MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Politie A’dam wil meer Marokkanen in dienst

15 oktober 2006 | in Carriere, Overheid | 24 Reacties

allochtone politieagentDe Amsterdamse politie heeft zaterdag op haar landelijke Politiedag speciaal aandacht besteedt aan het werven van allochtone agenten. Het korps wil vooral Turkse en Marokkaanse jongeren aantrekken om een betere afspiegeling van de samenleving te vormen meldt AT5. Momenteel is slechts tien procent van de agenten van allochtone afkomst.

De korpsleiding bevestigde deze week dat er een structureel personeelstekort is in de stad. De bureaus kampen met een onderbezetting van zo’n 25 procent. De Open Dag stond daarom vooral in het teken van werven. Naast de werving werden ook demonstraties gehouden van onder andere de politie te paard en hondengeleiders.

Er zijn 24 reacties

  1. SAMADIE
    15 oktober 2006 om 01:46 uur.

    de oplitie van amsterdam moet zich eerst afvragen of er uberhaupt marokkannen zijn, die bij de politie willen.

  2. SAMADIE
    15 oktober 2006 om 01:46 uur.

    de politie van amsterdam moet zich eerst afvragen of er uberhaupt marokkannen zijn, die bij de politie willen.

    oktober 15th, 2006 om 1:46 pm

  3. tarik
    15 oktober 2006 om 07:33 uur.

    geen slecht idee meschien kunnen die snotneuzen zich gaan gedragen

  4. said
    15 oktober 2006 om 09:21 uur.

    wat ik weet dat het en stress baan is
    en dat je binnen een jaar weer wat anders gaat zoeken
    dus politie werk is niet eenvoudig

  5. Moessie
    15 oktober 2006 om 10:09 uur.

    die snotneuzen hebben nog geen eens respect voor hun ouders laat staan voor Marokkaanse politieagenten….

  6. SAMADIE
    15 oktober 2006 om 10:14 uur.

    een paar jaar geleden is in nador een utrechtse agent van marokkaanse afkomst zwaar mishandelt door jongens van utrecht, omdat hij ze te hard aanpakte dus

  7. peter
    16 oktober 2006 om 12:26 uur.

    Een goede zaak! Politie en Diversiteit. Mijn ervaring is zeer positief om met collega’s te werken die een niet Westerse achtergrond hebben. Sterker nog ik hecht grote waarde aan deze waardevolle mensen! Het zijn ook mijn boreders en zusters. Ikzelf had een indische vader hij komt uit Surabaya. Oost Java. Ik ga volgend jaar naar Indonesia. Ik wil als het kan op later leeftjd naar Indonesia gaan. Salamat Dattang!

    Verder zo voorzie ikzelf. Moet de Nederlandse politiek meer aandacht besteden aan de betere verdeling van de welvaart en welzijn. Respect krijg je door de mensen op een correcte wijze te benaderen. Respect voel je. Respect tonen kan je niet spelen. Respect straal je uit door je integer op te stellen. Het integriteits-gevoel is bij veel mensen ver zoek. Respect voel je aan de mensen. Je ziet en voelt of iemand je respecteerd of niet. Ikzelf ondervind dit regelmatig.

    Het roer moet om. Het gezag moet zich meer afspiegelen aan de samenleving. Diversiteit binnen de Overheid is een must. Een Marokkaanse Hoofd-commissaris van politie of een Marokkaanse Burgemeester of Minister dan pas is er sprake van integratie en acceptatie. Er moet nog veel gebeuren in dit land.

    We moeten af van de traditioneel ingestelde blanke managers die steeds weer de dienst uitmaken. We moeten meer vrouwen en allochtonen werven binnen de Overheidsdiensten. Om te beginnen bij de politie. De politie moet meer en meer respect tonen en meer en meer kwaliteit leveren. De politie moet af het het image “bonnen-schrijvers”.

    Respect verdien je pas als jezelf ook integer en eerlijk bent. Fatsoen en begrip erkenning en delen van de welvaart. Solidair zijn met anderen. Ik houd bewust rekening met de Ramadan. Ik eet gezamenlijk met collega’s die de Ramadan houden. En dat wordt gerespecteerd. Ik krijg veel respect terug en ik heb met hen een kamaraadschappelijke band. Verdeling van welvaart zal de samenleving ten goede komen. Welvaart en Welzijn zijn 2 belangrijke aspecten wereld-wijd!

