hebben verloren maar dat zijn we nou eenmaal gewend.

    Qua spel ze hebben mooi gespeeld en ze gaan vanavond tegen Luxemburg spelen hoorde is van de trainer van Marokko. Het gaat meer om de gezelligheid rond de toeschouwers. Ik ben mijn Favourite mens tegengekomen Willen van Hanegem. Foto gemaakt met hem. Foto’s gemaakt met alle marokkaanse voetballers + trainer.

    Je kunt de wedstrijden ook kijken op de nieuwe sportkanaal van marokko

  10. tarik
    06 oktober 2006 om 11:46 uur.

    het was een drama.marokko blijft gewoon de komene jaren een opgeraapt zooitje.hoe je het went of keert .ik ben wezen kijken en de marokaanse voetbalbond moet heel snel maatregelen gaan nemen.ik krijg er echt koppijn van .tegen utrecht nog wel

  11. real
    06 oktober 2006 om 11:57 uur.

    het gaat nu al zo lang slecht met marokko. elke keer stellen ze je weer teleur. is het geen tijd voor een nieuwe trainer want dit is egt nix.

  12. Imad
    06 oktober 2006 om 12:13 uur.

    Ze hebben gewoon een penalty gemist Man

  13. SAMADIE
    06 oktober 2006 om 12:15 uur.

    en ik was ook nog van plan om daarheen te geaan helemaal uit groningen, schande deze trainermoet gelijk zijn koffers pakken, van utrecht verliezen, volgend keer gaan ze maar tegen bejaarde elftal spelen of zo.
    van utrecht ik denk dat ik mnn paspoort maar inruil

  14. karim
    06 oktober 2006 om 12:19 uur.

    Laat ze een buitlandse trainer nemen die wat uit sraalt en veel ervaring heeft in plaats dan dat knundde orginistatie. Dan kunnen we misschien als de spelers ervoor vechten wat presenteren op goed nivuea

  15. Ouarda
    06 oktober 2006 om 12:59 uur.

    meen je niet hebben ze echt een penalty gemist? wie heeft hem gemist?

  16. moehoet
    06 oktober 2006 om 01:10 uur.

    Het was weinig aan, maar goed. De wedstrijd begon pas na de match. Toen gingen onze pubers andermans eigendommen slopen. Ruiten voor m’n ogen ingegooid. Auto’s werden bekrast en een herrie dat ze tot na één uur in de nacht door ging. of we nou winnen of verliezen we blijven uitschot. 3-2 kan ik mee leven maar 3 zetels extra voor rechts doet meer pijn!

  17. VoetbalKing
    06 oktober 2006 om 01:32 uur.

    Weg weg weg met de trainer , heb ik altijd al gezegt zo slecht zo zo amateurish
    marokko was zker beter ze hadden verdient om te winnen maar we hebben ook genoten van de wedstrijd die marokko ons liet zien en de relle was pas klasse ahahah of marokko nou wint of verliest relle staat vast ..jullie wten toch hoe marokkanen zijn of niet. Maar wat ik nou ook zo jammer vindt is hoe de supporters omgaan met de nationale spelers als ze naar buiten komen worden ze helemaal getrokken om samen op de foto te gaan,ik zag dat ze het niet leuk vonden maar jah zei zeggen dat ze met elke speler op de foto zijn geweest dus niet ……..jullie zijn mij vergeten hahaah

  18. delel
    06 oktober 2006 om 01:32 uur.

    NOu nOU, geloof een beetje in je nationale elftalletje.
    Ik zelf heb ze zien spelen de sfeer was top.

    Ik geef eerlijk toe er moet veel veranderen maar er lopen uitzonderlijke talenten
    Daar rond. (vooral die rechtsback)

    Gun ze gewoon de tijd en ze komen er wel..

  19. schande
    06 oktober 2006 om 01:45 uur.

    speelde die marokaans bij utrecht goed , maachi ofso heet ie ?

    trouwens marokko is grah hele bruine gra ….
    excelsior wint van deze clowns.

    ps; dierenpark amersfoort vraagt of die dieren die gister op de tribune zaten terug willen komen eh schande

  20. achafay
    06 oktober 2006 om 02:01 uur.

    inderdaad die mensen van gisteren waren meer dan dieren

  21. kllion
    06 oktober 2006 om 02:37 uur.

