MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Boulahrouz wil best meer belasting betalen

05 november 2006 | in Maatschappij, Politiek, Sport | 19 Reacties

boulahrouzKhalid Boulahrouz en vijftien andere rijke en bekende Nederlanders hebben in een gezamenlijk manifest in de Volkskrant aan Premier Peter Balkenende geschreven dat ze bereid zijn meer belasting te betalen voor diegenen die het geld echt nodig hebben. “U hebt de hypotheekrenteaftrek in stand gehouden, evenals onze koopkracht. Bedankt Balkenende! Maar wordt het niet wat te dol?” vragen zij zich af.

Het groepje rijken wil niet ten koste van medeburgers rijker worden. De ondertekenaars van de brief zijn bereid hun kinderbijslag en hypotheekrenteaftrek in te leveren. Ook willen zij een hogere ziektekostenpremie betalen en meebetalen aan de AOW als zij 65 jaar zijn. Daarvoor in de plaats pleiten ze voor gratis kinderopvang, meer starterswoningen, betere zorg voor chronisch zieken, gehandicapten en minima en een hogere AOW-uitkering voor wie geen andere inkomsten heeft.

De zestien deelnemers, onder wie ook mode-ontwerper Aziz en oud-voetballer Youri Mulder, zijn voor het initiatief benaderd door GroenLinks, die hiermee haar verkiezingscampagne start. Kandidaat-kamerlid van Groenlinks Tofik Dibi is bovendien bevriend met Boulahrouz.

Er zijn 19 reacties

  1. Khalid
    05 november 2006 om 11:56 uur.

    Dat geld kan je beter geven aan de arme in Marokko die het hard nodig hebben.

  2. Botrah
    05 november 2006 om 07:22 uur.

    Ja inderdaad!

    Geef het aan http://www.islam-relief.nl

  3. fdsfs
    05 november 2006 om 10:17 uur.

    waarom stuur je het niet naar palastina of afganistan ?????

  4. mhamed
    06 november 2006 om 10:43 uur.

    jongens dat is reclame maken voor groen links, wat overgens wel ok is.
    boula geeft zeker geld aan de arme mensen daar hoef jullie al niet te druk maken.

  5. Maghrebie
    06 november 2006 om 10:50 uur.

    Mensen, laten we nou niet op iedere actie van een Marokkanen reageren met kritiek…….daar komen we niet ver mee, als hij zijn geld aan amren in NL uit wilt geven dat is dat zijn keus, niemand bepaalt toch ook voor jou waar jij je geld aan uitgeeft.

  6. studente
    06 november 2006 om 10:51 uur.

    Ik vind dit zeker een goede actie.. heb er alleen maar respect voor..
    Nou kijken wat Geert Wilders en van Balkende hierop te zeggen heeft..

  7. fatima
    06 november 2006 om 01:38 uur.

    Goede actie zeg!! Werd eens tijd dat er mensen kwamen die solidair zijn in plaats van gierig en uiteindelijk in hun gierigheid bezwijken…

  8. achaffay
    06 november 2006 om 03:23 uur.

    beter een paar honderdduizend schappenvoor de armen in marokko ivm offerfeest dat is een echt goedoel.

  9. tarik
    06 november 2006 om 09:01 uur.

    mensen als jullien denken dat alleen in marokko armoede is
    dan hebben jullie t behoorlijk mis
    want armoed komt er aan hier in t westen

  10. abdel
    06 november 2006 om 09:43 uur.

    abdel je hebt echt gelijk man!!! lees art 14

  11. skery
    06 november 2006 om 11:38 uur.

    die sukkel wil nl worden marokkaan blijft marokkaan
    dat zeggen nl oook
    slijmbal ik wil zijn cemara niet zien

  12. am
    07 november 2006 om 09:51 uur.

    ik vind dat hy dat geld ergens andes besteed ik weet zeker waar khaled vandaan komt dat daar hulp hard nodig hebben
    dus khaled dat geld die je gaat betallen koopt nederland regering raketen mee en stuurt ze naar afganistan ok irak om je mede moslims te doden.invester dat geld in marokko zorg dat je buren daar werk hebben
    hier dweil je met kraan open dus dat geld komt ook niet terecht bij de gewoon mens

  13. 100% amazigh
    07 november 2006 om 03:24 uur.

    stuur naar marokko naar de mensen die het echt nodig hebben

  14. studente
    08 november 2006 om 12:18 uur.

    En waarom alleen naar marokko.. er zijn zat landen die doodverhongeren.. Ethiopie e.d. bijvoorbeeld .. Kinderen die alleen maar botten hebben .. dat vind ik naar mijn mening toch erger..

  15. HaJar
    08 november 2006 om 07:33 uur.

    waar hebben jullie het overr…
    kijk naar Irak,Palastina en Lebanon daar hebben ze het nodiig in nederland
    is niemand in nood daar wel maar ja hij moet het zelf weten!!
    ps je moet wel erg zeker wetnn waar dat geld naar toe gaat strax gaat het naar die israiliers jaa daar steun je je mede-moslim heel erg mee!!

  16. Rifi
    12 november 2006 om 03:25 uur.

    Khalid doet het keurig ik hoor van veel familieleden van hem dat hij heel veel doet voor de arme in marokko het dorp waar hij vandaan komt en hij helpt ook met het financieren van islamitische gebedsgebouwen in Nederland. En wat betreft Etiopie en Somalie en Sudan de regering drinkt daar water uit gouden bekers en dan moet Khalid Boulahrouz daar de arme helpen???? Als jij denkt dat je geld daar echt terecht komt bij de armen dan heb je het mooi mis. Want al die bankrekeningen worden daar door de regeringen gecontroleerd en anders heb je hier wel verantwoordelijke geldwolf. voorbeeld directeur Kankerstichting.

  17. studente
    13 november 2006 om 03:11 uur.

    Beste Rifi,

    Mooi dat Khalid het zo goed doet.. maar om nou te zeggen dat het geld niet van pas zou komen bij de armen in landen zoals Ethiopie.. denk het wel juist..
    die hebben het echt hard nodig.. ain’t you watching the news..??????

  18. Karin
    15 november 2006 om 09:30 uur.

    Ik vind het fantastisch dat hij heeft meegedaan met dit manifest. En als we zo gaan reageren als:”laat hij het geld maar naar Marokko sturen”, dan zouden we nooit meer een goed doel in Nederland meer steunen. Er zijn maar weinig voetballers die zich zo profileren, wees er trots op ipv het af te zeiken.

  19. ikram
    18 november 2006 om 08:34 uur.

    wat praten jullie een bullshit hij doet iets goeds en dan krijg je gezeik waarom geef je het niet aan de armen in marokko
    wat een mensen zeg…… hou op man
    hij zegt alleen dat hij het niet erg vind om meer te betalen zo dat de armeren zoals jullie ouders, jullie en enz. minder hoefen te betalen