    Ook de vrede en veiligheid in de Wereld van nu staat onder zeer hoge spanning. Staten die zich verrijken en staten die armer en armer worden. Zo krijgen we spanningen en geweld. Zie Noord Korea. De staat is arm en daardoor krijg je spanningen. De Welvaart moet beter verdeeld worden.

    Bush moet vertrekken ! Hij is geen bruggenbouwer. Hij zoekt niet naar overeenkomsten maar voert een haat-campagne. Sinds Bush an de macht is hebben wij te maken met terreur! Duizenden burgers worden gedood. Miljoenen mensen lijden honger en armoede!!! Hebben geen dak boven hun hoofd en hebben geen voedsel. Mensen leven onder erbarmelijke omstandigheden. Kon ikzelf maar meer invloed uitoefenen. Maar ik ben ook maar een mens. Wel maak ik mij grote zorgen. Het gaat niet goed in deze wereld.

    Het wordt tijd dat GOD ingrijpt!

  8. mhamed
    16 oktober 2006 om 02:40 uur.

    een baan als politie kon leuk zijn.
    in de jaren ’80 kon je nooit een baan krijgen bij de politie,
    dat was iets heel mooi’s
    de media heeft genoeg geschrijven en gedaan om marokkaanen zwart te maken.
    nu de dag is het zo erg met de marokkaanen dat ze haast met naar als ahmed mostapha en ali niet worden aangenomen in het bedrijfs leven!!!!!
    de jongeren worden alleen maar erger in hun gedrag!!!!
    en nu vindt de politie amsterdam tijd om juist die jongeren aan het werk te krijgen om juist probleemen van hun landgenoten weer op te lossen.
    hepocriet en dom sinaal noem ik dat .
    wat denken ze nou marokkaan in politie pak zal invloed hebben op de verwaadlde jongeren!!!!!!!

  9. Samira
    16 oktober 2006 om 04:23 uur.

    Ik vind de discussies hier steeds negatiever worden. Wat is er aan de hand? We hebben allemaal de mond vol over de Ramadan en dan dit soort reacties? Waar slaat het op? Je kunt ook er positief tegenaan kijken en de nieuwe mogelijkheden zien die er gecreëerd worden.

    Weet niet of één van jullie het NRC van vandaag heeft gelezen maar bijvoorbeeld de Gemeente Rotterdam schijnt er nog aardig op los te discrimineren en is recent op het matje geroepen. Niet de eerste de best instantie lijkt mij. Veel mensen klagen hier dat ze geen of moeilijk een baan kunnen vinden of hinder ondervinden bij sollicitaties. Nu is er dit positieve nieuws en nog regeert het negativisme.

    Er zijn zoveel realistische kansen en mogelijkheden, GRIJP DIE!! En nee, dat hoeft niet bij de Politie want denk dat een agent in eerste instantie GOED moet zijn en als agent kunnen functioneren en aan de eisen en kwaliteiten kunnen voldoen en dan pas moet er gekeken worden of iemand autochtoon of allochtoon is.

  10. Big-Mo-Ovn
    16 oktober 2006 om 04:34 uur.

    Samira jij bent zoon vieze vuile slijmbal, die vast in een boerendorpje ver buiten een stad woont, die geen idee heeft van hoe wij leven :S.

  11. Big-Mo-Ovn
    16 oktober 2006 om 04:35 uur.

    IS TOG MOOI DAT ZE ONS AAN HET WERK WILLEN KRIJGEN !

  12. said
    16 oktober 2006 om 05:32 uur.

    niveau is gedaald!! dus geen reactie!!!

  13. mellouki
    16 oktober 2006 om 06:06 uur.

    Mhamed waar heb je het over .
    Als ik jou was zou ik me heel snel die computer uitzetten
    Jaren 80 ……..What the …. volgens mij ben je zomaar een junk
    Die aan een internet cafe zet
    Als ik politie was dan wist ik het pof pof pof

  14. said
    16 oktober 2006 om 08:50 uur.

    niveau is nog naar beneden gedaald!! dus wederom geen reactie!!!

  15. peter
    17 oktober 2006 om 02:18 uur.