    Salaam allemaal,
    Er zijn geruchten dat ze toch met een ander trainer bezig zijn en het is als het goed is een Nederlander en dan mogen jullie drie keer raden wie het zou zijn………..hij was gisteren ook aanwezig ieder geval heet hij willen H……. de rest laat ik aan jullie over. Groetjes allemaal ook Ouarda

  22. kllion
    06 oktober 2006 om 02:40 uur.

    Het is geen Willen van Hanegem hoor!!! het is iets met holleeder of zo iets, het zijn allemaal dieven dus deze kan er ook bij daar.

  23. Imad
    06 oktober 2006 om 02:45 uur.

    Boukhari heeft de penalty gemist Maar scoorde daarna wel een fraai doelpunt was wel een prachtige goal maar het heeft niet geholpen

  24. nouaim
    06 oktober 2006 om 03:12 uur.

    ik heb me soep laten staan voor de wedstrijd en toch hebben ze verloren
    maar maakt niet uit het was gezellig van het begin tot de einde waar we eindigde in centraal station

    medelijde voor de bussen en de stoelen van de stadion:P:P
    hahahahahahaha wasss helemaal geschikttt gistere

  25. Marokino
    06 oktober 2006 om 05:16 uur.

    Tar tar tar tar tar tar, voor mij hoeven ze helemaal niet meer te spelen, beter niet.
    ik schaam me dat ze van josti band hebben verloren, maar ja dat krijg je met een stelletje clowns van ons. (ze zijn alleen maar met hun haar bezig) soort van mooiboys.
    Maar goed hopen dat ze weer een zware pak slaag krijgen van brussel en dat die Faker oprot!!

  26. tarik
    06 oktober 2006 om 05:32 uur.

    mensen waroom maken jullie druk om die marokkaantje zn jullie wat meer gewend ik niet continu teleurstelingen finale tegen tunisie kwalificaties voor
    de wk enz…..
    we hebben altijd twee probleemen en dat zn goed keeper en goede coach
    kijk maar naar de geschiedenes van marokkaanse keepers
    benzakri foehami gewoon een ramp

  27. hamzahamza
    06 oktober 2006 om 06:12 uur.

    jullie praten en hebben niet eens wedstrijd:

    er zijn spelers die nooit met elkaar hebben gespeelt
    nieuw spelers zijn:
    – rabeh
    – micheal bassir
    – abdelsadki
    – alaoui

    was erg mooie wedstrijd ik heb voor de eerste keer een goed elftal gezien. het was gewoon strijd de heel wedstrijd. het is alleen maar oefen wedstrijd psv heeft eergisteren met 4-1 verloren tegen een amateur clud uit belgie.

    hier een video voor jullie:
    http://media.putfile.com/Boukhari-vs-FC-Utrecht-3-2-Morocco

    http://media.putfile.com/Highlights-1st-half-FC-Utrecht-3-1-Morocco

  28. abdelilah
    06 oktober 2006 om 08:20 uur.

    tazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz kk sgande utrecht nouh jah ok er sppelde alleen reserves mee en het is ramadan maar dat mag geen ecxuus zijn ze moesten winnen over en uit

  29. mocrozairi
    06 oktober 2006 om 09:43 uur.

    hoielaat spelen se tegen brussel en is het live op ariadia

  30. trab
    07 oktober 2006 om 12:15 uur.

    Voorlopig krijg ik nachtmerries als ik aan het Marokkaans elftal denk!!! Het wordt tijd voor een nieuwe trainer en een Europese graag. GÉÉN trainer uit de Marokkaanse amateurcompetitie!!!!!

