MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Verdonk eist excuses van Aboutaleb

18 oktober 2006 | in Overheid, Politiek | 13 Reacties

VerdonkVVD-minister Rita Verdonk van vreemdelingenzaken eist onmiddellijke excuses van de Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb. Hij zou Verdonk tijdens een VVD-bijeenkomst maandagavond in Den Haag van beschuldigd hebben de moord op filmmaker Theo van Gogh politiek te hebben misbruikt.

Aboutaleb ontkende dinsdag aanvankelijk dat hij gesproken heeft over politiek gewin. Dinsdagavond zei hij in het NOS Journaal wel dat hij het optreden van Verdonk op de avond van de moord op de Dam in Amsterdam als een ,,politiek statement” had ervaren.

Verdonk wil niet meer met de Marokkaanse wethouder in debat. De twee zouden zondag in het tv-programma Buitenhof debatteren. VVD-vicepremier Gerrit Zalm schaarde zich dinsdagavond achter Verdonk.

Filmpje (RTL4)

Er zijn 13 reacties

  1. 100% ARABICA
    18 oktober 2006 om 12:32 uur.

    Dit is toch weer de wereld op zijn kop! Was het niet Verdonk die van alle daken zat te schreeuwen dat moslims géén incasseringsvermogen zouden hebben? Geholpen door moslimgeile mediaparasieten! En nu is de kampioen van blank Nederland op haar teentjes getrapt, ze voelt zich beledigd, door een Marokkaan (Moslim) Mevrouw Verdonk waar is uw incasseringsvermogen? We leven toch in een democratie en hebben het recht om te beledigen nietwaar!!Ik zou zeggen: “Verdonk suck it up and take it like a man”
    Eindelijk laat Aboutaleb zijn tanden zien, het werd tijd!!!!!

    Allah, El Watan, El Melik

    “Door wraak te nemen komt een man gelijk met zijn vijand; maar door daar van af te zien staat hij hoger.”

  2. hassan
    18 oktober 2006 om 06:32 uur.

    dikke zeug!gggggggggggggggggggggggggrrrrrrrrrrr ik eis een spijt betuig van Abou

  3. SAMADIE
    18 oktober 2006 om 11:45 uur.

    echt verdonk weer, ze duft gewoon niet in debat daarom grijpt zij dit aan. een maar maanden geleden had ABOU ook en debat in nova met kamp van de vvd. ging toen over de taal achterstand, abou maakt hem met een zin af. “`ja maar bij u in de achterhoek hebben de kinderen ook taal achterstand“ toen was kamp aha ah

  4. Maghrebie
    18 oktober 2006 om 01:57 uur.

    Als ik de reacties lees op de telegraaf over dit onderwerp, dan schrik ik me echt rot. Ineens is de geliefde Aboutaleb een moslim, marokkaan, allochtoon….bah, waar zijn de korte teentjes van Rita ineens. Ze heeft nu al jaren lopen blunderen van het ene naar het ander, en we hebben nog nooit excuses van haar mogen horen.
    Was NL niet het land van debat? het ontwijken hiervan getuigt alleen maar het gelijk van de ander.
    dom grietje is het en blijft het.

  5. Rob
    18 oktober 2006 om 02:02 uur.

    Maghrebie, ze is waarschijnlijk echt niet dom, maar wel sluw en vals…

  6. nardjis
    18 oktober 2006 om 02:24 uur.

    verdonk durft het debat niet aan want ze weet dat ze het gaat verliezen en zoekt nu naar iets op onderuit te komen. zij moet haar excuus bieden aan iedereen. maghrebie, bij sommige telegraaf reacties is aboutaleb een turk. kan je nagaan wat de kennis is van de telegraaflezer.

  7. mhamed
    18 oktober 2006 om 05:38 uur.

    wat mij betreft is verdonk gewoon een nummer in de kamer,
    ze wordt geleid door anderen.
    en wat betreft aboe , hij waait gewoon met wind mee.
    nu pas laat je zien wat je kan.

  8. mimoun
    18 oktober 2006 om 06:08 uur.

    inderdaad waait met alle winden mee (voor eigen gewin en eigen belang)

    dus ik verwacht dat die excuus er wel komt

    Wanneer is Aboutaleb opgekomen voor moslims? tegen bijv mensen als Ali, Wilders en Pastors om maar een paar namen te noemen?
    Nooit toch? of heb ik iets gemist?

  9. al-khwarizmi
    18 oktober 2006 om 10:50 uur.

    hij laat zich tenminste zien (of het genoeg is, laat ik in midden), dat kan je niet van lazrak zeggen 🙂

  10. Maghrebie
    19 oktober 2006 om 08:45 uur.

    Wij Marokkanen verwachten van iedere Marokkaan die maar een bescheiden positie krijgt in de politieke arena, dat hij zich moet inzetten en opkomen voor de moslims en Marokkanen……Een hand kan niet alleen klappen, als de Marokkaanse gemeenschap zelf er niet in slaagt om rust binnen hun gelederen te brengen, wat moet een handjevol politici dan allemaal gaan doen?

  11. mimoun
    19 oktober 2006 om 09:00 uur.

    in iedere geval geen eigen zakken vullen en niets of weinig van je laten horen
    het eigen belang moet niet centraal staan,immers deze mensen worden o.m.van mijn belastingcenten betaald en dan mag de maatschappij wat terugverwachten

  12. shemharosh
    21 oktober 2006 om 02:59 uur.

    in vergelijking met Aboutaleb en Cohen is Verdonk een engel…Aboutaleb valt bij mensen die zijn vader hadden kunnen zijn binnen om middennacht,haalt hun slaapkamers ondersteboven om zogenaamd hun te controleren of ze wel of niet illigaal samenwonen

  13. achie
    21 oktober 2006 om 07:08 uur.

    Kijk ik vind het slap van verdonk,want kijk ze weet dat ze gaat verliezen abou omdat hij gelijk heeft, maar dat verdonk het niet durft toetegeven. drm vind ik dat verdonk niet in de regering hoort.