    Ik denk eens hardop mee. Hoe kunnen we dan de spanningen die er zijn wegnemen? Ikzelf denk door ervoor te zorgen dat de betaalde banen eerlijk verdeeld worden. Door meer mensen met een niet westerse achtergrond aktief deel te laten nemen op de arbeidsmarkt. Door een betere verdeling van de welvaart. Door verbetering van de woon-werk-en de levensomstandigheden. De zorg en het onderwijs, sport en cultuur.

    Welvaart en welzijn zijn immers twee belangrijke aspecten. Als geen sprake is van een eerlijke welvaartsverdeling kweek je een voedigsbodem van haat en nijd.

    Als een bevolkingsgroep zich achtergesteld voelt omdat die vanwegen haar religie en cultuur minder kans lijkt te maken om deel te nemen aan het arbeidsproces, dan is de overheid gehouden om die op te heffen door ervoor te zorgen dat de betrokkenen gebruik kunen maken van goed onderwijs, sport en ontwikkeling. Uitsluiten van mensen is uit den boze. Stigmatiseren en vooroordelen evenmin.

    Kortom de positie van het Moslimgemeenschap verdient meer erkenning en respect. We moeten goed gebruik maken van de wederzijdse kwaliteiten en talent. Binnen de moslimgemeenschap is kwaliteit en talent nadrukkelijk aanwezig. Daardoor verkrijg je respect en aanzien. In de laatste tijden zie ik steeds meer goed opgeleide mensen met een niet westerse achtegrond en dat zal toenemen.

  16. Benzian
    17 oktober 2006 om 05:44 uur.

    iK ZOU HEEL GRAAG BIJ DE POLITIE WILLEN WERKEN MAAR NIET OM MIJN EIGEN VOLK IN TOOM TE HOUDEN !!!

    hEB ER OOK NAAR GESOLLICITEERD MAAR O WEE ALS IK EEN mOCRO EEN BOETE MOET GEVEN DAN kRIJGT HIJ VAN MIJ 0.0000 EURO

    Dit noem ik diversiteit in het werk!!

  17. mhamed
    17 oktober 2006 om 10:42 uur.

    mellouki!!!!!
    als jij mij een junk wenst te zijn, dan heb ik een voorstel voor je!
    maak een afspraak met me en vertel het in mijn gezicht.
    ik weet zeker iemand van jou niveau staat ze niet op jou te wachten.
    sterker nog opsluiten.,

  18. Rob
    17 oktober 2006 om 12:48 uur.

    Big-Mo-Ovn ik vind je reactie tegen Samira ronduit onbeschoft. Je hebt minder fatsoen in je lijf dan zij/hij in haar/zijn vingerkootje…

  19. Saida
    17 oktober 2006 om 04:31 uur.

    @Samira

    Je vindt het dus goed nieuws dat de gemeente Rotterdam discriminineert en dat verdient een feestje?

  20. Mellouki
    17 oktober 2006 om 05:19 uur.

    Mhamed bij deze nodig ik je van harte welkom Osdorp
    Kom maar dan herhaal ik het je nogmaals
    Well KKKKomen.

  21. Big-Mo-Ovn
    17 oktober 2006 om 05:44 uur.

    haah ik ben erg

  22. said
    17 oktober 2006 om 08:35 uur.

    Peter, klasse!! jij ben een van de weinige die zich op niveau mengt in deze discussie.
    een aantal zullen het maar niet leren.
    en meneer Benzian !!! jij zal mijn collega nooit worden!!!!!!!!

  23. Samira
    17 oktober 2006 om 10:30 uur.

    @Saida, je begrijpt me verkeerd of ik heb me niet helder genoeg uitgedrukt maar Nee, vind dat erg slecht van de gemeente Rotterdam, dat gaf ik als voorbeeld en stelde daarna direct dat DIT goede nieuws(het nieuws over de intentie van de Politie meer Allochtonen aan te nemen) niet direct negatief benaderd dient te worden omdat de Politie nu positief discrimineert.

    @Rob, dank je maar had er zelf al niet op gereageerd want ga helemaal niet in discussie met dit soort figuren die hier enkel ” rondhangen” om reacties uit te lokken en negatieve discussies/ruzies uit te lokken! Maak je niet druk en negeer dit soort mensen gewoon. Deze mensen schelden op bijvoorbeeld een Wilders maar je moet ze met dezelfde middelen bestrijden: door ze simpelweg te negeren!

  24. skery
    26 oktober 2006 om 08:06 uur.

    washet bij de politie werken gewoon om eigenvolk te veraden dat is hun doel niks anders