  31. khalid
    07 oktober 2006 om 01:44 uur.

    waneer moeten ze weer in nederland broederss en tegen wie spelen ze dan

  32. hamzahamza
    07 oktober 2006 om 02:00 uur.

    vandaag heeft marokko tegen luxburg gespeeld (06-10-2006). heel andere elftal dan gisteren (1-6 gewonen).
    – hasan souari (3 goals)
    – boukhari (1 goal)
    – diba ( 1 goal)
    – lambarki ( 1 goal pelanty)

  33. ali
    07 oktober 2006 om 11:52 uur.

    taz marokko moet echt nederlandse trainer halen en zoizo die hasji eruit gooien en die keeper kan beter gaan knikkeren ergers die is echt dramatische,en selectiebeleid is nog erger dan verbasten ,volgens mijn de marokaanse trainer geld geef dan selecteer die jou echte mogel is het gewoon triest voor worden .

  34. BADRRRRRR
    07 oktober 2006 om 03:06 uur.

    Salam, allemaal

    Zo te lezen is het goed dat ik de voorkeur aan Moskee heb gegeven. Hadden jullie ook moeten doen, want je weet in de Ramadan draait het ook om beheersing qua woordenkeuze. En dat is mij Alhamdoulillah behoed want ik ben ook zoeen schelder als het gaat om het Marokkaanse elftal.

    Marokko heeft een heel wat aantal goede spelers, maar helaas niet de juiste figuur om ze tot een team te combineren. Er is voor deze coach gekozen omdat hij zal doen wat hem van bovenaf verteld word. Zijn voorganger de fransman Troussier is om die reden weggegaan, hij wilde namenlijk niet datgene doen waar hij niet achter staat. Mohammed Fakhier had in eerste instantie geweigerd met als reden dat hij het niet aankan deze groep te trainen. Maar onze bond heeft hem overgehaald het toch te doen. Als iemand zegt ik kan het niet aan, maar word er toch opgezet dan mogen jullie verder denken bij wie ligt de schuld dan.

    Groetjes aan al jullie voetbal- en moslim broeders.

    P.s. denk aan jullie Ramadan we zitten op de helft doe deze helft al het goede nog en moge ALLAH swt ons leiden.

  35. bousta
    07 oktober 2006 om 03:43 uur.

    waarom gaan we niet een keer een grote betoging houden tegen de marokkaanse voetbalbond, in hartje amsterdam. weg met die amateurs!!!!!!!!!!!

  36. hamzahamza
    07 oktober 2006 om 04:42 uur.

    Wat nederlands trainer. lieve een marokkaan die niks bakt van voetbal dan een nederlanders die gaat puur om geld te halen. wat kontje lekker ben jij.
    als eeen nederlanders trainer wordt dan gaan de nederlanders zeggen door ons is marokkaans voetbal ontwikkeld. wij hebben veel talent in nederland/frankrijk/marokko. inchalah komt goed.

    denk je dat een nederlands trainer de beste marokkaans talenten van nederland selecteren met marokkaans elftal. hij gaat zeggen dat zijn nederlanders. donderop met jou nederlands trainer.

  37. tunsi
    07 oktober 2006 om 05:08 uur.

    dramatisch a mokros drama

  38. Rif--strijder
    07 oktober 2006 om 06:45 uur.

    ten eerste heb ik er geen woorden meer voor. heb ten eerste niet eens mijn soep op omdat ik naar de wedstrijd ging. ten 2de ging het regenen en ten 3de binnen 36 sec werd er gescoord en laatste ben niet naar de moskee geweest. trouwens wij marokkanen zijn snel maar kunnen echt niet voetballen. wij als fans marokko gaan er steeds minder in geloven verliezen van utrecht met 3-2 dat is gewoon schande voor woorden harry micheal die ze ontslaan is een hele grote fout hij heeft marokko tot 2 keer naar het wk gebracht en voor de trainer is ook niets van te zeggen hij kan beter les geven aan een 4de klasse zaterdag omdat hij niet eens de spelers selecteerd die nodig zijn hij neemt liever mensen die hoofdklasse voetballe of 2 divisie ik kreeg er gewoon tranen van en natuurlijk ga je dan door geirreteer net als dieren gedragen ik snap het gewoonniet groot macht als marokko de leeuwen van africa worden we genoemd en verliezen dan van poep stad utrecht mensen er is 1 persoon die ons voetbal weer op orde kan zetten en dat is de koning als hij geld uit geeft dan hebbe we toppers kijk naar affelay en aissati en naar zairi en mokthari en de nieuwe leider wordt nordinni naybet inchallah

