MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Afellay en Aissati naar jeugdelftal Marokko?

20 oktober 2006 | in Sport | 52 Reacties

afellayHet talentvolle PSV-duo Ibrahim Afellay en Ismail Aissati lijken te gaan kiezen voor het nationale jeugdelftal van Marokko. Althans, dat laten beide spelers tussen neus en lippen weten in de Noord-Afrikaanse pers schrijft het PSV.blog.

Bondscoach Foppe de Haan hekelde eerder al de fysieke gesteldheid van Afellay en ook Marco van Basten lijkt het tweetal vooralsnog niet te selecteren voor het ‘Grote Oranje’.

Aissati over de situatie: “De laatste tijd denk ik er steeds meer over na. Ik praat erover met familie en op de club. PSV raadt me aan voor Nederland te kiezen, maar momenteel neigt mijn hart naar Marokko.” Afellay lijkt hetzelfde gevoel met zich mee te dragen: “Ik heb onlangs de Marokkaanse bondscoach ontmoet en dat heeft me veel vertrouwen gegeven. Uiteraard kan ik nog van gedachten veranderen, maar momenteel voel ik me trots als ik eraan denk om de kleuren van mijn land te mogen verdedigen.”

Er zijn 52 reacties

  1. rach
    20 oktober 2006 om 12:48 uur.

    ik ben trots op jullie, gewoon voor je land spelen.

  2. hamzahamza
    20 oktober 2006 om 05:04 uur.

    dat zijn echt marokkanen. ik ben heeeeeeeeeeeel erg blij. ik wist allang dat afellay en aissati voor marokko te gaan kiezen. ik heb zelf een keertje afellay gevraagt of hij diffentieve voor oranje gaat spelen. zijn antwoord was duidelijk van niet. toen wist ik.
    en zijn actie tijdens wedstrijd tegen bordeaux was voor mij een bevestiging dat hij met marokko wil spelen. hij zat in de bank en toen wedstrijd afgelopen ging hij direct naar chamakh om shirt te ruilen. ik heb ook intervieuw van chamakh die was blij en hoopt dat afellay en aissati met marokko te gaan spelen.

  3. rif--strijder
    20 oktober 2006 om 06:46 uur.

    eindelijk een geschenk uit de hemel de stervoetballers kiezen voor marokko wat een opluchting eindelijk ziet marokko in om deze 2 grootheden te selecteren voor groot marokko met deze 2 spelers zullen we het heeeeeeeeel ver gaan schoppe oa met afrika cup en met het wereld kampioen schappen aissati e afellay bedankt jongens………………..

    Groeten uit zaltbommel

  4. Youssef Ain Asserdoune
    20 oktober 2006 om 08:50 uur.

    Eindelijk de juiste keuze maken! ik heb t zelf gelezen in de Marokkaanse krant “Al Mountakhab” dat Fakhir met Aissati, zijn vader en de broer van Afellay heeft gepraat en dat beide spelers graag voor Marokko willen uitkomen.
    Dat was maar een kwestie van tij,had ik al eerder gezged, met Oranje maken ze weinig kans om een basisplek, maar bij Marokko is de kans veel groter gezien het feit dat Marokko in e midenvel die spelers nodig heeft. Althans heeft Adil Chihi, de speler van Koln, die heeft aangegeven at hij defeinitief voor Marokko heeft gekozen nadat hij de uitnodigiging van de Duits bondscoach GEDWONGEN heeft geaccepteerd. Hij zei dat de sfeer hem niet bevalt en dat Duitsland miner kans maakt om te zich te qualificerebn voor de Olympische spelen in Pekin. Een Marokkaan is en blijft altijd een Marokkaan!!
    Bravo Issi en Ibi!!

  5. Ibtisam
    20 oktober 2006 om 09:52 uur.

    ai ai…iwaa dan gaan ze zeker beter worden:P

    xxx

  6. 100% ARABICA
    20 oktober 2006 om 10:22 uur.

    Gelukkig kiezen deze talenten voor Marokko. Dat is goed voor het marokkaans voetbal!!

    ALLAH, EL WATAN, EL MELIK

  7. Zizou
    20 oktober 2006 om 11:18 uur.

    Goede news, Nu maar hopen dat ze niet op een zijspoor terecht. Je weet hoe Marokkaanen zijn, buit binnen en dan de Lock-in stratgey.
    Als ze eenmaal een officiele game voor de grote Marochebben gespeeld kunnen ze niet meer terug. Ik ebn bang dat ze zullen worden gebruikt. Dat zou zonde zijn.