  39. swa
    07 oktober 2006 om 07:38 uur.

    jawel, wenig mocro flavoure tegen Utrecht. Ik seg t je. Net een paar geiten op een stuk land. Me sabe wel een paar goeie Marokkaanse jongens bij mij in de straatoe. Die coach krijgt so maar doekoe, meot echt weg. Ga Ruud Gullit nemen, hhor is wel goeie trainer.

  40. BADR
    08 oktober 2006 om 12:17 uur.

    He BOUSTA dat is een deal. Maar we gaan dan wel in hartje Casablanca protesteren en niet in hartje Amsterdam.

  41. Ayman
    08 oktober 2006 om 04:52 uur.

    Ik heb een voorstel:
    Zullen we handstekeningen verzamelen om echte voetbaltrainers zoals Co Adriaanse of Van Hanegem bij de Marokkaanse bond aan te bieden?
    Want wat ze nu hebben,is echt om te kotsen.

  42. O.
    08 oktober 2006 om 10:13 uur.

    De Marokkaanse spelers opzich zijn niet slecht. (kijk maar naar talenten als Chamakh en Boussoufa) Het probleem van Marokko is een gebrek aan organisatie en discipline. Wat ook voor het publiek geldt.

  43. kllion
    08 oktober 2006 om 11:20 uur.

    he mensen start, kom op met een goed idee!! zullen we een Stichting beginnen die als doel heeft om de marokkanse voetbal te bevorderen.
    Groetjes allemaal kom brothers en zuster maar op en niet alleen maar praatjes hier op deze site

  44. mhamed
    09 oktober 2006 om 03:51 uur.

    wat heeft marokko nou laten zien wat betreft voetbal in 10 jaar de tijd.
    het is een groot drama!!!!
    een boer als trainer zal je geen goed voetbal spelen, maar wel koeien kunnen melken.
    voor die trainer heb ik ook nog een advies, ga je tanden goed poetsen!!!!!!
    kijk de spelers kunnen helaas niks aan doen, ze worden zo behandeld dat ze gewoon als nummer gebruiken.
    en groot geld gaat naar de echte mannen!!!!!!!!!!!!!pannekoeken dus.
    laters bij de volgende verlise wedstrijd.

  45. Aziz Mahdad
    09 oktober 2006 om 05:13 uur.

    ik vind dat marokko absoluut klaar is voor afrika 2008.oefen wedstrijd tegen utrecht steelt weinig voor ,ik ken marokkaanse elftaal heel goed en als het op aan komt dan zijn ze ijzer strek.Aziz

  46. khalid
    10 oktober 2006 om 03:42 uur.

    wat voor ijzer sterk man haha wollah jij bent echt grappig

  47. Aziz
    10 oktober 2006 om 03:28 uur.

    Hey khalid,
    geloof mij maar jongen het komt echt goed met het marokkaanse voetbal elftaal,alleen ik ben het mee eens met sommige landgenoten van mij dat marokko een buitenlander trainer nodig heeft ,maar goed we moeten het niet opgeven een beetje vertrouwen mag wel. ze moeten wel wat ervaren spelers mixen met nieuwlingen.
    groetjes ,Aziz

  48. younes
    10 oktober 2006 om 07:11 uur.

    ”Blijf gewoon in Marokko geloven”. Weet je hoe vaak ik dat hoor. Ze bakken er echt letterlijk niks van. Ik hoop insaallah dat ze de topniveau berijken, ma na al die nederlagen denk ik dat ze pas na 10 jaar er pas klaar voor zijn. Echt tfu e sahbi kijk van wie ze ook nog verliezen.

  49. younes
    10 oktober 2006 om 07:13 uur.

    PS: maar ik blijf nog geloven dat Marokko de top berijkt.

  50. lahbib
    17 september 2009 om 06:56 uur.

    ewa gama jullie splen