  8. mhamed
    20 oktober 2006 om 11:24 uur.

    ga toch weg joh,
    ze zijn zeker goede voetballers , maar niet voor marokko.
    spijtig of te lezen dat deze heerlijke voetballers voor een land hebben gekozen waar coruptie de baas is in het voetbal.

  9. ibrahim ramdani
    20 oktober 2006 om 11:25 uur.

    ik ben trots op jullie ismael en afellay.Als jullie in groot oranje willen spelen dan kun je het vergeten

  10. Youssef Ain Asserdoune
    20 oktober 2006 om 12:12 uur.

    Als ze maar één officieel wedstrijd spelen bij één van e Marokkaanse elftalen: jonge, olympisch of de grote elftal dan kunnen ze nooit meer terug op hun besloot!! maar inshallah zullen ze geen spijt van krijgen dat ze Marokko boven NL hebben verkozen, het zal de goee spoor zijn voor hun inshAllah.

  11. Yassin
    20 oktober 2006 om 12:20 uur.

    Marokko is op weg naar een goede team te bouwen….over currupt gesproken schij even uit man …rot toch op alsof van basten niet corrupt is de grootste zolang je bij ajax speelt of az ben je welkom ….dus pas op met wat je zegt…we kunnen nu gaan meten met de wererld..want met spelers als kaboul , affelay , assati, elhamdoui, boussoufa, chamkh , elkarkouri, etc tel je echt wel mee

    Viva Maroc

    15 november hopelijk de debuut voor de jonkies

  12. PSV fan
    20 oktober 2006 om 12:34 uur.

    jullie moeten voor het Nederland blijven spelen!!!!

    xxxxx

  13. mhamed
    20 oktober 2006 om 12:40 uur.

    yassin droom verder broer!!!!!!!
    wij komen verder hahahahahahahahahah
    vergeet niet het blijft marokko.

  14. farid
    20 oktober 2006 om 01:25 uur.

    nederland heeft zijn kans gehad ,als die jongens rond de 23 worden
    dan heb je wereld voetballers

  15. ali
    20 oktober 2006 om 01:34 uur.

    doet keer marokko is goed

  16. MOCRO
    20 oktober 2006 om 02:09 uur.

    eindelik 2 topvoetballers die hun land gaan verdedigen marokko sal goed worden se hebben goeie team nu alleen nog samenspelen,

  17. jaouad
    20 oktober 2006 om 03:07 uur.

    inschaallah ligt hun toekoemst bij marokko en zullen daar goed presteren ik heb er alle vertrouwen in inschaallah het is beter voor hun dat ze voor marokko kiezen want na de jeugd elftallen van nederland zouden ze niet meer in beeld komen bij oranje die van basten is gewoon zwaar corupt wat van nistelrooy zei klopt helemaal als hij je mag selecteert hij je zo niet dan ja je weet wel

  18. Khoroto
    20 oktober 2006 om 04:25 uur.

    Jouw land is waar je geboren bent.

  19. jawad
    20 oktober 2006 om 04:28 uur.

    Slechte carriere move. Kijk naar Boulahrouz. Nooit was bij Chelsea terecht als hij voor Marokko had gekozen. Maar ja dat is maar een mening.

  20. shemharosh
    20 oktober 2006 om 07:30 uur.

    zo dom zijn ze niet…wie gaat nou naar afrika als ie in europa mag en kan spelen…is net iemand die in plaats om voor Barcelona te kiezen voor Kabul united kiest….is toch te gek voor woorden?

  21. Big-Mo-Ovn
    20 oktober 2006 om 08:47 uur.

    En nu niet gaan klagen, je moet gewoon blij zijn klaar.
    al die mocro’s die denken dat ze verkeerde keus hebben gemaakt : FOCK JULLIE.
    eindelijk kunne we weer wat bereiken met maroc

  22. mohamedinho
    20 oktober 2006 om 10:33 uur.

    denk nu dat we de beste generatie voetballers hebben sinds 1986 mexico het is leuk en goed om voor marokko te spelen.en als ze goed zijn komen ze vanzelf wel bij een topclub kijk maar drogba die is toch ook afrikaan ze komen er wel hoor gewoon lekker presteren met je land club dan om j er wel en als ze maar 1 keer worden uitgenodigd en daarna niet meer jammer dan meer tijd voor je club en jezelf minder blessures enz…. maar deze generatie komt er wel gewoon goed en lekker met plezier voetballen dan wordt deze generatie een stel toppers……wie weet

  23. BADR
    20 oktober 2006 om 11:53 uur.

    Salam allemaal,

    Dat deze jongens hebben gekozen voor Marokko is goed nieuws.

    En eigenlijk ook wel hun “plicht”, want voetbal is een sport voor het volk en deze jongen behoren tot het Marokkaanse volk.

    Dat Boulharouz voor Oranje heeft gekozen vind ik niet zo erg, want goede verdedigers hebben we er zat van. MIDDENVELDERS EN SPITSEN MOGEN NOOIT VOOR EEN ANDER LAND KIEZEN. Want daar hebben we niet zo veel van als Chamach in de spits wegvalt is niemand die hem volwaardig kan vervangen.

    P.S. Keepers mogen ook niet voor een ander land kiezen. Na Zaki is nooit meer een goede nationale keeper geweest. Ja er was er wel een maar die werd niet goed bevonden denken ik. Maar Chadly van Raja was een toppertje.

    Nu alleen nog een coach. Fakhir is te verdedigend ingesteld, hij heeft welliswaar de Afrikaanse UEFA gewonnen. Maar niet met mooi aanvallend voetbal.

    Wa salam oe 3alaikoum moslim en voetbal broeders

  24. hamzahamza
    21 oktober 2006 om 02:27 uur.

    stond vandaag in algemeen dagblad dat afellay onverwacht niet bij PSV tegen galatasaray. hij heeft pas in laatst moment gehoord. de druk begin op afellay om zijn mening te veranderen. hoe kan je zulk mensen voor hun land spelen.

  25. Bouchiba
    21 oktober 2006 om 03:16 uur.

    Ik hoop inchahalah dat Affelay&Aissatti dat ze gewoon de vlag van Marokko gaan pakken!! Want de hele Marokkaanse volk zouw trots voor zijn als ze dat doen en dan worden ze echt in hun hart Marokkaanse-Afrikanen!!!! Viva Marueccos

  26. khalid
    21 oktober 2006 om 03:49 uur.

    dema maroc aisati en afaly kiezen gewoon voor marocco

  27. Youssef B
    21 oktober 2006 om 11:52 uur.

    Heel leuk dat aissati en affelay voor marokko gaan kiezen

    MAAR FAKHIR IN GODSNAAM, HAAL ZAIRI EN MOKHTARI OOK ERBIJ

  28. Yassin
    21 oktober 2006 om 02:25 uur.

    assati en affelay Staan Onder druk bij Psv …wat ik echt kinderachting vind en de knvb doet er niks om……ze zittenmorgen allebei op de bank tegen az …hopelijk dat die jongens gewoon blijven bij hun besluit inschalah zullen ze 15 november debuteren inscjhallah

  29. shemharosh
    21 oktober 2006 om 02:55 uur.

    neeeeee man…ze gaan zeker niet voor marokko kiezen…marokko heeft genoeg goede voetballers wat ze moeten hebben zijn eerlijke bestuurders en een goede trainer…ik zou zeggen Adriaanse is nog steeds werkloos

  30. pleintje
    21 oktober 2006 om 05:12 uur.

    is cool tog als die 2 kome voetballe bij jong marokko
    is ook normaal ze spele voor hun eige vader land
    en als jullie mee doen gaan ze zkr in de goede richting
    challah ewa laat marokko maar is weer zien we die mocro”s zijn
    net als die vorige EK

  31. shemharosh
    21 oktober 2006 om 05:47 uur.

    hahhaha pleintje…als ze voor marokko kiezen gaan ze nooit van hun leven een EK spelen…alleen de afrikacup ergens in Zolloistan tegen aidsbesmette spelers van Malawi en Zambia die ook nog door hun voddomeetsers zijn ingesmeert met een mix kippengal en varkensbloed dat is pas doping

  32. khalid
    21 oktober 2006 om 07:40 uur.

    hou je bek schemharosh. je weet amper wat je zegt
    een marrokaan blijft een marrokaan tot zijn dood

  33. Ziezo
    21 oktober 2006 om 08:01 uur.

    Als Marokko het vaderland is voor Ibrahim Afellay en Ismail Aissati, dan moeten ze voor Marokko spelen. Maar leveren ze dan ook het Nederlands paspoort in? Hebben ze toch niet meer nodig als je een Marokaans paspoort hebt?

  34. hamzahamza
    21 oktober 2006 om 09:13 uur.

    Ziezo :nederlands pasport is alleen een reis document en wij marokkanen wij mogen dubbel nationaliteit hebben. dus geen een marokkaan gaan nederlands pasport inleveren en niemand kan hun dwingen om te doen. misschien komt wel een nieuw regel om dubbel nationaliteit te verbieden maar deze regel gaat gelden alleen voor komende generatie en niet voor ons. als het zo is dan ga ik voor mijn eigen kind geen nederlands pasport aanvragen. wij willen geen surinamers worden. wij zijn een volk met heel oud geschiedenis. integendeel surinaam en zelf de geschiedenis van nederland is niet zo oud. ( geschiedenis va piraten HHHHHHHHHHHHHHHHHH)

  35. Ziezo
    21 oktober 2006 om 10:07 uur.

    Beste HAMZAHAMZA,
    Is een Marokaans paspoort dan geen goed reisdocument? Waarom klamt u zich zo vast aan een Nederlands paspoort ? U zegt dat u geen Surinamer wil worden. Bent u dat dan als u een Nederlands paspoort hebt? Ik snap het niet helemaal. Ik snap best dat u zich graag Marokaan wil blijven voelen, maar als iemand in Nederland geboren en getogen is, een Nederlandse schoolopleiding heeft gehad, werkzaam is enz., dan snap ik niet, waarom die Nederland niet als zijn vaderland kan beschouwen. Dan zijn Nederlanders miscchien daar toch wel tekort in geschoten.

  36. hamzahamza
    21 oktober 2006 om 11:15 uur.

    met nederlands pasport heb je geen visa nodig om veel landen binnen te komen maar marokkaans pasport wel. ik mag zelf bepalen of ik pasport houdt of niet. ik heb recht op beide pasport

  37. mohamedinho
    21 oktober 2006 om 11:32 uur.

    HOOR ULLIE ZELF EENS VAN VOETBAL NAAR EEN REISDOCUMENT JULLIE ZIJN ECHT LACHWEKKEND HET GING OVER VOETBAL DAMES EN HEREN

  38. shemharosh
    21 oktober 2006 om 11:51 uur.

    laaaaaaat maar….ze gaan nooit voor marokko spelen…zo dom zijn ze niet…volgens mij zijn ze in marokko geweest,hoe komen jullie er bij dat ze marokannen zijn ze zijn hier geboren en hier opgegroeid en hier voetbal leren spelen ik hoop voor ze dat ze ooit het nederlandse elftal halen…misschien gaan ze wel ooit vriendschappelijk spelen voor een vrienden Rifland team

  39. khalid
    22 oktober 2006 om 04:21 uur.

    shemharosh jij praat poep a sukkel zeg hmdl dat jij het goed hebt jij praat over mensen in africa wat kunne die mensen er aan doen . nogmaals zeg hmdl en hou je mondjeh e nep marokkaan grpte mond en een klein hart

  40. Yassin
    22 oktober 2006 om 10:30 uur.

    Shemarosh ofzo dat is blijkbaar een riffie ,….Sukkel ik ben het zelf ook maar affelay en assati spelen a.s tegen gabon op 15 november kan ik je nu verzekeren…..en die jaapie zizou ofzo hoezo te kort geschoten …..wij zijn hier geboren en getogen maar we zijn marokkanen en onze roots liggen in marokko ik voel geen 1% liefde aan nederland…….kan men dat niet accpeteren moet ik men voor het gek houden nee doe ik niet …zeg openlijk dat ik me 100% marokkaans voel waar ik ook maar ben op het aarde….maar we hadden het over voetbal dus houd het ook daarbij wou het alleen even kwijt./….goed zo jongens ……is de zoveelste die nu opeens voor marokko kiezen….wisten julie dat adil chihi weer voor marokko speelt en niet voor duitsland in een duiste tijdschrift stond dat de koning heeft gebeld …amichoubou speler van borussia dortmund heeft ook gekozen voor marokko i.p.v duitsland dus het gaat de goede kant op

  41. hamzahamza
    22 oktober 2006 om 11:03 uur.

    ik ben een arabier maar mijn beste vrienden zijn berbers. ik zie hun gewoon als broers. wallah ik zie hun nooit anders dan andere arabieren. om eerlijk te zijn ik heb liever een riffi dan casaoui ( maar toch ik zie hun beide marokkanen).
    verhaal van chihi ken ik, hij speelt weer voor marokko. hij wist niet dat eeen wedstrijd spelen met duitsland betekend dat hij niet meer met marokko kan spelen.
    shemharosh;
    het geld dezefde voor afellay en aissati . je mag een keer van land veranderen. als afllay 1 wedstrijd speeld met jong marokko of groter marokko/vriendschapelijk of niet dan is het afgelopen met oranje.
    ik zou je een ding zeggen ga naar psv site en je gaat zien hoe praat nederlanders over afellay: ineens afellay kan niet meer goed voetballen.
    hoe kan je zulk mensen hun vlag verdedigen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  42. tarik
    22 oktober 2006 om 03:10 uur.

    mensen de probleem van marokko is niet dat we niet beschiken over goede
    voetballers maar de keepers en de coachen is bij ons een ramp tot nu toe was zaki de best coach
    die marokko ooit gehad wel jammer dat hij weg is
    marokko moet keihard opzoek gaan voor een doelman &coach
    willen ze nog een kans maaken bij africaannatiocup

  43. maro
    22 oktober 2006 om 04:26 uur.

    deze 2 jongens hebben talent. In de ontwikkeling ontbreekt het aan kracht. Of ze voor Oranje of Marokko spelen maakt niet zo veel uit (het blijven mensen). Ze moeten fysiek alleen nog veel groeien. Dat geldt voor oranje als voor marokko. Ik wens ze heel veel sterkte met “hun” keuze.

  44. mohamed
    23 oktober 2006 om 02:00 uur.

    dat deze jongens voor marokko zouden kiezen,heb ik al een hele tijd in mijn achterhoofd gehad,het zijn twee simpele maroc’s ze zijn meer marokaan dan ned,ben heel blij er mee,en hoop dat ze onze vlag wat vaker hoog houden

  45. yousef
    23 oktober 2006 om 07:39 uur.

    Een Marokkaan is en blijft altijd een Marokkaan!!
    En daarom krijg ik geen baan bij de overheid.
    Mohamed

  46. hamzahamza
    24 oktober 2006 om 01:02 uur.

    intervieuw van fakhir in Het frans (( begint bij 42 min)). hij zegt na stage in nederland ben paar dagen daar gebleven en ik heb paar spelers in nederland gesprokken om marokko te kiezen, de resultaat was zeer positieve.

    dat is intervieuw:
    http://www.medi1.com/player/player.php?a=2&t=ra

  47. SHEMHAROSH
    25 oktober 2006 om 06:42 uur.

    Ik ben berber een mijn beste vrienden zijn arabieren en dan….maar ja sommige arabieren raken hun slijmerige joodse trekjes maar niet kwijt….wat is het probleem met een Rifelftal…ik ben geen riffi trouwens….ik ben voor Marokko en ik wil graag trainer van morokko worden…wie weet??!!…Marokko beschikt over genoeg talent en het probleem is dat ze verwende voetballers halen die in europa spelen als Boussaboun en zo ik zou eerder harde jongens van de marokkaanse competitie opstellen en niet alleen vewijfde egotrippers van Casa clubs…. wat ze nodig hebben is een trainer als Adriaanse.Marokkannen kunnen voetballen als de best maar ze moeten gedisciplineerd en beheersd spelen…kijk maar naar de beste afrikaanse land:Kameroen…is niet voor niks dat ze respect van iedereen hebben…alle afrikannen zijn voor Kameroen.
    Aissatti en Afelay moeten niet in afrika spelen ze hebben noch de spieren noch de stijl voor en als ellegante controlerende voetballers is het beter voor ze als ze in elftal spelen die verzorgd voetbal speelt….iedereen zal toch surinaamse voetballers voor gek houden als ze voor Suriname kiezen in plaats voor Nedereland….en trouwens PSV gaat ze dat niet toelaten.Stel je voor twee jonge talenten die miljoenen waard zijn toe vertrouwen aan corrupte mensen die ze meenenem naar Wagadogo voor een matpartij tegen Boerkinafasso of Gabon of zo terwijl er een wedstrijd aan komt tegen Barcelona in de kwartfinales van de championsleague….kies maar:spelen in Wagadogo tegen Gabon of tegen Barcelona in Nou Camp???!!!…..een makkie of niet?

  48. SHEMHAROSH
    25 oktober 2006 om 06:51 uur.

    Een Marokkaan is en blijft altijd een Marokkaan!!
    En daarom krijg ik geen baan bij de overheid.
    Mohamed

    WELKE OVERHEID BEDOEL JE YOUSEF?…DE MAROKAANSE…DIE KAN JE ZEKER VERGETEN….HOE DURF JE DAT IN JE HOOFD TE HALEN??!!……HAHHAHHA….DENK DAT JE 1000 KEER MEER KANS MAAKT BIJ DE NEDERLANDSE OVERHEID

  49. shemharosh
    25 oktober 2006 om 08:55 uur.

    waarom is mijn bijdrage verwijderd!!!!?

    ik weet het antwoord al:gewoon

  50. hamzahamza
    26 oktober 2006 om 01:47 uur.

    op dit site staat dat aissati voor marokko en afellay voor oranje:

    http://www.psvweb.nl/paspoort.php?id=84

  51. soussia